En casanova...eller två...

Idag fick vi äntligen veta vad Shadrach menade med att han "saknade flickan". Han berättade allt för Laurel och det verkade vara vad hon behövde för att få annat att tänka på. Hon fick veta att Shadrach hade i yngre år blivit kär i en kvinna fast han redan var gift med en annan. Tyvärr hade hans kärleksdam dött i unga år men hunnit med att föda en dotter till Shadrach. Dottern hamnade på barnhem och därefter har han inte hört något om henne. Detta gjorde nu att han mådde så dåligt eftersom han hade övergivit henne när hon var liten. Han fick Laurel att berätta det för Chas som först blev vansinnigt förbannad men sedan lugnade hon ner sig när hon pratat med sin far. Tillsammans kom de fram till att de ska leta rätt på flickan.

Laurels mamma Hilary kom för att se hur dottern mår men hon hann bara träffa Ashley som rådde henne att åka hem. På vägen till taxin så träffar hon Betty som övertalar henne att stanna kvar och sova över där i stället.

Andy har dåligt samvete för vad han gjort så nu ska han ordna en fest för Jo på puben. Hon får pengar för att köpa sig något fint för han vill att hon ska glänsa den kvällen. Hon känner sig rätt obekväm med att slösa pengar  men Andy insisterar. Sin blåtira förklarar hon att hon fått från en get som sparkat henne när mjölkat den. Val och Diane verkar tro henne eftersom hon inte är den mesiga typen som skulle tåla att bli slagen. Jo ser mer och mer olycklig ut.
Andy pratar med Debbie och säger att det är lugnt med att hon inte skriver på adoptionen för är det så Jo vill ha det så får det bli så.

Donna får kaffe och choklad av Shane på polisstationen och hon blir misstänksam mot honom för han brukar inte vara så snäll mot henne. Hon vill inte ha kaffet han tänker ge henne utan tar hans mugg i stället för hon tror att han preparetat hennes kaffe med laxermedel. Vi får inte veta vilket eftersom hon sedan råkar spilla ut kaffet över Ross som råkar skrämma henne. Senare efter jobbet ska de ut på stan men när Shane bjuder med sig själv avstår Donna och åker hem till Marlon i stället.

Daz är ledsen över att inte kunna träffa Scarlett och hon vill så gärna träffa honom att hon smiter och gör det i smyg. Debbie och Eli försöker ge goda råd och det slutar med att de spelar upp en scen med Eli som Scarletts nya pojkvän. Det var riktigt roligt att se Jimmys, Lexis och Matts min när Scarlett kommer hem med sin nya kärlek. Eli var ju inte sen till att utnyttja situationen och kunde med glädje spela med. Med de vuxna fann sig snabbt och spelade med så de erbjöd kärleksparet en dubbelsäng i ett rum som är avskilt och även kondomer och en flaska champagne. Det uppskattades inte av Scarlett för hon kunde inte fullfölja charadern längre. Eli blev utkastad och Scarlett vann kampen, nu får hon träffa Daz.


Kommentarer
Postat av: lantis

O vad jag längtar till någon klämmer ur sig att Gray har varit med Paul,så att Katie får se hur han utnyttjar henne.

Jobbigt för Jo när Andy bara fjäskar, jag hade varit livrädd för honom.

Han har varit rätt så argsint tidigare.

2010-09-13 @ 16:05:30
Postat av: Eva

Det var roligt att se scarlett med Eli , när hon sa jag har hittat en bättre kille, och dumpat daz.

Ska bli spännande imorron å se vad som händer.

jag gillar shadderak, han vill så gärna söka efter sin dotter.Jag tror att dom kommer att få reda på att andy slår jo,

2010-09-13 @ 16:15:32
Postat av: Ann-Marie

det e konstigt tycker jag, rykten sprids snabbt i byn men ändå vet inte Katie om Grays o Pauls rajtantajtan! Undrar vem det e i byn som är Shadracks okända dotter. Eftersom mamman e begravd i byn borde det inte va svårt att hitta tösen. Ja detta fjäskande med Andy. Så typiskt av misshandlare att försöka döva sitt samvete. Tror även sanningen snart kommer fram. Håller tummarna att Jo lämnar Andy.

2010-09-13 @ 17:04:41
Postat av: Annette

Jag hoppas också att Jo lämnar Andy och att han får fängelsestraff och förlorar vårdnaden av Sarah.



Annette

2010-09-13 @ 18:02:38
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Marcus

Shadrach såg verkligen rädd och ynklig ut när han låste in sig i ladan för att komma undan Chas, men de kommer säkert att hitta hand dotter och så flyttar hon till byn, eller vad tror ni?

2010-09-13 @ 18:37:27
Postat av: Erik

Ganska spännande nu, mycket att vänta på: obduktionsresultatet och om Schadrach ska få träffa sin förlorade dotter snart. Att Hilary blev kvar är det väl också någon uträkning med. Andy blir man dock ganska trött på, allt fjäskande nu, men sedan kommer han väl att slå Jo igen, kanske ännu värre. Hon skulle ha stuckit medan hon kunde.

2010-09-13 @ 18:56:40
Postat av: Lena

På något sätt känns det som att Jo är Schadrach dotter

2010-09-13 @ 19:16:12
Postat av: Lotta

Nej jag tror inte att Jo e shaderacks dotter...tror det är någon annan,Som kommer snart in i serien.

Andy ska vara glad att han har en sådan snäll fru.

Jo borde stuckit ifrån han då hon packade väskan.

Liten by sprids nyheterna snabbt om man har sådana skvaller kärringar som betty.

Nä jag tycker att gray e lite för mycket....börjar tröttna på hans tupperier med katie, göra det å det ...

Ska bli spännande å se vad som kommer fram imorron:)

Kan knappt vänta!

2010-09-13 @ 19:31:43
Postat av: Lena

nä Jo kan det väl inte vara.



Vad jag vet så lever hennes mamma



Han är för go Shadrach:-)

2010-09-13 @ 20:36:50
Postat av: Brita

Tack för länken, Erik. Tyvärr saknas Eli i släktträdet. Vem är hans far/bror/kusin? Och är inte Jo redan en Dingle, bodde inte hon hos Zacharias och den förträffliga Lisa?

2010-09-13 @ 22:08:19
Postat av: Kapten



Ont om pengar, misshandel och en kille som är likblek och har flottigt hår - Jo behöver verkligen hjälp. Tycker Cain ska öppna en "Motivations-service" i byn. Kunde bli bra pengar. Inga utgitfer heller, han behöver bara några coola Tarantino-aktiga saker att säga och ett baseballträ. All set. Han kan börja med Andy.



2010-09-13 @ 23:44:44
Postat av: anne

Åh varför varför stack inte Jo när hon hade chansen. Jag tål inte se förhållanden då ena fjäskar och håller på, det är så genomskinligt att det är nått fel på gång. Och en sak till jag bara inte begriper mig på, varför i himlens värld ska Katie fortfarande föda barnet åt gary & perdy? Dom är inte ens ihop, och kommer inte kunna hålla ihop bara för ett barn skull.. skulle jag vara Katie så skulle jag också sticka fort så fort.. samma sak för Jo. stick för fean!

2010-09-14 @ 01:35:34
URL: http://enna.blogg.se/
Postat av: Tessan

>>Brita: Eli är lillebror till Marlon.

2010-09-14 @ 06:48:11
Postat av: Mariann

Eli är Marlons bror.

Jo kom till byn som sekreterare hos veterinärerna och hon bodde hos Dawn.

2010-09-14 @ 06:51:13
Postat av: Mariann

Brita: du tänker nog på Delilah Dingle, hon bodde hos Zak och Lisa.

2010-09-14 @ 06:54:21
Postat av: Jackson

Fy bubblan, Andy blir allt obehagligare! Stick, Jo!!



Är det fler än jag som har problem med att se repriser på Tv4play? Mestadels störningar - "fel i filmen", allt låser sig etc.

2010-09-14 @ 08:25:34
Postat av: Erik

Släktträdet är från 2005, Eli hade kanske inte kommit med då. Vet inte om det finns ett senare någon annanstans.

2010-09-14 @ 08:57:09
Postat av: Marcus

>>Jackson. Jag har samma problem med TV4 play som du. Och Tv4 play blir ändå bara en nödlösning för mig eftersom jag där inte kan spola förbi reklamen. Jag brukar istället spela in avsnitten jag inte kan se direkt på en gammal hedelig VHS.

2010-09-14 @ 08:59:26
Postat av: Rutigastolen

Jag tittar alltid på tv4 anytime. Då slipper man nämligen reklam:-)

http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=90366



Sen till de som är som jag och inte kan låta bli att tjuvkika på framtiden så finns mycket information att söka på http://en.Wikipedia.org. Man söker bara på de olika karaktärernas namn så får man en bra resume av det som varit (och för oss även det som kommer).

2010-09-14 @ 09:10:14
URL: http://www.rutigastolen.se
Postat av: Mariann

Men.. jag slipper reklam även på tv4play.. ahaaa kanske det är för att jag kör i Firefox med adblock?

Jag brukar också kolla på Wikipedia, men det är riskfyllt eftersom jag inte vill veta för mycket så jag läser med bara ett öga :)

2010-09-14 @ 10:23:54
Postat av: Ann-Marie

nu blev jag nyfiken på wikipedia! Hmm, fick reda på lite för mkt, shitt nyfiken i en strut. Inte bra.

2010-09-14 @ 11:42:29
Postat av: Tina

Att likna Eli som en apa, det var ganska slående, eller hur?

2010-09-14 @ 15:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0