Butiksförsäljning, syltkrig och poker

Bob måste sälja butiken och cafét så han hänger upp en "Till salu" skylt. När det sedan är dags för visning så kommer det en del intresserade människor. Ett par vill till och med titta på lägeneheten över cafét. Efteråt tycker Bob att det känns lite mer verkligt och inte alls bra. Han vet att bl.a. Betty tycker att han sviker byborna eftersom det kanske inte kommer att finnas någon butik i byn längre.

Mark kollar övervakningsfilmen från kamerorna på Home Farm och han ser då när Faye kommer dit. Han ringer upp henne och lämnar ett meddelande på mobilsvararen.

Betty rotar i Pearls sopor och Pearl ser det och kommer ut. Betty hittar rester av exotiska frukter och anklagar Pearl för plagiat. När Betty gått så går Pearl in och låter Alan smaka på hennes sylt. Han tycker inte den är god.
När det sedan är dags att lämna in sylten till Home Farm kommer Betty med sin sylt som hon kallar Exotica och strax efter kommer Pearl och viskar till Natasha att hon har jordgubbssylt.
Senare ser man när Natasha besöker Pearl och Betty står utanför och är nyfiken. Antagligen har Natasha sagt att Pearl är en vinnare för när Betty är på puben senare så är hon väldigt sur för att Pearl och Alan lurat henne att göra något speciellt. När Alan påpekar att båda faktiskt har vunnit på detta, Betty säljer sin chutney och Pearl sylt så blir de vänner igen.

Lexi vill vara värdinna på pokerkvällen för att slippa umgås med Nicola men det får hon inte. Så hon får tjejerna att gå till puben innan de åker in till stan för att gå på bio.
Gubbarna som spelar poker verkar ha det trevligt. Rodney har inga pengar så han får lov att skriva en skuldsedel. Jimmy vinner det mesta och när Nicola hör det blir hon arg för att han "skinnat" hennes chef. Hon vill att han ska lämna tillbaka pengarna och be om ursäkt. Senare på puben så vill inte Jimmy be om ursäkt så hon går fram till Mark och gör det själv. Mark tyckte det var roligt att vara med grabbarna och ville gärna göra om det... Natasha blev något förvånad.

Sam säger upp sig och både Nathan och Natasha blir förvånade och undrar varför. Då säger Sam att det är för att Zak tagit hjorten. När Sam gått säger Natasha att det är dags att besöka Dingles men Nathan försvarar Zak och säger att det inte är likt honom att ta en hjort, han är mer kanin och fasantjuv.

Zak är fortfarande borta och nu börjar familjen bli orolig. Belle är ledsen eftersom han skulle komma och lyssna på hennes påsktal.

Val vill bjuda Diane på lyx-spa så hon bokar in dem på en helg. Hon låter Erics kreditkort betala och han vet inte om det än.

Nathan bjuder ut Katie men hon avvisar honom. Då kallar han henne för en utnyttjare som bara utnyttjat honom när inte Lee fanns i närheten. Katie blir arg och ger honom en örfil.
Lee har kommit hem och tänker börja jobba på måndag eftersom Sam sagt upp sig.
Nathan berättar för Sam att han pratat med slaktaren och det var inte Zak som varit där med hjortköttet. Så han ber Sam att ta tillbaka avskedsansökan och Sam tackar ja om han får mer betalt och det får han. Katie hör det och tror att Nathan gått med på det för att imponera på henne.

När Nathan ser Lee halta runt på gården så säger han åt honom att han ska lyssna mer på sin morfar eftersom han vet mer än man tror.
Sedan smyger sig Nathan på Mick och frågar om han har något mer han tänker stjäla. Han vet om att Mick stal hjorten. Precis då kommer Lee och vill försvara sin morfar men då erkänner Mick att det var han som stal hjorten.

Senare så möts Lee och Nathan utanför puben och Nathan ger Lee sparken.



Ursäkta om jag missat något men jag känner att jag inte riktigt hängde med i dagens avsnitt, börjar kanske bli gammal och tankspridd. Har jag skrivit fel eller missat något får ni hjälpa mig.
Det jag är osäker på är om Mick är Lees morfar eller farfar? Jag har för mig att de sa att han var morfar när de kom in i serien men idag översattes det med farfar... Nåja, ni vet vem jag menar ändå =)





Kommentarer
Postat av: Erik

Nathan fortsätter att vara otrevlig - speciellt mot Lee, sin rival. Förstår inte varför Mick satte ut fällorna. Tänker han tala om det för Lee? Hur kunde Nathan veta att det var han? Han utnyttjade det till fullo i alla fall. Var är Zak egentligen?

2011-05-19 @ 18:29:19
Postat av: Tina

...och när kommer det fram att det var Dinglarna som har gjort så att Bob måste sälja affären, men det kommer väl att sopas under mattan så som annat fuffens som Dinglarna gör.

2011-05-19 @ 18:49:45
Postat av: ylva

Tyckte också det var lite hattande hit och dit, du är varken gammal eller tankspridd :-)

Allt hänger i luften, nu vill jag ha lite svar!

2011-05-19 @ 18:59:30
Postat av: Lena

Herregud vad har dom gjort med min Betty, hon går ju knappt att känna igen längre sån gnälltant som hon blivit.



Resten orkar jag inte bry mig om, jag fortsätter att vänta på de utlovade bättre tiderna:-)

2011-05-19 @ 20:18:40
Postat av: Mariann

Jag håller med Lena - såklart :)

I morgon struntar jag i HTG och tar tåget till Stockholm för att åka till Helsingfors på Siljarock-kryssning. Hoppas bara att SJ inte strular till det så jag missar båten för då ska de få se en tant som är bra mycket surare och farligare än Betty!

Trevlig helg på er allihop.

2011-05-19 @ 21:51:27
Postat av: Mariann

mäh? nu blev det så där konstigt att jag inte kan posta mitt inlägg.. försöker igen:

Jag håller med Lena - såklart :)

I morgon struntar jag i HTG och tar tåget till Stockholm för att åka till Helsingfors på Siljarock-kryssning. Hoppas bara att SJ inte strular till det så jag missar båten för då ska de få se en tant som är bra mycket surare och farligare än Betty!

Trevlig helg på er allihop.

2011-05-19 @ 21:53:02
Postat av: Erik

Lee är Micks grandson är det enda som står på Wikipedia, så han kan vara både morfar och farfar, sedan är det översättarna som vimsar fram och tillbaka och tycker olika eller glömmer - som i går, när det blev kaniner och harar om vartannat. Du gör ett fantastiskt jobb, Marie som hinner skriva det här varje dag och kommer ihåg så mycket, själv skulle jag inte minnas så mycket detaljer efteråt. Du skriver väl inte ner något medan du tittar?

Jag undrar hur länge Zak kommer att vara borta, om han finns i byn borde han väl ha dykt upp - om han inte blev så sur att han stack till Irland eller Sydamerika eller något annat osannolikt ställe - men fullt så förolämpad kan han väl inte ha blivit för att han blev oskyldigt anklagad?

2011-05-19 @ 21:58:40
Postat av: Erik

Lee är Micks grandson är det enda som står på Wikipedia, så han kan vara både morfar och farfar, sedan är det översättarna som vimsar fram och tillbaka och tycker olika eller glömmer - som i går, när det blev kaniner och harar om vartannat. Du gör ett fantastiskt jobb, Marie som hinner skriva det här varje dag och kommer ihåg så mycket, själv skulle jag inte minnas så mycket detaljer efteråt. Du skriver väl inte ner något medan du tittar?

Jag undrar hur länge Zak kommer att vara borta, om han finns i byn borde han väl ha dykt upp - om han inte blev så sur att han stack till Irland eller Sydamerika eller något annat osannolikt ställe - men fullt så förolämpad kan han väl inte ha blivit för att han blev oskyldigt anklagad?

2011-05-19 @ 21:59:44
Postat av: Erik

Lee är Micks grandson är det enda som står på Wikipedia, så han kan vara både morfar och farfar, sedan är det översättarna som vimsar fram och tillbaka och tycker olika eller glömmer - som i går, när det blev kaniner och harar om vartannat. Du gör ett fantastiskt jobb, Marie som hinner skriva det här varje dag och kommer ihåg så mycket, själv skulle jag inte minnas så mycket detaljer efteråt. Du skriver väl inte ner något medan du tittar?

Jag undrar hur länge Zak kommer att vara borta, om han finns i byn borde han väl ha dykt upp - om han inte blev så sur att han stack till Irland eller Sydamerika eller något annat osannolikt ställe - men fullt så förolämpad kan han väl inte ha blivit för att han blev oskyldigt anklagad?

2011-05-19 @ 22:00:11
Postat av: Erik

Jag råkade visst ut för samma sak som Marianne, två gånger om!

2011-05-19 @ 22:07:07
Postat av: Hanna

Lee satte nog ut fällorna för att han har ekonomiska problem. Han blev ju besviken när han fick sin lön av Diane.



Nathan är verkligen en stor gris, han gör sig ovän med alla i byn. Kanske lite väl överdrivet.

2011-05-19 @ 22:49:31
URL: http://karusellflickanskrypin1.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag menade förstås Mick när det gällde fällorna :0)

2011-05-20 @ 00:08:29
Postat av: irene

tror du fick med det mesta... men det va ett rörigt avsnitt ha en fin helg alla HTG. vänner

2011-05-20 @ 05:50:25
Postat av: Mariann

Ahaa, jag missade att Mick blev besviken över lönen. Så går det när jag snabbspolar, men det kommer jag att fortsätta med tills det blir bättre - om det nu blir bättre...

Nog för att jag och Erik gillar att skriva här på bloggen men det är inte DÄRFÖR vi tar upp extra mycket plats just nu. Inte heller är det så att vi stammar. Det bara blir så ibland att kommentarerna förökar sig :)

2011-05-20 @ 06:25:35
Postat av: Mariann

ja.. och så klart så blir man ibland så hissig att man glömmer delar av vad man vill påpeka så då blir det ännu en kommentar. Jag skulle ju också hålla med Hanna om att Nathan är för överdriven i sin svinighet!

2011-05-20 @ 06:27:30
Postat av: ylva

Visst är det överdrivet och Nathan har ingen trovärdighet i sin svinighet, han är bara som en irriterande mygga man vill vifta bort :-)Usch, vilken tråkig familj!

Hade glömt att Mick var besviken på lönen, tack Hanna!

2011-05-20 @ 07:33:17
Postat av: ylva

Glömde önska er alla en trevlig helg, vi ses på måndag!

2011-05-20 @ 08:00:33
Postat av: Erik

Varför önskar alla trevlig helg redan? Ni glömmer väl inte att titta på dagens avsnitt? Eller hinner ni inte skriva mer i dag eller under helgen?

2011-05-20 @ 08:25:15
Postat av: ylva

Jag garderar mig, vet inte om jag kommer in här mer idag.

2011-05-20 @ 11:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0