"gudinna i hemmet" a la Nigella

Charity är tillbaka från arbetsresan. Cain är lättad eftersom han haft det så jobbigt med att vara ensam med Noah och samtidigt sköta arbetet. Charity vill då visa att hon som kvinna inte ser det som något problem. Hon börjar städa och tvätta. Chas kommer in för att få sällskap till puben men Charity har inte tid. Plötsligt upptäcker de att tvättmaskinen läcker.  Charity fortsätter att försöka vara vid gott mod även när Noah kommer och säger att han spillt juice på golvet. Hon ska vara en "gudinna i hemmet". När hon ska dammsuga uppstår problem med dammsugaren och Cain vill hjälpa henne men hon vill inte ha hans hjälp. Det slutar med att hon får en dammsugarpåse som exploderar framför henne. Charity ger upp och ser till att Noah får vara med Scarlett så de kan gå till puben. Hon talar om för Cain att hon vill ha städhjälp men han går inte med på det om det inte är en ung blond snygg svensk tjej.
Charity frågar David om han har någon som kan städa åt henne men han har slutat att ta hushållsstädning.
Precis då kommer Carl in på puben och ger Charity en körning. Hon tar den gladeligen för hon behöver pengar till både städerska och rörmokare.
David tipsar sedan Cain om att fråga Betty men Cain står fast vid att han hellre tar en svenska.

Laurel har svårt att förstå vad som hänt och inte blir det lättare när hon får veta att Ashley släppt in Sally frivilligt och dessutom druckit vin med henne. Hon vill veta allt vad som hänt eftersom hon vill hjälpa Ashley.
Han försöker förklara att han har endast vaga minnesbilder från den kvällen och att han tänkte slänga ut henne men var rädd för att hon skulle anklaga honom för att ha attackerat henne. Laurel vill göra en polisanmälan och Ashley berättar då att han redan försökt men att det blev så jobbigt med alla frågor. Då säger Laurel att hon är rädd för Sally eftersom hon är ond och vem vet vad hon kan ta sig till och göra saker ännu värre. Hon är orolig för att Sally ska ge sig på barnen.
Tillslut får hon med sig Ashley till polisstationen för att göra en anmälan om våldtäkt.

Aaron och Victoria är på cafét när Adam och Scarlett kommer in. Victoria måste gå hem för att bli firad och Adam säger åt Scarlett att gå hem och välja en dvd så fixar han lite mat så länge. När tjejerna gått så frågar Adam hur det är med Paddy. Aaron vill inte prata om saken men Adam ger sig inte, han vill veta vad som hänt. Det tar inte lång tid innan Adam luskat ut att det var Aaron som slagit Paddy i ilskan.

Paddy och Rhona kommer in på puben. Marlon får syn på henne och han blir lite stel i sitt sätt. Han hade redan hört att hon kommit tillbaka så han var förberedd.

Doug frågar Andy om det känns konstigt att han kommer att vara med och fira Victoria, han är ju inte ens släkt. Andy tycker att det ar kul om Diane trivs med någon och att det är bra om hon kan gå vidare med livet.

Charlie väntar på Rodney på puben. Rodney kommer dit och de börjar prata. Charlie ser Natasha och frågar lite om henne men Rodney säger att hon inte är hans typ. Ändå kan han inte låta bli att fråga om han får bjuda henne på en drink. Hon tackar nej och även till framtida drinkar från honom.

Sam får brev från Ukraina. Det är Olenas bror som skickat det och Sam ska lämna över det till henne. Han kommer in på puben med Samson och lämnar brevet. Hon blir jätteglad och öppnar det på en gång.
Zak kommer in och blir irriterad över att se Olena där så hon skyndar sig att säga att hon kan passa Samson hemma så länge, sedan frågar hon Eli om han vill följa med. Det gör inte Sam gladare.

Victoria firades i rummet bakom puben. Hon har fått tårta och presenter. Eric och Val har kommit på besök och alla säger att Victoria måste hålla tal innan hon går till sina vänner. Först vill hon inte det men sedan tackar hon i alla fall för allt.
(Hon såg mer ut som en ung Chas idag)

Polisen ska göra en grundlig undersökning och de måste även kolla om det finns några sår kvar på Ashley även om det gått en tid sedan det hände. Laurel får då veta att Ashley gjort test för könssjukdomar.
Polisteknikerna följer med dem hem för att se om de hittar något. Precis då kommer Nicola för att få träffa Laurel men hon får gå till puben ensam för Laurel har inte tid.
Laurel hämtar sedan Doug för att kunna prata med honom om vad som hänt. De måste vara beredda när allt kommer ut i byn. När Ashley gått och lagt sig säger hon till sin far att hon ska inte ge upp oavsett vad Sally ställer till det med men hon är rädd för att Ashley inte förstår det.
Hon ska göra allt för att få tag på den där hyndan även om det så är det sista hon gör...

Trevlig helg allihop!




Jag har ca 200-300 unika besökare på sidan varje vardag, något mindre på helgerna, men det är bara ett fåtal som kommenterar. Så visst finns det fler som inte erkänner att de är HTG-fans. Tänk då på att det är bara en liten del av alla fans som hittat hit och endel fans har inte ens dator...så det måste finnas en hel massa HTG:are ute i Sveriges alla byar och städer =)

Kommentarer
Postat av: Agneta

Åh vad jag är trött på velpottan Ashley!Han borde åka till Spanien eller Australien ett tag.

Trevlig helg.

2012-02-17 @ 14:25:04
Postat av: Jenny

Hej!



Jag läser här varje dag men har inte skrivit något här tidigare. Bloggen är suverän och jag uppskattar den verkligen! Missar aldrig ett avsnitt av HTG. Serien är i det stora hela härlig underhållning även om det kan bli lite knasigt ibland!



Tack för bloggen!

2012-02-17 @ 15:36:23
Postat av: ELIZA

Ashley ska gå till kyrkan och tacka sin Skapare för att han har en hustru som inte klev upp ur fåtöljen,tog på sej kappan och försvann för gott.Vete fan hur man själv reagerat om maken,SLÄPPER IN SUBBAN IGEN !? Flackat runt och läst gamla inlägg idag.Kul att se hur bloggen växt på dom här tre åren.Skenet bedrar,med "Edna"i en roll hade varit kul att se.Det är vad jag fattar en serie som slutat sändas.Ska hålla utkik på TV4 GULD.Där sänds ju gamla serier .Kanske den dyker upp. Trevlig helg till Alla !

2012-02-17 @ 16:30:28
Postat av: Essie

Hej,



Jag läser din blogg varje dag, (ofta före jag har sett dagens avsnitt) Jag har kommenterat något inlägg, men annars tycker jag mycket oma att läsa din blogg

2012-02-17 @ 16:40:13
Postat av: Tina

Störde mig på Cain och Chas som inte kunde hjälpa till med sysslorna. Visserligen erbjöds sig Cain lite lamt att tömma dammsugarpåsen när dammsugaren krånglade, men då var det så dax.

2012-02-17 @ 17:34:15
URL: http://schottistina.blogg.se/
Postat av: Erik

Eliza: Skenet bedrar har gått i flera omgångar på TV4+, som nu heter Sjuan och kommer säkert tillbaka igen, det brukar gå sent, ungefär 22.55.

Skönt att det äntligen blir något slags avslut på den här Sally-historien. Hoppas bara att det räcker för att polisen ska utreda saken vidare och att de hittar henne.

Cain var ovanligt lat i dag och yrade bara om svenska flickor. Städar han någonsin? Charity får ju göra allt hemarbete.

2012-02-17 @ 17:43:54
Postat av: Erik

Eliza: Skenet bedrar har gått i flera omgångar på TV4+, som nu heter Sjuan och kommer säkert tillbaka igen, det brukar gå sent, ungefär 22.55.

Skönt att det äntligen blir något slags avslut på den här Sally-historien. Hoppas bara att det räcker för att polisen ska utreda saken vidare och att de hittar henne.

Cain var ovanligt lat i dag och yrade bara om svenska flickor. Städar han någonsin? Charity får ju göra allt hemarbete.

2012-02-17 @ 17:44:59
Postat av: Linda

Passar på att tacka dig för din underbara blogg! Du skapar glädje och gemenskap bland oss HTG fans!



Ashley ska vara glad över att ha en sådan underbar fru som Laurel.

Undra när Aaron ska "komma ut" helt och hållet och kanske skaffa en pojkvän?

Tycker också det ska bli spännande att se hur Natasha kommer reda ut sin ekonomi. Kommer de tvingas flytta?

2012-02-17 @ 21:45:49
Postat av: Majsan

Tänk att det finns fler som följer HTG som jag ! ;)

När vi var utomlands i två veckor så HITTADE jag denna blogg. Annars spelar jag in avsnitt på en gammal videobandspelare. Men det finns ju bara 4-timmarsband så om man är borta längre tid så missar man några avsnitt. Men nu kunde jag ju följa vad som hände gm din superba blogg.Kul när du även lägger in dina egna åsikter som oftast sammanfaller med mina.

2012-02-17 @ 21:57:26
Postat av: Carina

Jo, Ashley ska verkligen tacka sin lyckliga stjärna för att ha en så tålmodig fru. Men självklart är det ju så att även om man är väldigt korkad och mesig så förtjänar man ju inte bli drogad och ev. våldtagen för det. Han hade tur att få förstående professionella poliser som följde upp hans anmälan. Väntar bara på att Viv eller betty ska få nys om det...

2012-02-17 @ 22:39:33
Postat av: ELIZA

Kunde bara inte hålla mej!!!Carina: OOOPS,när Viv får höra vad som hänt!Jisses,vad gjorde Bob när hon satt inne, och han var inte ens drogad!!Ha ha ha! Väntar med spänning.......Synd att det inte finns SMILE tecken.Sett ett,jättefränt.Tittar åt sidan,blåser,som om jag inte är här....

2012-02-18 @ 00:43:59
Postat av: Birgitta

Jag bor utomlands och följer HTG när jag är i Sverige. För något år sedan kunde jag se programmet här men inte längre. Jag är så glad för denna blogg som jag läser varje vardag.

2012-02-18 @ 10:25:54
Postat av: Sandra

Hej. Är det nån som vet vad daz och aaron heter i verkligheten?försöker hitta de men har inte lyckats. Med vänlig hälsning, Sandra

2012-02-18 @ 12:25:22
Postat av: Erik

Aaron heter Danny Miller på riktigt och Daz Luke Tittensor. Den sistnämnde har förresten en tvillingbror som är lik honom som ett bär.

2012-02-18 @ 12:33:17
Postat av: Carina

Ja de kommer verkligen ha mycket att sladdra om i byn snart. Vilket kommer ut först, Aaron eller Ashleys äventyr... haha, laurel har verkligen tuffat till sig - "I´ll get that bitch!!" Go, Laurel!! Finns väl inget som enar som en gemensam yttre fiende!

2012-02-18 @ 13:02:15
Postat av: finländskan

Även i Finland är vi många HTG-fans. Serien visas nog från någon finländsk kanal också, där är de ungefär ett halvår efter, jämfört med Sverige. Dock föredrar många av oss finländare som har svenska som modersmål att se på Sveriges TV, det känns liksom mera "hemma".

2012-02-18 @ 19:15:56
Postat av: SoP

Skenet bedrar går på BBC entertainment lite då o då också.

2012-02-19 @ 05:11:56
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: kristina

Oj, så många kommentarer det blev denna gång! Roligt! Håller med om att Ashley är lyckligt lottad med en sådan fru.

Angående Aron så hade det nog underlättat om han berättat för Chas, jag hade också varit jätteorolig om jag varit hans mamma. Jätteroligt att Hanna o Victoria blivit kompisar! Men Holly är ju bara jobbig nu

2012-02-19 @ 13:46:39
Postat av: Anna-Karin

Hej jag läser här ibland om jag missat något avsnitt

men det gör jag sällan. Det skulle vara kul att veta hur länge ni andra sett HTG. Jag kan nog räkna mig till de äldsta fansen. Jag började i forntiden när SVT började visa den i svart-vitt, vilket år vet jag inte. Sedan har jag sett den i TV4, men när de började sända tror jag att det hade gått några år som aldrig visats i Sverige.

2012-02-19 @ 15:57:10
Postat av: Erik

Anna-Karin: jag har sett HTG sedan mitten av nittiotalet när fyran började sända. Och kanske ibland när den gick på SVT, om jag hade hunnit hem från jobbet då, för serien gick vid 7-tiden på kvällen då. Och det stämmer nog att det finns ett glapp med år som aldrig visats i svensk TV. Men som kanske finns på video eller DVD, det kanske någon annan kan upplysa mera om?

2012-02-19 @ 16:47:20
Postat av: Annica

Vill först börja med att säga tack för ett otroligt jobb med bloggen! Går oftast in här varje dag för att läsa vad som hänt under dagens avsnitt, men även för att läsa alla kommentarer och diskussioner. Väldigt roligt och intressant!



Eliza: Jag såg att Skenet Bedrar går ikväll på tv4 komedi mellan 21.40-22.15.

2012-02-19 @ 22:02:22
Postat av: ELIZA

Tack för alla hänvisningar!!Ska gå igenom tv blaskan och markera.Måste bara få se henne i en annan roll.

2012-02-19 @ 22:19:25
Postat av: ELIZA

Nä, men är det nå typiskt!!!Skickade iväg medd.Ögonen föll på klockan,den är 22.20!!!!!!

2012-02-19 @ 22:23:05
Postat av: AnnaS

Det finns klipp på Youtube med Skenet bedrar! Tex det här: http://www.youtube.com/watch?v=m_mtrfrNIkg Jag rekommenderar verkligen en titt, hon spelar Ednas totala motsats, kan man säga, i alla fall i det här klippet. Jag kände igen rösten först!

2012-02-19 @ 23:56:16
Postat av: Marie G

Å vad skönt att det inte blev en ny vända med problem mellan Ashely och Laurel, jag var rädd att det skulle bli samma visa en gång till, med skrik och separation...

2012-02-20 @ 10:35:00
Postat av: ELIZA

AnnaS: Sett klippet ! Haha ,va kul,eftersom hon är syrra till Hyacint får jag se henne fler gånger. Tack!

2012-02-20 @ 10:38:11
Postat av: Frk HÖger

Edna är bara med i första säsongen av Skenet bedrar, sedan byts hon ut.

Ang Ash och Laurel så tror inte jag det är helt slut än, det finns för mycket lösa trådar där för tänk om Sally är gravid, inte för att jag tror att det hände något mellan dem men man vet ju aldirg.

2012-02-20 @ 11:02:49
Postat av: Mariann

frk Höger om någon borde ju veta allt om Skenet bedrar :) (jag har sett bilden på ett annat forum :)

2012-02-20 @ 12:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0