"Gurka och bröd i en perfekt kombination"

Laurels pappa är en liten mysgubbe, han kan få vara med lite mer tycker jag.
Laurels mamma påpekade att Emily och Ashley var lite för nära varann och Laurel blev irriterad på sin mor. Ashley erkände vad som hänt när hon varit borta, att Emily hade känslor för honom men att de inte var besvarade. Det fick Laurel till att be sin mamma om ursäkt.

Perdy fick komma hem. Hon hinner ju knappt innanför dörren innan Rosemary är där med ett glas juice (med konstig medicin i antagligen). Den här gången hann Perdy inte smaka på juicen för hon och Gray skulle ut på promenad. Jag trodde nästan att Gray skulle smaka på den eller att Belle skulle dyka upp och råka dricka ur glaset.
Belle går runt och bokstaverar allt folk säger för hon skulle vara med i en rättstavningstävling. Givetvis vann hon =) Två av Belles kamrater sökte henne på Mills cottage men Gray talade om var hon bor egentligen. Först blev tjejerna lite konfunderade och Belle blev generad när de dök upp hemma hos Dingles. Sen visade det sig att tjejerna var inte alls vana vid det flotta livet de målat upp i skolan utan alla hade sagt det för att verka lite bättre. Belle fick känna sig lite speciell för hon hade i alla fall grisar och en ponny och en mamma som lagade jättegod mat. Det var kul att se Lisa lysa upp så.

Donna och Marlon kämpar på. Han vill att det ska bli bra på en gång men hon är lite mer osäker och försiktig.

Barraclough svarar inte när Carl ringer. Han såg i tidningen att hennes mamma dött och han försöker verkligen att få tag på henne.

Rodney är nära de tre musketörerna hela tiden. Han pratar med Emily och kommer ganska snart på att det är något speciellt med nattvardsvinet. När det är en minnesgudtjänst för biskopens hushållerska så försöker Lexi & co att ta tillbaka halsbandet men flaskan är borta. Den hade Rodney redan hittat. Han upptäcker snabbt att halsbandet är falskt och talar om det för Matthew. De tror att arrangören Bruce, med hjälp av Debbie, är skyldig till försäkringsbedrägeri. Bruce söker upp Debbie och börjar hota henne men Eli kommer och hjälper henne.
Lexi är upprörd när hon får veta att halsbandet varit falskt och hon undrar varför Debbie är så lugn.
Har jag fel när jag uppfattat det som att Debbie hann byta ut halsbanden igår och att hon nu har kvar det äkta?


Skönt att slippa Pearl och Duke...

Betty hade endel sköna kommentarer och gester idag =D

Tack för att ni ändå är kvar fast vi har konkurrens av en liknande blogg och allt Internetproblem som jag haft!
Ni med era kommentarer gör bloggen så levande.

Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Jajamen du uppfattade rätt i att Debbie hann byta ut smycket :-)

Jag älskar de här bloggen, fast att jag sett avsnitten så måste jag bara in och läsa här sedan :-)

2010-05-05 @ 16:18:12
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Erik

Det är klart att vi är kvar. Den här bloggen är bäst och så är det så mycket trevliga människor som skriver här. Skönt att Laurel fick prata ut med sin mamma. Vem har egentligen det äkta halsbandet? Pollard?

2010-05-05 @ 17:25:39
Postat av: Conny

Hoppas inte min lilla blogg ses som konkurrens..tycker mer att det är lite olika stil på dem, så personligen tycker jag de kompletterar varandra :) Dessutom är det ruggigt svårt att sammanfatta avsnitt så här, vad som är viktigt att ta med och inte..Alltid något man missar :)

2010-05-05 @ 18:04:19
URL: http://emmerdale.bloggplatsen.se
Postat av: Katarina

Hej! Jag kan ha fel men jag tror att det äkta halsbandet ligger i Debbies kassaskåp. Undrar hur de fick bort allt glaskross som "de tre musketörerna" vräkte ut ur sopbilen. Det kommenterades aldrig med det måste ha gått åt en lastmaskin för att få bort allt.



Jag tror också att Belle kommer att få i sig juice spetsad med medicin som egentligen är avsedd för Perdy. Det kan vara så det uppdagas vad Rosemary håller på med. Eller hon kanske skyller det också på stackars Perdy, att hon vill förgifta Belle eftersom Belle och Gray kommer så bra överens och att Perdy känner att Belle är en konkurrent till ett eventuellt eget (adopterat) barn. Ja av Rosemary kan man verkligen vänta sig vad som helst. Det var roligt att Belles kompisar accepterade henne för den hon är och att de också kunde ta av sig sina låtsas-identiteter och vara sig själva. De var ju inte heller så "fina" när det kom till kritan.

Hälsningar Katarina

2010-05-05 @ 18:15:25
Postat av: Erik

Hon som spelade Dawn Woods som blev dödad i huskraschen var med i "The Bill" i dag, spelade flicka som blivit misshandlad av ryss med diplomatisk immunitet.

2010-05-05 @ 18:52:03
Postat av: Mariann

Jag tycker också att bloggarna kompletterar och inte konkurrerar. För när jag hade abstinens från den här bloggen, när adm hade problem med Comhem, så gick jag in på den andra bloggen och fick lite HTG-kick så jag klarade mig en stund :)

Idag va det faktiskt lite kul (tycker jag) när den präktige biskopen fick på truten av en svartsjuk man. Jag minns så elak biskopen va mot Laurel innan hon dög i hans ögon.

Jag är jättetrött på historien om halsbandet och att de tre musketörerna skulle va några mästertjuvar. Det är ju så man längtar efter Cain, hans rollfigur va åtminstone trovärdig.

2010-05-05 @ 20:12:34
Postat av: Tina

Nä inte Cain. jag vet att han ska komma tillbaka men jag gillar inte honom.

2010-05-06 @ 09:20:11
Postat av: Erik

Cain är åtminstone roligare än Eli, även om han inte är världens trevligaste person i serien. Eli är lite för jobbig just nu.

2010-05-06 @ 10:03:50
Postat av: Tina

Det kan jag hålla med om, Erik.

2010-05-06 @ 13:13:21
Postat av: Adm

>>>Cinnamon

Det gör ju att vi kan diskutera dagens händelser =)

>>>Erik

Det är väl Debbie som har halsbandet?

Eli är mer än lite jobbig just nu, han är skitjobbig!

>>>Katarina

Jag tänkte också på glaskrosset, det måste ha varit hur mycket som helst.

Usch vad hon är hemsk Rosemary och jag hoppas verkligen att hon åker dit men det blir antagligen inte det lättaste att bevisa att det är hon som håller på.

>>>Conny & Mariann

Klart bloggarna kompletterar varann. Jag var ju bara lite rädd att tappa alla läsare när man har uppehåll ;P

>>>Tina

Inga förhandsupplysningar tack! Vi måste försöka låta bli att tala om vad som komma skall...



2010-05-06 @ 14:20:20
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Tina

>>> Adm. Ber så mycker om ursäkt. Det var inte min mening egentligen, det bara råkade komma med. Jag får ta att hålla styr på mitt pratglada tangentfinger i fortsättningen. ;)

2010-05-07 @ 13:19:13
Postat av: Adm

>>>Tina

Det är lugnt, jag tog ju fram stora saxen och klippte bort inlägget =)

2010-05-08 @ 12:01:16
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0