Hur hittade du hit?

Jag vill bara tacka alla för att ni visar er uppskattning för bloggen. Det värmer och betyder väldigt mycket för mig att få veta att det är så många som gillar bloggen och HTG.
 
När det precis blivit uppehåll så ramlar det in flera nya besökare, för det märks ganska tydligt i besöksstatistiken.
I måndags, 17:e, hade jag rekord i unika besökare. 824 st mot tidigare rekord på 422 st, det är nästan en fördubbling. Förra rekordet var när det precis hade blivit uppehåll efter mordet på Tom King, den 20/6-11.
I vanliga fall är det runt 200-300 unika besökare varje vardag, lite färre besök under helgerna.
 
Nu blir jag lite nyfiken på hur du hittade hit? Skriv gärna och berätta.
 
Trevlig midsommar till er alla, vare sig ni firar eller inte!
/Marie

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag googlade på Hem till gården - nörd som jag är och hittade denna skatt :)

2013-06-20 @ 18:41:01
Postat av: ELIZA

Samma här!! Har funnits andra sidor som lägger ner efter ett tag, så väldigt tacksam att du orkar, Marie!!!! Tack ! Hade skickat ett hjärta om det funnits ...Är inte så hemma på dator så jag kan fixa själv ;;,

2013-06-20 @ 19:27:53
Postat av: Tina V

Jag googlade också för jag ville veta mer om serien, och så hittade jag hit.
Nu är jag här inne flera gånger om dagen för att läsa nya kommentarer.
Tacksam för att du orkar skriva om så gott som alla avsnitt, fast man sett avsnittet så vill man ändå läsa ifall man missat något.

2013-06-20 @ 20:20:38
Postat av: Frida

Jag gjorde som de ovan jag googlade. Och gud vad jag älskar dig !!
När man är på semester och inte kan se avsnitten när man kommer hem så är det inte riktigt så att man kan fråga sina 14 åriga kompisar vad som hänt i Emmerdale och då är det här en jätte bra tillgång. Kan inte tacka dig nog för all tid du lagt ner! Älskar verkligen den här bloggen :)

2013-06-20 @ 20:52:36
Postat av: finländskan

Samma här, jag googlade angående serien och såg orden "Hem till gården, en liten blogg om en stor serie" och blev väldigt nyfiken. Hittade din blogg och sen dess har jag tittat in hit minst en gång varje dag, ofta flera gånger för att läsa kommentarer.
I början vågade jag inte kommentera själv, för jag upplevde att de/ni som kommenterade här verkade så bekanta sinsemellan och jag kände mig som en "outsider" och visste inte vad de/ni tycker om nya kommenterare. Men sen märkte jag att man även som ny är välkommen att kommentera här.
Jag minns inte hur länge sen det var jag hittade denhär bloggen, men nog börjar det vara en tid sen vid detta laget.

2013-06-20 @ 23:11:08
Postat av: Jessica

Jag gjorde likadant som de ovanför :)
Googlade Emmerdale och hittade dig.
Och har fått det till en liten vana att titta in här för att läsa om avsnitten även om jag sett dem. Mest för att se kommentarerna och se ifall andra har samma tankar och funderingar över det som händer som jag har.
Och om man missar nått är det kanon att kunna läsa om avsnitten. :)

2013-06-20 @ 23:17:13
Postat av: Thomas

Tillbringar fem månader på Gran Canaria under vintern och då blev suget efter HTG stort. Försökte titta genom Proxy men på Gran Canaria är nätet alldeles för långsamt för att kunna titta på TV. Så då hittade jag Dig och det har verkligen lyst upp min vinter. (okey det är alltid ljust och varmt på G C) Trevlig midsommar till er alla !
Thomas

2013-06-21 @ 09:59:39
Postat av: Katarina-Cinnamon

Jag googlade på Hem till gården och hittade hit. Tänk vilken lycka alltså, denna sida är guld värd.
Trevlig Midsommarhelg och sommar :-)

2013-06-21 @ 20:35:44
URL: http://cinnamons-art.blogspot.se/
Postat av: Tina

Tidigare, för flera år sedan, fanns det en sida som hette TV-planeten, där man kunde diskutera med andra om sina favoritprogram. Där fanns ju så klart även Hem till Gården med. Vad jag kommer ihåg fanns där en besökare som när TV-planeten skulle upphöra tipsade oss andra om denna bloggen. Tack så mycket "Vad det var nu du heter" för att jag hittade denna eminenta blogg och tack Marie för allt arbete som du lägger ner var dag. Ha en ljuvlig sommar alla.

2013-06-22 @ 13:51:23
URL: http://schottistina.blogg.se
Postat av: Kim

Som så många andra så sökte jag mig hit via google. Trevligt med en sida som funnits med ett tag med en kontinuerlig uppdatering kring serien! Uppskattas!

2013-06-23 @ 08:10:46
URL: http://www.urmittperspektiv.nu
Postat av: Ingemar

Hittade hit via Google, förstås. Jättefin serie, och man saknar den verkligen i sin frånvaro nu under uppehållet. Aktörerna är så välspelande i sina roller (med ett par undantag) så att man fångas som om allt vore i verkliga livet. Jag skulle till och med sakna Cain om han försvann ur serien, för en sådan här serie behöver en figur som fungerar som "ondskan" personifierad. De enda personer jag gärna skulle vilja slippa är Marlon och hon, veterinär-tjejen, de båda upplever jag som ständigt tramsiga och jobbiga. Sen finns "tramsiga" typer som jag faktiskt gillar, som Jimmy (tönten) och hans fru Nicola (fisförnäm) som spelas bra och är kul på sina speciella sätt. Eric är också kul på samma fjant-sätt. Gillar Moira, även om hon kanske inte gjort så vettiga saker under senaste säsongen. Amy är tjejen som alltid ramlar in i tråkigheter och intriger, men hon är ett stort plus för serien. Jag saknar Mark med fru, son och dotter. De blev med tiden rätt spännande i alla sina djäkelskaper. En sån här serie behöver ju även några uslingar som blandas med snäll-ingar.

2013-06-23 @ 17:37:32
Postat av: Lotta

Hem till gårdennörd sedan 1990 :-)
Googlade och hittade din sida som är toppen! Jag är inne nästan varje vardag eftersom jag aldrig kan se det dagtid längre.
Tack för att du orkar!

2013-06-23 @ 23:07:46
Postat av: Agneta

Jag googlade också och är så glad för att bloggen finns. Jag läser hellre dina resuméer än kollar på Play när jag missar programmet.
En trevlig sommar önskar jag dig och alla HTG-fans!

2013-06-25 @ 16:25:15
Postat av: Helene

Som alla andra Googlade jag och hittade dig och nu har jag "bokmärkt" dig, så jag inte tappar bort dig! Tack för ditt monsterjobb med alla uppdateringar och att du har bloggen aktiv! ;)

2013-06-26 @ 14:05:02
URL: http://noll8design.blogspot.se/
Postat av: Tina V

På tal om annat!
Tittar på Tillbaka till Aidensfild i brist på HTG när det regnar, och såg idag både Len som drickabilskörare och Zac som försäljare av tidningar (bla. svenska porrtidningar) kul tycker jag.
Nu sitter man bara och kollar om det är fler man känner igen.

2013-06-26 @ 14:19:47
Postat av: Catrin

Jag googlade också och hittade denna underbara blogg :) Jag ser oftast alla avsnitt men läser bloggen varje dag ändå, flera gånger t om. Kul att läsa andra kommentarer,se hur andra uppfattar handlingen och personerna. Tack för all tid du lägger ner på den. Nu längtar jag tills jag får bänka mig framför teven igen :)

2013-06-27 @ 23:25:02
Postat av: Lena

Samma här. Googlade runt för att se vad som hänt under de åren jag inte tittat.
Fortsatt trevlig sommar alla

Och ifall någon här har möjlighet att åka på HTG eventet ? (tyvärr kan jag inte åka själv) så skulle det vara roligt om någon berättade om det här sen.

2013-06-30 @ 16:28:50
Postat av: Tina

Ni missade väl inte Edna som städerskan på polisstationen.

2013-06-30 @ 22:12:01
URL: http://schottistina.blogg.se
Postat av: Rutiga Stolen

Jag Googlade också hit. En helt underbar sida! Även om jag kanske inte kikar in lika ofta som tidigare eftersom jag främst följer HTG från Engelsk TV nu. Men jag rekommenderar sidan till alla jag stöter på som främst följer HTG på TV4.

Ni missar väl inte att det blir ett Hem Till Gården event i Linköping den 16/8. En möjlighet att träffa HTG-vänner från hela Sverige. Biljetterna har nyligen släppts. För mer info kolla in: http://dansstudioevent.com/hem-till-garden-16-augusti-2013/

2013-06-30 @ 23:12:22
Postat av: Annette

Gjorde som alla andra, googlade runt och hittade hit.
Saknar verkligen serien nu i sommar , trodde att jag var
den enda. HTG eventet i Linköping var något nytt, kan tyvärr
inte närvara. Kommer att följa denna blogg med säkerhet.

2013-07-03 @ 07:58:25
Postat av: ELIZA

Nu kan jag bli uppretad på allvar!!! På 7an gör dom reklam för, NYA AVSNITT AV GLAMOUR VARJE DAG!!!!! Vad är skillnaden?? Bägge serierna har sina trogna följare..Men vi blev dragna vid näsan..Tycker och vet att vi är tillräckligt långt efter i handlingen...Utan månads långa uppehåll! SKÄMS TV4 !!!Och för att slippa kommentarer ang kanalerna..(7an är en del av TV4 ) Ha en fortsatt trevlig sommar alla!!

2013-07-03 @ 19:46:06
Postat av: J-son

Jag sökte efter uppehållstiden och hittade hit. Har sett på serien sedan den startade

2013-07-15 @ 15:30:22
Postat av: Tessan

Jag googlade och hittade hit - för länge sedan. tycker bloggen är superbra.

Är det någon som ska till Linköping 16/8? Om det finns biljetter kvar när jag får lön så ska jag dit!! :)

2013-07-17 @ 21:26:19
Postat av: Marie G

Även jag googlade. Såg precis en trailer för en brittisk serie (?) som ska börja på tv4 i augusti. Den hette Boadchurch och jag tyckte jag skymtade fantastiska Hazel i en snabb scen. Kan bli intressant!

2013-07-18 @ 20:35:07
Postat av: Thomas

Mari G: Ja, det stämmer att Hazel är med i Broadchurch. Hemskheter blir det ! Mkt bra serie.

2013-07-24 @ 09:24:07
Postat av: Linn

Jag hittade också hit genom att googla.

Tycker att denna blogg är ett jättebra komplement att ta till när man har missat något program på tv eller i TV4 Play. Ja, även om man inte har missat nåt program, förstås! Det är ju så jättekul att kolla vad alla ni andra tycker och kommenterar om det som händer i serien.

Jättemycket tack till dig, Marie, för dina ansträngningar med bloggen, och till er andra också för alla livliga och roliga diskussioner!

2013-08-08 @ 20:10:18
Postat av: Claes

Hej
Jag tycker väldigt mycket om Hem till gården. Har sett programmen över 10 år. Jag såg de första episoderna då unge Jack Sudgen kom tillbaka till familjegården för att skriva en bok. Men så tröttnade på att följa familjerna, tyvärr.
Jag googlade och fick se denna fantastiska sida. Här står ju allt om Hem till gården. Du gör ett fantastiskt jobb Marie.
Hälsningar / Claes

2013-08-13 @ 11:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0