"Oj jag rörde hans hand...starta ett rykte..."

Val retar Nicola när de står vid loppmarknaden. Hon nämner schweizerost och Nicola blir sur. Laurel hittar henne utanför vid bilen och hon frågar hur det är. Varför inte Nicola är med Jimmy i Schweiz? När hon får reda på orsaken så märker hon att Nicola kanske ångrar sig.
Nicola försöker be Jimmy om ursäkt när de ses på puben men Jimmy är inte intresserad. (Det gick väldigt fort att åka tur och retur till Schweiz)

Maisie trivs på jobbet och hon frågar Val vad som är det bästa med att äga en bar. Givetvis har Val sina givna svar som att hänga i baren, man kan hinka sprit  och att man kan komma och gå som man vill...
När Mark kommer för att besöka sin dotter frågar han Val om Maisie kan ta rast och Val svarar "visst men det kommer att kosta dig en puss". Mark var inte riktigt med på det skämtet.. De går ut och sätter sig på en bänk och pratar och Maisie berättar då att hon vill ha en egen pub för hon tycker att det verkar så kul och hon trivs väldigt bra i den miljön.
Mark går sedan tillbaka till puben och frågar Val om hur det går för Maisie. Val berömmer henne och säger att puben skulle inte vara sig lik om Maisie inte fanns där men hon blir inte lika glad när hon hör att Maisie vill bli pubägare.
Men senare när Val pratar med Eric ser hon det fina med om Mark köper puben, de kan få ut massor av pengar. Hon och Eric söker upp Mark som sitter på cafét. De säger att de gärna går med på hans förslag bara han ger dem ett pris så ska de tänka på saken. Mark fattar ingenting men får sedan veta att de pratar om puben. Då förklarar han att han inte tänkt köpa deras pub. Val och Eric går därifrån med svansen mellan benen.

Mark kan inte släppa tanken på puben så han ställer sig och tjuvkikar genom fönstret när Maisie jobbar. Det han ser är en glad dotter som verkar trivas bra på sitt jobb. Han går in och pratar med Val och Eric i rummet bakom. Nu berättar han att han kan tänka sig att göra efterforskningar på hur mycket puben är värd men de måste lova att inget säga till Natasha. Nu har bara Val problemet med hur ska hon lösa det med Diane som inget vet.

Val vill att Diane ska sälja sin pubdel till henne innan Mark gör sitt köp och därför börjar hon säga till Diane att hon ser trött och sliten ut, hon behöver nog vila, inte vill hon att Rodney ska vara kistbärare på hennes begravning...
Diane blir inte alls glad när hon hör att hon verkar trött. Val försöker få det som att Diane gör fel när gästerna beställer mat och det hör Maisie. Då får Maisie veta vad Val håller på med och för att hjälpa till börjar hon också säga att Diane ser trött ut. Dessutom ber hon Nathan att hämta sömnpiller ur deras mammas medicinskåp.  Hon lägge i en tablett i Dianes te men eftersom Diane har fullt upp så råkar Val dricka upp teét. Maisie blir orolig när hon hittar Val sovandes i soffan och hon häller ett glas vatten över henne. När Val får höra vad Maisie gjort så ber hon henne att låta bli att lägga sig i.

På loppmarknaden är det full rulle. Belle och Will hittar på lite bus, bl.a. så målar de mustasch på en affisch föreställande Natasha. Dessutom så får de TJ till att gå ut och gallskrika för att han trodde han sett en varg...medan de snor en burk med karameller. Sedan sitter de utanför tillsammans med TJ och har en lek där man ska svara på en fråga och svarar man rätt får man en karamell. Belle och Will som är lite äldre än TJ kan givetvis svaren på frågorna så TJ blir lite sur och säger att det är orättvist. Plötsligt sätter Will en karamell i halsen och Belle ropar på hjälp. Lisa är tillräckligt snabb och lyckas hjälpa Will få loss karamellen.
Natasha blir lite sur på Doug som tydligen skulle vara barnvakt och han kontrar med att det är inte hennes son eller TJ som är liten det är fel på utan det är Belle som kommer från den tjuvaktiga familjen som ska ha skulden.
Usch vilken grinig gubben han har blivit...
När Doug sedan är på cafét försöker han be om ursäkt men Brenda är inte alls på det humöret. Hon är fortfarande sur på att han försört hennes framtid.

Aaron och Victoria börjar hitta varann och trivas i varandras sällskap. Chas är inte alls glad över det.
När sedan Jimmy anklagar Aaron för att ha stulit hans plånbok så kommer Victoria till Aarons försvar och säger att det kan ha varit vem som helst som tagit plånboken. Jimmy får ge med sig.
Victoria frågar sedan Aaron hur mycket pengar det var i den och att hon ska ha hälften. Daz och Andy ser inte heller med så glada ögon på deras vänskap.

Lexi planerar bröllopet och tittar i massa tidningar för tips. Betty råder henne till att handla på auktion på nätet istället och Lexi är först tveksam men sedan gör hon det. Hon får tag på både slöja, krona och klänning och det gör att hon är jättenöjd. Carl verkar inte alls lika entusiastisk och Lexi får planera allt själv.

Jamie  köpte upp Bettys hemgjorda chutney på loppmarknaden. Sedan gick han hem och gjorde fina etiketter till burkarna för att kunna sälja dem vidare. Första stoppet är på Home Farm och Nicola blir genast intresserad. Hon behöver massor med mat till jakterna som kommer att anordnas. Detta gör att Jamie inte har några burkar kvar så han lurar Betty till att hjälpa honom att göra mer chutney. Han säger att de burkar han köpt hade gått sönder och han som tänk skicka det till Louise som påminnelse om byn. För den chutney är som en kram på burk...
Betty smälter givetvis och lovar att koka ny men hon ger honom inte receptet för det är hemligt.

Visst var det mycket snö i byn idag =)

Det var ingen som reagerade på min lilla pik om Dorothy/Scarlett igår men jag tyckte hon var så söt med sina flätor och lik Dorothy i trollkarlen från Oz.


Kommentarer
Postat av: Erik

Mycket vimsande hit och dit med den eventuella försäljningen av puben i dag. Det kan väl aldrig sluta väl med Vals försök att hålla Diane utanför. Dessutom vet ju inte Natasha något om planerna än.

Och att Jimmy och Nicola ska bli ihop igen ser mörkt ut...

Ja, det var ovanligt mycket snö i dag för att vara England. Undrar när det var inspelat. Colin kanske vet? Allt spelas ju inte in i samma ordning som det visas.

Inget HTG förrän på måndag nu ...

2011-04-28 @ 15:43:38
Postat av: Madeleine

Jag vet inte varför, men hela familjen Wylde känns oäkta, passar inte in!

Hoppas på att det blir mer med Diane, jag tycker hon är så underbar i sin roll.

Mer med henne, och okej Val också!

2011-04-28 @ 17:05:19
Postat av: Madeleine

Marianne, har du helt tröttnat, jag är tyvärr sjukskriven efter en olycka, så då kollar jag på HTG.

Om man ligger gipsad finns inte mkt att se, jag hatar,Två och en halv män, med äcket Charlie Sheen,

Våra bästa år, och Jims värld är ju hemsk!

Engelska serier är bäst ändå!

Kram

2011-04-28 @ 18:06:25
Postat av: Lena

Tack för den förklaringen Marie. Jag undrade så vad du menade men ville inte visa min okunskap så tydligt, vilket jag naturligtvis gör nu:-)



2011-04-28 @ 18:40:04
Postat av: lENA

visa min okunskap?

villket uttryck



blotta min brist på bildning är det väl mer frågan om, tyvärr:-)



och du Jesper snälla

lugna mig med att Betty blir sitt gamla jag igen snart för nu börjar det bli trist igen.



Tycker folk är lite väl uppriktiga (eller bara elaka) i HTG just nu. Det är tydligen hur ok som helst att prata nedlåtande om folk t.ex.Paddy, Jimmy o.s.v rakt framför dem.



Värst idag var ändå Dougs beteende framför barnen, när de blev påkomna med att ha tagit karamellburken,

helt oförsvarligt beteende av en s.k. vuxen.



Nä det är inte mycket som gör mig glad i HTG just nu

men det är ju VM i konståkning så:-)

2011-04-28 @ 19:18:23
Postat av: Mariann

Nej då, här är jag! :) Jag klamrar mig envist kvar och hoppas på bättring. Men jag ska erkänna att jag snabbspolar mig genom det mesta. Jag spyr på att de är så fruktansvärt elaka mot varandra hela tiden. Det är så onormalt. Och därför missar jag ju en hel del. Som att Scarlett va på väg till trollkarlen i Oz :)

Två och halv män har jag tyckt varit lite småroligt ända tills det visade sig att Charlie Sheen är lika äcklig på riktigt. Men Jims värld! Nåt så fruktansvärt! En kvinnosyn som på 1800-talet. Fy! Våra värsta år kan jag faktiskt slötitta på nån gång när jag har möjlighet. Mest för att jag måste kolla hur de har skruvat till historien ytterligare. Där har ju alla varit gift med alla och de har varit besatta av demoner och annat tok. Nu börjar jag snart tro att manusförfattarna för HTG kommer från Våra värsta.. nej den serien va ju kul. Våra BÄSTA år ska det ju va :)

2011-04-28 @ 20:04:18
Postat av: Mariann

..och den där Doug verkar ju fått en psykos eller nåt. Helt idiot!

2011-04-28 @ 20:05:05
Postat av: Tessan

Tänk att man kan tycka så olika... jag älskar 2½ män och Jims värld. :)

2011-04-28 @ 20:34:17
Postat av: Tina

...men Doug sade ju bara sanningen, för vem var det som stal pengarna och fixade så att godiset kunde bli stulet? Hon har i alla fall haft en god lärare i Shadrack.



Sedan hoppas jag inte att puben säljs,

2011-04-28 @ 22:18:07
Postat av: SoP

Håller med Tina- vad är det för fel med att säga åt ungarna när de bär sig illa åt? Kom att tänka på " the boy who cried wolf" med TJ-undrar om han kommer att råka illa ut senare? Doug är ledsen o svartsjuk,o gör väl knappast det värsta nån sotis snubbe gjort i den här serien- Tänkte,när ungen satte karamellen i halsen,vuxna människor ställer sig o bankar ungen i ryggen? Typ sätt fast karamellen Ännu mer så han säkert kvävs. Och vad skulle Jamie tillbaks att göra ? Han blir bara fulare för varje gång jag ser honom.Låter illa gör han också.

2011-04-28 @ 23:26:42
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Lena

Det behöver inte vara okunskap. Det kanske bara var jag som gjorde den kopplingen =)

2011-04-29 @ 07:44:06
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Såg repris på avsnittet från igår, tidigt imorse.

Ser ut som pappa Wylde har en diskret toupe och Maisie har hon mjölktänderna kvar, he,he!

Börjar gilla Brenda mer nu!

Och jag som inte skulle titta, men jag blev ju sjukskriven och HTG har blivit lite bättre.

Förresten är Jimmy lite sexig, skulle välja honom framför Carl som är elak och falsk.

Till sist, kan inte Jamie flytta från byn!!!

2011-04-29 @ 10:39:58
Postat av: Lena

Det var ju inte det att barnen blev tillsagda att de gjort fel som jag reagerade på utan sättet Doug gjorde det på som jag tyckte var osmakligt. Att det är ok att lämna ut och förnedra vuxna i HTG har vi ju sett gång på gång nu men......



2011-04-29 @ 13:42:05
Postat av: Micke

Skönt att jag inte är den enda som är trött på Doug, gnälligare gubbe får man ju leta efter! Skönt att de snart kommer nya manusförfattare så att serien förhoppningsvis blir värd att följa igen!



Föresten, är det någon som kan förklara vad som hände med Dougs fru, vad hon nu hette? Jag kommer ihåg att hon försvann under barnförväxlings storyn men att hon skulle komma tillbaka när allt hade löst sig. Det verkar ju konstigt att hon som startade allt med Arthur inte ens kommer och hälsar på sitt barnbarn!

2011-04-30 @ 10:10:28
Postat av: Mariann

Laurel's mamma, vadhonnuhette, bor väl i närheten av den andra dottern, vadnuHONhette. Manusförfattarna ville tydligen inte ha med kärringen och skrev ut henne, och ips vips är det som hon aldrig funnits. Men nog kunde de väl åtminstone nämna henne så det verkar lite trovärdigt. Men.. de här manusförfattarna har ju, enligt mig, inte värst trovärdighet i nåt så...

2011-05-01 @ 14:44:50
Postat av: Bo

Blogginnehavaren saknar humor.

2011-05-01 @ 19:01:07
Postat av: Anonym

Okej, tack för svaret Mariann! Vi kan ju bara hoppas att de nya manusförfattarna är trovärdigare ;)

2011-05-01 @ 22:25:08
Postat av: Micke

Det var självklart jag som skrev det ovanför,hade glömt att kryssa i kom ihåg mig rutan ;)

2011-05-02 @ 08:03:31
Postat av: Adm

>>>Micke & Mariann

Hon hette Hilary och drog till Sydamerika (?) där hon träffade en yngre kille och ville skilja sig från Doug.



>>>Bo

Du kanske har rätt, inte för jag vet vad du grundar det på...men bara därför tänker jag inte kommentera ditt inlägg(om andra hem till...)som jag tyckte var roligt ;)

2011-05-02 @ 08:29:43
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Mariann

Oj först trodde jag att Adm hade ett personligt meddelande till mig och min sambo. Han heter nämligen Mikael och efter 26 år tillsammans går vi under benämningen MickeåMariann. Alltså, vi är inte längre två individer utan MickeåMariann i ett och samma svep i alla sammanhang :) Så jag hajade till här, tills jag insåg att det va en annan Micke.



Ja, just ja Hilary hette hon. Jaha, så hon blev kvar där i Sydamerika med sin toyboy? Där ser man.. Hoppas hon är lyckligare än sur-Doug då :)

2011-05-02 @ 11:07:00
Postat av: Juni

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 00:33:12
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0