Spöket Errol

Korkad som jag är fattade jag inte att Errol bara var en ande... förrän i dag...
Jamie såg till att Viv fick ledigt den dagen hon fyllde 50 och han tog med henne på shopping i Leeds och sen en picknick i parken. Just den parken som Bob sålde glass i. Bob fick chansen att prata med Viv och även om hon fick klarhet i att Eddie lurat Bob så ville hon inte ta tillbaka honom. Hon kastade ringen i sjön och drog iväg hem.
Bob gav sig inte efter att Errol sagt att han måste kämpa lite. Så Bob åkte efter Viv och hittade henne på puben där man ordnat överraskningsfest för henne. Eddie fick en smocka rätt i nyllet och Bob fick följa med Viv hem, han kunde ge henne ringen för han hade fått den av spöket =)

Pearl gick runt och var ledsen... jag förstår henne. Marc hörde av sig på telefonsvararen och undrade om begravningen. Jag hoppas att de (Sean, Marc och Ollie) kommer dit, det vore ett kärt återseende.

Louise var ledsen och deprimerad och kände sig allmänt utnyttjad och värdelös. Daz kom dit och hälsade på på sjukhuset och gav henne blommor och förklarade hur vacker hon är och han skulle aldrig behandla henne illa.

Carl skulle berätta för Chas att han mördat sin far men han kunde inte göra det.

Marlon och Donna fick besök av kusinbarnen och när soc-tanten skulle hämta dem så påpekade hon att husbygget går för långsamt. Barnen hinner ju vänja sig hos fosterföräldrarna.

Jo fick sura miner och kommentarer från Viv som tyckte att det var hennes fel att Len dog. Hon beklagade sig för Andy som fick trösta henne. Då berättade hon att hon anlitat en advokat som kunde hjälpa honom med skilsmässan. Andy såg inte allt för glad ut.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Kul att Bob kom hem igen. Det blir spännande att se om Eddie kommer att försvinna ur serien eller om han stannar i byn. Jag häpnar varje dag över vilken fantastisk serie HTG är. Manusförfattarna får publiken att avsky en del rollfigurer ena dagen och i nästa stund tycker man synd om dem och hoppas att det går bra för dem. Jag tänker speciellt på familjen king som har orsakat så mycket lidande tidigare i serien. Alla hoppas väl att Carl slipper undan ett fängelsestraff för dråpet på sin far?

2009-11-25 @ 15:34:06
Postat av: Adm

>>> Marcus

Jag kan inte annat än att hålla med, HTG är en enastående serie som borde få mycket mer uppmärksamhet.

2009-11-25 @ 15:45:46
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Helt suverän serie är HTG. Jag fattade inte heller att Errol var en ande, han är nog Bobs skyddsande :-)

2009-11-25 @ 16:21:09
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: irene

Ja han va så gullig han Errol..i sin söta luva sån som mina barn hadde när dom va små hihihi med hals påluvan

2009-11-25 @ 17:41:09
Postat av: Marica Rödebäck

Va?

Var Errol en ande? Hur fick man klartecken i det?

2009-11-25 @ 18:28:50
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: irene

Ja han va så gullig han Errol..i sin söta luva sån som mina barn hadde när dom va små hihihi med hals påluvan

2009-11-25 @ 18:59:08
Postat av: irene

det va små detaljer som gjorde det han fick tag i ringen som Bob kastade i sjön,, ingen vanligt dödligt hadde kunnat hitta den o han va helt plötsligt borta när Bob pratane med honom o vände sig om för att säga nått till honom,,o han hadde ett jlust skimmer runt sitt blonda huvud iaf tyckte jag det

2009-11-25 @ 19:02:10
Postat av: Sandiza Hotpants

Marcus: Ame, man har ju ALDRIG tyckt att CARL vart osympatisk o elak som i synnerhet Tom och Matthew, så det är klart att man hoppas att han slipper undan fängelse.

2009-11-25 @ 20:17:39
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Tomas

Hej! Surfade för första gången in på denna blogg efter att jag desperat ville veta hur avsnittet var idag då jag missade det idag. Så tack för en informationen and keep up the good work, jag kommer definitivt återkomma till denna blogg :)

2009-11-25 @ 22:24:23
Postat av: Adm

>>> Cinnamon & Marica

Vad bra att det inte bara var jag som inte fattat det =)



>>>irene

Detaljerna kom väl bara fram igår? Tidigare avsnitt så märktes det väl inte...eller?



>>>Sandiza H

Carl har väl alltid ansetts som lite mesig. Undrar hur Chas kommer att ta nyheten om vad han gjort?



>>>Tomas

Du är välkommen att läsa här =)

Har du missat ett avsnitt så kan du se det gratis på tv4-play. En vecka tror jag att det ligger där så man har ändå några dagar på sig..

2009-11-26 @ 14:24:36
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: H

Någon som vet när serien ska börja igen? Ska tydligen vara uppehåll nu efter denna veckan :(

2009-11-26 @ 15:01:15
Postat av: Adm

>>>H

Enligt några av mina läsare så har de hört från Janne Andersson på tv4 att HTG börjar igen 1 mars 2010...

2009-11-26 @ 15:32:24
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: irene

jo man såg i förrgår tror jag åxå att det va nått konstigt med Errol. han bara gick upp i rök...ja första Mars börjar det igen ,,,,jag chattade med Janne Ombudsmannen på tv 4

2009-11-26 @ 18:31:12
Postat av: T

Jag tyckte det var något mystiskt med Errol från början (allra först tyckte jag att han såg ut som "Döden" från Sjunde inseglet). :)

Han blåste ju en vind så Jamie vände sig om i parken oxå, förutom de andra tecknen. Jag tror att var en ängel eller kanske tom Gud!!! ;)

2009-11-26 @ 18:36:22
Postat av: Cinnamon

Men suck, måste vi vänta ända till mars för att få se fortsättningen, jag blir så less på alla dessa uppehåll hela tiden, grrrrrrr

2009-11-26 @ 20:37:36
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Adm

>>>irene

Men var han konstig redan första dagen i parken? Jag reagerade inte på det då..



>>>T

Han var ju uteliggare så därför tänkte inte jag på att han såg blek ut. Det var ju när han blåste på Jamie som jag fattade att han bara var en ande.



>>>Cinnamon

Vi kanske ska skapa en tittarstorm precis som några gjorde när de skulle ändra något med Glamour en gång i tiden och då fick tittarna rätt =)

2009-11-26 @ 21:59:54
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Ja det kanske vi borde göra, hehe, för det är alldeles för långa uppehåll de kör med. HTG är ju dagens höjdpunkt.

2009-11-26 @ 22:24:35
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Cinnamon

Ja det kanske vi borde göra, hehe, för det är alldeles för långa uppehåll de kör med. HTG är ju dagens höjdpunkt.

2009-11-26 @ 22:25:04
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: irene

ja vi får mejlbomba tv4....

2009-11-27 @ 08:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0