S A V E O U R C H U R C H !

Gennie råkade få veta att det var uppträdande i kyrkan och hon blev helt sjuk och låste in sig på toaletten. Nicola fick komma och försöka prata ut henne. Det var inte mycket de kunde göra. Doug kom på att om de sjöng så skulle Gennies nervositet kanske släppa. Det lyckades och hon kunde komma ut från toan.
Uppträdandet var nära och David och Eric var nöjda när de hörde att kören hade problem. De gick till kyrkan för att lyssna på "eländet" men blev väldigt förvånade över att det lät så bra som det gjorde.
Nicola hade löst det genom att låta Betty mima medan Gennie stod bakom kulisserna.

Lily fick en yrselattack och rasade i golvet. Som tur var kom Rodney precis så hon fick hjälp. Han lyckades övertala henne att åka till sjukhuset för operation, utan att säga något till Edna.

Jimmy och Carl ser över deras tillgångar och om de har några skulder de kan kräva in.  Matthew kommer in och bara ler men hinner inte tala om varför för Anna kommer in. Hon får berätta den glädjande nyheten själv, att hon lånar 35 000£ till dem.
Carl känner sig tvungen att sälja huset Daz bor i. Daz ser det och blir helt förtvivlad, han tror inte att Carl kan göra så men lagen är på husägarens sida. Debbie försöker lägga ett gott ord men det hjälper inte.

Eric är irriterad på Victoria för att hon låser in sig på badrummet på morgonen så han säger åt Val att Vic måste flytta. Val berättar det för henne och hon blir inte glad. Diane välkomnar henne hem igen, precis innan hon får veta att det finns ett husdjur som också kommer hem...

Jake vet att Jas och Shane gjort slut så han tror att han kommer att få en chans till. Daz tror honom inte...
När Jake sedan ser att Jas är ute och går med Daniel så passar han på att få träffa sin "lillebror". Det slutar med att han får följa med Jas och Daniel hem.

Nu är det dags för den stora körtävlingen. Lily och Rodney kommer inte vara med eftersom de är på väg till sjukhuset. Lily är jättenervös och när Rodney är och hämtar en vas till hennes blommor så sticker hon.

Kören är på plats, även Eric och David smyger runt där. Val har sytt västar till medlemmarna så de kan bilda meningen " save our church!" när de står på scenen. Gennie är supernervös.
David och Eric är endast ute efter att förstöra så de lurar Betty att Nicola vill skämma bort henne lite och bjuda på sherry. Betty blir givetvis smickrad och kan inte säga nej. Det slutar med att hon är något onykter och glömmer bort tävlingen. När hon sedan kommer ihåg den så "råkar" dörren vara låst.
Då ringer Rodney till Nicola för att få prata med Edna och han talar om att Lily har försvunnit. Edna lämnar kören och får sällskap av Pearl som vill hjälpa till.
De åker hem och Rodney berättar till slut om Lilys situation. Då kommer Lily precis hem och Edna visar att hon är väldigt orolig för sin syster.

Kören ska upp på scen och nu fattas det som sagt ännu fler medlemmar. Västarna kan tyvärr inte användas längre eftersom de är så få. De får göra så gott de kan och Val tar på sig rollen som solosångare. Det börjar rätt bra och Gennie står vid sidan om och sjunger hur bra som helst eftersom hon inte syns. Plötsligt får Val en hostattack och det märks att det inte var hon som sjöng.
Publiken börjar bua och kören lämnar scenen i panik...
Eric och David är synnerligen nöjda, de kunde inte ha gjort det bättre själva.


Undrar om det verkligen är Gennie som sjunger eller om det är en sångerska?

Kommentarer
Postat av: Tina V

Om det inte är hon som sjunger, så har dom hittat någon som sjunger som Gennie pratar.

Bra är det i alla fall.

2011-03-03 @ 20:27:30
Postat av: Honey

Alla skådisarna har underbara sångröster. Det finns massor med clip på Youtube.Så det är definitivt Gennie som sjunger på riktigt. Det finns ett videoclip på Youtube som heter : Emmerdale High Society.

2011-03-03 @ 20:56:34
Postat av: anita

Läser era funderingar om blogg och forum. Är för dåligt insatt hur allt funkar..Har bara en önskan att bloggen blir kvar,jag har blivit beroende av den tror jag. Ser avsnittet och läser blogg och kommentarer efteråt. Den är oersättlig när man missat något avsnitt, man blir uppdaterad direkt. En stor eloge till bloggaren!!!

2011-03-04 @ 10:24:21
Postat av: ylva

Någon som vet varför webbkamerorna inte uppdaterar? Det är evig natt där!

2011-03-04 @ 11:22:25
Postat av: Carina

Vad nöjd betty var att bli betraktad som körens "stjärna" och ännu mer sen när hon såg godsakerna... Så typiskt att Gennie skulle börja hosta mitt i alltihopa. Får hoppas att Lily får gjort sin operation nu. Nu har allt lugnat ner sig lite i dramatiken och är lite mer av det vanliga kaoset.

2011-03-04 @ 11:48:37
Postat av: Tina

..men vem släppte ut Betty? Man fick ju inte se hur hon kom ut. Det hade jag vela se:(

2011-03-04 @ 12:54:26
Postat av: Mikaela

Måste bara säga att jag älskar denna blogg!!! :) Min favorit!

2011-03-04 @ 20:51:39
Postat av: Sara

Jag tänkte också på vem som släppte ut Betty. Det måste varit någon städerska eller något på stället :)

2011-03-04 @ 23:35:34
Postat av: Lena

Var det bara tillfälligt sonen i Herrskap och tjänstefolk var med i Holby City eller har han en varaktig roll där?



Försökte gå in på TV Play och titta på ett avsnitt men det fanns inget.



Var så förälskad i honom när jag var ung så det skulle vara roligt att se hur han ser ut nu:-)

2011-03-05 @ 00:43:16
Postat av: Mija

Hej Lena!

Om du menar han som spelade James Bellamy, så kolla länkarna nedan:



http://sv.wikipedia.org/wiki/Simon_Williams

Williams%28actor" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/SimonWilliams(actor)

2011-03-05 @ 08:30:48
Postat av: Tina

Översättarna gjorde en blunder igen när de kallade Gennie för Jenny.

2011-03-05 @ 11:03:11
Postat av: Tessan

Jag reagerade oxå på det och tänkte vem är Jenny.

2011-03-05 @ 12:00:02
Postat av: Lena

Jo Mija men jag hittar inget där jag ser hur han ser ut idag.



Nu är vi ju nästan jämngamla så det kunde vara kul.



När jag var tonåring och H o Tj gick så var han ju på gränsen till farbror men ack så snygg.

2011-03-05 @ 12:52:47
Postat av: Honey

Hej Lena!

Simon Williams kommer att vara med några avsnitt till. Om cirka 12 avsnitt.

Tyvärr se vet jag inte hur man lägger upp länkar, men på imdb (The Internet Movie Database) kan du se hur han ser ut nu. Skriv hans namn i sökrutan.

Jag älskade Herrskap och Tjänstefolk när den gick på 70-talet.



2011-03-05 @ 14:29:18
Postat av: Lena

Honey



Tack snälla



visst är han fortfarande snygg:-)



Då skall jag försöka komma ihåg att se på Holby City om två veckor ungefär.



Ni som ser den här får gärna vara snälla och nämna här när han dyker upp.

2011-03-05 @ 15:35:58
Postat av: Honey

Ja, visst ser han bra ut fortfarande.

I början slötittade jag bara på Holby City, men sen läste jag lite vad som kommer att hända framåt i tiden så nu spelar jag in varje avsnitt. Jag säger till när han dyker upp igen. Hoppas att tv4 fortsätter att köpa in serien.

2011-03-05 @ 16:48:23
Postat av: Lena

Tack det var snällt. Eftersom du också gillade H o Tj så hoppas jag att du inte missat Downton Abbey.

Går på lördagarna och är en nyinspelad variant av den. Väldigt bra.



2011-03-06 @ 10:08:14
Postat av: Honey

Downton Abbey är en favorit. Läste just att dom har börjat filma säsong 2. Amy Nuttall som spelade Chloe i HTG har en roll där. Vi får hoppas att svt köper in den säsongen också.

Det finns också en ny serie som heter Upstairs,Downstairs där Jean Marsh/Rose (nu 77år)har en roll. Den går i engelsk tv nu.

2011-03-06 @ 13:09:45
Postat av: Lena

Du Honey



Är det en ny serie eller en nyinspelning av den gamla? Har för mig att det var just så H o Tj hette

redan då

2011-03-07 @ 13:59:50
Postat av: Honey

Lena- Ja, det är en nyinspelning av den gamla.

2011-03-07 @ 17:56:59
Postat av: Lena

Vad roligt, ser jag fram emot.

Då får dom leta fram en ny snygging till rollen som son i huset:-)

2011-03-07 @ 20:48:25
Postat av: Colin

Unless it's the translation that's at fault, I would say it is NOT a remake, because the new series is set in 1936, whereas the original series ended around 1930 or 1931. So it's a continuation.

2011-03-08 @ 00:58:11
Postat av: SoP

apropå nya "herrskap o tjänstefolk"-Colin har helt rätt, den som går nu tar vid lite efter att den gamla slutade. Har hört det på radio tror jag? Jag ligger sex avsnitt efter i Emmerdale o har svurit en stund nu för 4play bara tjatar " error" hela tiden- morr Vill inte läsa här förrän jag sett avsnitten ju-

2011-03-08 @ 04:06:46
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0