Hämndens ängel

Jaa i dessa dagar så bor det nog en liten djävul i oss alla, eller åtminstone en hämndängel. Därför så gjorde jag en ny omröstning.
Vad tycker ni att tv4:s programchef ska få för straff?
Har ni egna idéer så skriv det gärna i kommentarsfältet =)


Fortsätt även diskussionen om vad ni vill se på under uppehållet. Det är så kul att få lite tips om bra serier.




Resultatet av förra omröstningen när ni skulle välja en dam åt Eddie blev såhär:

Val 32%
Rosemary 22%
Lisa 19%
Någon annan 15% (undrar vilka som varit i åtanke?)
Louise 6%
Viv 4%
Laurel 2%

totalt så blev det 141 röster.

 


Kommentarer
Postat av: irene..56 vårar..

Hahahhahah ja Val o Eddie, kan nog förtjäna varann,,Jag tycker han skulle få bli tvingad att sitta minst en timme om dagen ända tills HTG börjar igen o kolla på nått på tv som är det tråkigaste han vet hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...får inte vi va glada ska han ha det skittråkigt...jag har skrivit brevid mitt namn hur gammal jag är det skulle va kul o se lite vilken ålder vi ligger på här inne om det bara är gammla tanter som jag....

2009-12-03 @ 06:43:13
Postat av: Lena

Svar från tittarservice



Vi kommer att visa repriser på Tv4 Guld med start den 11/1 och då med säsong 18.



Hjälper ju inte er som redan sett det (eller inte har Tv4 Guld) men för mig som letar gammalt material

var det ju bra.



2009-12-03 @ 10:41:41
Postat av: Cinnamon

Men suck, har ju sett det och har inte Tv4Guld. Hit med nya avsnitt till nyår tycker jag :-)

2009-12-03 @ 11:22:14
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Becca...

Jag hänger på Irene, lite kul att se vilka åldrar vi ligger på och när vi började titta på HTG. Jag är 30 prick, och började titta på HTG för ca 6 år sedan då vi skaffade hund och jag åkte hem på lunchen för att gå ut med henne.... HTG är ett perfekt sällskap när man äter lunch!! Det var då det bara gick ett program per dag, nu jobbar jag i en annan kommun och videon är min bästa vän under veckorna (så länge den sköter sig). (och ni som undrar vem som går ut med hunden, så är det sambon ansvar nu för tiden, då vi numera bor i den by han jobbar i:P)

2009-12-03 @ 14:12:17
Postat av: SoP

Tycker inte Eddie ska ha ngn dam alls, möjligen kan han rymma med Louise så blir vi av med den hemska bruden till slut. Jag skulle gärna se Aidensfield på Emmerdale-tid,har missat så mycket av den för den gömdes i 4plus o jag glömmer bort att den kanalen finns- 51 höstar har jag levt mig igenom :-)

2009-12-03 @ 15:49:20
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>irene

Hahhaaa jaa tråkigt ska han ha, det är rätta takter det =) Vilken kul idé du kom med.

/Marie 44år

>>>Lena

Synd att man inte har tv4guld, de visar ju massa gamla serier som är bra. Men säsong 18, hur räknas säsongerna egentligen?

>>>Becca

Jag började titta för ca 12 år sen, tror jag. Det är så länge sen att jag glömt bort. Det var iaf när jag gick hemma och var sjukskriven. Ett tag för några år sen så tittade jag bara när jag var ledig men när min dotter började följa serien med mig så åkte videotimern på =)

>>>SoP

När jag gjorde omröstningen om Eddie hade han inte riktigt visat den sidan som kom fram. Jag tror inte jag hade gjort en sådan omröstning nu när jag vet vad han var ute efter, eller rättare sagt sättet han gjorde det på. Självklart unnar jag honom en familj men inte Bobs.



2009-12-03 @ 16:27:40
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lena

Förstår inte heller hur dom räknar men nu är det ju säsong 21, så jag hoppas på att det är ett par år tillbaka o sånt jag inte sett än. Har lagt av att leta gammalt material på nätet, "för farligt". Rätt som det är är det en film av senare datum utan att man kan se det. Lite har jag tyvärr hunnit uppfatta av vad som kommer (skall vara tyst, lovar:-)) så nu lägger jag av med det.

2009-12-03 @ 16:42:45
Postat av: irene..56 vårar..

hej ,,,,ja jag tyckte det va kul att se lite i vilken ålder vi är :) :).Ja tv4 guld e ju en kanal man måste betala för o det räcker inte min plånbok till för..så man har inget annat val än att vänta....men hoppas iaf det kommer nått kul ,såg igår aTT DÅ VA DET REPRISSTART PÅ BONDE SÖKER?????????? jösses vilket dåligt minne man måste ha om man glömt det hahah bara för några veckor sen ju hiiiiiiiiii

2009-12-04 @ 10:30:52
Postat av: Adm

>>>Lena

Vad bra att du inte skvallrar även om man är jättenyfiken =) Lite konstigt att det är säsong 21 nu, efter 35år.

>>>irene

Man kan ju undra hur programansvariga tänker, tänk om de ändå kunnat lägga HTG repriser på den vanliga tiden istället. Om man kunde byta ut en annan trist kanal mot tv4guld så skulle jag göra det men jag vill inte ha massa andra "skitkanaler" som man ibland måste välja till i olika paket.

2009-12-04 @ 13:44:51
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Ja de verkar räkna åt pipsvängen. Jag är 50 och har sett serien sen den började sändas här i Sverige. Missade några år i slutet på sjuttio eller början på åttiotalet, men det var lätt att komma in igen i serien, för det var ju när de var på gamla stället och inget hände just. Annie i köket eller kyrkan och Annies pappa i köksstolen eller på puben :-)

2009-12-04 @ 15:56:47
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: T

Jag har tittat på HTG i omgångar men i alla fall följt någorlunda de senaste åren. Jag kommer ihåg från 70-talet när jag var liten, hur Annie stod vid spisen i köket, precis som Cinnamon skriver. Min värsta episod var när David Glover dog av brännskador. Jag grät som en tok och lovade mig själv att aldrig mer titta på serien. :) Men det löftet gick ju inte att hålla!!!! hahahaha

Är 40 men forever young!

2009-12-04 @ 19:03:27
Postat av: Lina

Såhär svarade dom på mitt mejl:





Serien har ett längre "juluppehåll" och är i nuläget beräknad att vara åter den 1 mars i TV4, samma tid. Vi förmedlade info till alla tidningar och hade en rullande textremsa i samband med fredagens avsnitt. Det må kännas som ett långt uppehåll men håll ut, serien kommer tillbaka.



Så ett svar fick jag men inte på det jag frågade om.

2009-12-05 @ 00:34:44
Postat av: Ellinora

Lite trevligt skvaller:) hihi.

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1214354/Baby-joy-Emmerdale-stars-Charley-Webb-Matthew-Wolfenden.html

2009-12-07 @ 10:35:37
Postat av: Adm

>>> Cinnamon & T

Jag kommer ihåg när "Emmerdale farm" började sändas på tv, jaa det hette ju så i början men jag vet inte när de tappade själva ordet farm. Kanske när de flyttade ut från Annies kök =)På den tiden i början såg inte jag på serien alls, det dröjde som sagt många år tills jag började kolla.

>>> Lina

De verkar inte ha något bra svar på varför uppehållet ska vara så länge men var glad för att du fått svar i alla fall. Jag har inte fått det =(

>>>Ellinora

Åhh vad gulligt, visste inte ens att de var ihop. Det var också kul att se att hon är så barnkär för det visar hon ju inte i serien.

2009-12-07 @ 16:08:18
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Är det nån som har hittat nån bild på Joe Gilguns tjej? Vill veta hur ful hon är, höhöhö ^^ (Ja, hon måste vara ful, annars kommer mitt hjärta och min fitta gråta. och så kommer det bli svårare för mig att övetyga honom att ingå äktenskap med MIG. ^^)

2009-12-08 @ 20:43:48
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Sandiza

Vem säger att han har en flickvän?

2009-12-08 @ 21:22:19
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: T

Sandiza: Har för mig att jag läste ngnstans att hon heter Jade.

2009-12-09 @ 18:19:42
Postat av: Adm

>>>Sandiza & T

Hur kunde jag tro att han inte hade flickvän, det är ju solklart...Vi får väl googla lite

2009-12-10 @ 09:38:35
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: irene..56 vårar..

hahahhahahhah jamen vänner skönhet kan faktiskt sitta på insidan åxå ju

2009-12-11 @ 11:19:53
Postat av: Ylva Östergren

Gillar om det du skrev! Skojigt att se lite sunda saker och inte bara det vanliga grejerna som man kan läsa om typ alltid. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0