Stor saknad

Ja det är verkligen tomt när det inte är HTG på dagarna.
 
Det vore kul att höra vem eller vilka av de karaktärer som dött i serien som ni saknar? Berätta det i kommentarerna men välj bara de som inte kan komma tillbaka eftersom karaktären är död. Motivera gärna ditt svar =)
 
Själv så saknar jag Jack för även om han ibland var en tjurskalle så passade han in i serien.
Dessutom saknar jag Viv för hon var väldigt speciell och satte färg i byn. Även Shadrack hade sina roliga stunder...
 
 
 
Tyvärr hittar jag inte felet i förra inlägget om varför det inte går att kommentera direkt, tur att ni hittar andra vägar in =)
 
(Upptäckte att det är samma fel på detta inlägg men att det förra fungerar som vanligt igen. Nu väntar jag svar från blogg.se)

Kommentarer
Postat av: finländskan

Jag saknar också Viv, och också Matthew King och Jackson (som han var innan han blev förlamad, efter olyckan var ju allt bara en enda utdragen sorg för honom, då han inte ville leva vidare).

Överlag tycker jag det är väldigt sorgligt att de låter karaktärerna dö i serien, eftersom det ju gör det omöjligt för dem att återvända. Jag gillar mycket mera att de flyttar bort, då kan man åtminstone hoppas att få se dem igen i framtiden.

2014-06-30 @ 17:32:08
Postat av: Frk Höger

Jag håller med dig finländskan, det är trist att de tar död på personerna så de inte kan återvända.
Matthew saknar jag också, han hade behövts för att hålla lite ordning på byn ;)
John Barton kunde ha fått vara kvar för han var så snygg och Chris Tate för intrigernas skull.

2014-07-01 @ 08:20:25
Postat av: Maria

Jag saknar verkligen viv. Saknar hennes ohämmade sätt och servicekänsla ;). Saknar faktiskt hennes lilla butik, caféet och hennes familj, Donna osv. Tycker att hennes avsked i serien var för tamt och ovärdigt. Hon har ju varit med väldigt lång tid. Dessutom var hennes karaktär inte särskilt rolig sista tiden. Först fängelsetiden och när hon kom tillbaka var hon inte sig själv.

Usch, saknar htg och vet inte vad jag ska göra. Går in här på bloggen och hoppas på nya inlägg och kommentarer! :)

2014-07-03 @ 17:36:58
Postat av: Frk Höger

Maria, du gör som jag, det är svårt med abstinensen så jag tittar in här flera gånger om dan och hoppas på nya inlägg :)

2014-07-04 @ 07:38:52
Postat av: Astrantia

Jag saknar också Matthew King mest. Tycker han drog till med riktigt bra små-sarkastiska one-liners ibland som fick mig att skratta gott. Buskis-humorn som Paddy och Marlon roar sig med ibland är inte alls i min stil, det blir bara löjligt. Och Viv, hon var ju också rolig ibland fast på ett mer omedvetet sätt, tycker som Maria att hennes slut i serien var ovärdigt. Andra döda karaktärer som jag inte direkt saknar men som ändå var intressanta att följa var Tricia och Butch(?)Dingle. Det är lättare att komma på karaktärer som slutat som jag absolut INTE saknar, t.ex. Stephanie (Tricias mamma), den storyn var bedrövlig!

2014-07-04 @ 09:21:12
Postat av: Frk Höger

Jaa både historien med Steph och doktorn Adam (nånting) och den med Steph och brorsan Terrence och den med Steph och hennes väninna som var kär i Alan var hiskeliga historier, alla tre...

2014-07-04 @ 22:47:27
Postat av: Kristina

Om ni har HTG-abstinens så kan ni väl försöka träffas över en middag och diskutera hemmis i några timmar :) Alltid någon som bor i "närheten"

2014-07-05 @ 08:54:48
Postat av: Frk Höger

Kristina, det har försökts att få ihop små träffar förr men aldrig varit riktigt lyckade...tyvärr :(

2014-07-06 @ 11:03:30
Postat av: Kristina

Jag är en av dem som försökt och vi blev bara två men vi hade jättetrevligt ändå :)

2014-07-06 @ 19:37:57
Postat av: Amanda

Var bor du Kristina?
Jag skulle vilja ha tillbaka Sarah och Jack, alltså inte Debbies barn, utan Victorias föräldrar då.

2014-07-07 @ 00:13:07
URL: http://wonderfulife.blogg.se
Postat av: Ylva

Saknar också Matthew King. Han var en bra karaktär. Inte lika enkelspårig som sina bröder. Hade många dåliga sidor men ändå ofta glimten i ögat.

2014-07-09 @ 17:20:33
Postat av: Jonas

Av döda karaktärer saknar jag Matthew och Shadrach mest. Den förstnämnda för att han var en mycket bra skådespelare, men även för att hans rollfigur hade en lite elak humor. Shadrach var kungen av one liners.

Av levande figurer saknar jag Donna, Jo och Lexie. Skälen torde vara uppenbara.

Stephanie/Alan/doktorn var ett lågvattenmärke.

2014-07-11 @ 16:38:32
Postat av: Angelica T

Bebisen som spelar Marlon och Rhonas son dog två år gammal :( läste det precis på aftonbladet. Han var ju så söt.

2014-07-11 @ 19:27:19
Postat av: Linnéa

Harry Whittaker, den lilla pojken som spelar Leo eller vad han heter har avlidit. Nu blev jag osäker när det kommer till namnet. Äsch! Ni vet vilken pojke som jag menar, barnet till Rhona/Paddy/Marlon. Vila i frid!

2014-07-11 @ 19:47:08
Postat av: Pandora

Jag saknar Shadders! Ofattbart att dom skrev ut honom ur serien, speciellt eftersom skådisen gärna hade vilja vara kvar! Han var en av dom färgstarkare och roligare karaktärerna! Vilka "Roliga" finns kvar? Betty och Pearl möjligtvis.. Paddy och Marlon skall väl föreställa roliga, men dessa herrar är mer tragiska än komiska nu för tiden.

Hoppas att det där spöket som Bob lallade runt med för några år sedan återkommer för att återuppväcka en Zombie-Shadders! Där kan vi snacka "Plot twist"! En raglande, halvrutten och stinkande Shadrach som vinglar runt i byn skulle vara trevligt att få återse!

2014-08-17 @ 06:50:57
Postat av: Ylva

I morgon är det dax igen! Det enda roliga med höstsäsongen enl min åsikt. / Ylva

2014-08-17 @ 14:40:26
Postat av: Lena

Nu har jag uppdaterat mig o är beredd för i morgon :-)
Jasså Pandora han slutade inte frivilligt. Det trodde jag eftersom jag inte förstår varför annars. Saknar också honom och hans underfundiga härliga kommentarer.
Hoppas det kommer in några nya roliga snart, det kan behövas.

2014-08-17 @ 17:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0