Paus 11/5

Diskutera dagens avsnitt här...
 
Det är bara paus i mitt skrivande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vore jätteglad om du fortsatte att skriva avsnitten. Jag jobbar oftast om dagarna och har ingen möjlighet att kolla. Så utan den här bloggen kan jag inte hänga med.

2017-05-11 @ 13:01:28
Postat av: Jag bara

Hej anonym

Marie kommer säkert att fortsätta när hon orkar igen. Hon är själv drabbad av sjukdom och sådant tar på krafterna tillräckligt. Man kan se avsnitten på tv4play. Jag antar att du sett dagens avsnitt eftersom du kommenterar den här tiden.

Det viktigaste var väl annars att Leyla och Pete såg på bilderna tagna av Hollie på bröllopet att hon var där med Jay. Jay ljög ju för polisen om sitt förhållande till Hollie. Obduktionen visade också att hon dog av oavsiktlig överdos, hur man nu ser det. Adam är också ute efter hämnd och sökte upp langaren Simon för att klå upp honom men tror på hans försäkran om sin oskuld.

2017-05-11 @ 13:44:55
Postat av: anonym

jag tror det är cain som dödat holly

2017-05-11 @ 13:50:25
Postat av: Jag bara

Nej jisses. Det tror inte jag, varför skulle han det. Det vore verkligen en överraskning.

2017-05-11 @ 14:20:49
Postat av: Josefin

Tror också det är Cain som mördat Holly..

2017-05-11 @ 14:36:51
Postat av: Jag bara

Konstigare saker har ju visserligen inträffat, men.....

2017-05-11 @ 14:50:25
Postat av: Ylva

Tror ABSOLUT inte att Cain har med saken att göra. Adam uppträder otroligt omoget anser jag. Rhonas nya vad han nu heter = obehaglig typ. Dumt av Jai att ljuga men det är ju tradition i byn.

2017-05-11 @ 15:21:02
Postat av: Anonym

Svar till ELIZA: Jag har inte mailat produktionsbolaget än, men kommer göra det snarast. Jag brukar läsa tittarnas inlägg på Twitter, Facebook och även läsa om Emmerdale på google Nyheter. Vad tittarna tycker varierar. Vissa tycker att det har blivit för mycket elände. Vissa blir upprörda när djur i serien far illa. Vissa tycker det är bra att producenten tar upp jobbiga ämnen som sexuella övergrepp, demens, cancer, drogmissbruk. Jag vet att också att producenten tar hänsyn till tittarnas önskemål, även om det tar lång tid.

2017-05-11 @ 17:07:55
Postat av: jackson

Kan Jai ha något med överdosen att göra?

2017-05-11 @ 17:12:08
Postat av: Såpa fantast

Jai kan bli misstänkt. Det är därför han ljög för polisen. Han är ju före detta missbrukare och den som spenderade sista kvällen med Holly. Men jag tror inte att han gav henne droger. Han får dock se upp för Adam.

2017-05-11 @ 17:32:02
Postat av: Anonym

Hur kan tro att Cain har något med hennes död att göra så oförutsägbart. NEJ om han gjort detta då är det slut tittat på denna serie. Han är den bästa i serien.

2017-05-11 @ 18:18:18
Postat av: Såpa fantast

Syftet med hennes död var att visa konsekvenserna med heroinmissbruk. Men tittarna misstänkte ett tag att Emma dödade Holly.

2017-05-11 @ 18:32:07
Postat av: Conny

Det viktigaste med Hem till gården är väl en skön mix av drama, humor och spänning. Det tycker jag serien har för det mesta.
Sen, visst kan det bli lite väl mycket svarta storylines..men jag tror faktiskt inte att någon skulle vilja se en serie där alla bara var glada hela tiden.
Och i stort tycker jag att serien varit sig ganska lik i sitt koncept de senaste 15 åren..kanske att det blivit lite mer våldsamt?

2017-05-11 @ 19:12:56
Postat av: Agneta

Vissa här verkar ta det allt för allvarligt. Mejla producenter, se syften osv. Hallå, det är bara en fucking serie som jag visserligen har följtt i typ 30 år men det är ändå bara en serie för guds skull. Coola ner!

2017-05-11 @ 19:29:25
Postat av: Liv

Håller med dig Agneta. Och du Såpa fantast, var snäll och spoila inte.

2017-05-11 @ 20:30:19
Postat av: Såpa fantast

Jag spoilar inte här utan under länken Framtiden.

2017-05-11 @ 20:41:50
Postat av: Anonym

Lite spoilar du här också, säkert omedvetet men du talar tex om att du inte tror att Jai gav Holly droger. Jag tror att du vet. Det är nog svårt att veta och inte avslöja av misstag. Man behöver bara läsa lite mellan raderna.

2017-05-12 @ 07:06:28
Postat av: Anonym

Tröga tittare i England då....varför skulle Emma mörda Holly? Verkligen totalt ologiskt.

2017-05-12 @ 07:21:59
Postat av: malin

Håller med Agneta, chilla lite =) Ibland är det en bra serie, ibland är den riktigt dålig. Det är fortfarande en bra lunch eller frukost förströelse utan mer värderingar än så..=P

2017-05-12 @ 08:31:52
URL: http://doohs.blogg.se
Postat av: Jag bara

Fast egentligen är det väl upp till var och en att besluta hur allvarligt man tar på vad eller vilka värderingar man vill lägga i vad. Tycker i alla fall jag. Det skadar väl ingen. 🙈🙉🙊

2017-05-12 @ 09:05:39
Postat av: Såpa fantast

För mig är serien underhållning, men dem kan framkalla känslor, skratt och tårar.

2017-05-12 @ 11:57:35
Postat av: Jag bara

Absolut!

2017-05-12 @ 13:42:28
Postat av: Stina

Undrar också hur det går för skådespelarna i HTG. Slutar de frivilligt eller är det producenten som bestämmer. Är säkert olika, men det skulle vara intressant veta vilka som skrivs ut utan att vilja det. Många kommer tillbaka efter ett tag.
håller också med om att man inte skall ta serien för allvarligt, men visst blir man engagerad ibland.
Just nu tycker jag synd om Paddy. Han har faktiskt del i huset och praktiken, Rhona verkar ha glömt det. Den enda vän som Paddy har just nu förutom Marlon verkar vara Liv.

2017-05-12 @ 16:13:26
Postat av: Anonym

De flesta som slutar vill själva sluta. En del tar uppehåll för att syssla med annat ett tag. Något som Paddy gjorde nyligen Vissa tar mammaledigt. De som vill sluta permanent diskuterar med producenten om han ska lämna dörren öppen ifall de vill komma tillbaka. Den nya producenten brukar ta upp ideer med skådisarna om kommande storylines.

2017-05-12 @ 18:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0