Stackars Jack

Billy blev frisläppt och kom tillbaka till byn. När han kom in på puben och Jack stod där så blev det för mycket för Diane som "fick något i ögat" och var tvungen att gå hem. Billy följde efter och de hamnade i scoutstugan för att prata ut. Victoria såg dem och följde efter.
Givetvis kunde Victoria inte hålla tyst om det så hon skvallrade för Jack som först blev rasande och skällde ut Diane sen när Billy stod utanför dörren fick han sig en rejäl omgång stryk. Därefter så kasta han ut Diane och vill inte ha med henne att göra. Han vill inte uppleva samma sak som när hans förra fru var otrogen.
Victoria är först ledsen men sen blir hon förbannad på Billy och söker upp honom och det gör att Billy klagar på hennes familj att den är inte så himla bra som hon tror. Hon borde ta reda på vad som verkligen hände när hennes mamma dog säger han...

Donna får äran att visa den nya poliskonstapeln runt på stationen och det visar sig vara Paddys kusin Ross.

Chas pratar ut med Debbie angående Sarah och det visar sig att hon inte ville blanda sig i sin dotters liv eftersom hon verkar så lycklig med Jo och Andy.

Gray kontaktade en surrogatmammabyrå och en av deras representanter kom på besök. Perdy var inte allt för nöjd med Grays sätt att ta kontroll över allt.

Shadrack snor svaren på frågorna till pub-quizen och ger det till Chas för att de ska vinna och han kan satsa pengar på dem.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Det är väldigt turbulent i byn just nu. Det har ju trots allt inte hänt särskilt mycket mellan Diane och Billy, så jag tycker nog att Jack Sugden reagerar en smula i överkant. Men det kanske beror på det han har "i bagaget"?



Ska det bli något mellan Donna och Ross?



Skulle inte Katie Sugden kunna bli surrogatmamma åt Perdy och Gray? Bara ett förslag men de kanske står för nära varann?

Hälsningar Katarina

2010-05-27 @ 15:00:34
Postat av: Emelie

Hej! Vad hände egentligen med Sarah Sugden? Dom drog ju upp det i dagens program.. Jag har aldrig sett det. Vet du?

2010-05-27 @ 15:08:43
URL: http://www.nogg.se/verliebt
Postat av: Adm

>>> Katarina

Ja det har varit minst sagt turbulent i byn ett tag nu... Jag tycker synd om Diane för det hände ju inget egentligen mellan henne och Billy men jag förstår Jack, hur ska han kunna lita på att det inte hände något eftersom hon ljugit endel.

Jag trodde faktiskt att Gray skulle fråga Katie om hon ville bli surrogatmamma.

>>>Emelie

Sarah S hade en affär med Scotts kompis Ritchie men skulle precis göra slut med honom och de träffades i en lada. Andy som skulle "hjälpa" Jack som hade stora skulder tände på den ladan för att få ut försäkringspengar och Sarah brann inne. Ingen visste att hon var där just då.

Men Jack har ju också varit otrogen mot Sarah, han träffade ju Chris Tates gamla ex Rachel.



Visst händer det saker i byn ;)

2010-05-27 @ 15:23:36
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Vilken dramatik! Men det blir ännu mer dramatik i morgon. Så här turbulent har det inte varit på länge i serien. Det är väl därför man har lite frågesport emellanåt för att lugna ner lite. Jag tycker så synd om allihop, jag vet inte det är mest synd om, men mitt hjärta ömmar förstås för Jack som irl måste ha känt av sin sjukdom och med tanke på det är hans insats beundransvärd. Jack Hornby dog ungefär nio månader efter det här.

2010-05-27 @ 17:05:48
Postat av: Cinnamon

Snacka om att allt brakade loss idag, vilken dramatik. Nu väntar jag med spänning efter morgondagens avsnitt :-)

2010-05-27 @ 17:19:39
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Tina

Någon som märkte en felöversättning i dagen avsnitt? De översatte wife=liv.



..och Rachel var väl också Jack´s bror, Joe´s styvdotter.

2010-05-27 @ 17:24:51
Postat av: Alexandra

Säger bara tack människa för att du finns nu kan jag hålla mig uppdaterad när jag missar ett program!!! tack

2010-05-27 @ 22:13:53
Postat av: SoP

min största spontana reaktion idag- kan ingen kasta tillbaka den där j*vla Victoria i floden ! Sen blir jag sne när "de" nästan ska pracka på Debbie ungen hon inte vill ha.

2010-05-28 @ 04:17:41
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Erik

Att Jack var sjuk på riktigt kan kanske förklara varför han verkligen kunde se riktigt lidande ut..

>>>Tina

Jaa min dotter märkte det också men wife låter likt life så det är väl inte så konstigt. Det passade även i sammanhanget.

Att Rachel var Joes styvdotter hade jag ingen aning om men kul att få veta. Jag blev så chockad när hon dog, hon hade ju en liten son med Chris.

>>>SoP

Jag brukar tänka på hur den förra Victoria såg ut och hur det skulle ha kunnat se ut om hon var kvar.

Debbie verkar ju ändå vilja ha lite kontakt men vågar inte binda sig med massa känslor.



>>>Alexandra

Kul att du gillar serien och du är alltid välkommen hit!

/Marie

2010-05-28 @ 08:48:12
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lena

När det är sådana här dramatiska avsnitt som det var idag som jag önskar att man sluppit alla hintar om framtiden här.

Tänk vad spännande det kunde varit.......

2010-05-28 @ 13:31:28
Postat av: Lena igen

Var så irriterad när jag skrev så det blev lite fel



Det är vid just sådana här dramatiska avsnitt som det var idag som jag önskar att vi sluppit alla dessa evinnerliga hintar om framtiden här.



Tänk vad spännande det kunde varit .......

2010-05-28 @ 13:37:56
Postat av: Mariann

>>Lena: vilka "hintar" menar du då?

2010-05-28 @ 13:48:41
Postat av: Adm

>>>Lena

Jag såg också hinten men det är en svår balansgång på hur och när man ska censurera ett inlägg,

Att Clive Hornby som spelade Jack har dött är iofs allmänt känt redan men kanske inte alla följt serien så länge att de vet om det. Det har jag låtit vara kvar eftersom det diskuterats så mycket redan men andra saker försöker jag att ta bort.

Jag kanske skulle ha tagit bort det eftersom det stod att det blir "mer dramatik i morgon".



Jag kan endast be er som kommenterar att vara försiktiga i vad ni skriver om framtiden, helst inte nämna den alls..

2010-05-28 @ 14:17:48
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lena

Marianne



Jag tycker att det är lite då och då, men vad jag syftade på idag var att man här fått reda på datumet för Jack´s sista medverkan i serien och det var ju inte idag. Därför blev det ju inte så spännande när han låg där i lågorna, villket det kunde varit annars.

2010-05-28 @ 14:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0