"Far jag kan inte få upp min kokosnöt..."

Den nynnade Lily på medan hon plockade med sina kålhuvuden och Terry snokade runt för att se hur det går för henne. Personligen tycker jag att det är lite skönt med detta lugna grönsakspratande mitt i allt ståhej som varit.

Nu visade det sig varför Anna kommit till byn och sin far. Hon hade separerat från sin man som pappan inte gillat.
Först tänkte hon lämna byn eftersom Donald inte ville ge henne en chans i företaget men sedan ändrade hon sig och verkar vilja stanna kvar.
Kan det vara Carl som lockar eller vill hon bara försöka sätta honom på plats?

Lexi som fått veta om utnämningen i förväg försöker att få tillbaka Carl men han är inte intresserad.

Höken som Paddy opererat klarade sig och Gennie med gäng kunde lämna tillbaka den till ägaren med en dålig förklaring om att de hittat fågeln i skogen.

Jo pratade med Andy om jobbet hos Diane en kväll i veckan. Först verkade han bli sur och grinig men när han insåg att han skulle få barnvakt på samma gång så sa han ok. Men jag tycker nog att det inte verkade komma från hjärtat när han sa att han vill göra allt för att göra Jo lycklig.

Katie pratar med Chas om födelsen av barnet och Chas undrar om Katie tänkt på framtiden och vad som händer sen när barnet är bortadopterad. Kommer Gray att låta henne vara i fred då? Katie säger att hon kommer att se till att Gray betalar henne för det hon genomgått och att han kommer inte att orsaka några problem.

Jake och Jas visar nu sina känslor öppet. De går till Ashley och Laurel för att berätta allt innan snacket går på byn. Både Laurel och Ashley önskar dem lycka till. Sen får Jake och Jas chansen att vara barnvakt till Arthur. Allting flyter på bra och alla verkar nöjda. Till och med Laurel är glad när hon och Ashley kommer hem på kvällen.


Lite kul var det på puben när Anna frågade Carl och Donald om "vem vill ha champagne?"  och Betty och Pearl vid bordet bakom räckte upp handen =)

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja,damerna på puben var dagens underhållning.

2010-11-10 @ 15:20:17
Postat av: Lena

Jo men Marie jag har inte sett Glamour.

Det var bara min förutfattade mening om serien baserat på namnet som fick mig att associera till den.



Höjdpunkten för mig (när jag tänker på HTG) är fortfarande Annie Sugden i köket i sitt förkläde. Då kanske du förstår min reaktion:-)

2010-11-10 @ 15:49:03
Postat av: Erik

Dagens avsnitt gick den 8 och 9 juli 2008 i England och Clive Hornby som spelade Jack Sugden dog den 3 juli. Jag vet inte hur lång tid i förväg avsnitten är inspelade, men snart kanske man kan börja se lite sorgsna ansikten, som någon här påpekade var det enda man kunde hålla utkik efter just nu, eftersom allt annat var så menlöst.

Jag tycker att Jasmine och Jake är ganska söta ihop. Hoppas det håller. Det behövs lite lycka mitt i allt elände och intriger, som det här med Anna och Carl. Hur ska det sluta? Inte för att man bryr sig. Den här Anna är inte direkt någon rolig typ. Men det kanske händer något när de andra King-bröderna dyker upp? De har inte synts på ett tag. Är de på affärsresa eller semester? Kan inte påstå att jag längtar efter dem heller. Men somliga saknar väl Matt, de som tycker han är så snygg alltså ...

2010-11-10 @ 16:55:16
Postat av: Pandora

Hon Anna har precist ett sådant utseende som får det att gå kalla kårar i mig. Kall som en kobra och osympatiska drag med snipig mun. Carl har jag litet svårt att komma underfull med. Är han en missförstådd och trevlig kille eller en fullblodpsykopat? Jag anar en hel del drama mellan dessa två.



Shadrach gjorde ett kort men roligt inhopp när Rodney väckte honom. Han blev så rädd att han behövde en klunk skumpa när han såg alla pilarna ungarna hade pepprat honom med=))



Någon mer än jag som tyckte det gick litet väl snabbt mellan Jasmine och Jake? Tre kyssar och sedan offentliggjorde dem att de har ett förhållande? Snabba puckar där, fast litet synd om Miles blev det ju.

2010-11-10 @ 17:03:45
Postat av: Mariann

Det va jag som nämnde att jag spanade efter tecken att skådespelarna ska ha fått budet om Clive. Jag har för mig att jag läst nånstans att de spelar in 4-6 veckor innan det sänds.

Ja fy vad hon ser osympatisk ut, Anna. Och det ska väl bli samma vanliga drama när alla bröderna King är samlade; antagligen ska de väl ha förhållande med skatan allihop...

Jag tyckte också det gick väldigt fort fram med Jas och Jake. Verkar dåligt planlagt av manusförfattarna. Som om de kommer på att nä men nu gör vi så här.. eller? nej idag gör vi så här... Och ja vad i hela friden betyder lugn vilar bryggan???

2010-11-10 @ 20:34:13
Postat av: Anonym

Härlig blogg:)!

2010-11-10 @ 22:22:20
URL: http://hossophie.blogg.se/
Postat av: M i z c a

Chas har tydligen barn.. är jag dum, men vem är barnet?

2010-11-11 @ 11:27:34
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Mariann

Chas har en son som heter Aron, men han bor hos pappa och vill inte ha nåt med Chas att göra

2010-11-11 @ 13:22:43
Postat av: Marie nr 2

Lugn vilar bryggan...ha, ha, ha dagens behållning. Lugn vilar sjön brukar väl vi svenskar säga, OM vi nu uttrycker oss så högtravande ;-)

2010-11-11 @ 13:33:54
Postat av: M i z c a

Mariann Ja just det, han var med en liten stund när han bodde hos henne men han gillade det inte.. åkte han inte skateboard eller något?

2010-11-12 @ 12:38:21
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0