Uppbrott och utbrott

Inskrivet kl 21:19
 
Nikhil har köpt flygbiljetter till Leyla också så hon kan följa med till Kanada. Hon blir inte lika glad som han är för hon tror att Nikhil bara har svårt att lita på henne om hon blir kvar i byn när Jai kommit tillbaka. Dessutom måste hon jobba.
 
På fabriken börjar Nikhil och Jai att bråka då Jai talar om för sin bror vad Leyla vill ha. När de sedan blir sams så erkänner Jai att han är svartsjuk på Nikhil men han vill inte förstöra för dem.
Det slutar med att  Nikhil gör slut med Leyla och han åker iväg själv med Molly. När Brenda får veta det blir hon ledsen eftersom ingen vet när Nikhil kommer tillbaka.
 
Rhona besöker Tess grav och hon tar en teckning som Leo ritat sedan trampar hon på en vit ros som ligger där. Strax efter kommer Pierce dit så hon får höra hans kärleksförklaring till sin döda fru. När Rhona kommer hem berättar hon att hon tänkte berätta allt för Pierce men att hon inte gjorde det. Paddy säger att han kan flytta hem till Marlon för tillfället så hon får tid att tänka men Rhona svarar att hon vill adoptera ett syskon till Leo och antingen stödjer Paddy henne med det eller så kan han sticka för alltid.
 
Chas hör Adam lovorda Roberts insatser i skroten så hon ber Robert om hjälp att ge Gordon det straff han förtjänar. När hon inte hör ifrån Robert på ett tag så  går hon till verkstan och frågar Cain om han kan hjälpa henne. Cain svarar att det är lite sent påtänkt nu. Chas snor en sprayflaska från verkstan när hon går därifrån.
 
Adam rensar bort alla bilder på Johnny ur mobilen. Victoria säger att de kan skaffa barn om han vill men Adam vill vänta för han är nöjd med det som de har nu. Hon kommer sedan på att hon vill renovera den foodtruck som står på skroten så de kan åka runt i landet på festivaler och sälja mat.
 
Polisen kommer till kaféet för att fråga ut Rakesh om hans bil som hittats vid ett färjeläger och om övervakningskameran som filmat när Kirin tagit färjan till Rotterdam. Rakesh säger att han vet inte om var Kirin är. Rakesh har fått ett brev från Kirin som säger att han mår bra men inte kan komma hem men det säger inte Rakesh till polisen.
 
Kerry kollar på sin och Dans sexvideo medan hon masserar Victorias fötter på salongen.
 
Cain är orolig för Chas och Aaron så han frågar Zak om råd om hur han ska göra. (Fast nu har jag glömt vad Zak svarade..)
 
Chas söker upp Gordon som inte öppnar. Hon står utanför och gapar och skriker på honom. Sedan tar hon sprayburken och skriver "pedofil" på hans bil med vit färg. Robert kommer dit och stoppar henne. Gordons granne tror inte på det Chas sagt men en liten pojke som ser allt säger att han vill ha pengar för att inte skvallra om vad hon gjort. Chas vägrar att ge honom något eftersom hon vill att alla ska få veta vad som hänt.
 
Priya får tillslut bli VD på fabriken och hon utser Jai till vice VD eftersom Nikhil inte lär komma tillbaka.
 
Rakesh är på puben och pratar med Vanessa om Kirins brev och att polisen sökt honom för olyckan där Tess dog. Vanessa är så irriterad på Kirin att hon inte vill veta av honom.
 
Paddy som råkat höra vad Rakesh och Vanessa pratat om kan inte släppa tanken på att Kirin är den som dödat Tess. Rhona säger åt honom att glömma Tess och inte ringa till polisen. Paddy är helt manisk och vill att Tess "mördare" ska åka fast men då säger Rhona att om Paddy ringer polisen så väljer han sin döda älskarinna framför sin fru. Hon går därifrån och Paddy ringer polisen.
 
 
Sista avsnittet före jul sänds 23/12 och sedan börjar det igen den 9/1-2017

Kommentarer
Postat av: Såpa fantast

De som tyckte att Nikhil och Leyla förlovade sig alldeles för tidigt hade rätt. Det höll inte länge. Vänner ska ju kunna ge råd och säga vad de tycker. Det gör de av omtanke och inte för att de vill lägga sig i.

2016-11-25 @ 15:22:27
Postat av: Ylva

Jag skulle välja Nikhil framför Jai alla ggr trots Jais nya helgonlika stil.

Märkligt att polisen kommer in på Cafét och ställer frågor till Rakesch ang sonen så att alla kan höra. Men poliserna i HTG brukar ju inte vara särskilt proffsiga.

2016-11-25 @ 17:32:16
Postat av: Anonym

Ja, att allvarliga saker dryftas inför publik, t o m hållande av polisförhör, känns oerhört verklighetsfrämmande.

2016-11-25 @ 17:47:56
Postat av: jag bara

Ja, vad ska vi tro om Jay, har han blivit mr nice guy?

2016-11-25 @ 17:55:37
Postat av: Såpa fantast

Undrar om Jai verkligen har förändrats eller om han låtsas. Det får tiden utvisa.

2016-11-25 @ 18:00:05
Postat av: ELIZA

Jag törs knappt skriva nu, efter att avslöjat att jag "spoilar"...(men har ALDRIG avslöjat nåt,bara gissat helt åt hel*ete)...Ha ha ha ... Inte sett dagens avsnitt än, men reagerat på att Chas är O-sminkad tidigare... Inte alls dåligt, helt i linje med att "kändisar" visar en annan sida... Men i det här fallet ska det väl visa att hon gråter över situationen...

2016-11-25 @ 18:19:20
Postat av: Lena

När Rhona agerar glömmer man att det "bara är en såpa" Hon är väldigt bra

2016-11-25 @ 19:01:51
Postat av: Anonym

Eliza, det är helt ok att läsa och titta på spoilers, det gör jag också utan att avslöja något. Ja, Rhona är bra på att gestalta en bedragen fru. Chas går utan smink eftersom hon koncentrerar sig på hur hon kan hjälpa Aaron på bästa sätt och bryr sig inte om sitt utseende just nu. Hon är förresten bra på att gestalta en bekymrad mor.

2016-11-25 @ 22:19:27
Postat av: jag bara

Eliza jag missförstod dig förut, jag antog att du menade att andra än du spoilade (nytt ord för mig).

2016-11-26 @ 05:31:53
Postat av: Jonas

Chastity är ju en ännu sämre mamma än Charity. Det vore önskvärt om hon någon gång tänkte på någon annan än sig själv, exempelvis på Aaron.

Det känns lite som att Leyla inte kan hålla sig borta från Jai, så i det långa loppet är det nog bättre för Nikhil att det tog slut. Dock undrar om Nikhils inhopp verkligen ska vara så här kort, eller om han kommer tillbaka? Stackars Brenda som ställt in sig på ett liv med sitt barnbarn.

2016-11-26 @ 08:38:08
Postat av: jag bara

Chas har verkligen underliga krav på andra människor om att de ska straffa Gordon för hennes och Arons räkning. Hon måste ha varit en verkligt frånvarande mamma som aldrig anade att hennes son for illa.

2016-11-26 @ 10:12:52
Postat av: Anonym

Chas har varit en frånvarande mor länge sedan när hon lämnade Aaron med Gordon. Men nu gör hon allt hon kan för att gottgöra honom och se till att Gordon får sota för vad han har gjort mot sonen. Hon har dåligt samvete eftersom övergreppen började efter att hon lämnade Aaron med Gordon. Hon är arg på sig själv för att hon inte märkte något. Nu tänker hon bara på hur hon kan hjälpa Aaron.

2016-11-26 @ 11:24:14
Postat av: AnnaS

Nikhil måste komma tillbaka! Han är den enda värd att titta på i serien! (Utseendemässigt, menar jag) Och lilla Molly är så söt!
Jag tycker fortfarande att det är fel att lägga sig i andras förhållanden. Man kan inte veta hur andra känner.

2016-11-26 @ 12:43:57
Postat av: Lena

Ja du AnnaS det där är en generationsfråga det, själv har jag ju min Käre Rodney :-)

2016-11-26 @ 13:50:50
Postat av: Anonym

Skall det nu bli Leyla och Jai igen, fast helt öppet den här gången? Jaaaaa, skulle tro det.... Suck! Kan knappt titta när hemska Jai visar sig i rutan.

2016-11-26 @ 14:13:02
Postat av: Såpa fantast

Jag vill också att Nikhil kommer tillbaka och kämpar för Leyla. Han gav upp för lätt och åkte till Kanada själv. Om han verkligen är förälskad i Leyla borde han komma tillbaka. Men han märkte att hon inte kände detsamma.

2016-11-26 @ 15:39:54
Postat av: Anonym

Troligen bäst att Nikhil inte kommer tillbaka och försöker göra allt bra med Leyla igen. Tror inte att hon är färdig med hans ohängda bror. Kommer nog endast att må dåligt om han ser henne igen.

2016-11-26 @ 17:42:08
Postat av: jackson

"Anonym" är jag = Jackson.

2016-11-26 @ 17:42:37
Postat av: ELIZA

Rent allmänt tycker jag att Leyla och Nikhil gav upp för lätt... Jobba lite på förhållanden... Prata med varann... Fast hon var inte lika kär som honom,som han i henne, blev min uppfattning... Unnar Nikhil lite kärlek... En annan fråga, har jag missat nåt?? Sett ett avsnitt, när det stod Till minne av ((alltså nu SKÄMS jag)), hon med hatten.. EDNA!!! Har väl inte i SERIEN, blivit nåt avslut för henne? Vad är sagt? Är hon på semester? Sist jag såg om henne var det Sandy som pratade med henne i nån kommunikationsradio, dom fått i julklapp... Och Du:: jag bara:. jag uttryckte mej bara klumpigt... Så helt ok att du undrade...

2016-11-26 @ 19:05:53
Postat av: monica

Borde inte Declan komma tillbaka snart...???

2016-11-26 @ 19:11:05
Postat av: jackson

Vart tog Declan egentligen vägen?

2016-11-26 @ 22:52:13
Postat av: Jonas

För att inte tala om Cameron.

2016-11-27 @ 11:07:30
Postat av: Viola

Cameron dog ju i källaren, Declan däremot försvann och ingen vet vart han tog vägen.

2016-11-27 @ 11:36:44
Postat av: Såpa fantast

Declan flydde efter att ha försökt mörda Charity mem råkade döda sin systerson när han försvarade Charity.

2016-11-27 @ 12:13:23
Postat av: AnnaS

Lena: ska jag vara ärlig är Nikhil alldeles för ung för mig också!

Jag har glömt Declan! Han borde ju komma tillbaka snart och göra livet surt för Charity när hon kommer ut från fängelset!

2016-11-27 @ 13:01:40
Postat av: Lena

AnnaS egentligen är Rodney lite väl gammal för mig, men åldern blir obetydlig ibland. Har dom det så har dom det oavsett ålder

2016-11-27 @ 13:45:07
Postat av: Jonas

Dog Cameron? Det har jag inget minne av, konstigt nog.

2016-11-28 @ 07:47:43
Postat av: Viola

Cameron dog när han fick ström i sig nere i pubkällaren.

2016-11-28 @ 09:21:27
Postat av: jag bara

Jag undrar också över Edna, det måste väl bli ett avslut i serien också eftersom Shirley Stelfox ju är död när det som pågår nu i HTG spelas in. De andra som avlidit under seriens gång har ju "hittats" döda av någon och förklarats fått hjärtatack el liknande, som Jack, Seth och Alan, för att sedan begravas i serien. Det har alltid varit väldigt känslosamt och jag tror nog att äkta tårar fällts både av skådiskollegor och tittare. Saknar Edna.

2016-11-28 @ 11:18:12
Postat av: Såpa fantast

Jag tycker också ett Edna behöver få ett avslut. Det är på något sätt en hyllning till skådespelerskan. Hoppas att även hon får en begravning i serien.

2016-11-28 @ 14:28:13
Postat av: FrkHöger

Jaa men Edna är väl inte död i serien än? Det kommer säkert en hyllning när hon skrivs ut.

2016-11-28 @ 17:23:01
Postat av: jag bara

Det får hon säkert och är väl värd det.

2016-11-28 @ 17:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0