Förnuftet tog semester

Bob åker till området där det så kallade huset finns och går runt där för att försöka få svar. Han blir så småningom inbjuden till grannen/vittnet och de börjar prata. Då vittnet inte kan komma ihåg alla dessa gånger "Viv" setts i grannskapet blir Bob förtvivlad. Plötsligt kommer vittnet ihåg att det var ett hiskeligt bråk hos grannen och det var på hennes dotters födelsedag 17 februari. Det gör att Bob rusar hem för att kolla vad Viv gjorde den dagen och det visar sig att hon var ledig och kunde ha gjort vad som helst. Viv märker att han inte tror på henne så hon kastar ut honom. Han går till B&B:t och pratar med Jamie och Louise.
Då säger Louise att den dagen tillbringade hon hela dagen på en marknad i Skipdale. Med det nya vittnesmålet åker Bob och Lou till polisen för att berätta allt. Väl hemma så är Bob jätteglad för att han haft fel om sin fru men hon är djupt besviken på honom för att han inte trott på henne. Tillslut blir det bra och de förlåter varann.
När Bob inte hör så frågar Viv Louise om varför hon ljugit och Lou svarar att man hjälper sin familj och de man tycker om, i hennes fall Jamie som mått dåligt av allt detta. Sen frågar hon Viv om allt detta med otroheten har hänt men vi får inget svar från Viv för Bob och Jamie kommer precis in i rummet.

Nu har förhållandet mellan Carl och Lexi blivit officiellt och de kysser varann fullt öppet. När de är på puben behöver Carl gå på toa och då kommer Matthew fram och säger åt henne att deras överenskommelse fortfarande gäller så hon ska inte strula till det. Jimmy ser att något är på gång och senare så konfronterar han Lexi och får veta att Matt ger henne pengar i utbyte av information. Nu mår Lexi jättedåligt och är rädd att hennes svek kommer att komma fram till Carl.
Hon försöker att säga något till honom men får aldrig rätt tillfälle...

Jas börjar jobba på puben. Marlon skämtar med henne och säger att hon är två timmar försent till första passet. Sen får hon lära sig att hälla upp en öl och det verkar inte vara så lätt. Halva ölen är full av skum så Matthew som får den säger att hon borde ta jobb som mattant för det där ser ut som potatismos. Då går Jas in i köket och hämtar en korv som hon lägger i ölen. =)

Den jobbiga stämningen mellan Dolands och Ashley fortsätter. Nu har Mel börjat kolla upp skolor i Spanien för Arthur. Hon vill vara ute i god tid...

Matthew ger Zac en lista på saker han måste göra för att få en bonus. Zac behöver ju pengarna till Belles skolgång så det är bara att sätta fart. Han ringer Eli för att få hjälp men vi vet ju att Eli inte är någon större stjärna när det gäller arbete så det går åt skogen. Eli tar emot massa utställningsföremål och en stor plasma-tv men backar sedan i i alla kartongerna som står på gårdsplanen så det mesta förstörs. Det gör att Zac inte hinner med alla göromål eftersom han måste ordna allt på nytt. Matthew säger åt honom att det är bara att fortsätta jobba om han vill ha någon bonus¨...


Trevlig helg alla HTG-vänner! =)

Kommentarer
Postat av: Tina

Han Eli måste ha noll i IQ. Vad skulle det vara bra för att backa in i utställningssakerna, det resulterade ju bara i att Zak fick mera jobb. Och sedan att han inte kan hålla händerna borta utan att nalla på sig en massa saker som inte är hans.

:(. Mattews benämning av honom var då slående; apa. :)

2010-10-15 @ 15:30:15
Postat av: Ann-Marie

nåt som "slagit" mig är att Viv är snyggare o tuffare klädd så fort hon "bryter" med Bob. När han dyker upp igen så vips blir hon samma Viv. Toppen helg önskar jag er alla!

2010-10-15 @ 16:32:47
Postat av: Erik

Det var mycket hit och dit mellan Bob och Viv, han slets verkligen mellan hopp och förtvivlan. Är allt frid och fröjd nu? Eller kommer det fram att Louise ljög? Hur reagerar han då? Sista ordet är nog inte sagt i den här historien. Och Mels konstiga planer på Arthurs skolgång i Spanien ska vi inte tala om.

Håller med Tina om Eli, han är bara med för att förstöra, verkar det som. Har han nånsin gjort något bra? Kanske, men det har vi i så fall glömt, man blir bara irriterad på honom, precis som på Nicola, om man nu inte rent av hatar henne och önskar henne så långt pepparn växer.

2010-10-15 @ 17:47:40
Postat av: Ann-Marie

Erik: Hit o dit det e väl bara förnamnet på allt hattande dom sista månaderna o HTG? Fattar inte att det blivit så mkt hattande mellan alla inblandade i serien?

2010-10-15 @ 18:00:16
Postat av: Erik

Ann-Marie: håller med dig fullständigt om hattandet. Det måste vara producenten som gillar sånt här för att få det att hända något i serien. Det måste väl finnas något annat sätt än att folk ändrar sig hit och dit hela tiden?

2010-10-15 @ 18:51:36
Postat av: Ann-Marie

Erik: Och ändå håller serien i UK? Helt makalöst att dom orkar kolla serien där. Men ändå hänger jag mig kvar vid HTG. Kan inte överge dom när som jag hängt med sedan 1972. Trevlig helg Erik. Hörs på måndag.

2010-10-15 @ 19:18:03
Postat av: Erik

Tack detsamma. Vi kämpar på med HTG. Min fru har tröttnat, men något gör att jag ändå vill se hur det går. Jag har bara sett sedan -96, -72 såg jag kanske någon gång ibland när jag kom hem från jobbet på kvällen, serien gick väl vid 19-tiden på TV2 då.

2010-10-15 @ 19:25:27
Postat av: Tina

Jo Eric den gjorde det. Jag har sett ända från början nästan. Missade de första avsnitten.



...och visst hattas det, men man är ju nyfiken så därför hänger man kvar framför tvn dag ut och dag in för att se vad som händer.



I dag var jag ledig från jobb och tänkte ha en myslunch med HTG, men... pga en bilolycka utanför Svalöv så blev vi utan ström. Alltså ingen mat och inget HTG. Avbrottet var precis lika långt som HTG(sabotage?). När strömmen återkom blev det varmt te och tv4play.

2010-10-15 @ 19:45:51
Postat av: SoP

Att polisen,korkad eller ej, Tror på Lousie ? Hon är ju lite känd för att begå mened -?

2010-10-16 @ 01:05:16
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Brita

Men inte åkte Louise dit för meneden? Kan inte minnas det. Att hon nu ljuger igen beror nog på att hon vill slippa ta hand om Vivs tvillingar.

2010-10-16 @ 04:32:06
Postat av: Tina

.... och hon vill nog också indirekt hjälpa sin pojvän.

2010-10-16 @ 10:36:18
Postat av: Cinnamon

Louise blir säkert avslöjad och jag misstänker att Viv kommer att hamna i fängelse, det ser mörkt ut för henne.

Jag började se Hem till gården först 1975 då den startade i Sverige, då låg vi 3 år efter England, där startade serien 1972. Jag missade ett år i början på åttiotalet och sen något halvår här och där då jag jobbade skift och videon var paj. Men nu missar jag inte ett avsnitt, bandar och kollar på kvällen :-)

2010-10-16 @ 12:25:05
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Erik

Vi tycks vara många trogna som följt serien mer eller mindre från början med eller utan avbrott. Ganska typiskt för många HTG-vänner, verkar det som.

2010-10-16 @ 12:27:32
Postat av: Viktoria

Jag tror att viv åker dit på ett par år minst sagt.

Louise är ju som hon är men vill ju slippa ta hand om tvillingarna.

Eli måste ju helt vara Iq befriad!Backa på grejer.. å sen säga Ojdå.Tycker synd om Zak.Jag tror att Lexi kommer att få det svårt med det här med Carl och jag tror att om då Carl får reda på vad lexi håller på med ja... då blir Lexi nog sparkad .

Matt e lömsk som en orm...

2010-10-16 @ 13:15:58
Postat av: Tina

Viktoria, jag tyckte inte synd om Zak. Han var ju den som tog hjälp? utav Eli och vet också hurdan Eli är(en stor tråring.

2010-10-16 @ 13:51:38
Postat av: Tina

Treåring, skulle det stå.

2010-10-16 @ 16:40:11
Postat av: Erik

Jag trodde det var något skånskt dialektord

2010-10-16 @ 16:49:19
Postat av: Tina

I så fall är det ett nytt sådant .;)

2010-10-17 @ 16:35:14
Postat av: viktoria

hahaha.men dingles hjälper ju varandra

2010-10-17 @ 22:51:39
Postat av: En nära vän till familjen som körde!!!

Tina:d där avbrottet sabotaget som du kalla d, var det en liten kille som avled!!!!

2010-10-17 @ 23:31:57
Postat av: Ann-Marie

Tycker synd om den stackars Zak.

2010-10-18 @ 12:56:06
Postat av: Tina

Till En nära vän till ......Jag får beklaga, men det var inte min mening att kalla den lille pojkens tragiska död för ett sabotage. Att jag skrev sabotage?

2010-10-18 @ 13:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0