Att göra vad som helst för att hämnas en otrogen man

Inskrivet kl 21:53
 
Ashley ändrar sig och frågar Harriet om hon vill ha honom som kyrkoadjunkt trots allt. Hon blir så glad att hon kramar honom.
 
Val får en present av Eric. Han har bokat in henne på lyxspa över en långweekend. Hon vet att det kostar massor så hon blir jätteglad tills hon får veta att han ska följa med. Då har hon ingen lust att åka längre. Eric frågar henne vad som är fel, om hon träffar en annan man. Val förnekar det men vill ändå inte säga vad som inte stämmer.
 
Jacob är återigen hemma från skolan. Han får hålla sig på sitt rum för Alicia litar inte på honom. Hon och David går sedan till puben där Leyla är och pratar med Priya. Leyla och Priya står vid bardisken och fnittrar ihop.
När Leyla ser Alicia så erbjuder hon sig att passa Jacob. Hon går hem till honom och han lyckas övertala henne till att hämta en pizza och sedan kan de se på film. Leyla märker att något inte stämmer och tillslut får hon veta att han är trött på allt bråk hemma, för de vuxna bråkar hela tiden. När Alicia och David kommer hem blir de givetvis förbannade över att Jakey är uppe men Leyla berättar vad han sagt. Alicia får lite dåligt samvete och blir besviken för hon känner att Jacob gillar Leyla mer än henne.
 
Bob börjar oroa sig för tvillingarnas födelsedag som är snart och de önskar sig dyra saker. Brenda talar om att hon gärna köper det de önskar för det är hennes första födelsedag där hon är deras styvmamma. Bob vill först inte det men ändrar sig dock.
 
Rachel träffar Charity och Declan för att lära sig vad hon ska säga om hur hon startade branden. Sedan ska de skjutsa henne till polisstationen.  Rachel hinner träffa Ali ute på gatan. Ali märker att något är på gång så hon försöker övertala sin syster att inte göra något dumt. Ruby som kommer förbi får inte veta vad som händer.
 
Polisen förhör Rachel men verkar inte tro henne när hon erkänner. Inte förrän hon berättar om Sams tröja som hon lagt under några brädor i kojan så arresterar de henne. Sam släpps utan att få reda på varför.
 
Lisa och Zak har hämtat Sam på stationen. Han frågar efter Rachel men ingen vet var hon är. De åker in till byn för att fira och för att leta efter henne.
 
Rachel släpps mot borgen. Charity tar hennes mobil och ger henne en ny istället. Hon svarar på Sams sms, där "Rachels" svar blir att hon ber om förlåtelse. Sedan ger Charity Rachel pengarna som lovats och Rachel sätter sig på en buss tillsammans med Archie och de åker därifrån.
 
Declan är lättad när han träffar Charity igen. Han berömmer henne och påpekar att hon är både snygg och smart. Charity suger i sig allt beröm men hon vill inte äta middag med honom på någon fin restaurang för hon vill till puben för att se Jais min när han får reda på vad Rachel gjort.
 
Charity är snabb att sprida ryktet om att Rachel åkt till polisen och erkänt mordbranden. Ingen vill riktigt tro henne. Hon njuter av att få berätta det för Jai som direkt frågar efter Archie. Charity talar om att hon inte bryr sig om hans snorunge.
 
Jai åker till Dingles för att få reda på var Rachel och Archie är. De vet inte mer än honom men han tror dem inte. Jai säger till Sam att om han är delaktig i Rachels försvinnande så kommer han att stämma honom för kidnappning av Archie.

Kommentarer
Postat av: Lena

Tror inte jag klarar mer av Charity.
Vet inte om hon är bra skådespelare eller ej men hon får mig att må fysiskt illa.
Så fruktansvärt nedlåtande mot Rachel.
Och allt gapande och skrikande av familjen Dingle.

När jag tittar på Coronation street (vilket är det program jag närmast kan tänka mig att jämföra HTG med) kommer jag på mig med att le och småskratta ibland vilket aldrig sker när jag ser HTG nu för tiden..
Jag ger upp, tror inte längre på en vändning till det bättre.

2015-03-11 @ 14:21:29
Postat av: Jackson

Otroligt löjligt och långsökt att Brenda plötsligt har blivit kleptoman.

2015-03-12 @ 00:02:45
Postat av: Jonas

Intrigen med Declan, Charity, Rachel och Sam är så dum och logisk att jag häpnar. Vilket lågvattenmärke.

Lena: skratten var fler under Shadrachs tid.

2015-03-12 @ 07:10:10
Postat av: Lena

Ja han var underfundig och rolig.
Den enda i Dinglefamiljen som kunde prata i vanlig samtalston dessutom.

2015-03-12 @ 10:19:34
Postat av: Astrantia

Fast ibland kan det glimta till av humor, i alla fall mellan Bob och Dan och ibland så tokar ju Kerry till det :-) Val brukar också ha sina stunder, men nu är ju det bara för sorgligt.
Såååå skönt om Rachel försvinner ur serien för gott. Är så trött på hennes rynkade panna och kisande med ögonen. Hoppas bara att inte Sam råkar ut för problem pga Charitys "lösning". Men nog är det lite overkligt att Rachel skulle sticka ifrån sina nära och kära, istället för att avslöja Charity för polisen.

2015-03-12 @ 13:12:06
Postat av: Stina.

Visst är det synd om Rachel men jag kan inte gilla henne vore skönt om hon försvann ur serien. Fast Jai kommer väl göra allt för att hitta Archie. Jag tycker att serien är spännande just nu fast ganska osannolik intrig, men det är ju en serie

2015-03-12 @ 19:32:03
Postat av: Linn

Jag håller inte med er som tycker att det är bra att Rachel försvinner ur serien. Som jag ser det är hon en av de få "vanliga" människorna i serien och en av de få som jag kan relatera till.
Men Charity! Vilken cynisk, egoistisk, grym människa, som "trampar över lik" för att få sin vilja fram! Som rollfigur i en dramaserie är hon förstås jättebra eftersom hon väcker så starka känslor hos oss tittare, men jag skulle inte vilja träffa nån som hon i verkligheten.

2015-03-12 @ 23:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0