Att försöka sätta dit en oskyldig för mord

Idag hade Kings affärsmöte för att försöka komma på benen igen men Jimmy brydde sig inte så Carl fick gå själv på mötet. Precis utanför deras dörr klev han i en hög med hundbajs som någon lagt där. Kan vara Aaron eftersom han verkar ha agg mot Kings, han var även på kyrkogården och sprayade på en gravsten. Vems och vad han skrev vet vi inte.
Jimmy blir bara mer och mer deprimerad och därmed dricker han mer och mer alkohol. Han blir så pass full på puben att han inte blir serverad mer och Carl och Scarlett får försöka att få hem honom.
De insåg att det är dags att ta itu med begravningen av Matthew för att kunna komma vidare. Anna hade fått några veckor på sig att ordna sitt men inte hört av sig.

Leyla är på väg att flytta från Pearl men Lily övertalar henne om att hon kan bo kvar. När Lily och Pearl pratar om Leylas föräldrar blir hon lite kort och vresig. Det är tydligen ett  känsligt ämne för den damen.
Sedan försöker damerna att komma överens om vilka husregler de ska ha och Pearl är lite emot att de skulle ta med sig främmande karlar hem men låter dem göra det eftersom de betalar hyran.

Daz ska tvätta en bil på verkstaden och Victoria är där för hon ska hjälpa honom dela ut reklamblad. De småkäbblar med varann och han kastar tvättvatten på henne och de småbusar lite. Plötsligt kommer Scarlett med lunch och leken upphör. Scarlett är rätt sur för att hon känner sig lite utanför. Victoria är på väg att gå därifrån eftersom hon inte vill störa. Daz förklarar att han tar hand om Vic eftersom hon haft det så jobbigt och Scarlett bjuder även henne på lunchen.
Senare försöker Daz och Scarlett att vara ensamma hemma och de har precis blivit av med Jake som inte vill kolla på deras "tonsills-tennis" när Victoria dyker upp och Daz släpper in henne.

Bob hjälper till på B&B:t medan Terry är borta och han upptäcker att Jamie och Rodney anordnar jakter. Han blir mycket upprörd eftersom Home Farm är beslagtaget och att det de gör är olagligt.
Rodney får även problem när Marlon inte bryr sig om att han lovat att ordna med maten till dessa jakter.

Marlon har sovit hos Diane och när Paddy kommer dit frågar han Paddy hur länge han vetat. Själv har han vetat om affären i flera månader säger han. Redan efter kursen i London visste han att det hänt något.
Donna försöker be om ursäkt men Marlon kan inte förstå hur hon kunnat göra som hon gjort. Hon råkar säga att hon aldrig trodde att hon skulle kunna älska två personer samtidigt och det gör Marlon ännu mer förtvivlad eftersom han trodde att hon inte älskade Ross. Sedan nämner hon att Shane utpressade henne och Ross och då inser Marlon att det var därför de slogs ute på gatan.
För att hämnas går Marlon till polisen och berättar om förhållandet och utpressningen och att det måste ha varit Ross som mördat Shane.

Donna får givetvis åka in till stationen för förhör men hon kan inte tro att Ross haft ihjäl Shane.

Marlon söker sig till Dingles och där får han tröst av alla utom Aaron som mest är kaxig. Donna kommer dit men hon är inte välkommen där.

Ross kommer tillbaka till byn eftersom polisen sökt honom. Han hinner inte in hos Paddy förrän han ser Donna och Marlon.  Marlon blir förbannad och ger sig på Ross. Det blir slagsmål och polisen kommer. Både Marlon och Ross blir arresterade. Marlon släpps medan Ross får rådet att skaffa sig en advokat.

Liten lustig sak tycker jag att det var när översättaren förkortade polisens fråga till Donna så det stod "...Ross Doyle..." (polisen sa Ross Kirk och Shane Doyle) varför översatte de ena polisen med förnamn och den andra med efternamn? Min tanke blev genast Roz Doyle var en karaktär i Frasier. Jag vet, helt utanför handlingen.

Trevlig helg allihop och försök att hålla sams!



Vad jag förstår så är det delade meningar om vad som är närmasteframtid och nutid i framtidsflikarna. Vad anser ni andra som läser där?  Kan man inte dela på de två begreppen eller är det en gräns som man sätter själv om vad som är nära eller vad som är nutid? Går det att använda dessa flikar eller ska de bort?


Kommentarer
Postat av: Anna

Varför det är så här är för att , ibland undrar folk saker som rör den närmaste framtiden om vi säger att Max King återuppstår ifrån dem döda nu i Januari , så vill någon veta vad som händer kring detta , där av kan frågor komma hur Jimmy och Carl får för känslor kring detta och hur deras liv ser ut under den perioden och sen kanske någon vet att exempel Sam dör så vill dem vet vad som händer kring detta.



Om man berättar för någon vad som händer/kommer hända med Jasmin så kan man inte utesluta att kanske berätta vad som hända med folk omkring henne , många förstår inte detta....



Och ifall någon vill veta ett svar på något och någon kanske är snäll och berättar så anser jag inte att det är något fel.



Allt för många gånger har förekommer det spoliers i vanliga inläggen , vilket INGEN har något emot , men skriver man spolers i framtids flikerna så blir folk arg ovs?

2011-03-18 @ 17:17:41
Postat av: Erik

Tycker Marlon visat vilken duktig skådespelare han är, det känns äkta som om det handlade om honom själv privat, han lever sig in i rollen så. Donna däremot är ingen vidare skådespelare, men man hade hoppats att de skulle få fortsätta att vara ett par.



Angående spoilers är det väl ganska lätt att undvika sådana här, nu när det finns två framtidsflikar. Spoilers här som ingen har något emot, vad menas med det? Adm vill inte ha några spoilers alls här, gissningar och föraningar kan man komma med. Nej, skriv spoilers i framtidsfliken så blir alla nöjda, om man sedan råkar nämna något som händer längre fram, är väl inte det hela världen, det hinner man glömma när vi är framme där om 1 - 2 år, de flesta av oss i alla fall.

2011-03-18 @ 17:32:47
Postat av: Jesper

Detta skrev jag nyss i den på förhand "fördömnda" Närmaste framtiden fliken!



"Postat av: Jesper

Det här är ju som att äta upp kakan,men ändå vilja ha den kvar......



Se för guds skull Emmerdale 2011 så är problemen lösta!



Samt för de som vill se även de 4:an visar,och skrota denna på förhand idiotiska flik! Vä-Hö Eller upp eller ner,inget mittemellan det har aldrig fungerat i historien och kommer inte att fungera här heller!



Ge ändå Liina lite cred för allt slit med att svara på alla möjliga frågor.



2011-03-18 @ 17:47:00 "



ps i NUtidsfliken tycker jag det fungerar utmärkt!

(Eller hur "möbelomklädardrottningen" :D )Ds



2011-03-18 @ 17:54:26
Postat av: Tina

Jag förstår inte varför vissa har så svårt med ed olika flkarna.



Jag undrar hur djupt Jimmy ska sjunka innan han kravlar upp igen, om han nu gör det.

2011-03-18 @ 18:28:05
Postat av: SoP

Jag tror ju att Jimmy "reser sig" igen,han brukar väl ha en sån här djup sorg o fylle-period när det händer ngt? Ang. Marlons spel,han är Mycket mycket bättre nu än när Trisha dog,då var han bara jobbig,tycker jag.Nu är han så bra så jag nästan känner hans förtvivlan o ilska själv.Och idag när Ross kom tbks med sin gnälliga " det var inte jag-småungeförorättade" öst, åh jag hatade honom. Och den där Aron,jag hoppas han bara har ett kort inhopp i serien.

2011-03-18 @ 21:58:56
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag tycker också att Aaron är jobbig men jag tror att han hänger kvar ett tag om inte så för att vi ska ha någon att reta oss på;)

2011-03-18 @ 22:16:33
Postat av: Honey

Fy tusan vad taskigt gjort av Marlon. I hate him!!!

2011-03-18 @ 22:17:24
Postat av: Frk Höger

Oky jag känner det som om de va mitt fel att det bidde tjafs i närmstaframtidsfliken för att jag tyckte att de spoilade lite för långt in i frmatiden där. Jag kommer inte att läsa i den fliken mer så ni kan skriva va ni vill så slipper vi bråket.

Jag ber så myckt om ursäkt om jag stött nån, det var inte alls meningen. nu ska jag göra allt för att behålla den goda stämningen som finns på denna underbara blogg.



Förövrigt så instämmer jag i att Marlon spelar mycket bra i sin sorg.

2011-03-19 @ 12:45:01
Postat av: Tina

Är det någon som vet hur långt de har kommet i tv4guld. Jag brukar att spara och kopiera till skivor avsnitt som det har hänt något speciellt. Jag missade avsnittet då Dawn dog. Är det någoa som kan hjälpa mig?

2011-03-20 @ 17:26:29
Postat av: Rutiga stolen

"möbelomklädardrottningen" :-) Det gillade jag!



Ja, jag tycker NUtidsfliken fungerar utmärkt och är glad över att den separerad från Närmaste framtiden fliken.



Problemet är väl som Jesper skriver att vissa vill veta liiite men inte fööör mycket och då blir det problem när några vill veta mer...



Nutidsfliken är ju för 2011 och framåt så där är "bara" vi som även följer serien nu/live, tror jag i alla fall.

2011-03-20 @ 19:27:01
URL: http://www.rutigastolen.se
Postat av: T

jag tycker det funkar bra med flikarna. Om man går in där och läser får man vara beredd på att få reda på framtiden. Det är ju därför de har kommit till. Och Jesper,jag säger det igen: Alla kanske inte vill hoppa från 2008 till 2011 utan att veta vad som händer däremellan.

2011-03-20 @ 21:12:21
Postat av: Annica

Jag vill först och främst berömma för en mycket fin och bra sida! Jag har precis börjat följa Hem till gården på tv4 nu igen efter flera års uppehåll, vilket jag verkligen ångrar. För jag har missat otroligt mycket. Jag tror jag slutade att se 2004 eller 2005 någon gång. När jag var mindre såg jag alltid avsnitten med min pappas faster och då fick hon läsa för mig vad de sa för jag hann inte med att läsa själv. Sen när man blev äldre blev det att man kom ifrån det och slutade se. Så när jag hittade denna sida blev jag glad, nu har jag lite bättre koll både på vad som har hänt innan och vad som kommer längre fram nyfiken som man är:) Men jag skulle ändå vilja fråga om det är någon som vet ifall det på något sätt går att hitta så man iallafall kanske kan se några avsnitt mellan 2004-2006? För jag har börjat kolla avsnitten som visas på tv4 guld nu och har för mig att de är från just 2006? Det hade varit roligt att se! Detta blev en lång kommentar:)

2011-03-20 @ 22:49:31
Postat av: Camilla

Jag håller med i berömmet. Jag har följt serien i några år men inte hittat den här sidan förrän nu.



Annica: Om du inte har något emot att se otextat så finns det en samlings-dvd som heter Emmerdale 2004. Alla höjdpunkter från 2004 är ihopklippta i ett enda långt avsnitt. Jag köpte min från amazon.co.uk.

2011-03-21 @ 14:14:49
Postat av: Annica

Camilla: Tack så jättemycket för tipset! Det ska jag kolla upp med en gång.



Om det är någon annan som har något annat tips får ni gärna säga till:)

2011-03-21 @ 23:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0