Besvikelser

Inskrivet kl 21:52
 
Tracy ber Val att prata med Darren igen. De båda söker upp honom på sjukhuset och lyckas övertala honom att följa med till byn för att träffa Finn.
 
Carly får börja jobba några pass på kaféet för att betala för mat och husrum. Hon vill att Bob blir delägare i hennes nya företag för hon behöver en sponsor så hon kan köpa in lite nya bättre varor. När Bob lovar att tänka över saken börjar hon kolla efter flygbiljetter till Rio.
 
Pearl flyttar hem till Rhona och Paddy. Hon tömmer inte sitt gamla hus till Erics förtret.
 
Emma får papper från rätten om att James begär äktenskapsskillnad. När han frågar henne om det nekar hon till att hon fått dem. James vill gärna bli fri för att gifta sig med Chas men hon verkar inte vara redo för det.
 
Andy vill skänka pengarna han får efter Katie till välgörenhet så hennes död inte varit i onödan.
 
Rishi får rådet av Priya att träffa en annan kvinna för att göra Georgia svartsjuk. Priya ser till att han får sin dejt på puben och givetvis ser Georgia dem men hon säger inget men ser sur ut.
 
Jai ger Rachel jobb på fabriken och han ser till att Archie kan vara hos Ambas barnflicka under tiden Rachel jobbar.
 
Aaron och Robert har levt mysliv på Home Farm. Chrissie sms:ar och talar om att hon kommer hem nästa dag och då blir Aaron besviken på att Robert kommer att gå tillbaka till henne. Aaron börjar med sina oändliga löparturer igen.
 
Laurel är barnvakt till Leo men när de går till påskbasaren glömmer hon honom hemma. När Rhona upptäcker det blir hon rasande. Marlon frågar sedan vad som hände säger hon att April frågat om Daniel. Laurel säger att hon blivit så ledsen att prata om Daniel att hon glömt bort Leo. När Marlon vill prata med April om saken så skyndar sig Laurel att säga att han inte ska göra henne upprörd.
 
Harriet skvallrar för Ashley om vad Laurel gjort den senaste tiden. Hon ber honom att prata med Laurel.
 
Laurel vill ha tag på alkohol men affären har stängt över påsken. Hon gör inbrott i församlingshemmet och häller i sig två flaskor vin. Ashley upptäcker inbrottet och en full Laurel. Han ringer efter Marlon även om Laurel bett honom att inte göra det. Marlon och Ashley hjälper Laurel hem. Nu börjar Marlon inse att hans fru kanske är alkoholist även om Ashley inte tror att det kan vara så illa.
 
 

Kommentarer
Postat av: ELIZA

Men hallå...Hur sugen är man..Börja med inbrott för en vinare...Fast det kanske var två...Finns inget värre än en full, nerspydd kvinna...(Ja,jag vet, är full!!! av fördomar)...(OK; en full nerspydd karl är inte heller så vackert)...Ha ha ha ......Ja vad ska dom göra med henne nu..? Är hon gravid (IRL), och ska in på rehab..Inte för att jag sett någon större mage på henne...Tror inte Marlon accepterar det där i längden..Han har barn att ta hand om...I loveyou, I love you, räcker tyvärr inte....HIV, cancer, alkoholism, tjuveri, förskingring, otroheter, vandalism, plötslig död, mord, Ja, inte en by jag skulle vilja bo i...Och på såå lite innevånare dessutom...Var tvungen backa sändningen för att få se Paddy och Rhona´s hus...Stort,fint hus...Det är för lite bilder på husen...Jag får dålig uppfattning om hur dom står i förhållande till varann...Kollat kartan ibland, men bättre få se i "verkligheten"...Visst var det så att dom "byggt en by" , med kulisser? Bob´s dotter kan gärna försvinna...((SORRY, Jonas..)) Vilket falskt stycke, tänker lura Bob på pengar...Och hade jag haft en sån där i huset, som inte ens använder mitt namn (Brenda-Wendy), hade hon åkt ut med huvudet före...Adjöss och Goodbye...Sååå dj**la nedlåtande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Och hon ska inte komma dragandes med hans "pappafrånvarande"...Det ansvaret var även hennes, hon visste var han fanns....Varför bor Emma kvar i byn?? Har hon inte ett eget hem?? Hålla kontakt med sina söner kan hon väl ändå...Och idag, med skilsmässopapperen, vad ska hon nu sätta för käppar i hjulen?? Hon har ju åkt ut då och då, men klamrar sej fast... Häromdagen skulle hon "och jobba", var ju tillbaka med handlar påsar, innan Finn hunnit upp ur soffan....Nog med klagomål nu...

2016-03-02 @ 14:09:57
Postat av: AnnaS

Emma är skum.

Jag funderade också på om Laurel är gravid. Tyckte hon hade lite mage som skymtade i en scen. Dom brukar ju vara rätt duktiga på att dölja sånt. Det tog lång tid innan jag såg nåt på Nicola tex.

2016-03-02 @ 15:15:08
Postat av: Ylva

Jag tyckte faktiskt för första gången på mkt länge synd om Laurel idag Fast jag VET att det är hon själv som ställt till det. Hon måste söka hjälp!

Jag har absolut inget emot Finn men jag tycker Darren är mkt charmigare:)

2016-03-02 @ 17:23:18
Postat av: Nyfiken Kvinna

Dom kan väl bygga några hus till i byn så det blir lite fler invånare och skådisar i serien tycker jag.

2016-03-02 @ 17:28:42
Postat av: Niitta

Varför tenderar vi till att döma en kvinna med alkoholberoende hårdare än en man. Såg att Laurel kallades fyllehund, här i bloggen.Tror inte ens att Chadarac kallades för det, fast han var betydligt mer alkoholiserad. Tycker att Laurel var odräglig mot Ashley när de skilldes åt, men jag tycker att hennes pluskonto ändå väger mer än minus

2016-03-02 @ 20:27:16
Postat av: Jonas

Shadrach var en fyllehund, men han var åtminstone rolig. Laurel är bara tragisk och obehaglig.

2016-03-02 @ 21:42:20
Postat av: Anonym

Ja, han var rolig och jag saknar honom.

2016-03-03 @ 07:22:12
Postat av: Niitta

Vet inte varför jag blev anonym helt plötsligt

2016-03-03 @ 07:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0