Vivvy-gosi-snosa och Bobby-bubbel-gubbe

Vivs och Bobs namn på varann när de äntligen sågs igen.. =)

Idag var det mycket om de där barnen... som jag inte gillar..
De har ju rymt från sin släkting och hamnat i Emmerdale där de snodde bröd från Bob och fångat en hare. Eli hittade dem i stugan...nåja rucklet som ligger i skogen. Deras farbror kom för att hämta dem men de ville givetvis inte åka med utan stanna hos Donna... och så...bla bla bla bla...
Marlon och Donna rymmer med barnen men blir haffade av polisen... Barnen förs bort och Donna är så besviken på Marlon som startade det hela att hon lämnar honom.

Belle saknar skolan och Lisa försöker lära henne saker men ger snabbt upp. Ingen verkar vara någon bra lärare... Belle får besök av en skolkompis, Jade, som tycker att det inte är lika roligt i skolan längre när Belle inte är där... fröken gråter ju inte ens varje dag. Jade berättar att det ska vara julfest i skolan och undrar om Belle kommer dit. Nix nej säger Zac och Lisa men de ordnar en egen julfest hemma så Belle inte ska vara så besviken. Som tomte kommer Shadrack in.. fyllerapar som bara han kan.... just en fin tomte =)

Rosemary fixar och donar inför bröllopet och Zac har fått order att agera vakt så inga oinbjudna kommer dit. Han fick bra betalt och en massa julmat till familjen för att ställa upp.

Stackars Chas som ställt till det så... Carl vet inget men är orolig när hon inte svarar så han är på väg hem...

Kommentarer
Postat av: ellinora

Tom King har blvit så elak! Eller har han varit det hela tiden? Jag lider verlkigen av det! Nu får vi se vad som händer när Carl kommer hem.

2009-06-26 @ 00:00:01
URL: http://ellinoraaa.blogg.se/
Postat av: Adm

>>ellinora

Jaa jag håller med, han har blivit hårdare och kallare nu. Förut var han kanske elak i affärslivet men nu är han det även privat.

Jag tycker så synd om Chas som slits mellan dessa två olika världar.

2009-06-26 @ 10:36:22
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Emmerdalefans

Tack tack tack

för denna underbara blogg!



Förra veckan missade jag tre avsnitt

och sökte på nätet för att se om jag kunde hitta något som kunde kompensera denna min förlust!

Och så GLAD jag blev att hitta denna underbara blogg

där jag kunde läsa ikapp och det kändes som om jag faktiskt såg avsnitten när jag läste!



En som var med på 70-talet

och fått ett Emmerdale-återfall...

2009-06-26 @ 11:22:15
Postat av: Adm

>>Emmerdalefans

Åhh vad kul att man har gjort lite nytta =D

Du är så välkommen hit för att läsa och kommentera.

2009-06-26 @ 13:22:52
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jan Ekbom

Carl och Chas måste bli tillsammans igen. De är ju det roligaste paret. Rosemary verkar vara den beskaste häxan vi skådat i Emmerdale.



Jag tror att Charity kommer att dyka upp på bröllopet. Vad kommer Tom King att göra då?

2009-06-27 @ 18:05:35
URL: http://opensource-sweden.blogspot.com/
Postat av: Adm

Jaa jag gillar Carl och Chas och de passar varann på ett udda sätt, så de får inte bryta upp för gott.



Sånna som Rosemary behövs i serien, hade gärna sett henne som rival till Val.. tänk vilka ordfajter det skulle bli =)



Det vore rätt kul om hon dök upp... hoppas du har rätt. Men tror inte Tom skulle ställa in något, även om han skulle bli chockad.

2009-06-29 @ 11:12:04
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jan Ekbom

Jag har en teori här. Tänk om Tom testamenterat en del av arvet till Charity och att hon på så sätt kommer tillbaka till serien.



(Obs! Jag går inte in på någon engelsk sida, för att jag vill absolut inte ha någon spoiler som förstör.)

2009-06-30 @ 14:22:56
URL: http://opensource-sweden.blogspot.com/
Postat av: Adm

>> Jan E

Hahhaaa ja det vore väl kul, nya testamentet är ogiltigt...

Jag försöker också undvika de engelska sidorna eller andra forum som diskuterar HTG, för inte vill man veta vad som ska hända i förväg.

2009-06-30 @ 15:03:22
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0