På väg till Vegas

Inskrivet fredag 13/10 kl 21:04
 
Pierce är ute och joggar för att hålla sig i form för Rhonas skull säger han. Hon säger att hon älskar honom som han är även om han inte har lika snygg kropp som orm-killen i strippshowen. Pierce blir irriterad och rusar ut igen.
 
Nicola och Jimmy möter Rakesh och Priya i Davids affär. Nicola konfronterar Rakesh direkt med frågar om varför han betalat själv till henne. Rakesh säger att han skämdes för att han missat att betala försäkringen. Nicola tror honom inte utan inser att det var han som startade branden.
 
Aaron är besviken och orolig över att Robert behöver jobba så mycket precis innan de ska resa till Vegas. Chas märker av Aarons oro så hon säger till Robert att inte bara jobba.
 
Rakesh söker upp Ronnie för att be honom hålla sig till det de sagt tidigare eftersom Nicola börjat snoka i händelsen. Ronnie kan inte hålla sig längre så han går till Jimmy och Nicola för att berätta sanningen. Han säger till dem att Rakesh är skyldig. De blir givetvis besvikna över att Ronnie inte sagt sanningen tidigare.
 
Finn betalar Nathan för att göra Kasim svartsjuk så de träffas alla tre på puben. Nathan är lätt otrevlig och gå därifrån och Kasim blir lättad.
 
Jimmy och Nicola går till fabriken för att prata med Sharmas och Rakesh. Hon är förbannad och hotar med att göra en polisanmälan. Hon går därifrån men Rishi och Priya kommer efter henne och de ber henne att inte göra anmälan. Nicola svarar att hon inte vill att Rakesh ska hamna i fängelse utan hennes straff kommer att vara mycket värre.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag förstår inte. Nicola hade ju ingen rätt att befinna sig Rakesh hus, när han startade branden. Jag tycker inte att hon kan ställa några krav, eller?

2017-10-12 @ 12:31:06
Postat av: Peter H

Pierce har verkligen dåligt självförtroende. Jag har sällan sett sådana uppvisningar i passiv aggressivitet.

Nicolas aggressivitet däremot är inte ett dugg passiv.

2017-10-12 @ 12:31:22
Postat av: Peter H

Karin - Hon kan ju hur som helst sätta dit honom för att ha anlagt branden. Om hon skulle ha rätt till ett skadestånd är väl tveksamt.

2017-10-12 @ 12:33:33
Postat av: Anders

Vilken obehaglig scen mellan Pierce och Rhona! Skall hon bli helt bunden till huset nu utan att kunna få gå ut och träffa sina vänner när hon vill? Vad f-n är det för fel på sånt folk som inte klarar av att deras respektive har ett eget liv? Hade min kära hustru börjat att bete sig som Pierce när vi startade vårt förhållande så skulle jag ha lagt benen på ryggen direkt! Tack och lov så är hon ingen knäppgök... För det mesta iaf hehehe.

Undrar vad Nicola har för hämnd i tankarna? Hon kan ju vara "Litet" oresonligt hård ibland, men vad det än nu är så tycker jag nog att Rakesh har förtjänat det. Dessutom så försökte han ju blåsa Jimmy när han köpte Carls gamla hus.

Så nu är det Finn och Kasim igen. Tycker att dom passar rätt bra ihop. Synd om Kasim bara som nu kommer att få "Svärmorsan" från helvetet! Emma verkade väldigt betuttad i eskorten och är förmodligen dessutom fortfarande rätt så lack på honom för att han dumpade Finn första gången. Kasim får nog se sig för så inte hans nästa Emmalagade kaningryta är full av morfin, precis som stackars James sista måltid var!

2017-10-12 @ 12:39:59
Postat av: Ylva

Även när Emma håller sig relativt lugn är hon SÅ jobbig tycker jag. Så förbaskat nyfiken jämt. Kan hon inte bara låta Finn vara ifred! Aldrig att jag skulle lämna min mobil obevakad i närheten av henne...

2017-10-12 @ 17:26:31
Postat av: Anonym

Tyvärr känner många kvinnor igen sig i Rhonas situation. Det finns män som behandlar sin flickvän som en ägodel, som de så småningom isolerar från vänner och familj. De bryter ner hennes självförtroende och inbillar henne att hon är värdelös och att bara han vill ha henne. Pierce taktik är att ge Rhona dåligt samvete så att hon gör som han vill.

2017-10-12 @ 19:14:50
Postat av: Såpa fantast

Jag blev Anonym

2017-10-12 @ 19:15:59
Postat av: ELIZA

Intressant om Pierce...Gör dom det medvetet eller är det inbyggt i deras störda personlighet?? Håller med Anders, stick fortast möjligt om det inte känns bra...

2017-10-13 @ 11:32:18
Postat av: Alice

Pierce håller på att isolera Rhonna och hon håller på att bli en typisk kvinna som blir misshandlad - hon ställer upp på sex fast hon inte vill egentligen, struntar i att gå ut med kompisar för det retar honom, känner sig tvungen att förklara varje inkommande samtal och meddelande.... men det brukar inte räcka. Sådana män hittar alltid fel, även när kvinnor "gör allting rätt."
Håller med dig Såpa fantast att många känner igen sig i Rhonna. Det gör jag också tyvärr.

2017-10-13 @ 14:20:32
Postat av: Alice

Eliza,
Jag tror att det ofta handlar om dåligt självförtroende i kombination med att att de känner att de tappar kontrollen när kvinna gör sig självständig. De tycker egentligen inte att de förtjänar kvinna i fråga och därför är de rädda att bli lämnade och tror att om de håller kvinnan isolerad så kan hon inte träffa någon eller fatta tycke för någon. Det är nog både undermedvetet och medvetet skulle jag säga.

2017-10-13 @ 14:24:51
Postat av: ELIZA

Mycket tråkigt att höra Dej, Alice...Har du ingen som kan hjälpa Dej ur situationen?? Min mamma sa alltid till dom män, jag presenterade till familjen, att ((du ska ha klart för Dej,gode man,att Eliza,accepterar inte några dumheter från Dej))...Stöd från familjen betyder allt... Jag är själv lyckligt gift sen 30 år,((man brukar ju härröra till nån "kompis",)) men har i min närhet samma situation, brutna relationer,för att den "maken" dragit iväg med kvinnan till en annan stad...För att isolera henne från oss...Jag sa ifrån, men fick bara skit tillbaka..Från bägge....Hjärntvätteri...Vet inte om en del är mer uppmärksamma, inför situationen, eller, hinner bli hjärntvättade, eller, så dåligt självförtroende från början, att kvinnan tror på mannen...Det där med att isolera kvinnan, känner jag igen, hon svarar inte ens på brev...Inte brev,inte sms...Kan inte mejla,för datan, har han kontroll över...Sa till maken att, att va fan, hon är ju på jobbet, kan väl svara då, men hon törs väl inte...Man brukar ju referera till nån kompis som har problem, men vill betona att det inte handlar om mej!! Men tycker det är för eländigt att någon ska behöva råka ut för någon,som Pierce...Och önskar VERKLIGEN att någon kan hjälpa kvinnan, ur ett sånt förhållande, som SEER vad som pågår, innan det är försent...Undrar hur många män, skulle gå på en sån sak,finns det överhuvudtaget, män som blir hjärntvättade på det sättet?? Har aldrig hört talas om det....Tror karlar pratar mer med varann, och kan ta hjälp av varann,kvinnor SKÄMS över att ha hamnat i den situationen...Fast det inte finns nåt att skämmas för...Men tillbaka till Dej,Alice, ta hjälp av någon, arbetskompis, släkting,granne,vem som helst, som ser vad som pågår, se till att flytta,skit ekonomi säkert till att börja med, men blir bra så småningom...Förlåt,Alice, om jag har åsikter...Och alla andra..Vad säger Ni?

2017-10-13 @ 19:40:25
Postat av: Såpa fantast

ELIZA, jag håller med dig. Vilka kvinnor som helst kan råka ut för en sådan man, även starka kvinnor med god självförtroende. Saken är att sådana män döljer sin svartsjuka och kontrollbehov i början. De är mästare på att manipulera och det kan ta lång tid innan de har brutit ner hennes självfötroende och isolerat henne. Det är inte så enkelt för kvinnan att ta sig ur ett sådant förhållande, särskilt om hon är förälskad.

2017-10-13 @ 22:09:35
Postat av: Alice

Tack för omtanke Eliza!
Jag har tagit mig ur det, för bara några månader sedan. Vi var tillsammans i drygt 20 år och han var inte sådan från början. Han dolde det väl, men var även duktig på att ta det stegvis, så jag inte märkte något. Saker normaliserades under en lång tid och till slut vet man inte vad som är rätt eller fel. Han visade inte sin svartsjuka så tydligt men jag lärde mig också att undvika situationer om upprör honom utan att tänka på det.
Det var först när jag började resa genom jobbet som han blev galen och visade sidor som jag inte sett tidigare, gapade skrek, slog sönder saker, förstörde mina kläder och slutligen en natt när han var kraftig berusad slog mig för första gången... och allt under en kort tid. Det var då jag insåg att jag måste lämna innan han gör mig riktigt illa. Jag ansökte om skilsmässa inom några veckor och kämpar nu att stå fast vid mitt beslut.

2017-10-17 @ 20:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0