Pilla lite

Inskrivet kl 21:04
 
Moira har delade känslor när artikeln om Holly har kommit med i tidningen.
 
Arthur låtsas vara frisk för att Laurel ska kunna åka till Ashley på sjukhemmet. Hon vill inte ha sin far som barnvakt så Arthur får följa med. Tyvärr är Arthur dålig så han får inte vara nära Ashley.
 
Carly berättar för April om rädslan när hon förlorade sin son. April är mycket förstående och de blir sams.
 
Bernice bestämmer sig för att åka till Australien för att hälsa på Dee Dee.
 
Harriet försöker vara oberörd när Cain är i närheten. (Lite kul att se Harriets min när Moira säger att Harriet ska låta Cain pilla lite för att det ska bli bra. Moira menade givetvis på bussen)
 
Jai går på ett Anonyma narkomaner möte och möter en tjej som påminner om Holly.
 
Debbie försöker få Chas att prata med Faith. Först går det inget bra men när Chas släpper på spärren och de ska kramas så drar sig Faith undan. Chas blir återigen besviken.
 
Doug, Diane och Bernice ordnar en talangshow för att glädja Laurel. Nicola, Arthur och Sandy är med för att showa.
 
Faith är ensam på sin kammare och då klär hon av sig för att titta på sina bortopererade bröst. Hon bestämmer sig för att boka tid för en rekonstruktion. Chas ser broschyren och tror genast att Faith ska göra en skönhetsoperation och hon blir rasande. Chas vägrar att lyssna på Faith som blir kvar ensam gråtandes
 
Bob hälsar på Ashley och det blir sång och glädje tills Ashley faller ihop när han hostar blod.
 

Kommentarer
Postat av: jag bara

Modigt av "Faith" att filmas top less, det såg ut att vara äkta. Mycket cancer i serien men det speglar ju verkligheten i procent drabbade.

Bob sjunger bra tycker jag.

Gillade festen hos Laurel.

2018-01-15 @ 13:25:35
Postat av: Christer Jönsson

Sally Dexters (Faith) body double hette Birgitte Coles
Tony Audenshaw (Bob) är sångare i bandet White Van Man
till VM i fotboll 2014 gjorde dom en låt som hette Viva Englandia, låten finns både på Youtube och spotify. Tony kom med i Guinness rekordbok 2010 när han sprang London Marathon dressed as a baby. Tiden var 3tim och 13min. 2011 sprang han på 3tim och 18min klädd som en älva. Tony var med i HTG första gången 1995 som Acky

2018-01-15 @ 14:19:24
Postat av: Ylva

Tack för rolig info Christer!

Vad hände med Ashley? Kändes inte bra tycker jag.

2018-01-15 @ 14:41:28
Postat av: Lena

Ja jag vet inte jag. Vill jag se verkligheten så ser jag på dokumentär. Förstår inte varför dom skippat all underfundig humor. Att dom skuttar runt är väl okej men jag vet inte om det egentligen är så roligt.
Mer cancer och Ashley spottar blod.
Nää kan inte Shadrash uppstå från det döda
(fast det är väl inte så stor risk att han hoppar in i en dusch :-))

2018-01-15 @ 20:23:09
Postat av: Jonas

De verkar inte ha så bra koll på Ashley på det där hemmet.

Det känns så märkligt när Shadrach målas upp som en misshandlare. När jag har sett honom har han inte varit våldsam, utan bara full.

2018-01-15 @ 21:14:57
Postat av: Jonas

Ska den nya tjejen vara någon som ska påminna om Holly och "infiltrera" Jai på något sätt? Både rösten och utseendet samt berättelsen var ju liksom Hollys.

2018-01-16 @ 07:56:25
Postat av: Jag bara

Tack till Christer. Det var kul att veta om Bob/Tony. Men vad är en body double?
Cain har ju berättat att han fick stryk av Shadrach när han var liten. Alla barnmisshandlare slutar väl slå när deras barn kan försvara sig och slå tillbaka.

2018-01-16 @ 09:54:12
Postat av: jackson

Larvigt med Tracy och David. Spöklikt och larvigt att Nell låter och ser ut som Holly.

2018-01-16 @ 13:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0