Att bli lämnad ensam mitt ute på ängen

Smågnabbet mellan Val och Eric fortsatte idag. Han skulle träffa en representant från något hotell i närheten som skulle inreda hotellet. Val gillade inte att han skulle träffa denna dam ensam (hon var tydligen en rätt flirtig dam med nya bröst) så hon såg till att vara med vid mötet och hon till och med tog över. När damen skulle gå glömde hon sin väska på bordet. Eric ser det och snokar i den, han tar lite sedlar ur den och ställer sig upp från rullstolen för att lägga tillbaka väskan. Givetvis uppmärksammar Val allt. Så hon blir extra kärvänlig och trevlig, köper lite picknick mat och kör iväg med Eric till en avskild plats. Hon brer ut filten och hjälper honom att komma ur rullstolen. Eric "tappar" balansen och landar på Val. Då tar hon hans mobiltelefon utan att han märker något. Hon säger att hon bara måste hämta champagnen som hon glömt i bilen och han sitter där snällt och väntar mitt ute på en äng där det inte är så mycket trafik runt omkring. Det tar ett tag innan han inser att hon inte kommer att komma tillbaka och att han inte har någon mobil. Det var bara till att börja linka hemmåt.
Val stod på hans tröskel och väntade. Det slutade med att han övertalade henne om vilket förträffligt par de egentligen är och äntligen så gav hon efter.

Sam vill flytta och försöker att få en lägenhet via kommunen men det går inte så bra så han vänder sig till Eric som efter lite övertalning lovar att se vad han kan göra. Det får Zac reda på och han snackar med Eric och får honom att bryta sitt löfte till Sam.

Lily fortsätter att flirta med Doug och han trivs med det. Hilary är inte allt för glad men tror att han kommer att komma tillbaka med svansen mellan benen när Lily ledsnat på honom.

Viv har tagit ett banklån i Bobs namn utan att han visste om något. Hon ska finansiera sin bok hon vill ge ut eftersom inget bokförlag har nappat.

Jo går med på att åka med Sarah till Annie i Spanien för att Sarah inte ska behöva vara i den tillvaron som Sugdens just nu har.

Ross får bo hos Donna och Marlon men Marlon är inte helt förtjust i tanken. Dessutom verkar Ross ha problem med sin flickvän, vi får väl se hur länge det håller och hur lång tid det tar innan han stöter på Donna. Jag hoppas verkligen att hon inte sviker Marlon.

Katie pratar med Perdy om att hon kan ställa upp som surrogatmamma och först är Perdy inte intresserad av förslaget men Gray lyckas få henne att ändra sig så de tackar ja.
Chas pratar med Katie om saken och tycker att hon inte borde göra det, hon kommer att sluta olycklig. Chas säger att hon sett hur Katie sett på Gray och att det finns känslor för honom men Katie förnekar det "han är ju gammal nog att vara min pappa". Hur ska det gå? Jag trodde inte att man fick bli surrogatmamma om man inte fått barn tidigare och därmed vet lite mer om vad som väntar en...

Kommentarer
Postat av: Mariann

-ute ur karantänen :)

Nej men ska det nu bli slut mellan Donna och Marlon så bryter jag ihop!!! Va e de för surdegar till manusförfattare. Det måste va ett gäng bittra satar.

Jag trodde inte heller man kunde bli surrogatmamma på det viset. Men i Emmerdale är allt möjligt.

Och jag tyckte nog Katie protesterade liiite för lamt när Chas hävdade att Katie har känslor för Gray. Så det är väl ännu ett förhållande som ska gå åt fanders.. suck...

2010-06-02 @ 18:10:52
Postat av: Erik

Hur hamnade Pollard i rullstolen? Jag var inte hemma igår, videon strejkade och jag hann bara ta en snabbtitt på TV4 Play. Överdrev han bara för att få lite medlidande? I så lyckades han väl, eftersom Val gav honom en andra chans.Men så fick han linka tillbaka flera kilometer först också. Ville Perdy verkligen stanna i byn och få barn med Gray egentligen? Hon verkade tveka ganska länge. Och varför är Zak och Lisa så emot att Sam flyttar hemifrån? Han är ju inte världens intelligentaste, men om han har råd med det borde de låta honom få klara sig själv.

2010-06-02 @ 18:33:56
Postat av: Tina

Jag reagerade och över det att Zak och Lisa inte vill släppa Sam. Tycker att det är lite bakåtsträvande, man ska ju låta sina barn flyga ut eller hur. Det verkar iaf lite ego av föräldrarna om jag får säga min mening.



Va "gullig" Eric var när han kurtiserade med Val. Och som jag skrattade när han ropade på Val ute på ängen. :D



Katie verkar nog lite för förtjust i Grayson och han, är inte han också lite för när det gäller Katie.

2010-06-02 @ 19:11:32
Postat av: Katarina

Hej! Vilken fuling Pollard var som snodde pengar ut Davinas kvarglömda handväska på fabriken. Att han är en skurk är ju ingen nyhet men att han skulle nedlåta sig till småtjuvsfasoner trodde jag inte.



Ja nog verkar det som om det finns lite mer än bara vänskap mellan Katie och Gray. Hon vet väl inte om att han är gay, eller bisexuell egentligen?



Att Ross bor hos Donna och Marlon blir nog inte problemfritt har jag en känsla av. Donna och Marlons äktenskap har ju knakat rejält i fogarna och Ross har problem med sin flickvän. Det är bäddat för en affär där.



Att Sam ska flytta till ett eget boende med sin son borde vara glädjande för föräldrarna. Men samtidigt kan jag förstå att de oroar sig för att han inte ska klara sig själv. Vad har han för inkomster? Klarar han sitt dagliga liv med allt vad det innebär utan hjälp från familjen? Fast de borde ju kunna stödja honom även om han inte bor hemma på gården.

Hälsningar Katarina

2010-06-02 @ 21:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0