V 47.2020

Diskutera veckans händelser här... 
 
16/11 - 20/11
 
Var snälla mot varandra 

Kommentarer
Postat av: AnnaS

Bernice uppför sig väldigt konstigt. Hon borde ju prata med sin stackars dotter.

Nu är jag så trött på Malone! Men hur ska nån komma åt en sån kille?

2020-11-17 @ 13:54:31
Postat av: Såpa fantast

Ja, stackars Gabby måste känna sig ensam efter att ha blivit övergiven av Bernice igen.
Det finns nog bara ett sätt att komma åt Malone. Han är en hemsk person som försökte förmå Dawn att begå självmord.

2020-11-17 @ 19:17:17
Postat av: Mr. Dominant

Malone är hemsk, ja.
Men många i byn är det.
Jag väntar fortfarande på att Kerry med dotter ska få ett straff för stöld och dråp.

2020-11-17 @ 20:37:11
Postat av: AnnaS

Men Kerry är inte ond, hon har bara otur. Malone är så genuint elak att till och med Kim bleknar i jämförelse.

2020-11-17 @ 23:32:46
Postat av: Såpa fantast

Anna S, jag håller med dig helt och hållet. 😊

2020-11-18 @ 00:56:09
Postat av: AnnaS

Å herregud! Jag trodde avsnittet skulle sluta med att Dawn satt med sprutan i handen! Tack och lov att Harriet kom!

Skönt att det redde ut sig med Gabby också!

2020-11-18 @ 12:33:18
Postat av: Eliza

Brukar inte känna mej mordisk,men i det här fallet,var det rätt...Bara synd att det är som det är med den mannen,så dom inte kan ringa polisen...Han skulle aldrig ha gett sej...Vem skulle stötta dom??? Inte dom som vet...Men hans bil,måste dom ju få bort...Står någonstans krimg byn...

2020-11-19 @ 13:41:24
Postat av: Hanna

För första gången på länge kände jag idag att jag nästan ville stänga av och sluta följa Hem till gården. Hela situationen med Harriet och Dawn kändes som en fars. Önskar att manusförfattarna satsade på lite mer kvalitet. Hela byn består ju av puckon.

2020-11-19 @ 15:39:13
Postat av: Håkan

Äntligen lite action!

2020-11-19 @ 16:17:01
Postat av: Mr. Dominant

Det är aldrig ok med ett mord oavsett vem som mördas, om det är en korrumperad polis eller någon annan. Men nu har detta mord skett och ansvarig bör få sitt straff.
Annars håller jag med Hanna till 100 %. Ska serien fortsätta vara så rälig så får man sluta att titta.
Det har varit mycket sådant där nu.
Ingen kvalité bara billig "underhållning".

2020-11-19 @ 17:30:52
Postat av: Såpa fantast

Har du missat det faktum att Dawn sköt ihjäl Malone i självförsvar. Han var på väg att mörda både henne och Harriet. Så hon sköt honom i NÖDVÄRN. Hur tycker du att hon borde ha gjort annars?

2020-11-20 @ 13:25:58
Postat av: Mr. Dominant

Nej, det gjorde hon inte.
Han anföll inte henne med ett skjutvapen.

2020-11-20 @ 13:36:10
Postat av: Mr. Dominant

Han angrep Harriet som dessförinnan hade slagit ner honom bakifrån.
Han angrep inte Dawn. Det är Dawn som sköt honom så det är inte "NÖDVÄRN".

2020-11-20 @ 13:52:07
Postat av: Såpa fantast

Hon räddade Harriets liv eftersom han tänkte mörda henne. Harriet slog ner honom dessförinnan för att rädda Dawn.
Min fråga till dig är vad du anser att de skulle ha gjort?

2020-11-20 @ 14:42:59
Postat av: Mr. Dominant

I andra skedet skulle Dawn skjutit varningsskott i luften eller siktat på benen.
I första skedet skulle de ha ringt larmsamtal efter att Harriet slagit ner honom, och samtidigt åtminstone försökt se till att han inte skulle ge sig på Harriet, som alltså slog honom först.
Hoppas jag har besvarat din fråga.

2020-11-20 @ 15:51:33
Postat av: Såpa fantast

Tack för ditt svar. När man befinner sig i samma situation som Dawn befann sig i kanske man inte har möjlighet att handla på helt korrekt sätt.

2020-11-20 @ 17:30:23
Postat av: Mr. Dominant

Jag håller med dig om att man kanske inte hinner med det som i Dawns fall.
Men samtidigt är det helt avgörande detaljer om det bedöms som nödvärn eller mord. För hinner hon skjuta honom flera gånger i bröstet så skulle hon teoretiskt hinna skjuta honom flera gånger i benen.

2020-11-20 @ 19:24:47
Postat av: Håkan

Svårt att veta hur engelska domstolar resonerar?
Hade det varit i Texas hade Dawn gått fri med beröm.
I Sverige hade hon fått ett par år i kurran, tror jag.

2020-11-21 @ 11:20:39
Postat av: AnnaS

Jag tycker inte man behöver ha några moraliska betänkligheter för att man tycker det är skönt att Malone är död. Han är en seriefigur och en ovanligt ond sådan.
Om man sen ska diskutera nödvärn eller inte, jag tror att få människor skulle kunna tänka efter i den situationen och bestämma sig för att skjuta varningsskott och sen skjuta den som hotar en i benet. Det blir nog som det blir. Dawn blundade dessutom när hon sköt, tyckte jag.

2020-11-21 @ 15:06:03
Postat av: Mr. Dominant

Jag tycker att man ska tänka efter när man skjuter en människa som inte "direkt" hotar dig i situationen oavsett om den är god eller ond.

Att döda en poliskommisarie i Texas hade inte inneburit att man går fri med beröm.

Mord tycker jag inte heller är "bra" nog "underhållning" för serien i stort.
Så billigt egentligen, så tunn story.

Prästerskapet i Storbritannien kan inte ha ett stort anseende om man tänker på Harriet, som är en hemsk karaktär. Full med hat och lögner.


2020-11-21 @ 16:36:41
Postat av: ELIZA

Läst era kommentarer,AnnaS,och Herr Dominant,håller med båda,,,Tur att man förhoppningsvis aldrig behöver,sitta i den sitsen,och fundera var jag ska sikta...Vi får väl vara överens om att Malone,var en otrevlig karaktär..Men kan hålla med om att historien tagit,väääl otäck vändning...Jag har skrivit det tidigare,polisen i Emmerdale,framställs inte i någon bra dager..Har trott att engelska polisen är väldigt framstående...Hoppas det...

2020-11-21 @ 22:22:30
Postat av: AnnaS

Men om man försöker sätta sig in i situationen så måste Dawn känt sig direkt hotad. Malone var faktiskt på god väg att få henne att ta livet av sig, sen tror hon att han är oskadliggjord när han plötsligt vaknar till igen.
Kan väl hålla med om att Harriet är en lite märklig präst, det har jag tyckt hela tiden, men jag tror inte att präster är så mycket annorlunda än vi andra vanliga dödliga.

2020-11-21 @ 22:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0