Vad vet du om de gamla karaktärerna?

Hej alla HTG-fans!
Med tanke på diskussionen om de gamla karaktärerna i kommentarsfältet i förra inlägget så tänkte jag att här kan ni berätta lite om vad ni vet vad som händ t.ex. med Amos, Pat, Matt... så slipper vi googla och riskera att hamna på sånna sidor vi inte vill... sånna som visar vad som kommer att hända t.ex...

Flygolyckan såg inte jag men däremot såg jag bussolyckan där bl.a. Butch fick så svåra skador att  han dog.

Jag kommer ihåg Rachel som hade barn med Chris Tate. Hon blev knuffad utför ett stup av hennes f.d. kille, läraren Graham.

Gloria som var gift med Eric Pollard fejkade sitt självmord och stack med hans pengar.


Fortsätt att berätta lite om vilka ni kommer ihåg eller vet något om...



Zoe som blev lite galen och försökte mörda Scott. Hon drog till Nya Zeeland med deras dotter Jean.


Kommentarer
Postat av: Lena

2009-12-18 @ 12:17:07
Postat av: Lena

Mycket bra ide tycker jag:-)



Även om det verkar som det flesta är rätt unga (allt är relativt:-)) på den här bloggen så finns det ju även en del i min ålder så de kannse vet

2009-12-18 @ 12:20:13
Postat av: Lena

Rättelse



så de kanske vet (så blir det när man ser på slalom och skriver samtidigt:-))

2009-12-18 @ 12:22:33
Postat av: Cinnamon

Jag vet att Amos drog till Spanien, verkar populärt bland HTG människorna att pysa dit :-) Annie Sugden bor ju där också

2009-12-18 @ 14:01:06
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Marcus

Jag såg mina första avsnitt av HTG i början av 80-talet. Vi hade svartvit Tv och det enda tv-program som sändes på sena eftermiddagen var HTH. HTG var inte en så spännande och rolig serie då som den är nu men jag kommer ihåg pubägaren Amos och hans kompanjon Henry. Dessa figurer gnabbades och småretades med varandra hela tiden. De här två stod för det humoristiska i serien. Jag minns också att Jack Sugden hade en yngre bror men kan inte komma på hans namn.

2009-12-19 @ 01:42:04
Postat av: Adm

>>>Lena

Hahhaa du får ju inte förstöra vårt fina rykte om att vi kvinnor är bra på att göra två saker samtidigt ;)

>>>Cinnamon

Kanske det var så att de åkte till samma ställe? I alla fall de gamla som drog i väg förut. Jag tycker det är en bra idé att de åker iväg någonstans för då kan de alltid återkomma på ett naturligt sätt till skillnad om de dör.

>>>Marcus

Han hette Jack och dog i en bilolycka i Spanien

2009-12-19 @ 10:49:55
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Lena

Hahhaa du får ju inte förstöra vårt fina rykte om att vi kvinnor är bra på att göra två saker samtidigt ;)

>>>Cinnamon

Kanske det var så att de åkte till samma ställe? I alla fall de gamla som drog i väg förut. Jag tycker det är en bra idé att de åker iväg någonstans för då kan de alltid återkomma på ett naturligt sätt till skillnad om de dör.

>>>Marcus

Han hette Joe och dog i en bilolycka i Spanien



2009-12-19 @ 10:53:44
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Ja Amos åkte till samma ställe som Annie :-)

2009-12-19 @ 12:57:08
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Marcus

Ja just det, Joe hette han. Tack för det. Jag mins också Kim som först var ihop med Frank Tate och sedan med Chris Tate. Hon lurade Chris Tate på pengar, misshandlade honom och försvann i en helikopter.

2009-12-19 @ 18:38:08
Postat av: Adm

>>>Cinnamon

Undrar vad det är för ställe, vore kul om de startat en spin-off-serie på det.

>>>Marcus

Jaa Kim ja, var inte hon gift med en kille som körde på någon?

2009-12-19 @ 19:08:41
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Pjoltas

Jag minns ingen alls..

=/

2009-12-19 @ 21:28:13
URL: http://pjoltas.se
Postat av: Cinnamon

Ja det vore kul att se vad de pysslar med i Spanien. Annie får vi ju se sedan när hon kommer på begravningen, undra om fler kommer tillbaka då?

2009-12-20 @ 12:12:28
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Marcus

Ska Annie komma tilbaka? Vad kul!

>>>Adm. Jag kommer inte ihåg om Kim var gift med någon som körde ihjäl någon annan men jag vet att hon var en riktig häxa. Hon vägrade ge Frank Tate hans hjärtmedicin och stod och såg på när han dog i en hjärtattack. Jag hoppas att HON kommer tillbaks.

2009-12-20 @ 12:26:11
Postat av: Erik

Annie kommer bara tillbaka tillfälligt på begravningen liksom Robert. Däremot är Cain och Charity tillbaka i de avsnitt som går i England nu. Kim lär inte komma tillbaka. Hon som spelade henne lär ha blivit erbjuden en roll i Desperate Housewifes men tackade nej. Hon skulle ha varit en av fruarna, minns inte vilken.

2009-12-20 @ 12:44:01
Postat av: Erik

Hon heter Claire King och skulle ha spelat syster till Edie Britt, om någon kommer ihåg henne. Hon är inte med längre.

2009-12-20 @ 12:47:30
Postat av: Adm

>>>Pjoltas

Det gör inget =)

>>>Marcus

Jo jag tror han hette Steve Marchant eller så. Men jag kommer inte ihåg vem han körde ihjäl.

>>>Erik

Hahaa ja hon hade nog passat som Edies syster för hon var ju rätt snygg, Kim alltså.

2009-12-20 @ 15:02:54
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

En intressant detalj för gamla HTG-älskare: hon som spelade Kim Tate var gift i tio år med mannen som spelade Chris Tate och satt i rullstol, de träffades under inspelningarna. Någon som vet när SVT slutade sända HTG? Någon skrev här att hon sett programmet i svartvitt på 80-talet. TV4 började sända 1994. TV4 Guld börjar sända avsnitt från 1989. Det måste finnas ett stort glapp med avsnitt som aldrig visats på svensk TV och heller inte går att hitta på DVD. Eller har jag fel?

2009-12-20 @ 16:33:25
Postat av: Lena

Nu är jag här o tjatar om dom gamla igen, sista frågan, lovar (nog:-))



Dolly (Annies dotter) o hennes man Matt, vad hände?



Åkte dom också till Spanien eller?



Jag vill också passa på att tipsa henne (honom) som skrev någoot om att det var typiskt att HTG-box utgått ur sortimentet nu när hon tänkte köpa den.



Satt ju o läste hela chatten en dag (vilket jag inte orkar göra om) så det kanske var länge sen och inte gäller längre, men ifall vill jag tipsa om Tradera. Där ligger flera stycken ute till försäljning och biligt också.

Här kan man få den för under 100-lappen.



2009-12-20 @ 16:43:05
Postat av: Lena

rättelse igen

(denna distraherande slalom igen :-))



Annies dotter hette naturligtvis Peggy (varken Dolly som jag skrev idag eller Pat som jag skrev häromdagen)

2009-12-20 @ 19:08:36
Postat av: Becca

Är det någon som vet om Tom King har varit med tidigare i serien? Han pratade ju mycket om att han alltid har velat äga Home Farm...

God Jul på er alla

2009-12-21 @ 12:33:33
Postat av: Adm

>>>Erik

Vad kul att höra att de också träffats via serien, precis som Debbie och David.

Vad jag vet så finns inte serien på dvd så det blir nog svårt att se vad som hänt under glappet mellan svt:s och tv4:s sändningar. Det vore ju jättekul att se det som kommer att visas på tv4 guld.

>>>Lena

Peggy, Annies dotter dog i början av serien men jag vet inte hur. Kanske någon annan vet?

Pat som var gift med Jack dog på 80-talet i en bilolycka i serien.

>>>Becca

Vad jag vet så var inte Tom med tidigare.

2009-12-21 @ 21:12:00
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack. Nu börjar minnet komma tillbaka lite. Peggy var bara med alldeles i början, det är därför jag inte har något starkare minne av henne. Hon dog (av en hjärnblödning) och Matt blev ensam kvar med tvillingarna. Vilka i sin tur dog strax därefter i en bilolycka.

Vi har tydligen fel vi som säger att inget hände i serien de första åren:-)



Vill passa på att hälsa dig (och alla andra som ev. är inne här ibland) en riktigt God Jul

2009-12-21 @ 21:58:16
Postat av: Erik

Första avsnittet av HTG gick 10 juni 1975 på TV2 kl 19. Någon som såg det då? Finns på Youtube. Hur länge sände SVT serien? En bit in på 80-talet i varje fall säkert. Någon som vet?

2009-12-22 @ 11:33:39
Postat av: Adm

>>> Lena

Det är klart att det måste ju ha hänt något annars skulle ju inte tittarna ha stannat kvar.. jag önskar att alla säsonger skulle komma i dvd-boxar =)

God Jul till dig med!

>>>Erik

Ja det vore kul att få veta. Hoppas någon trogen tittare tittar in här och berättar.

2009-12-22 @ 17:53:23
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Verkligen en glad överraskning att hitta den här trevliga och snygga bloggen. Hittade den av en slump. Jag brukar annars kolla TV4:s diskussionsforum om HTG på TV-planeten, som har många besökare och där diskussionerna ofta går höga. Familjeliv har en HTG-tråd, mest besökt av gravida kvinnor och mammor med småbarn, där finns även en spoilertråd och en resumé av missade avsnitt. Sedan finns det en gammal HTG-sajt också som jag trodde var den enda innan jag hittade den här med gamla bilder, verkar inte ha uppdaterats på länge. Så nog finns det många HTG-älskare allt. Det måste bero på det svenska kynnet. Sverige var ett av de första länder utanför England som började sända HTG och det går även i Finland, men inte i Danmark och Norge. Konstigt också hur floppar i hemlandet som Familjen Macahan och Snobbar som jobbar blivit så populära i Sverige. Tack igen för en trevlig blogg, hoppas många fler hittar hit.

2009-12-23 @ 14:57:20
Postat av: Erik

Läste just att en ung tjej från Göteborg, Carolin Stoltz, kommer att dyka upp som illegal rysk invandrare i HTG, heter där Olena Petrovich, kommer bl. a. att bli vän med Sam. Det måste vara första gången som en svensk skådepelare är med i serien.

2009-12-23 @ 15:28:21
Postat av: >Adm

>>>Erik

Välkommen hit. Vad kul att du hittat fler HTG-diskussioner, jag ska ta och titta in där.



Haha vad kul att höra att en svensk ska vara med. Undrar hur hon hamnade där?

2009-12-25 @ 11:35:36
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Det stod i GT och Expressen häromdagen, hon har tdligen bott i England i sju år och gått någon musikalutbildning om jag minns rätt. Där stod även att HTG varit på väg att läggas ner 1993 och 2002, vilket jag aldrig hört talas om. Kanske därför de byter producenter ibland och kickar en del skådespelare. TV-planetens forum heter TV-snack förresten.

2009-12-25 @ 11:44:36
Postat av: Marcus

>>Erik. HTG sändes förmodligen i färg på 80-talet.. Jag menade att vi i familjen hade en gammal svart-vit TV. Jag var liten då och HTG var knappast ett muntert barnprogram. Men mina föräldrar tyckte om serien och det var ju det enda som fans att se under sena eftermiddagar.

2009-12-27 @ 00:34:59
Postat av: Adm

>>>Erik

Det har inte jag heller hört talas om. I och för sig så tittade jag inte på serien 93 men 02 och då borde man ha snappat upp något om det. Vilken tur att de inte gjorde det. Serien måste ju ändras lite emellanåt, i alla fall vilka som är med för annars skulle inte handlingen gå framåt och då skulle det bli som man trodde att det var förut en bondfamilj som satt och prata problem och ibland gick till puben ;)

>>>Marcus

Gick den på eftermiddagar på 80-talet? Jag trodde inte svt hade eftermiddagsprogram på den tiden...

2009-12-29 @ 09:22:17
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Såg just Fyrans tablå från 4 jan och framåt. Man har sändningsuppehåll 11.55 när HTG skulle ha gått! Varför inte låta serien komma tillbaka nu när så många väntar på det??

2009-12-29 @ 13:34:00
Postat av: Adm

>>>Erik

Det är för jävligt, vad är vitsen?

Man kan börja undra över den egentliga orsaken till varför tv4 har uppehåll. Jag tycker det verkar vara något annat än det de har uppgett för oss... =(

2010-01-02 @ 11:25:41
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

De kanske tjänar mera på en timme med reklam från Tvins eller TV-shop? Tittarombudsmannen har ju sagt att det är ekonomin som styr. Det vore en skymf mot alla trogna tittare om det ska gå sådant under hela tiden fram till 1 mars. Det finns så mycket annat skräp som man sänder som vi lika gärna kunde vara utan.

2010-01-02 @ 14:34:29
Postat av: Adm

>>>Erik

Jag håller med dig, det är oerhört nonchalant gjort av tv4 att sända sånt istället. Man får hoppas att det bara är över jullovet och att det kommer något sevärt sen så tiden går fort till mars.

2010-01-05 @ 14:24:04
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

TV4:s tittarombudsman skriver i sin senaste krönika på fyrans hemsida att protesterna mot HTG:s paus till 1 mars nästan tystnat. Dags att protestera mera om vi vill ha tillbaka programmet tidigare? Om det nu hjälper?

2010-01-06 @ 13:53:12
Postat av: Hanna

Någon nämnde något om en HTG-box som inte fanns längre här bland kommentarerna. Måste då säga att den finns visst, jag har köpt den och den är riktigt bra, 6 skivor späckade med massa bakom scenen avsnitt och annan informaion om massa gamla karaktärer. Jag köpte den på megastore här på nätet riktigt billitgt!



http://www.megastore.se



Rekommenderas varmt i väntan på säsongsstarten.

2010-01-12 @ 14:47:45
Postat av: Adm

>>>Hanna

Åhh jag trodde inte den var så sevärd så jag har medvetet låtit bli att köpa den men nu ska jag nog göra det =)

2010-01-13 @ 08:46:44
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Pandora

Jag hittade ett par frågesporter om HTG på "Vetgirig.se" En var om vad som hänt förut (Tillbaka till 1998 i alla fall) Kanske lite väl lätt för oss inbitna, men underhållande och fin information om karaktärerna. Kan vara något för er kanske?

2010-02-01 @ 14:16:25
Postat av: Pandora

Vetgirig.nu ska det vara. Sorry:))

2010-02-01 @ 14:18:06
Postat av: Adm

>>>Pandora

Tack för tipset, det är alltid bra att bli påmind om den frågesporten. Jag fick tips om den i somras men det är nog dags att länka till den igen...man glömmer så lätt =)

2010-02-01 @ 16:29:28
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Britta

Samlingsboxen om Emmerdale finns även på Tradera, kolla där, jag köpte min för en tredjedel av nypriset.

2010-02-06 @ 16:43:42
Postat av: Adm

>>>Britta

Tack för tipset! =)

2010-02-08 @ 14:57:39
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Mariann

Eftersom jag upptäckt den här bloggen först idag så kommenterar jag en gammal diskussion.

Jag är en sån där veteran som har sett HTG från början. Jodå, man börjar bli gammal nu... :) Jag minns när Jack kom hem som strulig författare och den knastertorra morfar, Amos med polisongerna, rike Henry, rättrådiga Annie och snälla Matt. Joe som va sååå snygg.. osv.

Men jag har för mig att på 80-talet sändes HTG vid 18-tiden, inte på eftermiddagen. Eller, det kanske är eftermiddag för en del. Nåja, spelar ingen roll. Jag såg nånstans att man kan se första avsnittet på youtube så nu ska jag surfa mig dit och ha en nostalgisk stund.

2010-02-15 @ 11:42:53
Postat av: SoP

Länge sen jag tittade in här nu- men,jag såg serien från början! Sen tappade jag bort den nånstans där när Amos o Mr.Wilkes hade puben ihop, o på emmerdale farm fanns nog bara Matt o Joe kvar? Har för mig nåt hade hänt o Joe mest drack o bråkade- VAd jag vet, så var serien nedlagd några år, men återkom sen som bara Emmerdale, o som daglig såpa med 25minutersavsnitt.

2010-02-17 @ 03:22:05
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Mariann

Välkommen! Vad häftigt att du sett HTG från starten. Kan det ha varit så att serien sänts på vid olika tider under åren? För i början har jag för mig att det sändes vid 18.30 men det kan ju ha ändrats på senare 70-tal eller i början av 80-talet.

>>>SoP

Vad kul att du hittat tillbaka till serien =). Menar du att serien var nedlagd i England? Det har jag inte hört något om utan jag trodde bara att det varit uppehåll i sändningarna i Sverige.

2010-02-18 @ 08:39:00
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: BoBo

Vill bara tala om att Hem till gården började 1972 o gick på Torsdagskvällar 18.30-19.00

2010-04-16 @ 16:17:52
Postat av: BoBo

Glömde att skriva att Jack bodde i början i Italien o var han inte konstnär?

2010-04-16 @ 16:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0