Återigen en bilkrasch

Nu börjar jag faktiskt bli lite less på allt elände i HTG, jag vill precis som ni ha lite mer glädje och vanlig vardag i serien. Fortsätter det så här kommer jag inte orka titta längre för jag har nog med ledsamheter i verkliga livet... =(
 
Nikhil börjar bli sur för att Gennie inte svarar när han ringer. När han sedan pratar med David så blir han orolig över att hon ångrat sig angående värdshusköpet.
 
Val blir full av all champagne trots att hon påstår att hon aldrig kan bli onykter av det. Hon flirtar både med Dom och Adam när hon får chansen.
 
Debbie förlåter Cameron för det han gjort och hon tror att det var i självförsvar som han dödade Carl men Cameron säger att det var inte så.
Då blir hon glad över att han är så ärlig mot henne. Han lovar att göra slut med Chas så fort som möjligt.
 
Robbie blir förbannad på Kerry efter smällen och han hotar henne med stämning. Hon skrattar åt honom eftersom hon ändå inte har några pengar. Robbie lommar iväg medan Kerry hjälper Sean hem och hon tvättar rent hans sår på kinden. Dan kommer hem och undrar vad som hänt. Han får uppfattningen av att Sean slagit tillbaka på Robbie för Kerry säger att det var så. Sean säger inget. Dan säger sedan åt Kerry att lämna dem ifred. Sean säger fortfarande inget. Kerry tittar på honom men när han är tyst tar hon sina saker ock går.
 
Debbie och Cameron går ut ur huset och de går tätt omslingrade ut på gatan. De stannar till och kysser varann men precis då smyger Gennie ut ur deras hus och hon upptäcks. Cameron rusar iväg mot Gennie som får bråttom och springer till sin bil. Cameron och Debbie försöker stoppa henne men Gennie åker iväg så de båda andra följer efter henne. Det blir en biljakt där Gennie blir mer och mer stressad. Hon försöker nå sin mobil men den ligger på passagerarsätet. Plötsligt tappar hon kontrollen över bilen och den voltar ner i en skogsslänt.
 
Andy får ett samtal från Nicola om att Declan låter honom bo kvar i huset. Han berättar det för Katie som blir glad. Victoria kommer ner och hon surar för att hon inte fått eget rum. Hon pikar sedan Katie för att ha legat med snart alla män i byn.
När Adam kommer över för att ta en öl och se på film med Andy så fortsätter den dåliga stämningen mellan Katie och Victoria så de båda killarna går till puben istället.
 
Nikhil är fortfarande arg, ledsen och orolig. Han tittar på bilderna på Gennie och familjen som han har i sin mobil.
 
Dan ska prata med Sean om slagsmålet och då erkänner Sean att det var Kerry som slog Robbie och att hon aldrig tog några pengar. Dan blir rasande och skyndar sig ut för att hitta Kerry.  Hon står på busshållplatsen och väntar. Dan försöker be om ursäkt men hon är besviken över att han trodde mer på Sean än henne. Dan hämtar Sean som också får be om ursäkt men Kerry är så besviken så hon tänker sticka i alla fall. När bussen kommer blir Dan så desperat att han lägger sig på gatan. Kerry går med på att prata med Sean så Dan reser sig upp och går till puben så länge.
 
Cameron och Debbie rusar ut ur bilen. Han går ner till Gennies bil men säger åt Debbie att hålla sig uppe på gatan och ringa ambulans. Gennie lever när han kommer fram och hon ligger skadad och pratar med sig själv, hon talar om vilka hon älskar. Cameron lyfter ut henne och när Debbie ropar och frågar om det kommer att bli bra med Gennie så viskar han att det kommer det inte. Gennie ser panikslagen ut och hon kan inte röra sig. Cameron håller för munnen och näsan så hon inte kan andas. Debbie kommer ner till olycksplatsen när hon ringt ambulansen. Hon blir hysterisk när hon upptäcker att Gennie är död. Debbie känner att det är deras fel.
 
Bob och Brenda kommer hem från smekmånaden. De är på gott humör när de går till Gennie och Nikhil men de märker snabbt att allt inte står rätt till.
De går till puben för att fortsätta försöka få tag på Gennie. Jai får höra det och erbjuder sig att åka runt för att kolla om han hittar henne.
 
Val blir stupfull så Eric måste leda henne hem. Hon skyller på att champagnen måste ha varit dålig eftersom hon blev så illamående.
 
Kerry och Sean är hemma och pratar ut. Sean förklarar att han inte vill att hans far ska bli sårad. Amy som fått höra om stölden på insamlingen kommer till Kerry. Hon är så less på sin mamma att hon ber henne försvinna och att hon är glad över att flytta till Portugal för att slippa henne.
När Dan kommer hem är Kerry ledsen, hon förklarar vad Amy sagt och att det inte känns bra. Dan tröstar henne och plötsligt inser Kerry att hon önskar att hon gjort som Dan, satt sitt barn i förstahand lite mer.
 
Debbie frågar Cameron om Gennie sagt något innan hon dog men han säger att hon inte gjorde det. Cameron vill att de sticker från olycksplatsen. Debbie vägrar. Det slutar med att han drar iväg och flyttar på Debbies bil så det ska se ut som om hon kom från andra hållet sedan sticker han.
 
Chas undrar vad som hänt när hon ser en skitig Cameron. Han förklarar att han snubblat på en stubbe när han var på promenad för att han mådde illa. Hon ser inte helt övertygad ut. Chas säger att hon bara haft bröllopet i huvudet och då svarar han att han gärna hade åkt iväg på en gång.
 
Debbie är kvar till polis och ambulans kommer. De frågar henne vad som hänt men hon kan inte ge klara svar. Jai kommer åkandes och får reda på att Gennie är död. Vid bilvraket ligger minibandspelaren, det ser ut som om den är på. Alla återvänder till puben där alla andra får veta vad som hänt. Brenda bryter ihop och kramar Bob. Nikhil blir som förstenad. Chas blir förtvivlad eftersom hon bråkat med Gennie precis innan hon stack. Cameron tröstar Chas men stirrar på Debbie...
 
Colin har en kommentar om kraschen i inlägget under detta. Jag vet inte varför det blev så konstig men hinner inte kolla upp det nu.
 

Kommentarer
Postat av: Frk Höger

Jag håller med er alla om att det är föööör mycket elände och mord i serien just nu. Precis som vissa av er blir jag också berörd och gråter även om man vet att det bara är en tv-serie
Cameron MÅSTE straffas för detta och han ska lida men antagligen hinner han ta livet av sig innan det sker.

2014-11-01 @ 12:19:28
Postat av: Mija

Om inte Chas börjar lägga ihop ett och annat snart, så kommer jag att skratta ihjäl mig. Då har manusförfattarna inte fattat nånting, man kan ju bara inte dra ut på saker h u r länge som helst. Så dumma är ju inte människor, inte ens i en serie. Man vill som tittare har lite glädjestunder, för att kunna pausa från allt elände. Enbart elände och ond bråd död kan ju inte vara bärande för en serie, eller hur? Nä, nu måste det bli en vilopaus och nåt positivt ett tag!

2014-11-01 @ 15:01:01
Postat av: AnnaS

Jag trodde i min enfald att det skulle bli Gennie ochNikhil som skulle stå för det positiva i serien... Känner också att jag börjar få nog, men måste ju se om Cameron får sitt straff.

2014-11-01 @ 15:38:18
Postat av: Astrantia

Ja, jag tyckte redan innan det här hände att det var för mycket elände... Jag tycker serien vände till det bättre för ungefär ett par veckor sedan: lite mer vardagliga problem och till och med lite humor på vissa ställen. Men nu... som jag skrev i ett annat inlägg så var Gennie min all-time favourite så jag kommer sakna henne enormt. Jag var tvungen att snabbspola förbi scenen där Cameron dödar henne, det var bara för mycket att se. Men så kom jag på att eländet slutar ju inte för att mordet är överstökat, nu ska vi genomlida begravningen och Nikhils förmodligen stora, stora sorg. Nä, det känns bara för olustigt allt det här, vi har nog alla små eller stora bekymmer i verkliga livet och HTG ska ju vara en trevlig, rolig, spännande verklighetsflykt - och det är inte serien längre för mig. Jag vet inte ens om jag orkar titta de närmaste dagarna, helt otroligt att en TV-serie kan påverka en så mycket... Jag tycker på något sätt att manusförfattarna brister i sin respekt gentemot tittarna. Eller är det verkligen sådana här serier dagens tittare vill ha, tror någon av er skrev om det under ett tidigare inlägg. Men så kanske det är, tråkigt i sådana fall för oss som inte uppskattar sådan överdriven dramatik.

2014-11-01 @ 15:51:37
Postat av: ELIZA

Läst Colins inlägg..Det verkar ju som om tittarna i England också blev upprörda...Då måste jag undra hur manus författarna tänker ... Vill dom inte att tittarna är nöjda? Vi är tydligen många som efterlyser ett mer roligt, vardagligt liv i Emmerdale...För är det yngre förmågor som skriver manus ,som vill ha mord och blod, ska dom kanske byta genre...Finns sååå många såna serier och filmer som fyller det behovet...Marie, tänker på Dej, hoppas Du ska må bättre snart, oavsett vad som hänt.. Kram!

2014-11-01 @ 16:17:51
Postat av: Pandora

Undrar hur länge som dom kommer att mjölka sorgearbete den här gången? Minns när Laurels bortbyting dog och eländet pågick i flera månader.

2014-11-01 @ 18:03:36
Postat av: R

Antalet bilkrascher i den här serien börjar nå överdrivna nivåer tycker jag. Synd att de ska ta livet av så många karaktärer. Varför har de som skrivit manus inte låtit fler som har dött i serien helt enkelt flytta eller något dylikt i stället å lämna öppet ifall skådisen vill komma tillbaka i framtiden eller någon ny kan ta över rollen. Sen saknar jag Viv Hope. Färgstark kvinna. Låt nu inte Valerie försvinna också för då vet jag inte vad jag gör. Steve Halliwell är förresten värd ett Grattis till 20 år som Zak Dingle i Emmerdale!

2014-11-01 @ 21:15:41
Postat av: tager

Jag tycker faktiskt att Victoria var lite rolig senast när hon sa till Katie ungefär att det finns en man som heter Rodney som bor kring hörnet. Även om jag gillar Katie som person så har hon väl hoppat lite väl mycket fram och tillbaka mellan olika män. Så fort det har tagit slut med någon man har hon gått till en ny direkt.

2014-11-01 @ 22:07:29
Postat av: Jackson

Detta med att jättesnabbt byta partner tycker jag gäller för de flesta i byn.

2014-11-02 @ 09:08:22
Postat av: Jonas

Detta tragiska öde var inget jag hade väntat mig. Håller med om att serien gick för långt. Varken Gennie, Molly, Nikhil eller Brenda förtjänade detta. Det känns lite tomt nu.

Tre invändningar:

1. Varför väntade inte Gennie ett tag innan hon gick ut? Det känns otroligt dumt att gå ut när mördaren kan se henne.

2. Varför körde hon ut från byn snarare än in i byn, där folk känner henne? Panik?

3. Varför väntade Debster vid vägen? Det troligaste är att hon ville att Cameron skulle göra slut på Gennie. Att ambulansen inte skulle hitta olycksplatsen håller jag som föga troligt.

2014-11-03 @ 08:10:22
Postat av: Jackson

Idag var det riktigt jobbigt att titta på de sorgliga avsnitten. Tyckte att alla spelade så bra just idag.

2014-11-03 @ 12:59:30
Postat av: Ylva

Ja usch!:( Blev irriterad på Rhona och Vanessa när dom började fnissa utanför puben. Och Jimmy var också på opassande gott humör:(

2014-11-03 @ 14:06:58
Postat av: David

Usch usch usch va hemskt!
Varför, VARFÖR åkte Gennie iväg för?! Puben ligger inte mer än 3-5 minuter från verkstaden?!

När hon var rädd för Cameron & Debbie, varför höll hon inte bara in biltutan?! Hela byn hade hört det! Usch, så sjukt sorgligt!

Stackars Nikhil, stackars Molly, stackars Brenda. :*(

2014-11-03 @ 15:38:52
Postat av: AnnaS

Jonas: håller med om dina första två invändningar, men jag fick ingen känsla av att Debbie hoppades att Gennie skulle dö. Jag tror inte att hon trodde det om Cameron, även om hon visste vad han gjort mot Carl.

2014-11-03 @ 16:04:49
Postat av: Jonas

AnnaS: det var ingen känsla jag heller fick, men jag kunde inte se någon vettig förklaring. Med tanke på släktskapet etc hade det varit naturligt att Debster var den som gick ned för att se hur det var med Gennie.

2014-11-03 @ 16:29:08
Postat av: Linn

Mycket, mycket sorgligt att Gennie försvinner ur serien på det här sättet!

Jag tror så här: Att hon kastade sig ut ur huset och gav sig iväg i bilen utan att tänka efter, berodde på att hon var så chockad av vad hon hade fått reda på, och därför tänkte hon inte klart. Hon var för impulsiv, helt enkelt.

Nu måste det bli stopp på Cameron illa kvickt, annars kommer han att ta död på alla i byn!

2014-11-03 @ 20:06:18
Postat av: AnnaS

Jag tyckte så synd om Gennie när hon stod utanför huset och såg Cameron och Debbie!
Jonas: Cameron sa till Debbie att han skulle gå ner för att kolla hur det såg ut. Antar att Debbie litade på vad han sa.

2014-11-03 @ 22:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0