Yla mot månen

Inskrivet kl 23:32
 
Charity är orolig inför rättegången idag när Sam ska vittna. Hon söker tröst hos Cain men precis innan hon hinner säga något om sina känslor kommer Chas in i köket.
 
Sam har sovit hos Tracy på värdshuset. Han är noga med att påtala att de bara är vänner och bör ta det lite lugnt. Sam tittar på ett foto på honom och Rachel. Han berättar om sin oro om rättegången och att om han räddar Charity så kommer han svika Rachel. Tracy säger att Rachel som troligen är död inte kommer att tacka honom men det kommer däremot Charity och även Debbie.
 
Gabby är hemma från skolan och hon ska vara hos Laurel. Hon erbjuder sig att gå till gungorna med April. Laurel tvekar men låter dem gå iväg ändå. April klädd i aluminiumfolie utanpå kläderna och Gabby smyger runt Pearls hus för att kika in. Folien ska skydda April från Pearls bett. Pearl kommer hem och flickorna får bråttom därifrån. Pearl söker upp Laurel för att fråga vad som händer
 
Aaron vaknar upp bredvid Robert. När Robert vaknar så tackar Aaron för att Robert sagt att han tror på honom och hans idéer. De kommer överens om att ses igen.
 
Robert träffar Chrissie på puben när han kommer hem efter Leeds-resan. Han talar om hur tråkigt han haft det och att hon måste följa med nästa gång.
 
Finn är ledsen och besviken över att deras mamma stuckit utan att säga hej då. Ross säger att han inte vet varför hon fick så bråttom. Han går sedan till kyrkogården för att lägga blommor på Donnas grav. Marlon kommer dit för att göra samma sak. De börjar prata med varann om hur Donna varit som mamma och att Marlon inte var beredd på att April fanns men att han tillslut accepterat det.
 
Ross pratar sedan med Finn och han kommer på hur de ska göra för att få Emma att bry sig om dem. De åker hem till henne när hon inte är hemma. Ross går in i hennes lägenhet och slår sönder endel saker. När hon kommer hem så går han och Finn in till henne för att rädda henne ifall inbrottstjuvarna kommer tillbaka. Emma följer med dem hem för att bo hos dem i några dagar.
 
Sam vittnar i rättegången. Han svarar lite diffust på frågorna och emellanåt så är det inte till Charitys fördel. Sam tittar ner på fotot av Rachel som han håller i handen sedan börjar han försvara Charity och han nekar till att tro att hon skulle kunna vara skyldig.
 
Både Megan och Ali som sitter på åhörarläktaren blir irriterade av hans lögner. Plötsligt måste rättegången ta paus för ett nytt vittne har tilllkommit. Det visar sig att Rachel ska vittna.
 
Megan skyndar sig att ringa till Jai för att berätta vad som händer.
 
Paddy får veta av Marlon vad som hänt när Gabby och April snokat utanför Pearls hus. Marlon talar om för Paddy att det är hans fel eftersom han pratat om Pearl som en varulv efter veterinärsfesten. Paddy träffar en förkrossad Pearl på kaféet och han ber om ursäkt för det inträffade. När Paddy gått ser Pearl en häst som heter "Yla mot månen" som hon tänker satsa på.
 
Rachel lämnar sitt vittnesmål som inte är till fördel för Charity. Direkt efter så försvinner Rachel utan att ens prata med Ali.
 
Megan träffar Jai och berättar att Rachel åkte från rättegången utan att prata med någon. Han ser det som ett tecken på att Rachel inte vill bli konfronterad av någon efter att ha sålt sin son.
 
Även Tracy får höra på puben att Rachel dykt upp på rättegången.
 
Charity frias i målet om försäkringsbedrägeri men fälls i målet om undanhållande av bevis. Domaren ser till att hon får två års fängelse.
 
Cain besöker henne i arresten precis innan hon ska föras till fängelset. Han är rasande på Rakesh men Charity säger att han som advokat gjort vad han kunnat. Sedan börjar hon sin kärleksförklaring till honom. Hon säger att hon hoppas på att de blir ihop när hon kommer ut. Hon förs bort av vakten medan Cain står kvar.
 

 
 
Jag blir faktiskt ledsen när jag får se att någon har problem med trojaner och skit efter att ha skrivit en kommentar på min blogg. Tyvärr är det inget jag kan göra något åt, vad jag vet. Tack och lov så verkar det inte vara ett speciellt vanligt problem...
 
 

Kommentarer
Postat av: Ylva

Tänkte i förra veckan att Rachel kanske skulle dyka upp på Charitys rättegång...

2016-01-18 @ 13:20:35
Postat av: anonym

Äntligen åkte hon dit med vilket och bång!! Måtte inte cain göra nåt dumt nu och då ut den falska kossan!! Moira är bra för honom!!
Det jag reagerade på var att alla tyckte synd om henne nu!!
Trodde faktiskt att declan skulle dyka upp helt plötsligt men det var bra att rachel sök upp, hon såg ju hur frisk ut som helst!!

2016-01-18 @ 13:39:44
Postat av: AnnaS

Hoppas att Rachel inte försvinner igen. Jag är nyfiken på om ungen som Jai har köpt är deras son eller nån annan liten kille med indiskt utseende.
Dessutom vill jag att Rachel och Sam blir ihop igen så inte Tracy lurar honom igen.

Klart att Charity ska förstöra Cains äktenskap. Men hon och Cain hör nog ihop, bara att acceptera.

Var det inte länge sen vi såg Diane?

2016-01-18 @ 14:02:24
Postat av: Stina

Hoppas verkligen att Cain inte lämnar Moira för Charity, men jag tycker synd om Noah. Vet inte vad jag har emot Rachel men jag gillar henne inte, hoppas att hon försvinner igen. Visst är Gaby en rolig tjej. Jag tror hennes roll kan utveckla till en riktigt kul tjej. Skall bli spännande att se vad som händer nu.

2016-01-18 @ 15:01:25
Postat av: AnnaS

Hur kunde förresten Rachel känna till rättegången?

2016-01-18 @ 18:08:13
Postat av: Anna

Hej! Så gött att Charity fick två års fängelse.. har önskat att hon skulle åka dit länge! Antar att nån sökt upp Rachel för vittnesmål... är de nån som vet om hon bara gästspelade ett avsnitt å inte ska vara med mer? Skulle önska henne tillbaka för stackars Sams skull.. och för att Jai skulle kunna få det lite hett om öronen.. han är ju inte guds bästa barn heller... men å andra sidan.. det är inte många som är i denna serie. Har följt detta i över ett år nu o jag är duktigt fast! Hittade denna blogg idag.. kul att läsa kommentarer å åsikter, jag har ingen i min bekantskapskrets som följer Emmerdale så hit kommer jag hitta fler ggr. Kul!
Väntar med spänning på morgondagens avsnitt :-) kram /Anna

2016-01-18 @ 22:02:28
Postat av: Frk Höger

Hej Anna vad kul med en ny kommentator.
Jag vill bara säga att i denna blogg så diskuterar vi inte vad som händer i framtiden, allt enligt Marie som driver denna blogg, så därför blir det inget svar angående om Rachel kommer tillbaka eller inte. Jag hoppas som du att hon kommer tillbaka.

2016-01-18 @ 22:30:00
Postat av: Nyfiken Kvinna

Adam är ju supersnygg i sitt skägg. Så tråkigt om ELIZA slutar skriva mer här på bloggen, tycker hennes kommentarer är både intressanta och roliga att läsa.

2016-01-19 @ 01:20:01
Postat av: ELIZA

Tack för det! , Nyfiken kvinna!! Och till Marie, var inte ledsen, det var inte meningen att peka ut din blogg, FÖRLÅT!!!!! Jag ska få nån som fixar min data, under tiden går jag in till grannen och skriver!!!

2016-01-19 @ 14:49:19
Postat av: Gerd

Det var ju polisen som var på rättegången som hade hittat Rachel, tur var ju det !!

2016-01-19 @ 17:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0