Mannen myten legenden... Cain är tillbaka

Laurel träffar på en dam som precis klivit av bussen i byn. Hon heter Lizzie Lakely och det visar sig att hon är blind. Lizzie ska till församlingshuset men är något tidig. Laurel tar med sig henne till cafét. De tar en fika där och sitter och pratar. När de ska gå så säger Lizzie att hon glömt plånboken på bussen så Laurel betalar för henne. Precis då så blir både Laurel och Brenda distraherade så Lizzie passar på att ta 2£ så Laurel får lägga till lite mer. Det visar sig att Lizzie också ska göra samhällstjänst i byn tillsammans med Laurel. De får jobba ihop med att måla någon fasad. När dagens arbete är slut så lyckas Lizzie få Laurel att förbarma sig över henne några timmar till. De går till butiken och det visar sig att Lizzie visst har plånboken med sig. Både Laurel och Debbie som ska handla ser att Lizzie stoppar ner varor i väskan.  Brenda säger till henne och hon säger då att hon bara lägger varorna där för att veta var de är, hon kan ju inte ta en korg eftersom hon inte "ser" några... Det visar sig också att Lizzie är gammal bekant till Lisa. Lizzie följer även med till puben där hon gör sig rolig på Ashleys bekostnad när hon skämtar om präster. Till råga på allt så ser hon till att hon får följa med hem med Laurel och Ashley på middag. Lizzie är en mycket skämtsam person som tar mycket plats och folk i omgivningen vet inte riktigt hur de ska ta henne eftersom hon är synskadad. Plötsligt ringer det på dörren och in kommer polisen för att fråga om de sett Lizzie, hon hade inte hört av sig eller svarat när de ringde...

Natasha vill luncha med Mark men han skyller på att han ska till kiropraktorn. Hon blir lite förvånad eftersom hon inte visste att han hade ont i ryggen. Han frågar henne om hennes nya ring och hon säger att den ligger på handfatet men i själva verket har hon tappat den. Nicola hjälper henne att leta på kontoret och i köket.
Senare kommer Rodney in i köket med ringen som Katie hittat när hon mockade i stallet.
När Mark kommer hem så försöker Natasha få honom att lämna tillbaka ringen eftersom den var väldigt dyr och hon tycker inte att han skulle köpt den. Han säger att hon är värd den eftersom hon fått stå ut med hans grinighet nu när han haft ont i ryggen. Natasha blir orolig för att det ska vara något annat fel på Mark, något han inte vill berätta... Hon ser en svart bil som stannat utanför deras grind men som åker iväg snabbt efter en stund.

Andy får brev från advokaten om att Debbie söker hela vårdnaden. Maisie försöker få honom att tänka till och ge med sig något. Han blir förbannad och när de sedan ser Debbie i byn så säger han åt henne att han inte tänker gå med på det så det är onödigt för Debbie att slösa sina pengar på advokaten. Debbie talar då om att det är Natasha som betalar och då kan inte Maisie låta bli att lägga  sig i och säger åt Debbie att hon som suttit inne inte har en chans att få vårdnaden. Debbie tänder till och rycker tag i Maisie och trycker ner hennes ansikte i ett vattentråg som finns ute på gatan. Lisa och Andy får snabbt sära på dem. För Sarahs skull så får Lisa Debbie att be Maisie om ursäkt men Maisie vill ringa polisen. Andy hindrar henne dock.

Laurel berättar för Marlon om att hon sett Eli i Hotten. Marlon åker dit och hittar sin bror tiggandes på gatan. Eli blir förbannad och grinig över att Laurel skvallrat och att Marlon kommit dit. Trots allt så följer han med Marlon hem.

Victoria vill inte prata med Aaron när han försöker få kontakt. Hon går till stenbron i byn och när hon ser att Aaron är på väg dit så hoppar hon upp på räcket. Han säger åt henne att han skulle också ha hoppat om han var en sådan uppmärksamhetssökande nolla som hon och sedan går han därifrån. Victoria följer efter honom och de blir sams. Hon får veta att han egentligen bara varit svartsjuk på Daz.

När Debbie kommer hem upptäcker hon att Cain är tillbaka. Han ska hjälpa henne att få tillbaka Sarah. Först vill han lämna en present till sitt barnbarn. Debbie vill inte ha bråk så hon försöker stoppa honom. Cain åker till gården och går in i huset. Maisie som inte vet vem det är försöker att stoppa honom, det lyckas givetvis inte. Debbie som följt med frågar Sarah om hon kommer ihåg morfar och hon svarar ja (ehh, är det möjligt....)
Andy kommer hem och blir inte alls glad när han ser vilka som kommit dit. Han säger åt Cain att de aldrig kommer att få Sarah men det triggar bara Cain ännu mer. Cain svarar med "att en dag när Sarah är hos sin mamma så kommer han att ångra det han nyss sa."

Faye möter upp Mark utanför byn på vägen. Eftersom han inte går att få tag på så måste hon göra så här. Han blir inte alls glad. Precis då åker Cain och Debbie förbi och ser dem.

Cain möter Jimmy och Carl ute på byvägen. Han går fram till dem för att be om ursäkt men Kings går inte med på det och det blir bråk. Jimmy vill ha tillbaka pengarna Cain stulit.  Cain låter dem slå honom utan att göra något. Marlon och Eli kommer och hjälper till att sära på dem.
När Debbie frågade varför Cain inte slagit tillbaka så svarade han att han var tvungen att låta dem ge igen, för hennes och Sarahs skull.

Sandy försöker att få tillbaka Betty så när han är riktigt full så står han utanför hennes hus och sjunger. Hon vill inte veta av honom...

Dingles sitter på puben och Marlon vill visa dem en överraskning. Han presenterar Eli och alla blir förvånade men strax efter så blir de ännu mer förvånade för då får de veta att Cain är tillbaka...
Cain säger att han är hemma för gott, han är trött på att fly så nu kan inget eller ingen köra bort honom.


Cain verkar vara tillbaka i alla fall men är Lizzie en karaktär som kommer att bli kvar?


Kommentarer
Postat av: Liina

Som min mamma sa : Han måste väl komma tillbaka så han kan hota en massa folk och röra om i grytan. Cain är väldigt underhållande och så Snygg !



Btw , nu skall jag bli gnällig men var det någon som såg att Cain hade kvar lite blod kring hans ögonbryn när han besökte Andy?.. Och han blev slagen efter besöket ^^

2011-05-30 @ 16:50:02
Postat av: Erik

Ganska bra avsnitt i dag, behövde knappt snabbspola alls, annars kan man får göra det halva programmet ibland.

Det var överflöd på Dinglar i dag. Snygg entré av Cain, först smygande omkring i den svarta bilen och sedan väntande hemma hos Debbie. Såg han inte lite prydligare ut än när han var med sist? Många som längtat efter att få se honom igen. Debbie gjorde om samma sak med Maisie som Chas gjorde med Chloe, var det väl eller hur? Tryckte ner hennes ansikte i vattenhon. Lizzie blir nog kvar, vi får hoppas att hennes karaktär utvecklas.

En känga till översättaren: krypa i säng med en varm vattenflaska! Den berömda särskrivningssjukan. Här blev det lite skrattretande.

2011-05-30 @ 16:51:20
Postat av: Liina





Och Cain var inte så glad Eli för att han lätt Debbie sitta i fängelset . Cain sa till honom - Våra kvinnor åker inte i fängelset , så länge någon av oss män andas , jag kommer att hålla ögonen på dig

2011-05-30 @ 16:56:25
Postat av: Liina

Eric - Jag tycker inte Lizzi karaktär skall "utvecklas" utan jag tycker hon är bra som hon är just nu :D . Det behövs lite udda personer som henne :)

2011-05-30 @ 16:59:28
Postat av: Erik

Liina - jo, jag småskrattade åt Lizzie. Hon är lite udda. Bara hon inte är halvkriminell också. Men det verkar som om hon kunde kläcka ur sig en del rappa repliker. Jag menar bara att vi kanske får se fler, mer sympatiska sidor hos henne.

Rn som brukar kunna kläcka ur sig saker är Sandy. I dag sjöng han serenad utanför Bettys fönster. Men det hjälpte ju inte. Får vi hoppas på lite försoning? För hon är väl knappast "ihop med" Alan?

2011-05-30 @ 17:08:02
Postat av: Liina

Jag tycker inte hon behöver bli sympatisk av sig :P . Det skulle vara bra ifall hon fortsatte i denna stil , men jag har en rå humor så alla håller väl inte med ...

2011-05-30 @ 17:16:26
Postat av: Liina

Hur många miljoner är det Cain har snott?

2011-05-30 @ 17:18:45
Postat av: Erik

Lösensumman vid kidnappningen av Tom King var två och en halv miljon pund. Vet inte hur mycket Sadie snodde åt sig eller om Cain fick allt. Frågan är hur mycket han har kvar och om polisen är ute efter honom fortfarande. Måste vara svårt att hålla sig gömd i Emmerdale.

2011-05-30 @ 17:24:30
Postat av: ylva

Yay, Cain is back! Men Lizzi får gärna försvinna lika fort som hon kom! Wyldes blir tråkigare och tråkigare, vad sysslar Mark och Faye med? Ingenting händer, det bara tjatas om samma sak hela tiden. Ingen spänning mellan dom heller, jag bara gäspar...

2011-05-30 @ 17:34:04
Postat av: Tina

Var ingen större fan av Cain när han var med innan, nu är han väl ok, men snygg, nä där går gränsen.



Lizzy kan få lov att försvinna eller så får någon annan eller helst flera av "flummarna" försvinna, så att det jämnar ut sig. Det börjar att bli för mycket av buskishumorn nu tycker jag.

2011-05-30 @ 18:11:22
Postat av: Erik

Var det inte Colin som sa (vart har han tagit vägen, förresten?), att det skulle bli mindre buskis - eller om den tillträdande producenten hade sagt det i en intervju. Jag vet inte vilka du kallar flummare, Tina, men Jamie t.ex. tillför inte särskilt mycket, han kan gärna försvinna till Australien. Vilka finns det fler? Säkert några till, kommer inte på dem nu.

2011-05-30 @ 18:24:01
Postat av: Liina

Så vad positiva ni är på denna här sidan :)

2011-05-30 @ 18:47:32
Postat av: Erik

liina - är du ironisk nu? Tycker du det gnälls för mycket?

2011-05-30 @ 18:50:06
Postat av: Liina

Jag menar varför skall vissa vara så negativa , jag tycker man kan se det posetiva i att Cain ( en av seriens mest färgstarka person) är tillbaka och vad han kan göra för serien , istället för gnälla på en blind tant :P

2011-05-30 @ 19:18:40
Postat av: Erik

Håller med dig, jag tycker också det är positivt att Cain är tillbaka och att han är färgstark. Han kommer säkert att röra om lite i grytan, det behövs verkligen.

2011-05-30 @ 19:22:25
Postat av: ylva

Men nog måste man få tycka vad man vill utan att bli kallad negativ? Det är väl vitsen med den här bloggen, att man tycker och skriver det man känner, om karaktärerna och avsnitten?

Att vi tycker olika är bara intressant.

Jag gillar verkligen den här bloggen just för att man slipper folk som klagar på det man skriver :-)

2011-05-30 @ 19:33:43
Postat av: Erik

Instämmer, låt oss fortsätta att vara vänner. Alla får tycka som de vill. Ingen kan tycka lika om HTG. Somliga tycker Chas är för skrikig, andra att hon är härlig, somliga tycker att Debbie är snygg, andra inte. Och så vidare, men vad spelar det för roll? Här är vi en härlig blandning av entusiaster och sådana som tycker det var bättre förr men hänger kvar ändå för att de inte kan sluta. Och för dem som är på väg att ge upp: gör inte det, det kommer att bli bättre ju längre tiden går - påstås det i alla fall, och jag tror på det, det är inte bara Colin som säger det.

2011-05-30 @ 19:47:51
Postat av: Lena

Jag har också reagerat på att det är mycket som är negativt här nu, men det är väl en naturlig följd av att serien är ganska tråkig just nu. Det är lite svårt att skriva på annat sätt då, men idag hände ju något bra. Trodde aldrig jag skulle bli glad att se Cain igen men se, det blev jag.



och till det negativa:-)

Det var en tråkig tanta dom hade plockat in idag nä bättre karaktärer förväntar jag mig nu när den skall svänga och bli bra igen.

2011-05-30 @ 20:03:46
Postat av: ylva

Du har så rätt Erik, det är ju charmen med den här bloggen! Klart det blir bättre, Cain är ju tillbaka :-) Jag njöt när Cain fick Maisie att tappa hakan, hon är inte van vid att någon sätter sig på henne!

2011-05-30 @ 20:04:40
Postat av: Marie G

Äntligen är Cain tillbaka. Visste att det skulle ske men inte riktigt när. Lizzie gillade jag inte alls, är inte heller så sugen på "buskis", a la Sandy och Jamies (till viss del Bobs) eviga påhitt. Mer drama och passion! och vem är då bättre än Cain? =D

2011-05-30 @ 20:29:21
Postat av: Bella

Äntligen är Cain tillbaka. ♥ Har väntat så länge på det.

Tycker - som många fler - att det har vart lite segt, men med honom tillbaka kan det väl bara bli bättre?

2011-05-30 @ 20:33:14
Postat av: Lena

rättelse



roligare karaktärer menar jag ju naturligtvis:-)



2011-05-30 @ 20:46:35
Postat av: Ida

Jag är så glad att Cain är tillbaka har saknat honom i serien. Ser med spänning fram emot vad som kommer komma härnäst med honom med i bilden.

2011-05-30 @ 20:50:50
Postat av: Katarina-Cinnamon

Vad jag har väntat på Cains återkomst och idag, äntligen kom han :-)

2011-05-31 @ 00:39:27
Postat av: Mariann

Jag visste ju att Cain skulle komma tillbaka för det såg jag på Lanzarote (jag ska aldrig mer gå in på en engelsk pub på resa! det tror ni va? :) Och det är ju bedrövligt när man tycker det är kul att den slemproppen dyker upp igen. Det är ju ett bevis på att de andra karaktärerna inte mycket att ha. Och den där nya kärringen... nej men putta fanskapet i bäcken! Sicken tråkig figur. Ren buskis som har gjorts så många gånger förut: blind "kul" typ lurar till sig förmåner... suck...

2011-05-31 @ 07:14:47
Postat av: ylva

Mariann, du har så rätt, jag är med på att putta tanten i bäcken :-) Hon är ju dötrist! På nåt sätt känns Cain uppfriskande, han är rak på sak och krusar ingen eller låter nån trycka ner honom!

2011-05-31 @ 07:45:28
Postat av: Adm

Hahaaa... Cains återkomst satte fart på er ;)

Jaa vi är nog allt en samling brokiga fans, alla med sin egen smak. Det är väl det som är så härligt och likt folket i byn.

Jag gillar att Cain är tillbaka men jag håller med er som inte gillade Lizzie. Hon var lite fööör mycket...

Iofs gillar jag även Maisie (inte hennes tänder) och så tycker jag Doug blivit en gnällgubbe.

2011-05-31 @ 08:09:25
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Rutigastolen

Cain blev ju tagen av polisen då han kom in i landet för att hjälpa Debbie, när hon var i fängelset. Det berättade ju advokaten som Cain betalade för. Så han borde väl vara "fri" nu och inte på rymmen. Eller har jag missat något?



Jag har inte följt den svenska HTG på senaste tiden då jag tyckt den var för jobbig, även då jag snabbspolat. Jag har istället fokuserat mig på den HTG som går i England. Men nu kanske man ska börja titta på TV4 Play igen också.

2011-05-31 @ 08:53:55
URL: http://www.rutigastolen.se
Postat av: Lena

Nu var det en kommentar om Maises tänder igen?

För mig är det fantastiska med HTG (och brittiska serier och filmer över huvud taget)

att det oftast är en brokig blandning av vanligt folk med sina fel och brister.

Tycker det är ganska långtråkigt att se en typisk amerikansk film där alla ser ungefär likadana ut.

Tillrättade kroppar, tänder läppar och näsor.



Nä fram för äkta personllighet även om det innefattar "fula tänder"



Kanske är lite avundsjuka i det hela, har ju själv aldrig tillhört det vackara folket precis:-)

Nä det är det inte men det måste vara en hemsk press på unga (framförallt tjejer) idag

2011-05-31 @ 09:36:06
Postat av: Liina

Rutigastolen - jag tycker verkligen du skall titta på tv4-hem till gården kommer hända många intressant saker nu när cain är tillbaka , och även andra saker ....

2011-05-31 @ 10:12:27
Postat av: Jesper

Ja precis :)

Alice Coulthardt gifte sig förra sommaren,så någon gillar nog henne-Hon är en mycket bra skådespelare i allafall,vänta bara.....

2011-05-31 @ 10:33:24
Postat av: Lena

Jesper



Jag tycker vi har väntat vääldigt länge nu:-)

2011-05-31 @ 10:49:32
Postat av: Lena

Såg nu att Alice Coulthardt är Maise, trodde det var den stolliga damen.



Bra så för Maise har något speciellt (och då menar jag inte tänderna:-)) så henne er jag gärna mer av, fast inte tillsammans med Andy.

2011-05-31 @ 10:56:49
Postat av: Lena

Såg nu att Alice Coulthardt är Maise, trodde det var den stolliga damen.

Bra så för Masie har något visst (och då menar jag inte tänderna:-)) så henne ser jag gärna mer av. Men inte med Andy.

2011-05-31 @ 11:00:18
Postat av: Adm

>>>Lena

Jag håller med, det är skönt med alla vackra personer i HTG även om de inte är klassiskt bildsköna eller amerikanska tillgjorda skönheter. Det är bara jag som har en liten hatkärlek till tänder för jag gillar inte gluggar eller andra konstigheter däremed inte sagt att de måste vara perfekt jämna och kritvita...

2011-05-31 @ 11:53:53
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag kollade upp "stolliga damen". Hon är tydligen blind i verkligheten. Jag trodde inte det för hon "ser" inte blind ut. :)

2011-05-31 @ 13:35:08
Postat av: Rutigastolen

@Liina - visst tittar jag av och till. Men på senaste tiden har jag tröttnat på svenska sändningarna och ägnat mig åt de engelska. Men nu får jag kanske skärpa mig och fylla i luckorna mellan nutid i Sverige och nutid i England. Det är ju en del jag missat.



Det var när Matt dog :-( som jag ledsnade. Även om jag visste att han skulle dö och även hade sett en del av dessa klippen på Internet. Men han var min favorit och jag saknar honom. Sen tycker jag det har varit lite väl segt på sistone.

2011-05-31 @ 14:08:05
URL: http://www.rutigastolen.se
Postat av: Lina

Jag har inte häller sätt alla avsnittet mellan nu/Maj till Juni månad i Emmerdale , men har sätt ganska många (: .



För du vet väl att det finns en kanal som visar "Wyldes" ifrån denna tid punkten ifrån Serien?(:



Jag var också ledsen när Matt dog , för han var min favorit med =/ så jag förstår dig



MVH



2011-05-31 @ 16:32:14
Postat av: ylva

Ja, Matt höll på att utvecklas till en trevligare och mognare karaktär, hade varit kul att se honom gift och kanske pappa också. Usch, vad jag saknar honom!

2011-05-31 @ 17:02:28
Postat av: Pandora

Att folk tycker Cain är snygg begriper jag verkligen inte!! Fulare än en sosseförort är han! BLÄÄ!!

2011-05-31 @ 17:09:03
Postat av: Erik

Han som spelar Cain, Jeff Hordley, är visst jättesnäll och trevlig privat, men det har tydligen hänt att han fått örfilar av tanter på stan för att han är så otäck i sin roll, har han berättat i en intervju.

2011-05-31 @ 17:19:50
Postat av: Lena

Fulare än en sosseförort:-)



2011-05-31 @ 18:29:07
Postat av: Jesper

Lena: Ja tyvärr tar det ett bra tag innan Masie får någon "storyline" att orda om,typ ett halvår kanske längre pga, uppehåll.

Ja Jeff är nog hur trevlig som helst,om man ska gå efter de lättsamma pratprogram som han medverkat i på Brittisk TV,samt han är gift med "Rhona" veterinärvikarien i från tidigare,hon som va så trevlig!

Moderat ä bättre haha

2011-05-31 @ 20:02:00
Postat av: Jesper

Apropå någonting:

Så fick serien en ny vinjett-Musik-Logotype i går!

2011-05-31 @ 20:17:50
Postat av: SoP

Åh, äntligen ! The man in black- verkligen bad boy´s återkomst :-) Och mycket snyggare än i den gamla pottfrisyren. Och Nu vet jag vem Lizzie är. Hoppas vi slipper se henne någon längre tid. Nån mer än jag som tror att Maisie kommer att få ögonen på Cain? Han måste ju vara ännu hopplösare än Andy att ha som pojkvän i de fina kretsarna.

2011-06-01 @ 01:08:13
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Signe

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-03-19 @ 00:51:08
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0