Faller en faller två..

Inskrivet lördag 19/9 kl 22:01
 
Ja jösses vilka avsnitt... =/
 
Laurel och Marlon märker hur jobbigt det är när April saknar sin mamma. Marlon bryter ihop och berättar för Laurel om att Donna inte tänker ta cellgifter och att hon bara har några veckor kvar att leva. Han säger att Donna ska berätta för April i morgon. Marlon berättar sedan allt för Paddy och Rhona också.
 
Charity träffar Harvey som vill fortsätta göra affärer på ett hotell. Hon tackar nej till att ligga med honom och han tar sina saker och går från puben där de suttit. Hon skyndar sig hem till Declan och förför honom på skrivbordet på kontoret. Efteråt erkänner hon att hon nobbat Harvey för att det hon har med Declan är på riktigt. Charity blev själv förvånad när hon tackade nej till en sanslöst rik och snygg man.
 
Donna, Ross och Adam ses en bit utanför byn för att kolla läget inför inbrottet. Donna kollar med Adam att han verkligen är redo för att sitta vakt och hålla koll på nattklubbsägaren. Sedan åker de iväg, Adam till tingshuset och Donna och Ross till nattklubben. Ross har fått låna poliskläder av Donna. Hennes ordinarie kollega har genom hennes försorg blivit akut magsjuk och fått åka hem.
 
Utanför nattklubben blir Ross stoppad av en man som vill anmäla att någon repat hans bil. Ross vill inte hjäpa mannen men Donna tar över och lovar att en anmälan görs. Något sena kommer de in på nattklubben och träffar en föreståndare som inte har koden till kassaskåpet när de ber om att få kolla där. Donna blir hetsig och hon börjar hota med batongen men kvinnan säger att hon inte kan koden. Det dyker upp en annan man i personalen som ringt till ägaren om vad som händer. Den mannen filmar Donnas hot om våld. Ross är förvånad över Donnas plötsliga raseri.
 
Utanför tingshuset sitter Adam och börjar bli nervös när nattklubbsägaren står utanför och röker (jag minns inte vad han heter)  När ägaren får samtalet om vad som händer på klubben får han bråttom iväg. Adam ska precis åka men blir stoppad av Aaron som plötsligt dyker upp. Aaron är orolig för Adam efter ketaminruset och allt som hänt. Adam blir inte glad över att se sin gamla vän utan han är otrevlig och kaxig mot honom. De bråkar och tjafsar men tillslut så får Aaron köra bilen till nattklubben.
 
Ägaren kommer in på nattklubben och upptäcker poliserna. Han låter föreståndaren öppna kassaskåpet. Donna tar pengarna med förevändningn om att de kan vara falska. Hon tittar i kuvertet och inser att det är foton som Gary vill ha tillbaka. Ägaren förstår då att Ross, som inte vet hur polisradion funkar, inte är en riktig polis och att Donna är korrupt och jobbar för Gary North. Det uppstår tumult och bråk men Donna och Ross lyckas fly.
 
Utanför så krockar Adam med en annan bil (Ägarens? Jag kommer inte ihåg hur det kommer sig att Adam kör bilen och inte Aaron) De ser sedan när Ross och Donna drar iväg. Adam och Aaron går till busshållplatsen för bussen till Emmerdale men Adam vill att Aaron åker hem till Frankrike igen. Bussen kommer... men åker de med?
 
Ross och Donna har kommit undan. Han vill att de sticker till London men Donna säger att det är slut nu, hon kan inte rymma med honom. Hon erkänner att hon aldrig tänkt följa med. Ross vill veta varför och tillslut säger hon att hon inte älskar honom. Donna ska slutföra sitt arbetsuppdrag så hon tillkallar förstärkning. Hon säger åt Ross att sticka för att inte åka dit.
 
Donna får tag på Gary uppe på ett höghustak. Hon talar om för honom att han får inte kuvertet. Gary hotar då med att skada April. Ross dyker upp på taket och när Gary inte är beredd tar Donna tag i hans arm och sätter på ett par handklovar och fäster sig själv också. Sedan slänger hon sig över takkanten och hotar med att släppa taget. Gary får panik och ber henne tänka på sin dotter. Ross ber henne sluta. Donna säger att hon är ledsen för att hon aldrig fick chansen att ta farväl av April och att hon ljög för Ross när hon sa att hon inte älskade honom. Hon släpper taget så hon och Gary faller ned. Ross blir förtvivlad, han ser dem ligga livlösa nere på gatan...
 
Hoppas verkligen att Ross får veta att hon var dödssjuk.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad f*n hände!

2015-09-18 @ 12:49:40
Postat av: ELIZA

Vila i frid, Donna. Tråkigt slut, men ändå helt rätt...Det var roligt att se henne i rollen igen, men tråkig anledning...Hennes liv var ju snart slut, så att hon tog med sej äcklet var bara bra!!!!.. Värsta sortens "bovar" som hotar anhöriga...Fy f*n...Fega d*äv**r...Och jättebra att hon sa till Ross att hon älskar honom...Hoppas nu bara att han får veta att hon var sjuk, så det inte mörkas...Då förstår han varför hon gjorde som hon gjorde....

2015-09-18 @ 13:43:53
Postat av: Anonym

Fy vilket hemsk avsnitt. Stackars ross :(

2015-09-18 @ 14:12:19
Postat av: Catrin

Ja idag var det hemskt. Tyckte riktigt synd om Ross. Gillade honom inte alls förut men har tyckt om honom mer och mer måste jag erkänna. Måste också erkänna att jag tycker det är rätt skönt att Donna-historien slutar så här, var alldeles för jobbigt med all cancer.

Trevligt att se Aaron igen, åkte han med bussen tro?

2015-09-18 @ 14:30:38
Postat av: Jonas

Dramatiskt värre idag, ungdomar.

Vore trevligt att få Aaron tillbaka i serien. På bara några minuter visade han som spelar honom upp ett större skådespel än vad Adam har gjort under hela sin tid i serien.

2015-09-18 @ 17:35:07
Postat av: Ann

Lugna ner dig anonym! Hon skriver när hon har tid!!!

2015-09-18 @ 17:36:19
Postat av: Anette

Jösses ..idag fick man grina lite :P Skönt dock med snabbt avslut och hller med om Aron & Adam. Ut med Adam in med Aron istället tack!

2015-09-18 @ 18:35:13
Postat av: Anonym

Så hemskt med Donna,men jag förstår hennes beslut. Fint att se Aaron igen. Hoppas att han stannar. Vilken kompis han är!!

2015-09-18 @ 19:39:42
Postat av: Nina

Jag är glad att jag missade dagens avsnitt... Men jag var förberedd, hade läst en spoiler för ett tag sen. Gjorde samma när Gennie dig. Tycker att set är så jobbigt att se dem jag gillar avlida...

2015-09-18 @ 21:18:28
Postat av: Mammio

Usch, det här blir jobbigt för alla inblandade, men ändå ett bättre slut för Donna. Kul att se Aaron, men han är ju efterlyst, eller?

2015-09-18 @ 21:42:13
Postat av: Anonym

Usch, jag har en sådan tom känsla i kroppen sedan jag såg avsnittet igår. Har verkligen gillat Ross sedan han blev ihop med Donna och nu tycker jag så jäkla synd om honom. När han äntligen visat vilken fin kille han är..! Känns som att detta kan förgöra honom och förvandla honom till en bad guy igen.. Måtte han få reda på att Donna var sjuk. Och så tänker jag på stackars April som plötsligt blir utan mamma. Skönt för henne dock att slippa se sin mamma sjuk, men som Donna sa, hon fick aldrig säga "hejdå".. Tur att hon gav henne halsbandet i födelsedagspresent. Jag undrar hur det forsätter på måndag..

Förresten, hittade denna bloggen nyss. Vad kul att kunna diskutera med andra "Hem till gården-nördar"
/Josephine

2015-09-19 @ 06:33:27
Postat av: Anonym

Hann inte skriva klart.. Kul med blogg som sagt. Alla mina vänner tycker jag är töntig som tittar på Hem till gården, men jag bryr mig inte. Har tittat sedan barnsben och jag ÄLSKAR serien!! 💗💗
/Josephine

2015-09-19 @ 06:35:13
Postat av: Niitta

Hej Anonym.
Välkommen till bloggen, jag hittade hit ganska nyligen också. Jag gör en kvalificerad gissning om vad som händer på måndag. Skulle inte förvåna mig om Donna får en hjältestatus och inte blir avslöjad som korrupt.🙈 🙉 🙊

2015-09-19 @ 06:50:34
Postat av: Anonym

Jag tyckte det här var ett bra slut för Donna. Alltså det känns lite som att hon vann över cancern på något sätt genom att "välja" att dö på ett annat sätt. Men jobbigt är det ja. Kommer nog bli jobbiga avsnitt de närmsta dagarna. Jag undrar om det kommer komma ut att hon var sjuk och att Ross och hon hade ett förhållande. Åh stackars Ross!

2015-09-19 @ 08:49:37
Postat av: Julia

Glömde visst mitt namn..

2015-09-19 @ 08:50:18
Postat av: Angelica T

AARON!!!!! Gud vad jag saknat honom. Hoppas att han är här för att stanna så att han inte åker tillbaka eller åker i fängelse för branden han tog på sig som Adam gjorde.

2015-09-19 @ 20:46:55
Postat av: AnnaS

Förstår inte varför Donna inte berättade för Ross om cancern. Vad spelar det för roll när hon ändå skulle dö? Tyckte det var lite röriga avsnitt, men det kanske var för att jag missat en del avsnitt tidigare.

2015-09-20 @ 17:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0