Men var är Zak?

Chas ser att Lee går ut ifrån Katies hus på morgonen. Hon skyndar sig dit för att höra hur det gått för dem men Katie säger bara att Lee behövde någon att prata med och att han sov på soffan.

Nicola är lite sur på morgonen och när hon ser Jimmy så säger hon att han blir bara fulare när han druckit men då kontrar Jimmy med att "ju mer jag dricker ju vackrare blir du" =)
Carl har mycket på jobbet och glömmer att han ska luncha med Lexi. Hon kommer till kontoret och försöker prata med honom men han verkar inte förstå.

Diane och Val kommer hem från SPA-dagen och det strålar om Diane. Hon är såå glad. Marlon och Diane undrar om Val har en baktanke med det hela men Val säger bara "det är väl inte brottsligt att göra något snällt för sin syster"

Eric ber Leyla lämna några ritningar till Natasha på Home Farm. Hon vill egentligen inte men Eric får henne till att göra det ändå. Nu visar det sig att Natasha inte är där så hon måste lämna ritningarna till Nathan.  Han flirtar som vanligt och sedan skjutsar han henne tillbaka till byn. David ser när hon kliver ur bilen och han blir inte glad. Nathan påpekar att han inte gjort något eftersom David är ihop med henne och då ser Leyla förvånad ut. Hon frågar David om de är ihop men han svarar inte på det utan går därifrån. Senare på fabriken frågar David henne
vad hon gjorde på Home Farm och hon berättar att Eric skickade henne dit. Hon frågar om de är ihop men han är förvirrad och vill inte att hon ska se honom som en bankomat. Då blir hon så sur att hon ber honom att aldrig kontakta henne mer.

Mick stoppar Lee på gatan och efter lite övertalning får han honom till att lyssna på vad han har att säga. Han förklarar att han stulit hjorten för att han behöver pengar, han har skulder på över 6000£.

Gennie och Lisa pratar med varann och tycker att det kanske är dags att bli vänner igen. Gennie undrar om det är ok för Shadrack och då säger Lisa att hon kan fråga honom själv. Sedan pratar Gennie med Chas och får höra att alla saknar henne men speciellt Shadrack. Det gör att hon följer med till Belles uppläsning av påsktalet. När Shadrack efter det vill bjuda på en öl säger hon bara "en annan gång" och går därifrån.

Belle är hos Will och leker. Hon säger att hennes pappa är på topphemligt uppdrag i sydamerika men att han kommer hem till påsktalet.
Dingles vill inte prata om Zak inför Belle efterso de inte vet var han är men Belle är övertygad om att han kommer att komma hem i tid.
När det är dags för talet så står Belle på scenen och börjar läsa. Hon blir mer och mer ledsen för varje rad.. När dikten är slut rusar hon ut gråtandes eftersom hon är besviken på att Zak aldrig dök upp som han lovat.

Eric upptäcker att det dragits pengar från hans konto och Val blir tvungen att erkänna för honom att det är hon som använt hans kort till SPA-dagen.

Katie tar en drink på puben med Nathan och får honom att ta tillbaka Lee som viltvårdare. Lee kommer in och blir inte alls glad över erbjudandet och att se att Katie sitter där med Nathan så han går därifrån. Leyla kommer in och sätter sig där i stället fast David sitter ensam några bord ifrån.

Lee söker sedan upp Nathan för att få tillbaka jobbet och Nathan har några villkor. Hans släkt får inte stjäla boskap och Lee ska hålla humöret i schack, dessutom ska han hålla sig till Sam som verkar veta vad han gör.

Natasha vill bjuda över några utvalda vänner på lerduveskytte och Maisie frågar om Andy får komma. Hon gör klart i att om inte Andy får komma så kommer inte hon. Natasha blir inte glad men hon träffar Andy på cafét och ger honom en personlig inbjudan. När Nathan hör det vill han också bjuda in någon. (Undrar om det blir Leyla eller Katie?) Natasha bjuder även Nicola och Jimmy, då säger Mark "jippi nu har jag också en vän".

David är förbannad över att Eric lägger sig i hans kärleksliv och utnyttjar att han är politiker. Han försöker få Alan att ställa upp i nästa val som motkandidat igen men Alan säger bara att "det finns redan en gubbstrutt i loppet, varför fler?"
Det gör att David börjar leta information om kandidatur själv. Eric ser det och börjar pika honom.
Senare ber Eric David om ursäkt för att han gjort bort honom inför folk men han ville bara visa hur politik fungerar.

Nathan försöker åter igen bjuda ut Katie och nu svarar hon bara att vi får se...

Jamie kom in till kyrkans påskfest med Louises rosa fluffiga bunny-öron och fluga Ashley sa åt Jamie att genast ta av sig det, Laurel sa att hon skulle visa Hugh Heffner vägen om han dök upp =)



 
Så var det helg igen, ha det så bra alla ni underbara HTG-vänner!


Joo, just det, jag har faktiskt en liten lapp som jag skriver upp stödord på när jag tittar på HTG... fuskigt va? ;)






Kommentarer
Postat av: ylva

Det tycker jag du gör alldeles rätt i! :-)

Trevlig helg (igen) ha det bra allihop!

2011-05-20 @ 17:41:57
Postat av: Erik

Belle var bäst i dag, tycker jag. Varför niade David Alan? Hör översättaren till den generationen som tror att det är artigt att nia äldre? I Emmerdale brukar väl alla dua varandra? Ja, var är Zak någonstans? Hoppas han kommer tillbaka snart. Och hur ska det gå på den där jakten med Andy närvarande? Kan alla hålla sig i skinnet?

2011-05-20 @ 17:43:43
Postat av: Tina

Jag slog huvudet i en skåpdörr i köket precis innan jag skulle se dagens avsnitt. Mitt hår fick en annan färg och jag var uppe på vårdcentralenmen behövdes inte sys. Sedan var det bara att sätta sig vid dvd:n och se det inspelade programmet.

Jag kan väl säga det att jag hade mer dramatik hemma;)...

2011-05-20 @ 19:03:23
Postat av: Lena

:-) Ja inte att du slog dig men



och inte skulle jag bli ledsen ifall Zak inte dök upp igen men Belle skulle ju bli så, för hennes skull då

2011-05-20 @ 22:54:55
Postat av: Madeleine

Ja, jag saknar Chris Tate, och Matt King, dem känns så oäkta Wyldes, sonen är gräslig, och Maise har tänder som ser vidriga ut.

Just nu känns allt så dumt, och Debbie hatar jag, varför inte mer om Diane, nej tur man jobbar!

2011-05-21 @ 19:46:43
Postat av: Tina

Jag tror att jag läste någonstans att skådespelaren(Zak) ville vara ledig och vara med sina barn.

2011-05-23 @ 13:04:31
Postat av: Liina

Jo men var det verkligen detta tillfället?...

2011-05-23 @ 17:17:29
Postat av: SoP

Go Belle :-) Ja,låt Zak stå inför sin egen domstol ;-)Men jag har ännu inte förstått varför de misstrodde honom så? Pho, har sett sex avsnitt nu,jag betalade för premium på 4 play,( en provmånad)för jag låg så mycket efter. Var så råless på att det bara blev mer o mer reklam där. Som sagt,sett sex avsnitt nu o det var en fröjd utan reklamen!

2011-05-25 @ 01:10:21
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Ellen

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 05:24:53
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0