Genesis Dingle

Shadrach var så go när han skulle i väg till adoptionsbyrån för att få veta mer om sin dotter. Hon heter Genesis och nu så letar hon efter sina biologiska föräldrar. Vilket sammanträffande. Chas fick följa med Shadrach till byrån och sedan fick hon hjälpa till med att skriva ett brev till flickan. Det hela leder till att Shadrach ska träffa dottern och gör sig i ordning, nyduschad och välkammad. Chas blir lite putt när hon inte får följa med på första träffen men hon är ändå rätt förstående. Hoppas att vi får se i morgon hur det går. Tror ni hon är en "äkta" Dingle eller har hon påverkats av sina adoptivföräldrar?

Laurel ser sin mamma gå in hos Betty och blir lite förvånad. Hon går dit för att prata med sin mor och då kan hon be om ursäkt. Hilary blir så glad att hon börjar gråta. Sen åker Ashley och Laurel till sjukhuset för att få veta resultatet från obduktionen. Det visar sig att Daniel var helt frisk och att dödsfallet förklaras med plötslig spädbarnsdöd. Dock påpekades det att han bar anlag för cystisk fibros, en sjukdom som är ärftlig. Det skulle de tänka på om de tänkte skaffa fler barn för har båda föräldrarna anlag för sjukdomen skulle det kunna leda till problem i framtiden.

David sökte upp Donald för att få veta var han stod. Donald ville först inte veta av honom men tillslut fick han komma in och prata lite. David fick tillbaka sitt gamla städföretag bara han höll sig undan. Miles var inte alls förtjust i vad hans far gjort.

Andy fick sin fest för Jo på puben. Hon såg inte alls så glad ut som en nygift kvinna borde vara. Undrar om hon har ångrat sig?
Några som hade roligt var Paddy, Marlon, Ross och Val. De blev rätt fulla och fnittriga...och busiga. =)
Shane ville bjuda Donna på en drink men hon tackade nej med rätt hårt tonfall. Alla försöker få henne att inse att Shane inte är så ond som hon tror. Till och med Jasmine tycker att han verkar trevlig och funderar på att följa med honom ut någon gång. Donna försöker då att ge honom en ny chans och han får bjuda på en drink. De sitter på puben och pratar ut och Shane erkänner att han varit elak mot Donna bara för att han varit avundsjuk på henne. När de fulla gänget drar till Paddy för efterfest sitter Donna och Shane kvar en stund.
När de sedan ska gå från puben försöker Shane att kyssa Donna men hon vill inte, i sitt berusade tillstånd kan han inte ta ett nej utan börjar tafsa ännu mer på henne. Som tur är lyckas hon knäa honom i skrevet så han släpper henne och hon kan springa därifrån. Hon får hjälp av Ross som sett allt på avstånd.
Nu vill hon anmäla Shane för det han gjort men kommer Ross att låta henne göra det? Jag fick känslan av att han kommer att säga till henne att inte göra det... hoppas jag har fel! 

Kommentarer
Postat av: Mariann

och jag har en känsla av att Ross kommer att försöka utnyttja situationen för att själv få till det med Donna. Måtte min känsla ha fel!

2010-09-14 @ 15:25:43
Postat av: Ann-Marie

Ross såg ju med egna ögon vad som hände men verkade inte visa det för Donna.

2010-09-14 @ 17:24:14
Postat av: Fredrik

För första gången på årtionden av HTG tittande så stängde jag idag av i del 2. Det var för pinsamt dåligt med denna psykopatpolis och Donna samt Shadracks dotter sökande m m. Jag tror jag lägger HTG till historien och gör nåt annat denna tid på dagen. Skriver en roman, älskar med min fru eller tar en promenad.

2010-09-14 @ 17:26:56
Postat av: Erik

Var det inte det jag trodde att den där Shane inte var att lita på? Frågan är om Donna tänker anmäla honom? Skönt att Laurel och hennes mamma äntligen kom varandra närmare igen. Hur ska det gå med Schadrachs träff med sin dotter? Spännande avsnitt i morgon. Var håller Nicola till förresten?

2010-09-14 @ 17:53:45
Postat av: Mia

Dagens höjdpunkt är fikapaus och Hem till Gården.



Ska den ärftliga sjukdomen vara länken till den andra familjen?

Var Daniel inte Laurel och Ashleys son?



Och ska vi gissa att Genesis är en smart vacker tjej som kommer att flytta till byn?



Mariann, jag fick samma känsla som du. Brr!



2010-09-14 @ 17:56:47
Postat av: Erik

Mia och Marianne: Om inte shane själv hinner före och försöker vända allt till sin fördel så. Han är en lurig en och har kanske tumme med höjdarna och hon är ju bara en dingle...

2010-09-14 @ 18:28:51
Postat av: Lotta

Shane kommer nog att få sitt straff såsmåning om ...

han e ju äcklig...jag tror faktiskt att Donna kommer att göra anmälan mot han men vem vet hur långt det kommer att gå?

Shaderack han var ju hel go... som skrev brev till Genesis.Dom kommer säkert att träffas!

Ska bli skoj och se hur hon ser ut:)

Shane han flörtar med alla...han är ju skum typ...

Bra att Laurel och hennes morsa har kommit varandra närmare nu ...och jag tror 100% att Ross är interesserad utav Donna...det ser man på hans blick...

2010-09-14 @ 18:38:48
Postat av: Cinnamon

Shane litar jag inte alls på och jag hoppas att Donna gör en anmäla mot honom. Jag är rädd för att han kommer att våldta någon tjej framöver, han hade bergis gjort det med Donna om hon inte sparkat honom.



Jag minns inte vem av er som misstänkte att Daniel hade blivit bortbytt mot de andra parets son, verkar ju nästan som om det kan vara så. Undra vad som händer då?

2010-09-14 @ 18:43:51
URL: http://www.ateljecinnamon.se
Postat av: Mariann

skriv en roman du, Fredrik :) själv tänker jag inte ge upp riktigt än. Det sägs ju att just detta år 2008 är det sämsta någonsin. Sen blir det bättre. Så jag väntar...

Man undrar ju vad manusförfattarna är för polishatare egentligen? Poliserna är totalt korkade och empatilösa samt maktgalna. Dessutom är de helt sexfixerade och totalt i avsaknad av moral när det gäller "din nästas hustru" haha! Det är ju synd om de där författarna, vad kan de haft för kontakt med polisen tro...

Jag vill inte se den där slisk-Ross börja dregla över Donna!

Men nu vill jag se Shadrachs dotter! Jag hoppas det är en tjej med krut i för nu behöver de nån som kan rycka upp den där byn lite!

2010-09-14 @ 19:03:30
Postat av: Eva

ja det kommer nog att spraka reält snart i byn!

Men det behövs det verkligen.Serien har ju varit lite seg emellan åt, men nu händer det mer saker:)

Tycker polis scenerna e lite trista, shane e ju vidrig .

2010-09-14 @ 19:54:19
Postat av: Stina

Tänk om Daniel inte var Laurel och Ashleys son, det kan ju bli intressanta förvecklingar. Ska bli roligt att se Shadracks ddotter. Stina

2010-09-15 @ 10:22:02
Postat av: Lotta

Kommer att bli ett himla ståhej men glad av att chas accepterade att hon har en syrra.Tycker David är lite mesig vad ska han med Nicola till och Donald verkar ju veta vad han vill göra med David,smart gubbe.Nicola kommer väl att bo på pensionatet eller så elelr hos någon som vill ta emot henne.Jag skulle då inte vilja ha henne hos mig...

Nicola medför bara problem och ajg hoppas att David har insett detta nu och att även i framtiden inte lita på henne...

2010-09-15 @ 10:40:09
Postat av: Sandra

Så va Gennie(Genesis på sjukan.... ross e dum i huvudet

2010-09-15 @ 13:22:18
Postat av: Tina

Jag tror att manusförfattarna har ett gott öga till Dinglarna och därför visar polisen från dess löjliga sida. Urfjantigt enlig mig. De, manusförfattarna, har också under årens lopp gjort Dinglarna mer och mer rumsrena, ialla fall utifrån som de var när de först dök upp -94. De kom till byn som ett roligt inslag, och det är så jag ser dem ännu, de flesta utav dem.

2010-09-15 @ 15:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0