Kraschad tv

 
Tack för att ni tar hand om varandra och svarar på andras frågor =)
 
Inskrivet tisdag 6/10 kl 20:02
 
Sam har problem nu när kreditkortet nått botten men så ser han en annons om snabblån i tidningen och det ser han som en lösning.
 
Kirin vill träffa Vanessa men hon står fast vid vad hon lovat Priya. Så när hon sitter på en uteservering ser hon när han kommer hem med en ung snygg tjej i sällskap. Det Vanessa inte vet är att det är en kusin till Kirin och han är inte alls intresserad av henne.
 
Robbie ber Tracy om hjälp. Han vill att hon håller utkik medan han kollar arkivet på abortkliniken. Tracy tvekar även om hon får pengar för det och när hon får veta att det är Charitys akter så säger hon nej. Robbie får locka med mer pengar för att Tracy ska gå med på det. När hon sedan får tillfälle går hon till Charity och skvallrar, givetvis för en summa pengar.
 
Nicola börjar klaga på Jimmys kläder och hans lukt. Flera gånger pikar hon honom. Jimmy försöker prata med David om att vara man och hålla på med skönhetsprodukter. David svarar att det inte alls är konstigt.
 
Victoria övertalar Finn till att följa med ut på stan en kväll. När han kommer till henne så har han "klätt upp" sig med solglasögon, fluga och hängslen. Jimmy som ser honom blir inspirerad och köper dessa attiraljer av Finn. Nicola uppskattar inte Jimmys nya utseende.
 
Robbie och Tracy åker till kliniken. Hon ska hålla utkik medan han gör inbrottet. Så fort han försvunnit ur synhåll så ringer hon Charity som ringer till polisen. När polisen kommer sticker Tracy. Robbie får följa med till polisstationen.
 
Zak har köpt en ny stor platt-tv. Sam och Tracy är ensamma hemma för att titta på film och dricka öl. Hon känner att hon börjar bli accepterad av familjen nu så hon börjar dansa. Hon dansar så yvigt att tv:n åker i golvet. (Såg ut som om hon gjorde det med flit). Sam blir förtvivlad men lovar att köpa en ny.
 
Declan träffar Robbie som kommit hem från polisstationen dagen efter inbrottet. Robbie är snabb med att berätta varför han blivit anhållen. Han säger att han blev släppt för att polisen trodde att han var en abortmotståndare. Declan blir rasande och berättar detta för Charity som blir orolig för att bli avslöjad. Hon säger fortfarande att hon är oskyldig men Declan ser mer och mer misstroende ut.
 
Charity söker upp Chas för att be henne säga till Declan att det var hon som var på kliniken. Chas vägrar eftersom hon är rädd om förhållandet med James och för att Charity måste lära sig stå för det hon gör.
 

Kommentarer
Postat av: Mammio

Det är lika bra att Charity berättar som det är för Declan, nu när Chas inte ville ställa upp o ljuga. Oj oj, undrar vad Declan gör då? Stackars Sam, vilken röra, Tracy måste bort. Men nu kommer väl hon att utpressa Charity för att få pengar till teven.

2015-10-02 @ 13:05:56
Postat av: ELIZA

Heja Chas!!! Låt henne stå för skumrasket för en gång skull...Och om det nu är som Charity säger , att hon faktiskt älskar Declan...Varför inte ge honom barnet han önskade...Och vad hette hon nu, (den andra penninggalna kvinnan som Sam träffar)...Vilket falskt stycke...Spelar på alla banhalvor...Och nog föll hon med flit och hade sönder tv:n...Fast jag har inte hjärna att räkna ut vad det skulle vara bra för...Få Sam att låna ÄNNU mer pengar..???? Och Finn!! Vilken kille!! Ser upphängd och nedsläppt ut heeela tiden...Gillar honom...Och typiskt Nicola, kritisk när Jimmy då ansträngde sej...Hjälp honom med stilen då i stället...Ingenting är då bra för henne....hela grejen med Megan och Robbie´s sökande efter bevis känns...jag vet inte, konstigt barnslig, när dom sitter och räknar ut saker...Det räcker väl med att dom satt igång tankarna på Declan...Resten får väl han ta reda på...Och han tror henne inte, det syntes på hans ansikte redan igår...Han tvivlar...

2015-10-02 @ 13:14:04
Postat av: Catrin

Ja bort med den där Tracy, hon går mig på nerverna! Synd om stackars godtrogne Sam.
Charity tänker som vanligt bara på sig själv. "Jag och Declan är viktigare". Så självklart ska Chas säga att hon gjort abort...eller inte!! Tur hon sa ifrån ordentligt den här gången, hoppas hon står på sig. Jag tror inte heller Declan är så säker på henne längre, syns i blicken tycker jag.

Och låt för guds skull Kirin och Vanessa träffas om dom vill det. Vad spelar åldersskillnaden för roll? Han verkar ju mogen för att vara 17. Han ser verkligen äldre ut än 17. Det ska alltså skilja ett år på Sean och honom, Sean ser ju nästan ut att vara tio år yngre.

Det bästa var väl ändå när Jimmy kom in med sin nya klädsel :)

2015-10-02 @ 14:09:46
Postat av: Stina

Hoppas också att Charity åker dit men jag hoppas ändå att hon blir kvar i serien, jag skulle sakna henne trots att hon är så manipulativ och egoistisk.
Och Sam han är så otroligt snäll och sympatisk men också med ett förstånd som ett barn.
Vanessa blir bara trevligare och trevligare, hoppas det går bra för henne. Karin ser äldre ut än 17 år, undrar hur gammal skådespelaren är? Håller med Vanessa det skulle inte ha blivit samma rabalder om det hade rört sig om en äldre man och en yngre kvinna. Fast 17 år är ju nästan ett barn
Tycker att det har varit lite mer humor i de senaste avsnitten, det kan behövas

2015-10-02 @ 15:44:03
Postat av: Jackson

Hemska Charity och hemska Tracy! Jimmy var för härlig! Braaaa, Chas, att Du inte föll till föga! Det finns en ände på allt. Att inte Jimmy blir galen på sura Nicolas alla krav. Det måste vara kärlek, banne mig, eller?

2015-10-02 @ 18:09:12
Postat av: AnnaS

Tracy gapar hela tiden på ett irriterande sätt och så är hon jobbig och falsk. Hoppas fortfarande på att Rachel ska komma tillbaka och ordna upp allt. Fast nu kommer jag inte ihåg längre varför hon stack?

2015-10-03 @ 03:51:46
Postat av: anna

såg ut som hon gjorde sönder tvn med mening, men varför? inte bra sätt att få zak att gilla henne???


TACK SJÄLV BLOGGÄGAREN. att du ger oss en plats att hänga på, som en fritidsgård för htg fans, en liten seriecirkel : ) hehe

Med vänlig hälsning anna

2015-10-03 @ 04:42:35
Postat av: anna

vilka har katie varit gift med?

och vilka har hon haft längre förhållande med?

Med vänlig hälsning anna

2015-10-03 @ 04:55:14
Postat av: anna

vart bor ashley nu förresten?? han va ju hemlös länge, hur ordnade han boende??

Med vänlig hälsning anna

2015-10-03 @ 04:56:08
Postat av: anna

Eliza: haha, ja Nicola är verkligen speciell mot sin Jimmy haha : D

2015-10-03 @ 04:56:58
Postat av: Frk Höger

Declan och Charity satte dit Rachel för branden på HomeFarm, därför var hon tvungen att sticka och åå det sättet så försvann även Jais son till lycka för Charity.
Ashley bor väl hos Edna?
Kstie har varit gift med Andy men sabbade det med att vara otrogen med hans bror Robert. Hon var väl även ihop med Grayson ett tag, han som var homo men gift med Perdita. Hon har varit med David,Nikhil, Adam, Lee Naylor (son till en man som hjälpte till på HomeFarm), Ryan Lamb, psykopolisen vad han nu hette. Gift med Declan. Jag har säkert missat någora hon varit ihop med också.

2015-10-03 @ 11:13:18
Postat av: ELIZA

Bor inte Ashley hos Edna? Och där bor väl Prästen Harriet också? Debbie köpte väl präst bostaden,skulle inte tjänsten prästen hade, läggas till någon större församling, så därför fick Debbie köpa? Och nu kommer jag inte på vem som bor i Debbie´s gamla hus...Någon??

2015-10-03 @ 11:20:44
Postat av: ELIZA

Oj då! När jag ser Katie´s karl historier...Det är ju det vi sagt många gånger, "alla" varit med "alla"....Skulle behöva leva 3 liv för att hunnit med det där...Ha ha ha ha .....................

2015-10-03 @ 11:26:15
Postat av: AnnaS

Frk Höger: just ja! Nu minns jag! Tack!
Var inte Katie surrogatmamma åt Graysons och Perditas barn också? Innan hon blev ihop med Grayson?

2015-10-03 @ 15:00:03
Postat av: AnnaS

Jag har tyckt ett tag nu att Victoria är ganska jobbig när hon ska ta hand om alla och komma med goda råd och förmana och läxa upp. Hur gammal är hon egentligen? 87?

2015-10-03 @ 15:03:47
Postat av: anna

ojj så många karlar hon haft katie, haha, nikhil också, oj de har jag inte sett, men såg hem till gården varje dag ca när jag var 17-22 sedan pause några år och började för ett par år sedan igen... så hon o andy har redan genomfört ett bröllop? hur många dagar va de gifta?

tack för svaren

tycker viktoria är onaturlig som skådespelare, pratar liksom inte verkligt, ingen som låter så, nån som förstår hur ja menar o håller med?

Med vänlig hälsning anna

2015-10-03 @ 19:31:57
Postat av: anna

vad tror ni blir nästa STORA oväntade händelse i htg? : ) ni som ser här hur länge har ni följt serien? jag började själv när jag var 17, för 13 år sedan, såg nästan alla fram till 22 år, pausade några år fram till 27 och började sedan se igen sedan ca 3 år : ) nån h är som varit med från första början?

2015-10-04 @ 00:34:10
Postat av: Anonym

AnnaS: Ja, Katie var det tidigare i serien.

2015-10-04 @ 03:43:29
Postat av: Mammio

Jag har faktiskt sett serien ända sen jag var liten. Mamma brukade titta, det var då den handlade mest om Emmerdale farm, Med Annie Sugden, hennes gamla farsa o de två sönerna Jack (Viktorias o Roberts farsa o Andys styvpappa) o odågan Joe, som alltid hamnade i trubbel. Det rörde sig mest om gården o tjuvjakt o pubbesök. Finns det något sätt att prenumerera på kommentarerna, så man vet när någon gjort ett nytt svar?

2015-10-04 @ 13:21:18
Postat av: Heléne

Eliza: är det inte Katie, Leyla och Vanessa som bor i Debbies gamla hus?
Jag ligger några veckor efter i tittandet men kan inte låta bli att kolla era kommentarer på de nya avsnitten i alla fall. Jag kollar nu när Donna precis har dött. Jag måste bara säga vilken fantastisk kemi det var mellan Donna och Ross! Länge sedan ett förhållande i HTG kändes så spännande och äkta. Synd att det inte fick utvecklas...
Jag har tidigare stört mig på tex Aaron, Alicia och Vanessa när de började i serien, men nu tycker jag jättemycket om de karaktärerna. Men inte kan det väl bli så med Tracy??! Hon måste bort på nåt sätt!! Elaka människa....

2015-10-05 @ 13:16:01
Postat av: Gerd

Har tittat på Hem till gården då det började sändas början på -70 talet , hade ett uppehåll några år på -90 talet. Sedan 2000 talet är jag den trognaste av tittare !!

2015-10-05 @ 17:45:45
Postat av: Pandora

Vet ej om detta ämne redan har täckts här, men av någon konstig anledning så kan jag inte kommentera dagsfärska blogginlägg utan är tvungen att vänta till dagen efter, även fast jag ser att flera redan har kommenterat dagens avsnitt. Någon som vet vad detta beror på?

2015-10-05 @ 17:53:36
Postat av: Lena

Pandora har du provat med att trycka på dagens datum i spalten här till vänster bland tidigare avsnitt?

2015-10-05 @ 18:04:44
Postat av: anna

: ) håller med, kemin mellan ross o donna va den vackraste o mest starka jag upplevt i htg.

va kul o höra om ert tittande
en sak som va kul, för några år sedan hade jag en granne runt 90 år, det enda vi hade gemensamt va att prick 11.30, ljöd samma signaturmelodi från bägge våra hus, det kändes fint på nåt vis, haha
: ) jag blev helt varm när jag upptäckte att hon brukade aldrig kolla tv, MEN hem till gården såg hon iaf, enda gången man hörde ett ljud från hennes hus : )

vet ej hur man ser nya kommentarer, men jag går in några ggr ibland o kikar här

Med vänlig hälsning anna

2015-10-08 @ 04:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0