Nanne Grönvall på besök i byn..

..eller njaa så var det väl ändå inte men jag tycker att Gennie påminner om Nanne.
Shadrach fixade till Coq au vin hela förmiddagen men ändå så smakade det tydligen inte allt för gott. Gennie var bjuden och höll god min. Även Chas var bjuden men tyvärr hade sällskapet börjat äta innan hon kom så hon blev rätt besviken. Gennie visade fotografier från sin uppväxt och sen fick hon Shadrach att berätta om vad som hände när hon föddes. Chas gick i väg för att låta dem prata ut i fred. Hon kände sig nog lite utanför. När Gennie gått hem och Chas kom tillbaka sa Shadrach att hon var den bästa dottern man kunde önska sig och att hon blivit så bra... sen fick hon en puss på huvudet =)

Nicola fick dammsuga hos Kings men gjorde det inte så noga. Hon var faktiskt rätt söt med sitt förkläde och hästsvans. Tyvärr började Rodney känna sig dålig så hon skjutsade hem honom. Han var yr och svimfärdig. Undrar vad det är för fel på honom?

Lexi vill hjälpa Carl mer än bara koka kaffe men han nöjer sig med det så länge. Hon har ingen information att ge tiii Matt på grund av det. Kanske kan hon få mer ansvar om Carls möte med kommunen löper väl ut.

Dr Marshall besökte Laurel och Ashley och nu är det fastställt att de inte var biologiska föräldrarna till Daniel. Laurel vägrar att tro på det utan tror att det är testen nu som blivit fel. Jag förstår henne, hon säger att det är ju Daniel som hon ammat och tagit hand om. Det är inte klarlagt att det skulle vara Arthur som är deras son men som tvist på det hela vore det bättre om det visade sig att det är ett helt annat okänt barn som är det så slipper vi se en dragkamp mellan Mel&Greg och Laurel&Ashley.


Shane fortsätter att trakassera Donna på jobbet. Eftersom det inte blir något av hennes anmälan mot honom pga brist på bevis så kan han inte låta henne vara. Han tycker att hon ska ha ett helvete för att hon anmälde honom.
Ross och Shane får sedan i uppdrag att leta efter en knarkgömma och givetvis vill Shane passa på att besöka Eli eftersom han är släkt med Donna. Utanför huset möter han sedan Marlon som är vansinnigt irriterad på honom. Givetvis kan Shane inte låta bli att reta Marlon och säga till att han hellre är på stationen med Marlons fru än håller koll på hans bror. Ross lovar att hjälpa Marlon med Shane men än så länge har han inte gjort något.
Marlon har fått veta att Ross var tvungen att inte vittna mot Shane  eftersom han själv ligger illa till. Paddy blir förbannad när han hör att Ross gjort att Donna och Marlon blivit drabbade av alla lögner och att Donna är på väg att säga upp sig.
Eli erbjuder sig att ta hand om Shane men Marlon vill inte det...



Tack Tina för att du hittat svaret till Claudia...
och tack alla ni andra som hjälper till att svara på varandras frågor =)



"Postat av: Tina

>>>Claudia, här kommer Kelly´s bröllopslöften till Jimmy:
My once in a lifetime, my miracle.

Jimmy, du är mitt livs chans. Mitt mirakel.
Mina fötter dansar, tack vare dig.
Mitt hjärta slår, tack vare dig.
Mitt sinne tänker, tack vare dig.
Och jag ska älska, tack vare dig.
Vart du än går, jag ska följa.
Jag kommer att tillbringa alla mina dagar vid din sida.
Mitt livs chans, mitt mirakel.

Hoppas att det går bra med den svenka översättningen. Kram.

2010-09-24 @ 21:18:29 "

Kommentarer
Postat av: Mariann

och jag tycker att Gennie är nån blandning mellan Noreen och vad-hette-hon-Paddys-senaste? Hon från krokikursen?

När jag letade efter bild på Noreen hittade jag den här facebookgruppen: http://www.facebook.com/group.php?gid=44852832715#!/group.php?gid=44852832715&v=info

Det finns tydligen grupper för allt! :)

2010-09-27 @ 18:05:00
Postat av: Erik

Schadrach blir alltmer mänsklig för varje dag. Men att laga mat kanske han inte skulle gett sig på. Chas börjar visst vänja sig lite vid att ha en halvsyster, men frågan är om de någonsin blir vänner. Och Laurel kämpar emot den hemska sanningen, men till slut måste hon väl finna sig i den. Det kommer inte att bli lätt. Och förhållandet till Ashley som nyss blivit bra blir väl sämre igen på kuppen. och hur det ska gå med den där Shane när Eli blir inblandad också vete sjutton, det brukar barka åt skogen när han är med ...

2010-09-27 @ 18:47:13
Postat av: Laser



Laurel är en mupp. Sinnesjuk. Visst, de tog hand om Daniel, men hon och Ashley var aldrig hans föräldrar. De kan känna att de var det, fast sen så är det fortfarande inte så.



Någon behöver slå till Laurel med en 10-tons stekplåt. Då kanske hon blir någorlunda normal.

2010-09-27 @ 19:20:00
Postat av: Tessan

>>Laser

Jag måste protestera lite mott ditt sätt att se det. Alla som adopterar barn är ju det barnets föräldrar även om de inte är biologiska. Så visst var Laurel Daniels mamma även om hon inte var det biologiskt!!!!

2010-09-27 @ 20:15:21
Postat av: Suss

Vilken härva, hoppas oxå att någon annan ska vara Laurels barn, har kollat lite på youtube och har vetat att de förlorade sin son, men inte att de inte skulle vara hans föräldrar.

Hoppas Shane åker dit...vilket svin



Undrar vems föräldrar Mandy har, som var gift med Paddy...

Tack snälla för bloggen;)

2010-09-27 @ 20:29:47
Postat av: Tina

Jag vet inte men jag känner mig inte riktigt konfertabel med hur de( manusförfattarna) "ändrar" på rollfigurerna. Har man sett hur de var från början och hur de är nu, så känner jag nästan schizofren i min uppfattning. Ta t. ex. Zak, från början en person som man inte riktigt tog på allvar, en drönare. Tyvärr så består ju ofta det första intrycket.



Och sedan Laurel, visst måste det kännas svårt att få veta att det barn som man har hållt i sina armar och ammat, inte är ens eget.

2010-09-27 @ 22:05:10
Postat av: sop

JAg måste erkänna att jag är rätt less på Laurel,inte för hon är en "mupp",men rätt tröttsam är hon.Hon kunde väl känna Lite glädje ändå att hennes barn faktiskt lever? Men klart att hon haft Daniel som Sin,o känt sorgen, men han är ju borta nu.Sen förstår jag aldrig att det blir så hysteriskt när såna där små dör-de har funnits så kort tid och inte hunnit "bli nåt" ännu ?

2010-09-28 @ 01:46:20
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Rutigastolen

Ens barn är alltid ens barn och jag tror inte sorgen blir större för att de inte hunnit "bli något" ännu. Dessutom är det ju ännu mer saker som man "missar" i deras uppväxt och kan sörja att man inte får uppleva. Kärleken till sina barn är otroligt stark, oavsett ålder på barnen.



Men visst kan Laurel kännas tröttsam just nu eftersom hon är så oresonlig i sin sorg men jag tycker nog det är en ganska bra tolkning av hur olika man är på att hantera sorg.



Jag tror att anledningen att hon vägrar prata om (och inse) att hennes barn lever och att Daniel inte var hennes son är att jon är rädd för att hennes känslor för Daniel då på något sätt inte skulle vara äkta. Att hon inte har rätt att sörja Daniel eftersom hennes barn lever. Men hon har ju knutit ann till Daniel, precis som Tessan säger. Daniel är ju hennes oavsett om hon var det biologiskt eller ej.



Men så hemskt det måste vara för Daniels riktiga föräldrar när de hittar dem. De mister sitt barn, som de knutit ann till, och "får tillbaka" ett dött barn som de inte fått lära känna.

2010-09-28 @ 08:44:01
URL: http://www.rutigastolen.se
Postat av: Mariann

Det måste ju vara Arthur som är deras barn. Va det inte nåt "krångel" under förlossningen? Tycker mig minnas att Ashley sprang fram och tillbaka mellan Laurel och Mel. Eller minns jag helt fel?

2010-09-28 @ 09:16:48
Postat av: Tina

Tack för att du uppdaterar vad som händer varje dag, missar man några avsnitt så kan man läsa här.

Hoppas att Laurel snart inser att Daniel inte var hennes son, jag hade nog gripit varje halmstrå om det var jag.

Hur det än är, så vill man väl ha och uppfostra sitt eget kött och blod.

2010-09-28 @ 10:39:35
Postat av: Tina V

Ser att vi är fler Tinor här, jag kan lägga till mitt mellannamn.

2010-09-28 @ 10:42:41
Postat av: Åsa

Ashley fick springa mellan Mel och Laurel vid förlossningen för Mels man han inte i tid till förlossningen.

När de sedan sköterskorna kom in med bebisarna frågade de vem som var Thomas och om jag inte minns fel så helter Mel Thomson i efternamn...



Måste bara också få påpeka att den person som sitter och översätter till svenska gör ett dåligt jobb. Hur många gånger har det inte översatts helt sjukt... Tur man lärt sig deras roliga engelska efter så många år. Jag har tittat på serien i snart 17 år nu. Började titta under tiden jag ammade min snart 17-årige son...

2010-09-28 @ 11:57:04
Postat av: Jackson

Donna var strong idag, tycker jag.

2010-09-28 @ 14:06:29
Postat av: Adm

>>>Suss

Mandys pappa är Caleb Dingle, bror till Zac och Shadrach. Mamman heter Vera Lynn. Jag vet inte om de har visats i serien, i så fall innan jag började kolla.

2010-09-28 @ 14:57:16
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0