Ärvda galenskaper

Inskrivet kl 19:05
 
Juluppehåll, sista avsnittet sänds 22 dec och tillbaka 8 januari
 
Paddy har köpt blommor och åker till platsen där Tess dog. Det är årsdagen och Pierce har redan varit där och lämnat en bukett. Medan Paddy sitter där så åker Chas förbi men hon säger inget.
 
Rhona får papper på att skilsmässan nu är klar. Hon pratar med Vanessa om att välja fel män. Pierce har inte svarat när Rhona ringt eller sms:at
 
Megan och Bernice ska ha ett gemensamt event på salongen och de bjuder in Laurel som kan sälja underkläder. Det kommer så mycket folk attt Bernice övertalar Megan att fråga Chas om de får vara på puben istället. Chas går med på det och alla kvinnor kommer dit.
 
Finn ska jobba och när han hör att det är en körning till en adress i närheten av där Kasim bor så åker han dit. Han försöker få Kasim att försöka igen men det vill inte Kasim. När Kasim och hans far åker iväg så klättrar Finn in och börjar riva runt i Kasims rum. Han skriver "Yestergay" på väggen.
 
Faith sitter och pratar med Moira om barn. Moira berättar vad som hände Holly så Faith förstår hur jobbigt det är att verkligen förora ett barn. Sedan säger Faith till Cain att kämpa för Moira för hon är värd det.
 
Sandy vill inte följa med för att hälsa på Ashley på sjukhemmet. Han har ursäkter hela tiden.
 
Pete och Ross saknar Finn som inte svarar i mobilen. De inser att de kan spåra sin bror via taxins GPS. De kommer till området där Finn är men de vet inte att Kasim bor där. Finn låtas att ha haft en körning dit när han möter sina bröder.
 
Paddy och Rhona kommer på att de ska fira skilsmässan tillsammans på puben De blir fulla och skräniga. När det är dags att gå hem så bär Paddy Rhona över axeln. Utanför hennes hus frågar hon om han vill komma in. Plötsligt kysser de varann men Rhona drar sig undan och skyndar sig in.
 

Kommentarer
Postat av: AnnaS

Jag trodde man skulle få se Pierce i bakgrunden när Rhona och Paddy stod där vid dörren. Men borde inte Rhona tänka på att det är årsdagen av hennes död, vad hon nu hette. Inte för att det ursäktar Pierce.
Och Finn då... Han som brukade vara så förnuftig...

2017-11-14 @ 13:12:57
Postat av: Hedda

En tio år yngre "Rebecca" är just nu med i Doc Martin på Kanal 8.

2017-11-14 @ 14:01:16
Postat av: Ullis

Hur kan Pierce stanna med den där obehagliga Rhona?!? Vad ser han i henne? Hon stalkar, utmålar honom som inbillningssjuk, är otrogen och verkar inte var en dag äldre än 15. Förstår inte varför han håller sig kvar vid henne? Hon är verkligen en farlig och sjuk människa som duperar sin omgivning och får alla att tro att hon är normal, snäll och god. I själva verket är hon en farlig människa som bryter ner andra och får de att tro att de är sjuka, att det är fel på dem. Pierce om du läser detta, dumpa henne nu! Hon är inte värd dig, hon drar bara ner dig i skiten. Hon innebär bara problem. Vilken frisk människa ljuger, bedrar, ringer till sin sambos jobb och frågar efter den man är i ett förhållande med, förföljer osv? Människa är riktigt farlig och behaglig. Henne skulle inte jag vilja ha nära mig. Att sitta sådär på puben och fira att man är skild (tillsammans med personen som man har varit gift med) säger allt om hur man är funtad. Rhona har grundläggande problem och grova problem att leva i en sund och frisk relation. Stackars Pierce som blir bedragen och på årsdagen dessutom!! Hur kan Rhona göra så mot Pierce! Det är ju ÅRSDAGEN av Tess död! Totalt självupptagen och egoistisk. En bra människa ser att ens partner inte mår bra och uppmärksammar det, men inte Rhona för hon bryr sig bara om sig själv. Dumpa fanskapet!!

2017-11-14 @ 15:51:21
Postat av: Ylva

Jag kan inte riktigt intressera mig för Rhona och Pierce förhållande. Däremot undrar jag vad Finn håller på med??

2017-11-14 @ 17:57:27
Postat av: malin

Hahaha, Ullis är du på riktigt? (btw, jag tror inte Pierce läser det här. ;)... )

2017-11-14 @ 18:34:47
URL: http://doohs.blogg.se
Postat av: Anders

Nu har det brunnit i huvudet på Finn! Undrar om det inte kan vara Emma-generna som spökar?

2017-11-14 @ 18:44:04
Postat av: Ullis

Ja, jag är på riktigt. Är du?

2017-11-14 @ 20:27:48
Postat av: AnnaS

Ullis: Pierce använder en härskarteknik som jag känner igen från ett tidigare förhållande jag haft. Inte vilja prata om saker utan bara gå sin väg och kanske inte vara otrogen, men antyda att han ska vara det. Inte låta en träffa och ha roligt med vänner. Även om Rhonas uppförande inte är exemplariskt alla gånger är det ändå Pierce som är den som uppför sig klandervärt här.

2017-11-14 @ 20:54:37
Postat av: Ullis

Jag har rätt att tycka och tänka precis som jag vill. Ingen annan ska berätta för mig vad jag ska tycka och tänka. Tycker man något annat så gör det, fine! Men kom inte och skriv till mig vem det är som beter sig illa! JAG FÅR TYCKA VAD JAG VILL!! Basta. Finito. Lägg bara av att tjafsa. Hoppas Pierce får veta vad psykot Rhona har gjort så att han kan dumpa henne för gott. Det hon sysslar med är psykisk misshandel och nedvärderande av en människa hon frivilligt är i ett förhållande med. PsykoRhona

2017-11-14 @ 21:20:17
Postat av: Eva

Hör du Ullis! Ta och lugna ner dej lite det är ju bara en tv-serie

2017-11-15 @ 00:12:02
Postat av: AnnaS

Ullis: du får tycka vad du vill och det får vi andra också. Så tagga ner lite, det är som sagt bara en tv-serie och alla karaktärer är överdrivna för att det ska bli en bra story, både Rhona och Pierce, och alla andra också för den delen.

2017-11-15 @ 03:11:44
Postat av: Anonym

👺👺👺👺👺

2017-11-15 @ 04:13:00
Postat av: Jag bara

Klart att Pierce läser det här! Hej på dig Piercan, sök lite hjälp vet ja!

2017-11-15 @ 07:29:55
Postat av: ELIZA

Jag tycker det är fint om man kan vara vänner fast man skilt sej...Så klart att det svider, säkert för bägge i en sån situation, en part älskar alltid mer...Lite överdrivet dock, med pubscenen...Tittade efter Pierce där i buskarna,när Rhona och Paddy stod vid hennes dörr...Men tack och lov var han inte där...

2017-11-15 @ 07:48:25
Postat av: Ullis

AnnaS läs din kommentar igen så ser du att du tjafsar med mig om vem det är som beter sig fel. Det är inte att respektera folks olika åsikter, det är att börja tjafsa. Du ska inte säga till mig att tagga ner.
Tagga ner själv, börjar göra gubbar.
Seriöst titta på dina kommentarer. Jag skrev min kommer om jag får tycka vad jag vill för att du ska börja berätta för mig hur saker ligger till, inte tvärtom. Jag har inte skrivit min kommentar för att berätta för andra hur det minsann ligger till i förhållandet mellan Pierce och Rhona, det är du som har gjort det så bespara mig meningar om att ni andra får tycka vad ni vill. Den är överflödig och irrelevant då jag inte lagt näsan i blöt gällande andras åsikter. Men det Anna, det har du gjort därav denna diskussion. Dessutom dra upp något tidigare förhållande du har haft, tala om att överreagera. Bryr mig om dina förhållanden och varför du ska propsa på andra dina åsikter. Att andra inte ska få ha andra åsikter än du på en blogg där du drar upp något tidigare förhållande som jämförelse är inte normalt någonstans. Struntar i ditt förhållande, belasta mig inte med den jobbiga och ointressanta informationen Pierce och Rhona har inget med dig att göra. Näbbgädda du är som lägger din näsa i blöt, sköt dig själv. Bra livstips som du säkerligen har stor nytta av, märks på dina kommentarer. En sådan där människa som inte sköter sig själv.

2017-11-15 @ 11:11:21
Postat av: Ullis

Bryr mig inte om dina förhållanden ska det stå.

2017-11-15 @ 11:12:53
Postat av: Elin

Pierce är helt klart den (mest) sjuka i förhållandet Rhona-Pierce

2017-11-15 @ 11:30:53
Postat av: AnnaS

Ullis: vaddå "börjar göra gubbar"?

2017-11-15 @ 11:43:44
Postat av: Conny

Don´t feed the troll.
Rhona är inte perfekt, och givetvis var det dumt av henne att pussa Paddy, men Pierce är helt uppenbart den som försöker kontrollera i förhållandet, genom att vara passiv-aggressiv.

2017-11-15 @ 12:07:44
Postat av: AnnaS

Hehe! Kunde inte låta bli! (Undrar också över "gubbarna".)

2017-11-15 @ 12:18:14
Postat av: Ullis

Näbbgäddan AnnaS

2017-11-15 @ 12:33:01
Postat av: AnnaS

Gubbarna?

2017-11-15 @ 12:49:10
Postat av: Ullis

AnnaS som är så traumatiserad av ett tidigare förhållande att hon tjafsar med människor på en blogg om hur saker ligger till i en tv-serie. Näbbgäddan AnnaS som kopplar samman saker som inte existerar. Inse att det är inte ditt förhållande som är i tv-serien. Du måste släppa det där nu. Folk tycker olika, bara acceptera det.

2017-11-15 @ 12:57:42
Postat av: Ullis

Du har börjat tjafsa med mig och så fortsätter du, istället för att bara respektera att alla inte tycker som du. Du passar bättre in i en kommuniststat. Fattar varför du bär på dåliga erfarenheter från tidigare förhållanden, är ingen som står ut med en bråkig bitch som du. Din näsa är säkert nere vid fötterna för du bråkar så mycket med människor och tjafsar.

2017-11-15 @ 13:04:12
Postat av: AnnaS

Whatever. Du svarar inte på frågan.

2017-11-15 @ 13:13:56
Postat av: Ullis

Nej jag svarar inte på frågor från en kommunist. Snackar skit om ditt ex, börja med att granska dig själv. Det man ser av dig här visar inte några vackra drag. Tvärtom. En bråkig bitch som inte klarar av att folk tycker olika.

2017-11-15 @ 13:27:38
Postat av: AnnaS

Erkänn bara att du tog fel. Jag har inte gjort några gubbar.

2017-11-15 @ 13:42:40
Postat av: Catrin

Jag tycker också att det är Pierce som är den "knäppa"..Han om någon vill väl ha kontroll och blir aggressiv emellanåt. Tycker han är obehaglig och oberäknerlig

2017-11-15 @ 14:08:10
Postat av: Respekt

Kan ni två sluta bara? Denna blogg är Maries stora jobb att hålla oss uppdaterade. Hennes glädje att läsa kommentarer om tv serien. Vart tog respekten för varandra vägen där bakom tangentbordet?

2017-11-15 @ 14:53:26
Postat av: Ullis

Vad spelar det för roll med gubbarna? Hela den här diskussionen har uppkommit för att DU tjafsar med mig om deras förhållande. Jag skrev min åsikt och då vänder du dig personligen till mig och skriver en kommentar om hur det minsann ligger till. Det här handlar inte om vem som beter sig fel i förhållandet, det här handlar om att du ser dig berättigad att berätta för andra vad de ska tycka om tänka. Du skrev att det är Pierce som uppför sig klandervärt. Det är vad du tycker, jag tycker något annat!! Och det är det hela den här diskussionen handlar om! Fatta grundfrågan. Jag skiter i vad folk tycker om deras förhållande, där här handlar om att DU tar dig rätten att säga till mig vad som gäller. Det är riktigt kommunistbeteende som inte hör hemma i Sverige. När jag skriver om kärnfrågan börjar du tjata om att jag skrivit fel gällande några gubbar istället för att ifrågasätta dig själv och varför du tror att du ska berätta för en annan vuxen människa vad den får/inte får tycka. Varför ens vända dig rakt till mig med en kommentar? Vi lever i en demokrati där jag har rätt att tycka och tänka som jag vill utan att någon ska komma och lägga näsan i blöt och tvinga på mig kommentarer och åsikter som jag inte har. Fatta den grundläggande principen. För varje kommentar du skriver till mig visar du att du bara vill bråka och tjafsa. Jag skriver det igen, förstår varför du har dåliga erfarenheter från tidigare förhållanden. En bråkig bitch som säkerligen bråkar likadant med killar och det är inte en enda man som orkar med en sådan kvinna. Jag har ALDRIG kommenterat andra människors åsikter här i bloggen, ALDRIG. Det är där du bör börja, att hålla blabben och respektera att folk tycker olika.

2017-11-15 @ 15:47:46
Postat av: AnnaS

Jaha, förlåt då.

2017-11-15 @ 16:00:39
Postat av: Ullis

Ingen fara. Nu vänder vi blad och lägger detta bakom oss. Ber om ursäkt.

2017-11-15 @ 17:30:21
Postat av: AnnaS

Jag också. Menade inget som personligt påhopp på dig.

2017-11-15 @ 17:36:25
Postat av: Per

Ullis: Tagga ner, ditt beteende är inte sunt.

2017-11-16 @ 22:40:15
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen att Ullis hade en dålig dag här för maken till personliga påhopp får man leta efter!!! Inte okej någonstans att vräka ur sig sådana inlägg som de ovan. En blogg om en tv-serie ska inte spåra ur värre än en tonårschatt.

2017-11-17 @ 17:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0