Övertalningsförsök

Inskrivet söndag 27/8 kl 19:59
 
Belle och Jermaine planerar flytten till Boston men de andra i Dinglesklanen är oroliga för henne så de vill inte att hon åker. Dessutom vet inte Lisa om flytten än. Cain fångar upp Belle och åker iväg med henne för att prata allvar. Belle förklarar att hon inte blivit bättre av att vara hemma med alla runt omkring så nu måste hon göra det hon tror är rätt. Hon påpekar att Cain inte heller har så bra liv i byn eftersom Moira inte vill ha honom tillbaka.
 
Jimmy går omkring med keps för att slippa visa sitt röda krull som Nicola limmat fast på huvudet. (Kan han inte raka av krullet?) Snacket går i byn om att han har varit med Bernice. Kerry och Nicola tjafsar med varann om vem som gjort mest fel för Kerry skyller på att allt började när Nicola kysste Dan.
 
Finn åker till sjukhuset för att hälsa på Kasim men han har blivit utskriven så Finn återvänder hem och är jätteledsen.
 
Pierce erkänner att han går i terapi och när Liv hör det så retar hon honom. Han tar inte åt sig utan säger åt Chas att kanske Liv också behöver en terapeut.
 
Chas och Charity är besvikna på att Cain inte lyckats övertala Belle att stanna så när hon kommer in på puben börjar de försöka prata med henne. Precis då kommer Lisa in och får höra att Belle ska flytta till Amerika.
 
Kasim dyker upp på busshållplatsen i byn.
 
Jimmy som försöker prata och bli sams med Nicola ger upp när hon är så omedgörlig så han bestämmer sig för att jobba i Belgien ett tag. Nicola blir bestört när hon inser att hon kommer att bli ensam med barnen över jul.
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Varför har ni börjat sända Hem till gården bara en halvtimme istället för en hel timme som det var innan sommaruppehållet vill ha en timme igen av denna underbara serie får aldrig nog av den med alla härliga invecklade intriger.

Mvh/Agneta

2017-08-21 @ 12:41:47
Postat av: Peter H

Det börjar med ett ganska intetsägande avsnitt, men det är väl så många vill ha det om jag förstått kommentarerna här rätt. Många tycker tydligen att det händer alldeles för mycket i serien.

Sedan en uppföljning med TVÅ avsnitt av "Mord och inga visor". En serie som inte har åldrats väl. Den känns gammaldags, men inte på ett bra sätt.

2017-08-21 @ 12:46:16
Postat av: Angelica

Håller helt med Peter H. Riktigt skit så jag skrev ett besviket mail till TV4.

2017-08-21 @ 12:51:31
Postat av: Karin

Håller med Peter H. Inget intressant avsnitt idag. Och Mord och inga visor, håller verkligen med där med... Kom igen, det är verkligen urkasst. När jag var ung var det "bra", nu är det gammalt och omodernt - på alla sätt och vis. Och inte nog med ett avsnitt, man kör TVÅ. Har tittat så långt fram man kan i tablån och det skall vara så här minst till och med nästa måndag. Då kommer tydligen Malou tillbaka (med repriser enligt tv.nu) men Mord och inga visor fortsätter ånga på med två avsnitt/dag.

Ett avsnitt Hem till gården/dag är för tradigt. Det blir ju nästan ingenting.

2017-08-21 @ 13:13:56
Postat av: Anders

Tjohooo! Äntligen är HTG tillbaka, och som jag har längtat! Fick dock abstinensen lindrad något för några veckor sedan då jag med fru var och besökte inspelningsplatserna. Det var otroligt kul att se kulisserna och Home Farm. Jag fick t.o.m tillfälle att hälsa litet på Gillian Kearney (Emma)! En betydligt behagligare person i verkligheten än i serien tack och lov hahaha!!

Nu till mina tankar om dagens avsnitt:
Vill inte att Belle skall pipa iväg till USA. Det har varit tillräckligt hög omsättning på rollpersoner för ett bra tag.

Hoppas heller inte på att Jimmie och Nico skall skilja sig! Tycker att dom nästan passar bättre ihop än t.o.m pitepalt med fläsk! Nico är rivjärnet och Jimmie den litet lugna och småfumliga.

Så Finns "Kille" dök upp i byn! Kan nog bli intressant att se vad det blir av den historien.

2017-08-21 @ 17:54:12
Postat av: Maja S

Vaaaaaaaa??
Ett avsnitt?! Men snälla!

Och så ord o inga visor. Skärpning för fan TV4.
Gammal, dålig o uttjatat.
Likaså om ni tänker visa Malou i repris.
Malou borde också skrotas.
Lyssnar inte på sina gäster och är ofta dåligt påläst.

2017-08-21 @ 20:03:22
Postat av: Liv

Hej! Kan bara hålla med vad ni andra skriver. för lite med bara ett avsnitt hoppas det blir två senare i höst. Mord och inga visor är definitivt riktigt skruttigt och urtråkigt inte värt att visas, finns ju dessutom på play om någon mot förmodan skulle vilja se. Bra att Dingels försöker övertala Belle att stanna, vill verkligen inte att hon ska åka.
Och Anders, så roligt att beaöka "Emmerdale" och möta "Emma"

2017-08-21 @ 20:34:24
Postat av: Anonym

Det är inte lätt att vara Hem till gården-tittarna till lags för lite för mycke alltid är det nåt
Är glad att det är tillbaka över huvud taget.
Båda dom andra engelska serierna la dom ju bara ner här i Sverige
Coronation street och Eastenders
Är tacksam för det lilla jag

2017-08-21 @ 20:35:37
Postat av: Monica

Hoppas verkligen att då många som möjligt skriver till tv4.... så kanske det blir 2 avsnitt igen ose!

2017-08-21 @ 21:30:40
Postat av: Monica

Läste nu att det visas bara 1 avsnitt för annars kommer vi ikapp dom i England

2017-08-21 @ 21:41:19
Postat av: ELIZA

Min serie-inspelnings-knapp,hade tydligen hakat upp sej under det låååånga uppehållet!!! Inte hade jag nåt avsnitt att se...Får väl läsa resume´ så småningom här...Jag brukar spara ihop några dagars avsnitt att se...Ett tips,bara...Har inte alltid varken lust eller tid att titta varje dag...Och grattis till dej,Anders,(och frugan,förstås)som varit "på plats"!!!

2017-08-21 @ 21:49:11
Postat av: malin

Härlig stämning här ;)

Jag är iaf glad att jag fått min frukosttv tillbaka och ett avsnitt passar mig bra, då hamnar jag inte så långt bak!

2017-08-22 @ 06:22:27
URL: http://doohs.blogg.se
Postat av: Jag bara

Jag gissade rätt, kände på mig att Kasim skulle dyka upp i byn. Jag tror att han har hört och kännt utav Finn trots att han varit medvetslös.

2017-08-22 @ 06:50:18
Postat av: Ylva

Varför ska Jimmy och Nicola skilja sig? (Missade avsnittet igår)

Kul Anders med besöket i vår favoritby!

2017-08-22 @ 11:08:05
Postat av: Conny

Håller med, tråkigt med bara ett avsnitt..men kanske ligger vi lite för nära England nu (enligt TV4 alltså, vet att det skiljer ganska mycket).

Men HUR kan ni dissa Jessica Fletcher? :D Angela Lansbury är grym. Ser definitivt hellre Mord och inga visor än Malou von Sleepy eller Coronation Street, om jag nu är hemma sjuk en dag.

2017-08-22 @ 12:46:33
Postat av: Jag bara

Slå över till sexan efter HTG, halv ett börjar den för det mesta utmärkta, roliga serien King of Queens. Handlar om ett ungt medelklasspar i New York som har en väldigt excentrisk far/svärfar som inneboende. Spelad av Jerry Stiller.

2017-08-23 @ 06:27:42
Postat av: marie

börja sända en timme igen snälla får aldrig nog av denna trevliga serie

2017-09-26 @ 18:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0