Lida

Inskrivet kl 23:08
 
Priya vill inte träffa eller prata med Rakesh.
 
Ashley ska hålla sitt tal om demens men han blir orolig över att kanske inte komma ihåg. Laurel övertalar honom och han håller talet men det avbryts när en helikopter kommer flygandes över tillställningen. Byborna får panik och Dan skyddar Kerry på väg ut ur tältet. Ut ur helikoptern kommer Rebecka, Chrissies syster.
 
Moira hälsar på James på sjukhuset men går när Emma kommer in. Emma övertalar James till att skriva ut sig själv så hon kan ta hand om honom hemma.
 
Rebecka hälsar på sin familj men när hon ser Robert går hon fram till honom och ger en örfil för att han behandlat hennes syster så illa. Det gör att Chrissie känner sig glad över att Rebecka kommit.
 
Priya åker till Home Farm och spreyar ordet "Hora" på Chrissies bil. Chrissie ser det och hotar med att ringa polisen men gör inte det eftersom då kan det Lachlan gjort komma fram.
 
Lawrence berättar för Rebecka om inbrottet och att han blev skjuten.
 
Jai träffar Rakesh och ber honom att dra från byn. Rakesh går till värdshuset där han ska bo men han har inga pengar på kontot för att betala rummet. Doug låter honom betala nästa dag istället.
 
Rebecka kommer till puben och utanför toaletterna träffar hon Robert. Det är han som sett till att hon kommit dit efter att han har berättat om skjutningen och ändringen av testamentet och att Lawrence kanske inte är hennes far. Det är en väldigt flirtig stämning mellan dem och hon är inte övertygad om att han är gay. (Jag kommer bli grymt besviken om det händer något mellan dem, då slutar jag nog titta)
 
Moira bjuder Jai till begravningen men inte Cain. Aaron råder Cain att gå ändå men Charity säger åt honom att låta bli.
 
Rakesh hälsar på hos Vanessa och Johnny. Han tar farväl av sitt barnbarn och åker iväg till en ödslig skogsdunge. Han ringer Kirin som inte svarar och sedan tar han en näve tabletter och sväljer.
 
Rhona bjuder med Paddy på en uppvisning Leo har eftersom varken Marlon eller Pierce kan följa med.
 
Rebecka snokar efter något med Lawrence dna på kontoret på Home Farm. Hon hittar en kam med hårstrån.
 
Rakesh ångrar sig och börjar spy. Han försöker sedan få förklara sig för Priya och han berättar allt om huset, branden och försäkringen han aldrig fick.
 
Emma sköter om James som blir liggandes i sängen hela dagen för han känner sig rätt dåsig. Hon bjuder på äppelpaj men äter inget själv eftersom hon lagt morfin i den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väldigt spännande avsnitt idag. Chrissies syster Rebecca anlände och byborna blev skrämda av helikoptern. Rakesh berättade allt för Priya om branden efter sitt självmordsförsök. Emmas grepp om James hårdnar. Jag ser fram emot morgondagens avsnitt.

2017-05-18 @ 13:16:14
Postat av: Anders

Litet lustigt det där med nya rollfigurer. Om någon i byn dör eller flyttar till Spanien så dröjer det inte länge innan en ny person dyker upp. Skall bli kul att se vad Rebecca är för en sorts person. Hon kan ju inte vara värre än Chrissie iaf, och Robban verkar inte direkt missnöjd med att se henne! Hon och Robban verkar ha en hel rävfarm bakom sina öron!

Bra att Rakesh äntligen odlade ett par kulor och erkände vad han har ställt till med. Han är omoralisk såklart men han verkar ändå vara en rätt hygglig person innerst inne. Hoppas att Priya förlåter honom, iaf så pass mycket att han inte behöver flytta till Spanien.

Emma verkar ha satt igång med sin "Lida-plan". Skådisen är verkligen duktig på att spela läskig! Stackars James! Han kommer nog att få det tufft innan någon på HTG-vis stoppar henne! Galningarna i serien har dessbättre en tendens att bli rätt hårt straffade! Dem enda som har kommit undan som jag minns såhär på rak arm är Declan som smet iväg och Steph som sitter fängslad på livstid! Dem andra har mött väldigt bistra öden.

Någonting som jag minns litet såhär i bakhuvudet är att Sarah (Jacks fru) inte var Robbans riktiga mamma, utan att hans biologiska mamma flyttade till Skottland (Eller var det Irland?) någon gång i slutet av 80:talet och att han även har en storasyster som också flyttade iväg. Någon som minns dem eller är jag helt ute och cyklar? (Vågar inte surfa reda på info pga de spoilers som man utsätter sig för. Är på tok för spännande just nu för att jag skulle vilja riskera få reda på något om framtiden.)

Nä nu så kall jag ut och lägga mig i hammocken ihop med en kall bärs och en laddad läsplatta, så trevlig helg på er Marie och alla ni andra! :)

2017-05-18 @ 14:15:53
Postat av: crillej

Robert Jacob Sugden is the son of Jack and Pat Sugden, brother of Jackie Merrick, half-brother of Tommy Merrick, Sandie Merrick and Victoria Sugden and adoptive brother of Andy Sugden.

2017-05-18 @ 14:51:25
Postat av: Jag bara

Jag avskyr de här ständiga bytena av skådisar i HTG. Det är i mitt tycke mycket intressantare att se de gamla karaktärerna utvecklas eller ändras. Man hinner bara lära känna folk så försvinner de. Tråkigt! Det tar tid att vänja sig vid för många nykomlingar på en gång. Klart att de också behövs, men i en lugnare takt, tack.

2017-05-18 @ 14:52:50
Postat av: Anders

@crillej:

Tackar för informationen! Det var som jag kom ihåg då. Undrar varför Robban aldrig pratar om sina andra syskon, men han var kanske litet för ung för att ha hunnit skapa någon vidare relation till dem.

2017-05-18 @ 15:27:14
Postat av: Såpa fantast

Om jag har förstått rätt så har Robert bett Rebecca att komma till byn för att hjälpa honom att avslöja Chrissie och på så sätt rentvå Andy.

2017-05-18 @ 15:38:42
Postat av: E

Roberts biologiska mamma Pat dog 4 månader efter hans födsel och det var halvsystern Sandie som flyttade till Skottland. Jackie dog 1988 när Robert var 3 år i en olycka. På Wikipedia sägs det att Jackie var 3 år men den infon är inkorrekt. Tommy vet man inte vad som hände med då han aldrig dök upp igen efter att Pat kom tillbaka till Emmerdale. Det har aldrig adresserats vad som hände med honom.

2017-05-18 @ 18:26:44
Postat av: Jag bara

Undrar varför de inte kan ge ut en box med alla gamla Emmerdale. Visst det skulle ju bli en omfattande samling, men skulle vara kul att se de första avsnitten. Det finns en box med lite specialavsnitt och den har jag, men ärligt sagt, den är ganska värdelös.

2017-05-18 @ 20:17:19
Postat av: AnnaS

Rebecca har snygga kläder i alla fall!

2017-05-18 @ 21:39:06
Postat av: crillej

För närvarande finns det 5 Volymer Emmerdale Farm (4 skivor i varje)Avsnitt 1 - 148
Finns att köpa på Amazon

2017-05-18 @ 21:42:32
Postat av: Jonas

Minns att jag har sett en Dingle-special på dvd också.

2017-05-19 @ 07:44:30
Postat av: Jonas

Trodde att det var någon nygammal karaktär som skulle dyka upp i helikoptern. Typ den blonda barägaren som flyttade till Australien. Hette hon Louise?

För övrigt var reaktionen på helikoptern löjeväckande.

2017-05-19 @ 07:45:45
Postat av: AnnaS

Jonas: jag trodde också att det skulle vara nån man kände igen. Jag kom att tänka på när Nicola hade gift sig med den rika mannen och kom till byn i en stor limousin. (Om jag minns rätt...)

2017-05-19 @ 08:26:56
Postat av: Jag bara

Tack för upplysning ang boxar. Antar att de är utan svensk text. Jag behöver numera textning till allt för att höra. Har tinnitus.

2017-05-19 @ 09:47:34
Postat av: Jonas

AnnaS: precis den scenen tänkte jag också på, så jag är rätt säker på att du minns rätt.

2017-05-19 @ 12:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0