Att kittla foreller?

Zack var ute på tjuvfiske en kväll när Rosemary dök upp. Han lärde henne hur man kittlar foreller. De verkade ha det jättemysigt tills Lisa dök upp för att överraska Zack. Förresen, någon som vet vad "tickle a trout" egentligen innebär, är det något man gör i Sverige?

Paddy ska ta med sig Rita på festen som handelskammaren anordnar på Home Farm men på vägen dit blir hon nästan överkörd av en taxi. Paddy räddar henne och blir hennes hjälte.

Carrie och Chas umgås endel och blir faktiskt rätt goda vänner.

Harri går på festen med Katie men blir något onykter och när Katie flirtar lite så vill han givetvis ha mer. David som också är på festen kommer till Katies räddning.
David skjutsar hem Katie och utanför dörren blir spänningen mellan dem så het att de kastar sig över varann och hånglar hejvilt, tills de hör att någon är i närheten.
Dagen efter får de veta att det var Chas som sett dem och hon är jättearg men bestämmer sig att inte säga något till Del om de lovar att inte fortsätta. Men Eric som fattar att något är på gång försöker få  David till att dumpa Del.
Del märker att något är fel men kan inte riktigt förstå vad. Jag tycker så synd om henne.

Pauls syster Sharon kommer tillbaka till byn för att be Paul hjälpa henne med bröllpet för helt plötsligt har hon ingen lokal att vara i. Han föreslår Home Farm och Rodney lovar ett bra pris med mycket rabatt.

Marlon får en ny husvagn av Shadrach och Donna vill flytta tillbaka.
Dessutom så klarar deras avloppsrör till nya huset inspektionen som genomförs och de blir överlyckliga.

Zack får veta av Rosemary att hennes första man tog livet av sig genom att skjuta sig själv mitt framför ögonen på henne och att han i självmordsbrevet anklagade henne för allt.
Lisa blir rätt svartsjuk när Zack får så mycket förtroendesamtal med Rosemary och inte blir det bättre när Shadrach spär på ryktena.

Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Tydligen så ska man killa forellen under magen :-)

Står såhär på Wikipedia:

"Trout tickling

From Wikipedia, the free encyclopedia



Trout tickling is the art of rubbing the underbelly of a trout using fingers.[1] If done properly, the trout will go into a trance-like state after a minute or so, and can then easily be thrown onto the nearest bit of dry land.[2] The technique was a common practice used by boys, poachers and working men in times of economic stress, particularly during the 1930s depression-era.[3][4] Poachers using the method required no nets, rods or lines or any other incriminating equipment if apprehended by the police or gamekeepers.



Thomas Martindale's 1901 book, Sport, Indeed, describes the method used on trout in the River Wear in Northumberland:





The fish are watched working their way up the shallows and rapids. When they come to the shelter of a ledge or a rock it is their nature to slide under it and rest. The poacher sees the edge of a fin or the moving tail, or maybe he sees neither; instinct, however, tells him a fish ought to be there, so he takes the water very slowly and carefully and stands up near the spot. He then kneels on one knee and passes his hand, turned with fingers up, deftly under the rock until it comes in contact with the fish's tail. Then he begins tickling with his forefinger, gradually running his hand along the fish's belly further and further toward the head until it is under the gills. Then comes a quick grasp, a struggle, and the prize is wrenched out of his natural element, stunned with a blow on the head, and landed in the pocket of the poacher."

2009-11-09 @ 19:53:32
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Hem till gården är bra!!! ^^

2009-11-09 @ 21:21:24
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hem till gården är bra!!! ^^

2009-11-09 @ 21:23:10
URL: http://princessbling.blogg.se/
Postat av: Becca

Jag är arg!! :)

Jag är arg på mig själv för att jag börjar tycka synd om Rosemary, att jag börjar fundera på om jag har haft fel om henne... jag är arg för att jag får påminna mig om vad hon gjorde mot Chas och Carl, hur hon behandlade Edna, hur hon är mot Perdy och att hon faktiskt lurade Sadie att hon hade ätit sin egen häst m.m... hon är en ulv i fårakläder den damen! :D

Är det någon mer än jag som tycker Matthew är sexig med sin "badboy" attityd?

2009-11-10 @ 12:53:57
Postat av: ellinora

Haha jo håller med Becca. Matthew är hetast just nu tycker jag:) Och ja bra att du påminner om hur Rosemary varit. Jag börjar verkligen tycka synd om henne. Som i dagens avsnitt då hon satt och grät i mörkret. Riktigt hjärtskärande. På vilket sätt gillar hon Zak egentligen?

2009-11-10 @ 13:25:31
URL: http://ellinoraaa.blogg.se/
Postat av: PJOLTAS

Vem är din favorit i Hem till Gården?

Jag gillar kläderna...nej, jag ÄLSKAR kläderna i Hem till gården. Det är det bästa med hela serien tycker jag. Oljerock och rutig keps...KÄRLEK!

Och hjälp till att få till en uppföljning på en svensk TV-serie med kvalité.



2009-11-10 @ 13:27:12
URL: http://pjoltas.se
Postat av: Adm

>>>Cinnamon

Tack så mycket för förklaringen =D

Låter som ett roligt tidsfördriv men kan de ha funkat så bra att man fick massa fisk?



>>>Linnéa

Jaa vi vet det! =D

Välkommen in i gänget.



>>>Becca

Ja nu tog du ner mig på jorden igen. Fasiken, jag började ju tycka synd om henne. Hon har ju varit en riktig bitch men det där med hästen tycker jag faktiskt var riktigt roligt. Men bara för att det drabbade Sadie.



>>>ellinora

Matthew är sådär fulsnygg, på ett konstigt sätt men han beteende gör att han ibland är väldigt svår för att tycka om men ibland så är han helt ok.

När det gäller Rosemary så är hon nog bara ensam och saknar det som Zack och Lisa har ihop.



>>>Pjoltas

Vi skulle aldrig kunna ha en så härlig serie med en så underbar dialekt =)

2009-11-10 @ 14:38:10
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Marcus

De flesta serier som utspelar sig i Engelsk lantlig miljö är klart sevärda. T.ex. Foyles War och Tillbaka till Aidensfield är bättre än vilka Svenska serier som helst. För mig är HTG den absolut bästa serie som jag har sett, bl.a. för att den har så fina naturscener och bra skådisar som behärskar både humor och drama.

2009-11-10 @ 17:58:23
Postat av: Adm

>>>Marcus

Jaa och för att inte prata om alla dessa underbara engelska deckare som Kommisarie Frost, Kommisarie Morse, Miss Marple, Morden i Midsomer osv..

HTG innehåller så mycket, både humor och allvar, med karaktärer som är "fulsnygga" =D

2009-11-11 @ 14:21:13
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0