Bye bye Adam

Inskrivet kl 15:11
 
Det är dags för rättegången för Adam. Moira gör sig i ordning för att någon ska ta hand om Isaac eftersom hon ska erkänna sitt brott. Harriet försöker övertala henne till att låta bli eftersom det kan skada även Adam och Victoria.
 
Debbie börjar jobba hos Tom men hålls utanför vissa möten. När hon råkar bli medbjuden in på ett möte där det skulle skrivas kontrakt om golfanläggningen så håller Tom handen över känsliga ställen så hon ser inte vad det handlar om.
 
Adam ska köras till domstolen men på vägen blir fångtransporten stoppad och en maskerad man för med sig den andra fången som var med. Adam blir sittandes men märker att inget händer och att väktarna är nedslagna. Han sticker iväg när han inser att han kan bli fri. Plötsligt möts han upp av Aaron som kör iväg med honom. Det visar sig att Cain lurat väktarna och nu tror alla att det var den andra fångens flykt som iscensattes.
 
När Debbie upptäcker att hon inte får leta efter klienternas kontaktuppgifter så passar hon på att smyga in på Toms kontor för att snoka när han inte är där. Hon kommer inte åt några dokumentarkiv men ser på anslagstavlan att det är Tom som ska bygga golfbanan. Hon blir rasande och river ned allt för att sedan gå därifrån.
 
Tom kommer tillbaka och upptäcker vad som hänt. Han får höra av Gordon att det inte var så oväntat eftersom Debbie jobbar där. Tom bryr sig inte om att Debbie vet och han säger att det skulle ändå ha tagit slut förr eller senare.
 
Adam ringer till Victoria för att berätta att han är på väg till hamnen för att lämna landet. Hon kommer givetvis dit för att försöka stoppa honom men han övertalar henne om att det är bäst att lämna. Victoria säger att det är dumt för det kanske kan bli att de blir ihop igen men Adam står på sig. Han åker iväg på båten i lastutrymmet och ringer hem till sin mamma för att ta farväl.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Gud så rörigt idag! Undrar om polisen står och väntar i Amsterdam. Skönt att Debbie nu kommer på lite vilken typ Tom är.

2018-09-13 @ 14:31:51
Postat av: Lucy

Hej då Adam! Kommer att sakna dig även fast du var mer än lovligt impulsiv och en strulputte av rang!! Stackars Moira! Nu så är hon helt själv!

Det verkar vara dags för storstädning i rollistan igen, för i HTG så brukar det vara fler som ryker på samma gång. Adam borta och Whites minus Psycho-Lachlan skall flytta till Australien. Fem personer väck hitintills om man räknar Rebeccas baby. Undrar om inte Bob är på väg bort också i och med att Brenda har bestämt sig för att stanna i byn och att hans tvillingar nu verkar avsky honom. Han har ju en historia av att smita iväg när familjesituationerna blir för jobbiga!

Hoppas att jag har fel dock för Bob hör till mina personliga favoriter i byn!!

2018-09-13 @ 16:18:03
Postat av: Lucy

Glömde bort Leyla! Hon skall ju flytta till Grekland om jag inte minns fel!

2018-09-13 @ 16:18:50
Postat av: Hedda

Oj vad lätt det alltid är för "proffskriminella" Cain att fixa saker och ting. Herrejösses, vad löjligt det blir ibland. Otroligt lätt att sticka från landet verkar det vara.

Allt det här med Bob och Brenda känns också för krystat, tycker jag. Kunde inte bry mig mindre om deras äktenskap. Roligt ändå, att tvillingarna syns i rutan. Började tvivla på deras existens.

Hur gammal ska Tom vara? En liten gosse, som spelar elak koncernchef. Får se hur länge Debbie kommer att få svänga sina lurviga.

Det är så mycket löjligheter i serien nu... jag vet inte vad jag ska tycka om det hela. Vissa karaktärer får ju bara löjliga storylines, som Bernice, Tracy m.m. Utfyllnad behövs väl.

Som vanligt, så skriver jag här när jag är less på serien. Jag är less på Harriet, som lägger sig i allt och står bakom varenda buske och smyglyssnar; less på Pete pga... allt, less på Lachlan, som inte är nöjd med någonting hans mamma gör åt honom, etc.

Om jag ska avsluta med något positivt, så var det i alla fall roligt att få se lite andra ställen än de vanliga. Toms kontor, hamnen, Leeds... ja, alltid något!

2018-09-13 @ 16:44:11
Postat av: Jag bara

Någon som begrep vad Robert gjorde med mobilen? Jag fattade ingenting av det.

2018-09-13 @ 23:13:31
Postat av: Anette

Robert gav väl Cain ett alibi genom att använda hans telefon på platser där han säger att han vart under fritagningen. Hos Lisa o Zak tex.
Debbie ska hon aldrig få vara lycklig..blir väl en ny Tom på Homefarm nu så man slipper se Whites iaf .
Vet dock inte om Tom är bättre, verkar handla om nån hämndgrej? Men mycket pengar i omlopp där han är så usel skådis bara. Helst när pannan ska rynkas till nån slags "tänkare" jösses..
Robert och Aron hoppas jag fixar ihop det igen mycket bra skådisar. Troväsdiga som par.
Bob O Brenda skilj er tack , tvillingarna tillför inte mycket i serien .. Trumpna och trista före skiljsmässobesked med.
Charity och Vanessa hoppas jag på som par. Dax för dom båda med lite sällskap.
Dingels hushistoria är för långdragen.. Ja man blir trött på serien den glimtar till allt för sällan. Sluta titta efter 25 år? Näää

2018-09-14 @ 07:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0