Nytt jobb, ny chef

Bob ska flytta in hos Hazel så Marlon hjälper honom att bära packningen till bilen. De kramar varandra men sen känns det konstigt för dem så de släpper hastigt taget =)
När de bär in sakerna hos Hazel så ser hon att Aaron ser dem men han vill inte prata med henne.
 
Alex är irriterad över att han blivit av med jobbet men Andy försvarar John och säger att det är svårt att vara bonde idag och att ilskan ska inte drabba John utan Declan som är orsaken till problemen.
Strax därefter kommer Declan på besök och erbjuder Andy jobbet som godsförvaltare, lönens skulle bli 50% mer än vad han tjänar nu. Andy vill inte men lovar sedan att tänka på saken eftersom han har Sarah att tänka på.
 
Nicola är lite besviken över att Jimmy förändrats. Rodneý råder henne att lirka lite med Jimmy men det är inte hennes grej säger hon. Hon frågar sedan Katie om hur hon ska göra. Katie försöker svara så sanningsenligt som hon kan men hon kan inte förneka att Nicola kan vara rätt energikrävande.
 
Hannah märker av stämningen hemma och hon ber David om extrajobb. Moira är helt emot det eftersom dottern bör ägna sig åt skolan. Declan hör det när de pratar i affären så han erbjuder Moira att köpa gården nu medan den är värd något. Moira säger att John kommer aldrig att gå med på det.
 
Alex som inte hittar något nytt jobb i närheten börjar fundera på att flytta till någon annan by. Victoria blir ledsen eftersom det kan innebära att det tar slut mellan dem om hon inte flyttar med. När hon sedan ser Declan så kan hon inte låta bli att anklaga honom för att han förstör hennes liv.
 
Chas märker att det fungerar bättre mellan Diane och Aaron nu. Hon är glad för det och tackar Diane för att hon ställer upp. De tycker båda två att Aaron verkar må bättre.
 
Hazel försöker prata med Aaron men han är inte intresserad. Hon vill berätta att Bob flyttat in. När hon tillslut lyckas få Aaron att komma in i huset så blir han förbannad. Han säger att han inte kan förstå henne som vill bo där och att han önskade att hon aldrig återvänt efter semestern och att han aldrig mer vill se henne.
 
Carl återvänder från sin affärsresa och han märker att Jimmys humör är mycket bättre och att det har jobbats på ordentligt medan han varit borta. Han får även veta att Jimmy är ihop med Nicola igen.
 
Marlon träffar Rachel ute på gatan och hon har några frysta pizzor med sig. Han tycker inte det är bra mat så han lovar att lära henne laga mat. Det går inte så bra så Rachel ledsnar. Edna och Laurel ser dem på puben och hon frågar Laurel om Marlon och Rachel är ihop. Laurel frågar direkt om Edna hör något men det har hon inte. Edna säger att Marlon faktiskt förtjänar lite lycka nu.
 
Andy träffar John på gården och John passar på att tacka Andy som ställer upp så för dem.
Detta gör att Andy inget säger om jobberbjudandet och senare går han till Home Farm och tackar ja. Declan säger då att Andy får endast jobba för honom, ingen annan.
 
Alex kommer till Bartons för han vill hjälpa till eftersom han inte gillar att gå sysslolös. Dessutom passar han på att berätta om Andys nya jobb. John blir så klart besviken men han förstår Andys val.
När de sedan ses på gatan inne i byn så förklarar Andy att han faktiskt måste ha tillbaka Jeepen.
 
Hazel försöker återigen prata med Aaron när han är vid verkstan men då får han ett utbrott igen och säger samma sak som tidigare. Chas ser dem men säger inget. När hon kommer hem så vill hon prata med Aaron och han kommer ner. Som vanligt berättar han inte om hur han egentligen mår utan går upp igen efter att hon försökt krama honom.
 
Aaron går upp på sitt rum och tar fram ett rakblad. Han börjar skära sig i midjan. Chas som är orolig för sin son och inte tänker ge upp kommer in i rummet och ser när Aaron försöker dölja såret som blöder igenon jacktyget...

Kommentarer
Postat av: ELIZA

Vad fin Hazel blivit när hon tappat x antal kilon..I övrigt tycker jag det är ett evigt tuggande..Aaron,är skit less på det där nu..In med nytt folk så det blir lite fart...

2013-04-16 @ 19:51:06
Postat av: Tina V

Hazel är fin men hon borde inte klä sig i så fladdriga kläder, nu ska hon visa upp sin kropp.
Aaron är verkligen jobbig, jag vet att han mår dåligt men nu tycker jag det räcker.
Bartons situation blir bara värre och värre, jag tycker synd om familjen och de anställda när John inte kan hejda sig.
Declan tycker jag driver hela familjen i sank, tycker han är väldigt hjärtlös som tar ut sin hämd på oskyldiga.

2013-04-16 @ 21:03:55
Postat av: Andrea

ja declan är hjärtlös. tycker hazel är jobbig ska prata hella tiden med Aaron hihi.

2013-04-16 @ 22:45:31
Postat av: finländskan

Ja, Aaron har ju flera gånger sagt ifrån till Hazel, kan hon inte bara låta honom vara ifred?

2013-04-17 @ 05:41:53
Postat av: Maria

Jag tycker den som var hjärtlös från början var Adam, han bedrog inte bara Mia med hennes mamma, han var även en skitstövel mot scarlett vilka folk verkar ha glömt. Det som nu händer Adam är karma, declan krossar hans familj, precis det som Adam gjorde mot honom. Jag gillar dock övriga familjen barton och tycker det är hemskt vad som händer dem för det ser ju riktigt illa ut.

Visst tycker jag också att det är lite "tråkigt" att se Aarons problem men jag tycker samtidigt att det gör serien mer realistisk. Har svårt för serier där ngt stort, hemskt händer i ngr program och sedan är allt som vanligt. Så fungerar ju inte livet. Om man tänker på vem aaron var innan han träffade jackson, arg, inte kommit ut, försökt ta livet av sig och sedan dödade han en av de få som han älskat - vem skulle gå vidare i livet och allt är som vanligt igen. Vem av Er skulle kunna döda Er pojk/flickvän och sedan leva vidare som inget hänt. Jag tycker det är bra att de visar hur han mår för livet är inte bara folk som dejtar, barn som föds och glädje.

Skönt att David har klippt sig så han inte ser ut som en uteliggare.

2013-04-17 @ 08:56:43
Postat av: Tina V

Maria!
Nu är ju detta en serie för alla, och inte en studie i allehanda psykiska problem.
Det blir lite jobbigt i längden om man bara ska fokusera på det negativa, jag själv tycker att det börjar bli svårt att äta min lunch till detta program.
Om detta med Adam att han var otrogen mot Mia med Declans fru, han ska föreställa att vara i 17-18 års åldern och inte så mogen, måste man straffa alla för det?
Tänk om alla skulle tänka så, då skulle Sverige vara ett samhälle med en massa vendettor för det ens barn gjort i sitt kärleksliv.
Jag tycker dessutom att Declan som ska föreställa att vara över 40, är i hop med en tjej som är 24 och alltså kunde varit hans dotter inte precis är något bra föredöme.

2013-04-17 @ 10:00:05
Postat av: Maria

Tror inte alls att Adam ska vara 17-18 år, tror han ska vara minst runt 20. Vid den åldern är man inget barn, isf skulle ella säkert bli dömd för pedofili så din tes faller där. han visste hela tiden att han gjorde fel mot scarlett, mot Mia, Ella, declan och när fick instruktionerna den sista gången att hålla sig borta från Mia och inte lydde dessa svek han sin familj. Nu får han ta konsekvenserna -svårare än så är det inte. Tror han att han ska ligga runt, leka med folks känslor och familjer och att det inte ska bli ngr konsekvenser? Allt är ok så länge HAN inte drabbas. Det är empatilöst och egoistiskt.

Dessutom har declans förhållande med Katie inget med saken att göra, både är singlar och har inga förpliktelser mot ngn annan. Jag tycker att declan beter sig helt naturligt, han gav Adam en andra chans med han tog den inte utan fortsatte att ligga med hans dotter. Hämnd är en helt naturlig reaktion och om männen i Sverige kunde vara lite mer män med stake skulle vi se lite mera av det här. Tyvärr lever vi ett könslöst land där män ska vara kvinnor och vice versa - alla är hen. Det är ett land som lider av psykisk ohälsa där vi ska trycka undan vår natur. Andra länder rapporterar om hur extremt Sverige är. Så declan är inte ett dugg konstig - svenska män är. Detta gäller inte declans kärleksliv, det gäller hans familj. I alla länder är inte familjen så oviktig som i Sverige och man bryr sig om sina egna och tycker inte att splittrade familjer är ngt bra.

Jag tycker inte heller att det är "kul" med Aarons problem, men sådant är livet. Jag tycker det ger en viss tyngd till serien och Aarons skådespeleri har ju blivit prisbelönt. Att se ex rhona-marlon-paddy:s falska överhurtiga sätt som ska vara realistiskt i en hemskt tragisk situation med ett sjukt barn, splittrade familjer är jobbigt. Det känns falskt och konstigt.

2013-04-17 @ 10:41:53
Postat av: Stina

Håller med om att Adam har stor skuld i det som hänt familjen Barton. Han visste ju att familjen var i beroende ställning till Declean. Och han bar sig illa åt både mot Scarlett och Mia. Sen är det fel av Declean att straffa hela familjen för att han är arg på Adam. Victoria har blivit trevligare och trevligare, men flytta ihop med Alex, hon är väl bara 16 år?

2013-04-17 @ 10:45:33
Postat av: Maria

Vill bara förtydliga att jag tycker synd om bartons förutom Adam. De har ju inte gjort declan något och arbetar ju väldigt hårt. Men som sagt, Adam tog inte sin andra chans som declan gav honom och nu är det payback time. Bra om Adam lär sig en läxa nu, det är en ganska illa "merit" vid den åldern att ha splittrat en familj. Självklart är inte Ella oskyldig, men Adam får ta ansvar för sig själv. Ngn gång går man på fel person och det gjorde Adam nu.

Självklart tycker jag om när roliga saker händer i byn, men det gör inget om det är en blandning, det gör ju serien realistisk. Annars kan man ju kolla på amerikanska komedier är livet alltid är en fest och alla skrattar hysteriskt och allt spelas in i studios.

2013-04-17 @ 11:03:30
Postat av: Tina V

Med risk för att låta gnällig, men vad menar du Maria att Rhona skulle göra med Leo?
Att ha Downs syndrom är inte en sjukdom, det är ett handikapp.
Ska hon sitta och gråta eller som hon nu gör vara glad och göra det bästa av situationen, så länge barnet mår bra, äter, sover mm, så är väl allt OK.

Vet inte åldern på Adam, men har för mig att han är i Aarons ålder.

2013-04-17 @ 12:02:34
Postat av: Tina V

Måste bara göra ett tillägg:
Vad menar du att män skulle göra i Sverige om det var mer stake i dom?
Var får du ifrån att svenskar inte bryr sig om sin familj?
Jag är själv inte svensk men gift med en svensk man, och jag kan säga att svenska män är himmelriket jämfört med hur dom är i det land jag kommer ifrån.
Det är ett europeiskt land, och ska vara någorlunda jämlikt.

2013-04-17 @ 12:07:51
Postat av: Maria

Jag har jobbat med utvecklingsstörda personer, bl.a. personer med Downs syndrom och jag kan säga dig att allt är bara en stor tragedi. Både föräldrarna och andra anhörigas liv blir ofta ett helvete. Det finns tyvärr inget gott alls eller ngn ljusglimt i mörkret. Poängen med barnet är ju att allt är inte bra, barnet är missbildat och kommer aldrig att bli friskt. Ev kommer babyn bara vara en varelse som äter, sover, kanske lär sig gå och prata men inget mer. Det är ovärdigt. Har träffat många anhöriga till utvecklingsstörda personer och ingen av dem har betett sig som rhona så nej hennes beteende är inte normalt.

2013-04-17 @ 12:14:57
Postat av: Maria

Jag tycket att många svenska män har blivit mesar, det var inte så tidigare i Sverige. Feminister har tutat i svenskarna att könslösa varelser är det bästa där vi trycket undan våra instinkter, behov osv. Män som beter sig kvinnor och om de ngn gör ngt som i andra länder anses helt normalt utpekas de som kvinnohatare, svartsjuka osv. Sverige är inte jämlikt, det är könslöst och det är därför vi har så många skilsmässor, det kan inte finnas ngn attraktion mellan två neutrum.

Jag tycker en man ser efter och stället upp för sin kvinna. Jag tycker inte att kvinnan ska härja med sin man bara för att hon är kvinna. Jag tycker att vi ska uppskatta de olika könens fördelar och tillvarata och respektera det som naturen har gett oss. Jag tycker det är onaturligt att män som inte varit gravida, som inte kan amma och som inte har ngr hormoner som är bra att ha när man tar hand om en baby ska vara hemma och ta hand om en baby för att kvinnan ska vara "fri" och jämlik. Kvinnan har fått en gåva att kunna få barn och då ska vi inte strunta i den. Att hjälpas åt är en ska.

Tog bara ett exempel på hur vridet det är. Tycket även att det är en konstig syn på familjen i Sverige. Folk skiljer dig hit och dit, skaffar barn och ungarna får "bonuspappor" och plastsyskon. I mina ögon är det bara sorgligt och Sverige ligger extremt högt i skilsmässostatistik. Kom lite ifrån emmerdaleämney men svarade på ditt inlägg.

2013-04-17 @ 12:35:11
Postat av: Lena

Ja det var ju inte första (och antagligen inte sista) gången jag blev mörkrädd när jag läste dina inlägg Marie.

Jaja det får va som det är med det för det orkar jag inte gå in på här....

HTG är för mig en underhållande stund mitt på dagen som sällskap när jag äter middag.

Just nu tycker jag den innehåller det mesta och är rätt bra, kom till och med lite tårar idag.

Fast som vanligt efterlyser jag mer kärlek och humor





HMT är för mig (oftast) bara en trevlig liten stund på dan

2013-04-17 @ 13:24:38
Postat av: AnnaS

Jag håller med dig Lena, både vad gäller mörkrädsla och att HTG bara är en trevlig avkoppling.

Vad gäller Declan tycker jag dock att han har fel. Man kan inte straffa en hel familj för vad en person gör. Det där borde vara en sak mellan Adam, Ella och Mia. Frågan är om Declan överhuvud taget har nåt med saken att göra, han hävdar ju bestämt att han inte hade nåt förhållande med Ella. Klart han vill skydda sin dotter, men hon är ju vuxen och kan och ska ta ansvar för sig själv. Det här känns som en bibliskt inspirerad hämnd, inget som hör hemma i ett modernt samhälle.

2013-04-17 @ 15:25:07
Postat av: Maria

Jag blir rädd när jag ser hur ni resonerar. Men ni är ju inte ensamma och därför har vi ett land där folk skiljer sig och gifter sig hit och dit, skaffar ungar till höger och vänster och kärnfamiljen är hotad. Det är för mig ett samhälle i förfall. Folk tror inte på ngt längre, det viktigaste är Facebook, lösa ytliga kontakter och att allt ser bra ut utåt. Att den psykiska ohälsan stiger är mindre viktigt, bara man har många "vänner" på Facebook och ett nyrenoverat kök.

För mig är familjen helig men såsom svenskarna beter sig i dag så förstår jag att andra inte tycker samma sak. Man låter ungarna springa ute, lämnar de äldre på hem så man slipper dem, småbarn på dagis. Allt för att de vuxna ska få vara fria och dricka caffelatte. Den typen av människa gör mig rädd.

Declan bryr sig om sin familj och står upp för dem. I andra länder är det helt normalt. Att strunta i sin familj är inte att vara modern, det är att vara illojal och svag.

2013-04-17 @ 16:00:17
Postat av: Tina V

Hur resonerar vi?
Att man tycker att hämnas på en hel familj för att ens son har gjort fel?
Varför berättade inte Declan till Mia vad som hade hänt, så hade inte Mia legat med Adam igen?
Varför är Declan en sådan bra pappa i dina ögon, han vill inte ens ha sin "dotter" hos sig, utan skickar iväg henne med en lögn för att han inte kan älska ett barn som inte är hans, trots att han uppfostrat henne?
Släng inte ur dig saker som du inte vet om oss, det känns inte som det hör hemma på detta forumet.
Detta var min sista kommentar på dina inlägg, om du är så bitter på detta samhället så kanske du behöver prata med någon professionell om det, och inte låta din bitterhet gå ut över oss andra.
Jag vill be om ursäkt till er andra, men jag kunde bara inte låta ett sådant inlägg passera oemotsagt.

2013-04-17 @ 16:10:00
Postat av: Maria

Tina v

Vet inte vad du dillar om. Du kommer med personangrepp när jag pratar i generella termer om serien. Du frågar sedan vad tycker det är för fel på svenska män när jag menar på att declans beteende är bättre. Jag förklarar och då ska du kalla mig bitter osv. Jag har inte pekat ut ngn här för jag vet inget och vill inte heller veta ngt om Er. Vill inte sjunka till din nivå då endast avslöjar att dina argument är slut när du går på mig.

Visste inte att bara vissa fick skriva på det här forumet, vilka är kriterierna? Frånskild, tjock, ngr ungar med olika män, sosse?

Du kanske ska prata med ngn om ätstörningar om du inte kan titta på ett tv- program som sänds under dagtid och äta samtidigt.

Jag säger inte att declan har gjort rätt, men jag förstår honom. Jag förstår inte mig på att Adam inte tar sitt ansvar, han är en stor del i problemet. Vi tycker olika - acceptera det! Den rätten har vi båda i ett modernt samhälle. Du verkar inte kunna acceptera det utan ska slänga skit på mig, då verkar du ha missat vad yttrandefrihet är, en av grundpelarna i en demokrati.

Vill absolut inte att det ska vara otrevligt här inne men alla har rätt till sina åsikter och vissa är inte mer rätt än andras bara för att man är en "profil" eller "stammis" på bloggen.0

2013-04-17 @ 16:31:28
Postat av: Gerd

Dethär är ju en "Hem till gården" blogg där vi ska ta upp var som händer i serien och inget annat !!

2013-04-17 @ 17:41:04
Postat av: Nora

Jag håller faktisk med Maria.

2013-04-18 @ 03:10:15
Postat av: Kie

Jag håller också med Maria. Både när det gäller Sverige (fast det inte hör hemma här) och ang HTG. Tycker det är bra med en serie där även människor som mår dåligt får finnas. Och heja Declan! Han gör väl inget fel? Det är ju business också. De har skrivit ett avtal och då ska det följas!

2013-04-18 @ 06:58:31
Postat av: Anonym

Maria: Om det är vad du tycker, varför har du arbetat med funktionshindrade personer?

2013-04-20 @ 11:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0