Kålplantor, frieri, DNA och utpressare...

Matthew vill att Zac ska lämna en tidrapport varje dag där han fyllt i varje halvtimme vad han gör på arbetstid eftersom han missat att Eli gjort inbrott och stulit dynga. Dessutom var Matt arg för att han fått massa gödsel på bilen. Nu visade det sig att Eli var oskyldig utan det var Belle och hon fick vackert be om ursäkt.

Grayson fick ett utbrott när han skulle skruva ihop en spjälsäng och hade druckit lite. Han kände sig deppig och värdelös så när Katie kom hem så började han gråta för att hon inte litade på honom och att allt var så jobbigt. Det slutade med att han friade till henne och hon som inte tänkt på saken sa tillslut ja.

Eric fick ett nytt utpressarbrev och kände att han måste betala igen. Val började bli misstänksam så när hon fick tag på hans mobil så kollade hon hans sms...som inte fanns eftersom allt var raderat och då blev hon än mer misstänksam. Hon pressar David om vart Eric tagit vägen och han säger det. Hon åker dit och när Eric sitter på pass för att se vem som ska hämta pengarna är det givetvis Val han ser. Då tror han att det är hon som är utpressaren men det är det inte. Nu måste han tala om allt för henne och hon blir jätteledsen och kan inte tro honom när han säger att inget hände för att han faktiskt älskar Val.
Hon bestämmer sig för att flytta tillbaka till puben.

Jamie glömmer att ta hand om Terrys kålplantor så Louise blir förbannad och säger att han måste ge några av sina plantor så inte Terry står utan nu när hans kål vissnat. Motvilligt går Jamie med på det men sen köper han någon slags växtnäring till sina plantor. Nu ska han tydligen få jättefina kålhuvuden.

Mel och Greg packar och stressar för att de ska hinna med flyget till Spanien. Hilary erbjuder sig att hjälpa till så hon passar Arthur. Givetvis så sticker hon i väg med barnet så Mel och Greg missar planet. Detta leder till att Ashley känner sig tvungen att berätta allt om vad som hänt. Mel vägrar att tro på honom men Greg börjar tänka på att det faktiskt kan vara sant. De åker till sjukhuset för att få veta. Arthur är alltså ett av flera barn som kan vara Laurels och Ashleys. Eftersom Greg vill veta hur det verkligen ligger till går han med på ett DNA-test men Mel är svårare att övertala.



Trevlig helg allihop!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Mycket saker händer idag... jag tror på att Eric och val ändåså kommer att gifta sig, och det dära med katie och gray tror jag inte kommer att hålla alls...frieri yeah right...och det här med Dna,det går frammåt.

2010-10-01 @ 15:20:22
Postat av: Tessan

Gud vad Gray är fjantig. Hoppas Katie får upp ögonen för hans rätta jag snart...

2010-10-01 @ 16:32:25
Postat av: Tina

Om jag hade varit Zaks arbetsgivare hade jag nog också velat ha en tidrapport. Fast där är ju fler i byn som bara går och dräller. Vad gör Terry egentligen?



Det måste ju vara chockerande att få reda på att ens barn kanske inte är ens eget, så som Mel fick idag. Jag förstår hennes reaktion.

2010-10-01 @ 17:15:07
Postat av: Erik

Bra att det äntligen händer något med den här babyhistorien, hur den nu ska lösas. Det kommer att bli kämpigt för alla , speciellt de inblandade mammorna, att knyta an till ett nytt barn och att mista ett som man trott var sitt, om det nu blir så, men det mesta pekar väl mot det, om det inte händer något i sista stund, så att de far utomlands i alla fall. Hoppas det ordnar sig mellan Val och Eric, de verkar ju ganska förtvivlade båda två. Men det är väl bara att leta upp Rosalind och få henne att berätta sanningen om mötet på hotellrummet? Jag tror inte heller att det kommer att hålla mellan Gray och Katie. Har hon fått reda på hans homosexuella eskapader än? Dem kommer hon säkert inte att gilla.

2010-10-01 @ 17:55:19
Postat av: Pandora

Jösses vad svårmodigt det börjar bli i byn nu=((

Död bäbis med förvecklingar, kärlekstrubbel, sjuka barn, konkursmässigt ysteri, stulna fonder.. Nu får väl fanimig manusförfattarna bjuda på litet trevligheter snart, annars så blir det HTG paus ett par veckor för mig!!! Jag orkar inte med när det enbart är svårmod i denna annars så underbara serie.

Deppet spiller över kanterna nu=((

2010-10-01 @ 18:06:17
Postat av: Brita

Ja Pandora, nu får det vara nog med sjuka och/eller bortbytta barn på ett tag. För mycket freak show nu. Och Erik - inte tror jag Rosalind skulle ställa upp och bekänna sin trånad efter Eric Pollard.

2010-10-01 @ 22:24:29
Postat av: Erik

Äntligen! Det har inte gått att komma fram till bloggen på lördagsförmiddagen på grund av fel på servern (?) så jag har haft lite abstinens som inte kunnat gå in här ...

Brita: Jo, på något sätt ska det nog gå att ställa Rosalind mot väggen och få henne att berätta sanningen eller i varje fall en del av sanningen. Hur det ska gå till vet jag inte, men det behövs för att det ska bli det bröllop mellan Val och Eric som alla hoppas på. Trots allt känns de som skapta för varandra på något vis ...

2010-10-02 @ 12:30:04
Postat av: FrkHöger

Vem mer än jag brukar va på Flashback?

såg att nån skrivitom va som hänt med denna blogg i deras forum. ;)

2010-10-02 @ 13:01:20
Postat av: Erik

Visste inte att det fanns folk som skrev om HTG på Flashback också, men det gör det tydligen. Det finns en emmerdale-tråd på Familjeliv också - eller flera egentligen. För att inte tala om Facebook, som jag aldrig är inne på. Men den här bloggen är den bästa, det har jag och andra sagt många gånger till Adm/Marie

2010-10-02 @ 13:52:52
Postat av: Monika Westberg

Hej alla htg fans jag har hitta på discshop.se en sexdiscdvd somheter Hem till gården specials har kostat 479kr men nu kostar den endast 59kr plus frakt 10kr. Jag kunde inte låta bli att köpa den och det blev ingen besvikels alls i mina ögon.

2010-10-02 @ 17:06:56
Postat av: Cinnamon

Tack Monika för tipset, nu har jag lagt in en beställning på den, jag längtar redan efter den.

2010-10-02 @ 20:37:45
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Mariann

jag håller också koll på Flashback :)

Men det är (nästan) bara här jag kommenterar.

2010-10-03 @ 16:37:28
Postat av: sop

Jag kan inte låta bli att fundera på hur lilla Belle fick dit all dynga på bilen ? ?

2010-10-04 @ 01:49:36
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Tina

Hon fick nog hjälp.

2010-10-04 @ 07:52:21
Postat av: Jackson

Jobbigt med alla känslor kring detta med babyförväxlingen. Hur skall det sluta? Hur man än vänder och vrider på problemen måste ju någon/några i slutänden bli väldigt olyckliga.



Bra att utpresserskan fick vad hon tålde!

2010-10-04 @ 13:28:54
Postat av: Ann-Marie

Misstänkte jag hela tiden att det var kossan Rosalind!

2010-10-04 @ 14:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0