Seriekrock

Inskrivet kl 21:27
 
I morgon är det inget htg, lika bra det tycker jag som trodde eländet skulle ta lite ledigt när Holly dog.
 
Ashley är förvirrad och vet inte vad han ska göra idag. När han tror att han missat dopet så tar han bilen och kör iväg. Laurel upptäcker det och hon ser till att folk åker iväg för att leta efter honom.
 
Emma och James bråkar på en bro och först lyckas han få henne att tro att han älskar henne men sedan inser hon att han ljugit så hon knuffar honom över kanten.
 
James landar på Ashleys bil och det orsakar en seriekrock. Flera bilar blir inblandade, bland annat Pierce och sedan Paddy och Rhona. Även Robert och Aron kommer åkandes men de girar undan och hamar i en sjö
 
Robert får inte loss Aaron men efter ett tag kommer Adam och hjälper dem. Robert simmar ut igen för att rädda Lachlan från bagageutrymmet i bilen på sjöbotten. Han hittar honom inte men när han kommer upp igen ser han att Lachlan står på land.
 
Paddy ber Pierce att rädda Rhona och han kommer aldrig mer att se åt henne. När de åker iväg i ambulansen säger Pierce att Paddy kommer att få ett helvete om Rhona inte klarar sig.
 
Finn räddar Ashley som inser att han är sen till dopet så han traskar in i skogen.
 
Emma rusar hem och bryter ihop på golvet. Sedan packar hon en väska för att sticka. Precis då ringer en hysterisk Finn och talar om att James ligger på sjukhus. Emma tror att James är död men då lugnar Finn sig och säger att han lever och allt kommer att bli bra.

Kommentarer
Postat av: Peter H

Herrejävlar. Hur många döda kan det röra sig om? Ett tiotal?

2017-05-24 @ 12:30:52
Postat av: Karin

Alltså HERREGUD!!

2017-05-24 @ 12:44:48
Postat av: Mosis

Fy tusan vilka avsnitt! Känns inte som att jag har andats på en timme!

2017-05-24 @ 13:01:25
Postat av: Ylva

Helt otroligt! Fattar inte att det är vår gamla vardagssåpa!

2017-05-24 @ 13:23:32
Postat av: Jag bara

Bergis klarar sig Emma fanskapet igen.

Rörig början med Ashley, om det var meningen att gestalta hans förvirring så lyckades det bra, jag förstod ingenting. Men så hjärtskärande hans samtal med sonen var.

2017-05-24 @ 13:25:26
Postat av: Såpa fantast

Det var en seriekrock på en dimmig motorväg. Många fordon var inblandade men några personer hade änglavakt och klarade sig nästan helt oskadda, särskilt Ashley. Hans bil var helt demolerad och ändå steg han ut ur den som om ingenting hade hänt.

2017-05-24 @ 14:27:29
Postat av: Ninni

Nu har jag snart fått nog ! Hem till gården håller på att förvandlas till något som producenterna tror ska locka en ny målgrupp.Men hur många gamla o trogna tittare tröttnar snart?!

2017-05-24 @ 15:18:42
Postat av: Såpa fantast

Ninni, de senaste fem avsnitten var unika för Hem till gården. Det kommer inte att upprepas igen. På fredag blir det som vanligt. Serien kommer inte att försämras.

2017-05-24 @ 15:51:45
Postat av: Peter H

Jag tycker att dessa avsnitt har varit fantastiskt bra när man summerar dem, men det har varit lite förvirrande under "resans gång".

2017-05-24 @ 16:02:02
Postat av: Såpa fantast

Jag håller med dig totalt. Det är mycket pendlande mellan framtid och nutid.

2017-05-24 @ 16:16:15
Postat av: Anonym

Paddy dör tror jag.

2017-05-24 @ 19:59:23
Postat av: Jag bara

Jag gissar på James, han verkade mest illa däran. Kanske Rhona också, hon visade ju inte heller några livstecken.

2017-05-24 @ 20:05:56
Postat av: Anonym

Någon av dem. Det var ju bara en grav. Kan nån tala om för mig hur det kommer sig att Ashley steg ut ur sin bil som var hoptryckt och uppochnervänd. Han var helt oskadd förutom lite näsblod. Var det gudomligt ingripande?

2017-05-24 @ 20:18:41
Postat av: Lisa

Självklart James!

2017-05-24 @ 22:50:59
Postat av: Såpa fantast

Jag tror också James. Han föll från bron på Ashleys bil och sedan blev han överkörd.

2017-05-24 @ 23:00:20
Postat av: jackson

Har manusförfattaren blivit helt bindgalen, eller har någon drömt detta staplande av de mest osannolika händelser?

2017-05-24 @ 23:16:01
Postat av: leva

Där fick jag nog av hem till gården. Veckans avsnitt saknar helt stil och finess. Tumme ner!

2017-05-24 @ 23:27:15
Postat av: Såpa fantast

Det blir som vanligt på fredag och framöver.

2017-05-24 @ 23:48:27
Postat av: Anders

Måste säga att författargänget hade lyckats med dagens avsnitt! Väldigt spännande! De avsnitt som ledde upp till idag var rätt rackiga dock, men dagens avsnitt fick t.o.m min hustru att sitta som på nålar! (Hon gillar HTG men tycker att serien har gått i stå det senaste decenniet..)"Decenniet"!!!? Fan vad gamla vi börjar att bli när ett decennium känns som förra året hahaha!

Nu så blir frågan vem det är som dör.. Rhona tror jag på! Pierce lade ju upp en matchboll när han först förnekade att det fanns en skadad och fastklämd Paddy i bilen, och att han sedan sade till Paddy att om Rhona dör så kommer Paddy att ligga risigt till!!

James och Aaron ligger också risigt till och Ashley är en klar bubblare. Han verkar ju ligga litet på sluttampen iom hans demens och man kan ju inte skicka hela byn till Spanien..

Så: Min teori är att Ashley och Rhona dör och att Pierce sedan kommer att mörda Paddy på något lagomt obscent sätt.

Dagens hjälte är Robban! Fan vilka duktiga skådisar det är som gestaltar Robert och Aaron!

2017-05-25 @ 04:01:23
Postat av: Jag bara

Emma verkade inte bli lättad över att höra att James levde, hon kommer nog att mörda honom och jag tror att hon kommer undan med det.

2017-05-25 @ 05:53:38
Postat av: jackson

.... och Pierce verkar vi inte bli av med. Suck!

2017-05-25 @ 08:43:33
Postat av: Såpa fantast

Emma vill nog att James dör. Hon är rädd att om han överlever kommer han att berätta vad hon gjorde mot honom hemma och att hon knuffade ner honom från bron och därmed orsakade den stora seriekrocken. Men någon måste ha sett henne på bron.

2017-05-25 @ 09:42:05
Postat av: Jag bara

Man kanske inte ser så mycket i periferin när det sker något uppskakande, alla var nog helt koncentrerade på fordonen och de skadade.

2017-05-25 @ 11:07:52
Postat av: Anonym

Men ashley såg väl Emma? Han tittade ju upp mot bron där hon stod. Men oklart om han minns och kan berätta.

2017-05-25 @ 12:58:40
Postat av: Jag bara

En tanke, Ashley kanske trodde sig se en ängel. Han är ju en kyrkans man och det var disigt, kanske det såg ut som en vitklädd gestalt som svävade över vägen.

2017-05-25 @ 16:09:25
Postat av: Anders

Om ni vill se hur lilla Jasmine Thomas (Jenna Coleman) ser ut idag så kan ni kolla på "Victoria" som går på fyran. Hon har blivit riktigt elegant!

2017-05-25 @ 21:00:30
Postat av: Stefan

De senaste 4-5 avsnitten har varit de sämsta av de åren jag har följt serien. Känns som någon blandning av Twin Peaks/Twilight Zone/Dallas som leder fram till "duschscenen" med Bobby/Pamela om ni förstår vad jag menar.

2017-05-25 @ 21:33:48
Postat av: Såpa fantast

De avsnitten var unika för Hem till gården. Imorgon blir det som vanligt igen.

2017-05-25 @ 22:43:40
Postat av: leffe

detta har ju inget med verkligheten att göra längre. amerikaniserat hem till gården.låt 10 helikoptrar störta i byn och avsluta denna skitserie.

2017-05-26 @ 15:53:52
Postat av: Såpa fantast

Menar du att seriekrockar aldrig sker i verkligheten?

2017-05-26 @ 17:45:51
Postat av: Jag bara

Jag tror inte att "leffe" menar att just seriekrockar aldrig sker i verkligheten. Han menar nog som många här, jag också, att det är löjligt många som råkar ut för svåra olyckor, hamnar i koma, blir mördade, mördar, drabbas av psykoser, begår brott, hamnar i fängelse, måste lämna allt och fly, flyttar till Spanien...osv.
Serien är sig inte lik längre. Den var mer sansad och verklighetstrogen.

2017-05-27 @ 06:43:28
Postat av: Såpa fantast

Visst har serien förändrats och folk på denna blogg vill ha tillbaka Hem till gården som den var förr. Men ändå vill ingen göra sig besväret att maila produktionsbolaget. Då får jag väl göra det själv.

2017-05-27 @ 11:38:18
Postat av: Anonym

Men jisssssseeeeeeessssss

2017-05-27 @ 15:13:16
Postat av: Gerd

Men inte vill vi väl ha det som på 1970 talet när Hem till gården började sändas, då satt de ju bara vid köksbordet och pratade !!

2017-05-27 @ 16:48:37
Postat av: Jag bara

Har inte sett på 70talet utan från slutet på nittio ca. Runt köksbordet låter ju inte så kul heller. Men det är, tycker jag, för mycket av action över det nu. Lite kan det väl vara av det men inte i varje avsnitt. Och när man kan räkna ut på ett ungefär vad som kommer att ske för att det är så förutsägbart är ju bara tröttsamt.

2017-05-27 @ 16:55:28
Postat av: Anonym

Seriekrocken var den största och mest omfattande stunten i Hem till gårdens historia enligt producenten. Han ville skapa något som överträffade helikopterkraschen men något annorlunda och unikt. Jag tycker att seriekrocken var mycket bättre än helikopterkraschen. Dessutom dog bara en person, så den nya producenten är inte lika blodtörstig som den förra. Nu kan man andas ut därför att det kommer en lugn period. Något annat som är positivt är att han lovade att julen kommer att vara extra julig.

2017-05-27 @ 18:05:46
Postat av: Frk Höger

Anonym, ja julen blir nog extra julig men antar att det kommer att hända något ändå. Det kan ju inte vara ett "normalt" julfirande i serien.

2017-05-27 @ 21:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0