"Bananerna hämnas på mig"

Zac fortsätter att träna med Duke men det går inte så bra som Duke önskar. Han försöker ge Zac kostråd att han  inte ska äta dåliga proteiner så som korv utan hellre kyckling...och bananer. Det är bananerna som får Zac att bli dålig i magen.
Donna upptäcker att Eli bor kvar i byn i Dinglarnas husvagn och det gör att hon blir besviken på Zac som tagit tillbaka honom.

Jonny försöker boka datum för bröllop men Paul verkar inte riktigt med på noterna. Paul träffar Grayson för att prata ut och Gray skyller på att det var alkoholen, ett misstag att kyssa Paul men Paul kan inte riktigt acceptera förklaringen. Jag tycker att det verkar som om Paul har känslor för Gray och att de är besvarade.
Paul får bråttom till Jonny för att säga att de borde gifta sig så fort som möjligt. När det tillkännagivs på puben så ser inte Gray allt för glad ut men han gratulerar paret ändå..med stadig blick på Paul hela tiden.
Sen går han hem och packar väskorna för att åka till London och försöka träffa Perdy utan att säga hejdå... Givetvis hinner Paul se det och få reda på hans planer.

Daz ordnar en middag med hjälp av Val för Jack och Diane som har bröllopsdag men Victoria försöker ta åt sig äran. Diane kommer tyvärr inte hem från Brighton och Jack blir deprimerad. Stackars Victoria försöker hela tiden att få sin far till att se henne men han ser henne inte riktigt. Hon lagar lunch men han drar till puben i stället.

Matthew och Carl spelar Wii och undrar var Carrie är. De pratar om en fastighet de lagt bud på men får ett samtal om att någon annan köpt fastigheten. Eftersom det var ett fallfärdigt hus verkade de rätt nöjda med att inte få det och det gjorde dem inget att det var en Mrs De Souza som köpt det.

Scarlett och Kelly börjar umgås mera igen och Carrie vågar inte säga något om det. De fnissar och har tjejsnack, kollar på underkläder i fina kataloger. Scarlett berättar om en tjej i skolan som har kycklingfiléer i bh:n men de hade ramlat ur på en idrottslektion. =)
Carrie vågar inte ens säga nej när Scarlett ber om ett glas vin men hon måste dock blanda det med lite läsk.
Senare sitter Kelly och Jimmy hemma och tittar på en film, tydligen en sorglig film för Jimmy snyftar i smyg. Då ringer Carrie och är upprörd och vill prata så hon kommer till Home Farm. Det gör att Kelly känner sig undanskuffad för Jimmy helt plötsligt bara bryr sig om Carrie. Dagen efter märker Jimmy att Kelly är lite grinig så han mutar henne med att de ska åka och beställa bröllopsresan. Det gör henne på något bättre humör.

Idag är det den stora boxningsdagen och alla i Zacs närhet försöker få honom att inte ställa upp. Endast Belle är glad och målar en skylt hon ska ha när hon kollar på matchen. Zac är inte riktigt nöjd med att ska se när han kanske får stryk så hon får uppdraget att stanna hemma och hålla Lisa sällskap.
Matchen ska vara i en jättestor tom hangar och när de kommer dit visar det sig att O´Shea har ett helt gäng med hårda typer med sig. Dessutom försöker O´Shea få Zac till att lägga sig i matchen och få 2000£ för det.
Zac får mycket stryk men hänger med i matchen ändå. Han är nästan nere för räkning när han ser att Lisa och Belle trots allt kommit för att se hur det går. Det ger honom extra energi att kämpa emot. Tack och lov får de ut Belle  därifrån så hon inte behöver se blodbadet. Precis när Zac är på väg att vinna så kommer polisen och alla flyr. Vem tar med sig väskan med 12 000£?
Vem har ringt polisen så att de hittade dit? Både Belle och Sam såg lite skyldiga ut men det är säkert O´Sheas påhitt för att kunna sno åt sig pengarna... tror jag.

Kommentarer
Postat av: Bo

Maffig slagsmålsscen!

Den hade dom lagt ned mycket

energi på att skapa.

Och dom lyckades.

Även om jag inte tycker det

passar att visa i TV på dagtid.

2010-05-14 @ 16:16:35
Postat av: Tina

Gillar inte våldsscener.



Vem som ringde polisen. Jag tror att det är någon som är rädd om Zak och som inte ville att han skulle få mera stryk. Lisa , Belle eller Sam.

2010-05-14 @ 21:51:17
Postat av: Marcus

Jag tycker att det var ett bra och spännande avsnitt idag. Jag tycker annars att HTG börjat spåra ur den senaste tiden och blivit som en såpa i mängden. Kommer inte Cain tillbaka snaret så slutar jag att titta.

2010-05-14 @ 22:39:25
Postat av: Elin

Jag saknar också Cain.

2010-05-14 @ 22:45:35
Postat av: SoP

-håller med Marcus- och vill ha tillbaka Cain jag med,men undrar samtidigt Hur han ska återkomma med tanke på vad han gjorde? Sen är det kul att få se Zak Utan keps o hatt några ggr,o så komiskt med den där "Rocky"-mössan :-D Och har nån mer tänkt på så "långhåriga o lockiga" både Andy o Sam börjar bli? O Sam har nästan helt lagt av sin mössa verkar det som? Visserligen är det sommar men han har ju alltid haft sin fastvuxen ändå-

2010-05-14 @ 22:46:00
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Jesper

Emmerdale blir bättre 2009!!!................

2010-05-15 @ 09:03:39
Postat av: Erik

Och att se Zak dricka juice på puben hör inte till vanligheterna. Och stora glas med mjölk. Belle är nästan bäst och naturligast just nu.

2010-05-15 @ 09:05:10
Postat av: Erik

Och att se Zak dricka juice på puben hör inte till vanligheterna. Och stora glas med mjölk. Belle är nästan bäst och naturligast just nu.

2010-05-15 @ 09:05:26
Postat av: Katarina

Hej! Regnet det bara öser ner... Stackars Zack som fick kämpa så och ändå gick lottlös ur striden. Nu är man tillbaka på ruta ett vad gäller Belles skolavgifter.

Gray såg mer än lovligt surmulen ut tyckte jag. Han låtsades, eller försökte övertyga sig själv om, att han inte kände något för Paul. Men det kan man ju tro vad man vill om när man sett det sura anletet. Han har ju en fru och det respektabla liv han enligt egen utsago vill leva. Vad ska han vara sur för? Man kan inte få allt här i världen.

Ledsamt det där med Jack och Diane. Och stackars Victoria som anstränger sig så men ändå inte får någon uppskattning.

Hälsningar Katarina

2010-05-15 @ 09:22:33
Postat av: Erik

Hon som spelar Laurel, Charlotte Bellamy, var med i ett gammalt avsnitt av "Ett fall för Frost" på Kanal 9 i går, såg inte hela utan råkade bara byta dit. Men hon går inte att ta fel på, varken utseendet eller rösten. Avsnittet var från 1996, sex år innan hon dök upp utklädd till humla på puben vid Marlons och Trishas förlovningsfest.

2010-05-15 @ 09:23:04
Postat av: Tina

Tja, vet inte om jag saknar Cain precis. Kanske i utbyte mot både Eli och Shaddrack.



...sedan tycker jag det var lika gott åt Zak. Gapa efter mycket.....

Undrar om man får reda på vem som ringde polisen. Och på tal om polisen, var de inte ovanligt tafatta när de gjorde tillslaget.

2010-05-15 @ 10:12:37
Postat av: Lena



Du Jesper

Jag tvivlar på att vi har samma tanke om vad som gör Emmerdale bätter. Vad jag förstår vill du ha mycket action...



Jag vill ha mer av det lilla, lite sublima. Idag var Shadrach bara så underbar, fick visa mer av sin mjukia sida.



Men börjar inte Carrie o Jimmy bli lite väl intima? O i denna serie spelar det ju ingen roll vad man har för relation (allla kan va med alla är väl enda regeln:-))



ps saknar absolut inte Cain, men någon jag skulle vilja se mer av är Charity (ser ju gamla avsnitt också) henne gillar jag

2010-05-15 @ 13:04:55
Postat av: Jesper

Lena , Nä inte mer action är det!

Jag bara tycker att det är bättre!

2010-05-15 @ 14:07:00
Postat av: Katarina

2010-05-15 @ 14:21:45
Postat av: Katarina

Hej! Cain har jag ingen aning om ifall han kommer tillbaka in i serien men Charity har jag hört ryktas om. Men jag vet inte när eller i vilket sammanhang. Haggan Carrie lägger verkligen an på Jimmy. Man kan ju undra hur det ska sluta. Om det blir något av med bröllopet mellan Kelly och Jimmy. Det verkar väl inte så direkt.

Hälsningar Katarina

2010-05-15 @ 14:25:18
Postat av: Tina

Så lustig depersoner jag gillar tycker andra är vedervärdiga och tvärt om, och det är väl det som är så kul med HTG.



Själv tycker jag inte Carrie är mer hagga än Lisa.

2010-05-15 @ 15:48:37
Postat av: Erik

Alla andra HTG-bloggar, det finns åtminstone tre till, är helt avsomnade eller ointressanta och ingen skriver där, i synnerhet inte på helgerna. Här däremot är det folk inne på helgen, kanske på grund av det dåliga vädret, men även annars tittar folk hit varje dag, och det är allas kommentarer som gör den så läsvärd - och så förstås Adms eminenta avsnittsresumé.

2010-05-15 @ 17:31:45
Postat av: Bo

Cain saknar jag inte.

Tycker inte om de som är

genuint onda i sin roll.

Det får vara nån öppning

för godhet ibland.

Charity ser jag gärna igen

då hennes roll spelas av en

mycket bra skådis.

Framförallt är det mycket

roligare att se elaka kvinnor.

I UK TV är inte kvinnor alltid offer.

2010-05-15 @ 21:31:03
Postat av: Katarina

Hej! Apropå det här med att tycka om eller reta sig på rollfigurer: Jag gillar inte fisförnäma Carrie, flamsiga Pearl, tjuriga Debbie och egocentrikern Eric Pollard men annars tycker jag om allihop på något underligt sätt. Emellanåt bär ju alla sig åt som idioter men så är det ju i verkligheten också. Ingen går genom livet och gör allting rätt.

Hälsningar Katarina

2010-05-16 @ 09:52:15
Postat av: Lena

Det låter bra Jesper



Hoppas det stämmer att Char kommer tillbaka, behövs lite kvinnor som kan manipulera med männen men inte bara vara elaka:-). Håller helt med dig där Bo, ifall en karaktär är enbart elak så tröttnar jag ganska fort på den.

Just nu är männen i serien ganska slätstrukna. Förutom Shadrach då med sina härliga kommentarer.

(tack Marianne, tror det var du, för att du gjorde mig uppmärksam på det, nu lyssnar jag mer än läser när han är med



Så för tillfället är det Betty o Shadrach (det gamla gardet:-) som är den stora behållningen för mig.



Men det kan ändras nästa vecka:-)

2010-05-16 @ 12:29:19
Postat av: Mariann

Jag rekommenderar verkligen att lyssna noga. För det är många roliga kommentarer som översättaren bara struntar i. Från Shadrach och Betty men även många fler av rollkaraktärerna.

jag håller också med Katarina, de där figurerna är de jag helst slipper att se.

Eftersom jag va på Lanzarote nyligen och såg färska avsnitt så vet jag åtminstone två gamla bekanta som kommer tillbaka. Nån blir glad.. och nån blir besviken, kanske :) Jag blev förvånad.

Jag va dum och försökte googla fram namn på byggnaderna i HTG för att hjälpa adm. Det skulle jag inte ha gjort eftersom jag fick veta mer än jag ville... Ett namn jag kommer ihåg är Peach Tree cottage. Det va väl där Charity och Cain gjorde sin "dirty deed"? Men vem som bor där nu minns jag inte. Jag skulle helst vilja bo i Tate's (nuvarande King) stora hus. Passande för en dam i min ställning :) Men egentligen så vore det nog mer kul att få återuppleva gamla Sugden-gården.

2010-05-16 @ 14:41:02
Postat av: Maggan Puh

Finns det ingen karta på byn med namn på de som bor i husen? Vore kul att se hur husen ligger i förhållande till varandra. Det man ser i vinjetten, undras ifall det är gården eller nåt annat ställe nån av karaktärerna bor i? Nån som vet?

2010-05-16 @ 22:54:49
URL: http://nogg.se/magganpuh
Postat av: Marie

Älskar den här bloggen nu när det inte avslöjas något mer ;-)

Super också att kunna läsa om dagens avsnitt då min box stoppar ibland till reklamen suck Får nog ta ett nytt snack med Boxer om vikten att kunna se HTG ;-)

Snart måndag och nya avsnitt! <3

2010-05-16 @ 23:07:42
Postat av: Marcus

På den här sidan hittar man en del kartor och fotografier över Emmerdale.

http://www.emmerdale.me.uk/emmerdale.htm

2010-05-16 @ 23:16:30
Postat av: Adm

Hej allihop!

Det är helt underbart att titta in här en måndagmorgon och se att ni är så himla gulliga och hjälpsamma mot varann. Ni håller igång här även om det är helg. Jag tror att vi alla skulle passa in som det trevliga gänget på puben i byn ;)



Angående kartor på husen har jag efterlyst det en gång tidigare men inte fått något svar men jag ska kolla länken som Marcus skickat.



Visst är det många små kommentarer i serien som aldrig blir översatta, det är synd för de är så himla roliga ibland.



>>>Mariann

När du menar gamla Sugden-gården är det den Andy bor i eller någon annan?

2010-05-17 @ 08:23:29
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Mariann

Nej, gården från de första avsnitten. Va det inte så att Jack va tvungen att sälja den gården till slut? Eller minns jag fel? Jag tror i alla fall inte det är den gården som Andy bor i nu. Ah, jag får googla jag har ju redan gjort det misstaget så jag vet ju redan för mycket :)

2010-05-17 @ 15:15:31
Postat av: Adm

>>>Mariann

Hmm...vem bor i den gården nu, eller finns den inte kvar?

2010-05-17 @ 16:12:27
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jesper

Ja det var ekonomiska orsaker vad jag minns som fick Jack att lämna/sälja gården , och var det inte en familj som flyttade in som var med i serien ett tag??

2010-05-17 @ 17:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0