"This little piggy..."

Inskrivet måndag 28/5 kl 17:42
 
Jag har haft problem med att se det enda avsnittet som sändes i fredags och när jag tittade på tv4-play så var det otextat. Det gör att jag tappade koncentrationen så jag vet inte allt vad som hände.
 
Polisen gör husrannsakan hos Ross och Pete precis när begravningen ska börja. De misstänker att Emma blivit mördad.
 
Zak och Sam låser in Gerry i ladan och försöker skrämma honom med en gris för att få veta sanningen om vad som hände mellan Gerry och Liv. Gerry blir inte rädd för grisen utan börjar sjunga för den.
 
Lisa vill försöka prata med Gerry för att få veta vad som hänt men eftersom hon inte vet att Gerry är i ladan så måste Zak och Sam stoppa henne.
 
Tracy läser upp en dikt hon skrivit på Finns begravning. Pete blir irriterad eftersom han precis fått veta att Emma dödat deras bror och sedan själv blivit mördad. Leyla försöker trösta honom.
 
Priya pratar med Rishi för hon är orolig för att Leyla inte kommer att förlåta henne.
 
Faith får höra när Pete skäller ut Cain och anklagar honom för att ha mördat Emma. När Pete gått frågar Faith Cain om han har alibi.
 
Hem till gården har sommaruppehåll från 21/6 och åter den 20/8.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Varför bara 1 avsnitt idag?

2018-05-25 @ 21:26:47
Postat av: Jennifer

Rörigt just nu i serien. Är det Moira som knuffade ner Emma? Tycker Faith växer, kul att Cain och hon fått bättre kontakt.

2018-05-26 @ 07:34:52
Postat av: Lucy

Som bördig från Yorkshire så blir jag rätt stött på hur idiotisk den brittiska polisen ständigt porträtteras! Polisen skulle aldrig avbryta en begravning ens om dom visste att mördaren satt i kyrkan. Dom skulle vänta tills efteråt!

I hem till gården så utmålas polisen ständigt som inkompetenta, okänsliga och ibland riktigt otäcka personer, någonting som verkligen inte stämmer med verkligheten!

2018-05-26 @ 17:55:44
Postat av: Jag bara

Lucy
Jag tänkte också att det verkar inte riktigt troligt att polisen skulle bete sig på det viset.

2018-05-26 @ 19:24:20
Postat av: Anette

Nej klart dom inte skulle. Men mycket i serien är så jäkla orealistiskt.
Jag tror nog ingen här finner det sannolikt.
Hoppas inte Gabby knuffade Emma , eg inte att nån alls gjorde det!
Moira? Då tar Adam o Vic bebisen som för all del Moira verkar ha svårt att knyta an till.

2018-05-27 @ 12:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0