Finns det inga lyckliga bröllop?

Ja jösses en sån dag...

Det närmade sig bröllopet och allt verkade gå bra förutom lite små stress och att laxen blivit dålig i den trasiga kylen men det fixade Marlon med att köpa getost från Jo.

Debbie ringde Kelly men det var Scarlett som svarade och fick då veta om fotot och utpressningen.  Hon skvallrar för Daz som vill att hon ska vara tyst men det kan hon inte.
Först får Jimmy veta om kyssen med Eli och med Carries hjälp så kan han tillslut gå med på att gifta sig ändå.
I kyrkan står Eli och kommenterar och tillslut tappar Jimmy humöret och slår till honom. Då råkar Eli berätta om att det bara var en kyss men att han inte gick längre för att hon var ju så ledsen efter aborten.
Stackars stackars Jimmy! Han blir helt nedslagen och inte blir det bättre när han får veta att Carrie och Scarlett visste om det.
Kelly vill försöka igen och ber om förlåtelse men Jimmy vill aldrig mer se henne.

Viv vill inte heller låta henne flytta hem för att hon skämt ut familjen. Då under ett ögonblick så tar Kelly affärens pengar och ska åka från byn. Hon får hjälp av Eli som snott Debbies bil och Kelly åker iväg.... bort...

Victoria och Kayleigh snor två flaskor champagne från bröllopstältet och dricker upp de...och Victoria blir jätte dålig och spyr i Andys knä.

Bob hade precis fått tillåtelse att föra fram Kelly till altaret och allt verkade lyckligt, han ville till och med hjälpa henne men Viv var helt emot det.

Hilary försöker att charma in sig hos Pollard... undrar om hon kommer att lyckas?

Carl besökte Barracloughs grav och la ner en ros.


Näää usch vad det var jobbigt idag... jag ville verkligen att de skulle bli lyckliga... och nu sitter man här och bara har en klump i magen...
Jag finner inga ord =(

Kommentarer
Postat av: Mariann

åååhhhh! först kommer man hem och upptäcker att dvd-spelaren inte gjort sin plikt idag. Så det blev att sitta framför lilla datorskärmen och kolla på tv4 play. Och fast jag tyckte illa om Kelly så hade jag så gärna velat se åtminstone ett enda lyckligt bröllop utan en massa drama och strul. Men nej då. Och fast jag egentligen visste hur det skulle gå blev jag lite ledsen, och FAST någon tycket det va löjlig musik så blev iaf jag tårögd. Så jag roade mig med att titta på King-huset och konstatera att delen där Tom King blev utknuffad genom fönstret finns inte längre på huset (den delen satte de upp endast för det avsnittet). Allt för att distrahera gråtmildheten :)

2010-05-25 @ 20:03:54
Postat av: Bo

Jag fick också en tår i ögat av stackars Kellys öde.

Hon gjorde så gott hon kunde av situationen med aborten och sorgen över sitt förlorade modellkontrakt fram till vigseln som inte blev av.

Kelly är ju Kelly så utifrån det så...



Scarlett var dagens sötaste men även Donna glänste.

Ungdom som man själv har bakom sig.



Bra att det blev ett besök vid poliskvinnans nygrävda grav också. Det tycker jag man kunde ha gjort lite mer av och inte så kallt och okänsligt.

Men är man en King-broder så skall man vara STARK.



Till sist så är jag trött på Viv. Väldigt trött!

2010-05-25 @ 21:46:39
Postat av: Katarina

Hej! Ja bröllopet gick precis så käpprätt åt fanders som jag hade trott att det skulle göra. Så tråkigt! Jag orkade knappt se eländet utan fick gå ifrån tv:n flera gånger. Jag stod inte ut. Ska the Kings aldrig få ett lyckligt bröllop? Fick minnesbilder av hur det var när Tom och Charity skulle gifta sig. Men Betty Eagleton finner sig i alla situationer. Jag älskar den tantan. Hon är för go. Jaha, nya friska tag i morgon. Blir Carrie och Jimmy ett par framöver? Jesper verkar ha koll på läget. Kan inte du maila mig och tala om vad som händer? Jag blir så fruktansvärt otålig när det är så här motigt. Hälsningar Katarina

2010-05-25 @ 22:09:25
Postat av: Cinnamon

Ja idag tyckte jag så synd om Kelly trots allt, de kunde gott ha fått gift sig och haft det bra.

Nu får det ta och bli lite trevligt i Emmerdale någon gång, inte bara bråk, jämmer och elände hela tiden.

2010-05-25 @ 22:09:44
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Katarina

Hej! Ja bröllopet gick precis så käpprätt åt fanders som jag hade trott att det skulle göra. Så tråkigt! Jag orkade knappt se eländet utan fick gå ifrån tv:n flera gånger. Jag stod inte ut. Ska the Kings aldrig få ett lyckligt bröllop? Fick minnesbilder av hur det var när Tom och Charity skulle gifta sig. Men Betty Eagleton finner sig i alla situationer. Jag älskar den tantan. Hon är för go. Jaha, nya friska tag i morgon. Blir Carrie och Jimmy ett par framöver? Jesper verkar ha koll på läget. Kan inte du maila mig och tala om vad som händer? Jag blir så fruktansvärt otålig när det är så här motigt. Hälsningar Katarina

2010-05-25 @ 22:11:08
Postat av: Adm

Vad skönt att höra att det finns fler som tycker att Kelly kunde fått sitt bröllop och lite lycka. Jag gillar inte alltid henne men hon var så gullig ihop med Jimmy. I och för sig gillade jag inte Jimmy i början heller men ihop med Kelly så var han rätt trevlig.

Jag hoppas verkligen att Carrie och Jimmy INTE blir ihop, hon kan gott hitta någon annan. Men vem?

2010-05-26 @ 09:35:55
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lena

Kelly har aldrig varit någon jag stört mig på direkt. Hon kanske har visat en värre sida innan jag "kom in" i serien. Jag har bara sett henne tillsammans med Rodney o Jimmy o visst har hon varit dem trogna. Har mest fått intryck av en tjej som tappat bort sig lite och tröstar sig med vad pengar kan ge. Inget fel i det, hon gör det ju öppet, utan o lura någon.Sen vet jag inget om hennes pappa, hon verkar dras till äldre män (kanske söker lite faderssubstitut vad vet jag) Lite självupptagen men det är väl de flesta i serien så vad? Sen tycker jag faktiskt hon är vacker ibland, lite eget utseende.

Väl bättre det än som i amerikanska serier där alla liknar alla och inte får ha några skavanker.



Tyckte faktiskt att hon var värd den uttonade musiken i slutet. Jag ser det mer som en liten hyllning när någon slutar.

(när Val var ute o gick var det ju bara "trams":-))



Så nu har jag fått skriva av mig efter besvikelsen igår o hoppas på något roligare idag.



Blev väl lite för mycket med att ta adjö av både Charity o Kelly på en dag:-)

2010-05-26 @ 10:30:50
Postat av: Erik

Gör ett nytt försök att skicka en länk på tvillingbrodern. Om det inte funkar, sök på Eliot Tittensor som han heter.

http://www.facebook.com/pages/Elliott-Tittensor-Carl-in-Shameless/47420097614



Om ni bara visste vem Jimmy blir ihop med/gifter sig med i stället! Jag säger inget, vet inte när det sker, men förr eller senare gör det det i alla fall. Det kan bli ganska udda par ibland i den här serien, vissa blir hoptussade med alla möjliga mer eller mindre sannolika.

2010-05-26 @ 10:31:44
Postat av: Erik

Det verkade fungera. Inte underligt att engelska flickor tycker att han är en riktig hunk. Men vem är snyggast, han eller brodern? Det får ni tjejer avgöra. Någon kanal kanske kan visa Shameless i Sverige?

2010-05-26 @ 10:33:47
Postat av: Mariann

Kellys pappa Vic Windsor var gift med Viv. Vic dödades när Billy försökte råna Vic och Viv's affär. Det är därför Billy suttit i fängelse. Jag minns inte riktigt hur Vic var. Har för mig att det va en lite strulig karaktär. Skumraskaffärer. Men jag är inte säker. Vill inte kolla på nätet heller då jag riskerar att få veta för mycket. Jag har ju redan gjort det så det räcker.

På Wikipedia hittar man det mesta om man söker på Emmerdale. Så jag vet också lite vad som händer med Jimmy framöver. Herreguuuud! :)

2010-05-26 @ 12:51:56
Postat av: Elisabeth

Jaha det verkar som om man ska sluta hoppas att de hittar varandra igen då.

Synd för det var ju verkligen äkta mellan dem. Väldigt sorgligt faktiskt.....snyft..

2010-05-26 @ 13:58:12
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack! En liten fråga till (vill inte söka efter svaret eftersom jag också gjort det misstaget förut:-))



Vad var det för företag Clarity hade? Mångmillionsföretag, det låter det.

2010-05-26 @ 14:04:24
Postat av: Jesper

Dagens huvudtema: Debbie & Sarah! Hur går det??

Fortsätter debbie att förneka sina moderskänslor , eller??

2010-05-26 @ 14:35:46
Postat av: SoP

Men? Scott o Kelly är helsyskon då? Men de har ju varit ihop? Donna då,jag har förstått det som att hon är halvsyster med Scott - vem är hennes pappa?

2010-05-26 @ 20:38:22
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Claudia

Jag behöver HJÄLP!! Har sökt överallt efter Bröllopslötena Kelly skrev till Jimmy, hittar inte dem någon som kan hjälpa mig?

2010-09-16 @ 13:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0