Den hemliga kvinnan

Sorgen ligger som ett stort täcke över byn. Brenda har svårt att acceptera att Terry gick in för att hjälpa Viv och att det blev det sista han tänkte på medan han levde.
Bob berättar för Gennie att Terry avvisat Viv som gjort närmanden. Han säger sedan till Gennie att inget berätta för Brenda.
 
Cain kommer hem och ser förödelsen. Han får veta vad som hänt. Senare sitter han och fantiserar på vilka andra han hellre sett att de dött i branden.
 
Den kvinnliga polisen och Nick besöker tjejerna vars hus branden började i och hon tror att samtalen, inbrottet och branden utfördes av en och samma person.
Gennie är helt övertygad om att det är Andy som är skyldig. Hon pratar med polisen och säger att det kan inte vara Carl som Chas tror för samtalen började innan hon flyttade in hos tjejerna.
 
Brenda ser alla blommor folk börjat lägga ut vid stängslet till brandskadade huset och hon känner att hon måste också lägga blommor där. Hon går till Leylas butik och Leyla vill bjuda på blommorna men Brenda insisterar på att betala för annars skulle det inte kännas som om de var från henne.
 
Doug är på puben när han får ett samtal. Han går iväg för att prata ostört och precis då går Diane förbi honom och hör när han säger att "jag älskar dig"  till någon. Doug förklarar det sedan med att det bara är något man säger och inte riktigt menar.
 
Jai och Ella besöker bygget som Charity ansvarar för. Ella ser direkt att det är något mellan Charity och Jai men det vill han inte erkänna.
 
Polisen tar in Andy på förhör. Det blir inte lätt för honom att bevisa att han är oskyldig.
När polisen sedan frågar ut Carl om vad som hände så duger hans bostad bra som förhörsrum. Carl är övertygad om att det är Chas som tipsat polisen bara för att sätta dit honom.
 
Jackson har fått en vårdare som heter Joe Chappell, en väldigt positiv ung man. Aaron kommer tillbaka efter arbetsresan med Cain.
Charity besöker Jackson för hon vill ha hjälp med byggnadsarbetarna som inte tar henne på allvar. Vad som sedan hände uppfattade inte jag, hon fick en låda choklad med posten och tackar senare Jackson när de ses på puben.
 
Återigen så ringer Dougs mobil när han är på puben och då upptäcker Laurel att det är hennes mamma som ringer. Det visar sig att Doug träffat Hilary i smyg och att det fungarar rätt bra mellan dem.

Kommentarer
Postat av: Erik

Polisen är en riktig hycklare som har mage att sitta och pressa oskyldiga när det är han själv som är boven. Hoppas att han åker dit med besked snart. Tycker att Gennie var lite väl snabb med att peka ut Andy, men med sin bakgrund lär han väl få leva med det här ett tag.

2012-10-24 @ 17:51:03
Postat av: Agneta

Jag är dödstrött på både Brenda och Gennie.

2012-10-24 @ 19:31:07
Postat av: Andrea

Bra Agneta jag är så trött på Brenda..... vad tillför hon???

2012-10-24 @ 20:05:45
Postat av: Lise

Brenda är så egoistisk! Det enda hon grämer sig över är att hon "egentligen" skulle varit på kryssning/resa... Och att försöka hitta spår efter om Viv och Terry haft nåt på gång, vilka ju inte ens lever längre...?? Nej, gud vad jag är trött på den karaktären. Och Nick. Fick han inspiration av Nathan eller? Att sätta dit någon annan.

Jag har funderat på det där med den felparkerade bilen som Carl fick väja för natten då han såg att Katies hus brann, det kan väl ha varit Nicks bil? Varför säger inte Carl något om den? Jag hoppas verkligen det finns något spår som kan leda till Nicks skyldighet... För jag tycker så synd om Andy som blir utpekad för alla hans brott. Och Gennie har jag alltid tyckt om innan, men jag gillar inte att hon springer runt och säger till alla att det "måste" vara Andy.

2012-10-24 @ 21:08:28
Postat av: AnnaS

Carl har nog glömt det där med bilen, förhoppningsvis kommer han på det snart.
En helt annan sak som jag tänkt på ett tag: jag tycker att de yngre i byn har börjat med ett annorlunda uttal, de betonar liksom sista bokstaven i ordet om det är ett g eller ett k. Eller är det bara så att jag plötsligt börjat tänka på det och därför hör det hela tiden? Den första som gjorde det var Debbie och nu tycker jag att det blir fler och fler. Vad säger ni andra?

2012-10-24 @ 21:48:04
Postat av: Anonym

AnnaS, det där med uttalet är väl just det speciella med brittiskan, jag tror alla britter pratar så. Kanske vissa betonar det mer, andra mindre :) Du menar typ ord som "thinG" (betoning på g i slutet) och sånt?

2012-10-24 @ 22:21:01
Postat av: Nizze

Om jag skulle fantisera om vilka som borde strukit med, skulle jag vilja bli av med den hemska skräcködlan Betty...

2012-10-24 @ 22:39:07
Postat av: AnnaS

Anonym: precis det menar jag! Då är det väl bara det att jag inte tänkt på det tidigare.
Jag tycker att Betty har varit ovanligt rolig sen branden!

2012-10-24 @ 23:36:05
Postat av: Anonym

Oj vad jag kommer att sörja när Betty försvinner. Skriver när o inte om utan att för den skull veta nåt men så gammal o sliten som hon ser ut nu kan det väl inte dröja så länge.

2012-10-25 @ 00:29:43
Postat av: Lena

Naturligtvis är det jag som kommer att sakna "min" Betty så

2012-10-25 @ 00:31:57
Postat av: Andrea

jag gillade betty och sandy tillsammans

2012-10-25 @ 02:09:37
Postat av: Kristina

Nu har t o m Katie börjat tvivla på Andy, då är ju allt hopp ute för honom!
Jag tycker Betty är en rolig karaktär

2012-10-25 @ 07:45:43
Postat av: SoP

Det var Katie som började med det där k´et i slutet av orden för några år sen, typ "somethink wronk" - först trodde jag hon var förkyld eller hade fått polyper men det har jag bara fortsatt- är bara i HTG jag hört det uttalet , i alla fall så distinkt.

2012-11-03 @ 03:33:05
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0