En ficktjuv och en inbrottstjuv

Inskrivet kl 23:32
 
Ja idag var det jobbigt att titta på avsnitten så inlägget blir inte långt...
 
 
Tracy snor pengar ur Robbies jackficka för att betala Zak som fixat ett fönster i huset hon får bo i. Robbie upptäcker det och hon erkänner men han kan välja mellan att låta allt bero eller flytta.
 
Adam får inte bo kvar hos Andy. Han blir osams med de hemma på gården så han sticker även därifrån.
Moira ber Cain att prata med Andy eftersom Adam ändå är Cains familj nu.
Cain pratar med Andy om att det inte är Moira som gjort fel men hon blir lidande av stämningen för försäkringen gäller inte eftersom Adam var full.
 
Leyla och Megan diskuterar hur de ska få jobb till sitt bröllopsfixarföretag. De försöker få Laurel att anlita dem men Laurel ska ha ett litet bröllop så hon är inte intresserad mer än att de kan ordna med dekorationen på puben så kan hon tala om för alla att de är ansvariga. Laurel vill givetvis inte betala för det.
 
Adam märker Leylas blickar på puben så han börjar genast flirta med henne.
 
Marlon snokar i Donnas rum och hittar hennes medicin och en låda med minnen till April. Han tar reda på vad medicinen är till för så när Donna kommer hem till honom så konfronterar han henne direkt. Donna erkänner att hon har cancer och kommer att dö snart. Det blir mycket gråt och förtvivlan och de skriker på varann för att sedan kramas tröstande. Donna vill inte att någon annan ska få reda på sjukdomen än, fast han får berätta för Laurel vilket han gör.
 
Någon gör inbrott i Davids butik medan den är stängd. Alicia kommer dit och upptäcker tjuven som springer iväg. Daz följer efter den springande tjuven men blir nedslagen. Dock blir han den stora hjälten som försökte göra något.
När allt lugnat sig åker Daz iväg för att träffa killen som gjort inbrottet. De delar på bytet, eller killen får 50£ av de 300 som fanns i kassan. (Jag vet inte om det är Daz son eller om han bara kallade killen för det)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja du Eliza då är det nog bäst att jag är helt tyst idag för jag hittar inget positivt alls i den här starten tyvärr.
Lisa skriker, Charity ljuger och så vidare, allt är som vanligt med andra ord.
Dagens avsnitt var ju som det var, orkar du skriva om det här avsnittet Marie så blir jag väldigt förvånad Själv orkade jag knappt titta på det ens.
Kram på dig Marie och alla er andra här :-)

2015-08-26 @ 14:35:09
Postat av: TinaV

Jag har tittat på HTG i många år, men har valt att inte titta just nu. Jag tog det beslutet i helgen, att så länge det bara händer tråkiga och hemska saker i serien kommer jag bara läsa här.
Jag mår bara dåligt när det bara fokuseras på negativa saker.

Jag får se om jag tar upp tittandet senare i höst, och tack Marie och ni andra som återberättar avsnitten här.

2015-08-26 @ 15:38:15
Postat av: Julia

Dagens avsnitt var verkligen tungt. Nog första gången jag gråtit till htg. Tycker det är tråkigt att Donna förmodligen kommer lämna serien inom en snar framtid. Gillar henne och skulle vilja se det hinna utvecklas mer mellan henne och Ross. Adam kunde väl lämnat serien istället. Han är verkligen riktigt dryg just nu..

(För er som inte sett dagens avsnitt så var det ledsamma idag att Marlon fick reda på att Donna är dödssjuk och han bröt ihop totalt..)

2015-08-26 @ 23:34:38
Postat av: ELIZA

Tårarna flödade, och håller med... Varför måste serien vara såå eländig ?

2015-08-27 @ 07:35:39
Postat av: Marie

En stor kram till dej!

2015-08-27 @ 08:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0