B-E-S-V-I-K-E-N

Belle hade precis fått veta att hon inte kan fortsätta i den fina skolan för föräldrarna inte har råd med avgiften, sen skulle hon vara med i finalen i rättstavningstävlingen. Första ordet är givetvis BESVIKEN...
Det går så bra i tävlingen att hon vinner den men eftersom läget är som det är kan hon inte glädjas åt vinsten. Det är ett kort men riktigt rörande tal hon håller som tack.
Det gör att Zac bestämmer sig för att gå en match i boxning så han kan vinna pengar till  Belles skolgång.

Paddy irriterar sig över Rosemarys hundar som är i vägen men däremot så vet ingen vart hon tagit vägen.
Jag fick en känsla av att hon gått iväg och tagit livet av sig, skulle hon ha gjort de hoppas jag hon tänkt på Belle och att hon får ärva.

Victoria ska göra ett släktträd och blir glad när Jack erbjuder sig att hjälpa till. Men glädjen är inte långvarig för Val får Daz till att åka och hälsa på Billy i fängelset och Jack skjutsar honom dit. Victoria tjuvröker som protest men Val som upptäcker det skvallrar inte om det till Jack som hon nog hoppats på.

Biskopen och Emily fortsätter att umgås en del och det gör att Betty, Edna och Pearl får mycket att prata om. Själv tycker jag att biskopen ser rätt läskig ut.

Lexi håller koll på Debbie och får reda på att hon ringt till någon som ska köpa halsbandet. Hon ringer Eli och de ska tillsammans se till att Debbie inte kan göra av med halsbandet på egen hand. Debbie i sin tur har kontaktat Eric igen för att få hans hjälp med att sälja det.
Eli och Lexi stoppar affären och Lexi blir rätt förbannad på Debbie. De börjar slåss och Eli försöker att ingripa men åker på en snyting själv. Debbie lyckas smita ut på gatan men Lexi följer efter henne och bråket fortsätter. Mitt i tumultet råkar halsbandet flyga iväg ner i en avloppsbrunn.

Carrie som är rätt irriterad på sin syster blir ännu mer förbannad när hon ser Lexi slå till Debbie. Hon är på väg att vända ryggen till Lexi men tillslut så börjar de prata med varann. Lexi berättar att alla hennes problem började när deras mamma dog för två år sedan.
Carrie bestämmer sig för att ge systern en chans till eftersom hon betyder så mycket för Scarlett och det kan vara bra att ha en kvinnlig släkting kvar om det händer henne något.
Då släpper Lexi bomben som hon vetat om, Carrie är hennes mamma och inte syster!


Shadrack hade en kul kommentar om att Lexi kunde hoppa in i boxningsmatchen om inte Zac gjorde det =D


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Ja idag var det händelserika avsnitt igen. Och den tjuriga och oresonliga Carrie blev avslöjad som mamma till sin "syster". Det var ju en smula oväntat men däri bottnar säkert hennes hat mot Kelly då hon gjorde abort. På vilket sätt detta hänger samman kommer förmodligen att uppdagas.



Stackars Belle. Finns det inga stipendier att söka? Att Zack ska boxas tycker jag inte är någon bra idé. (Såg filmen the Wrestler med Mickey Rourke för några dagar sen...) Charity har ju pengar och Dingels håller ju ihop. Varför frågar de inte henne?



Biskopen George och Emily utgör väl inget hetare par men vänskap kan vara nog så stark, även om tanterna gör vad de kan för att komma emellan de tu.



Ska bli spännande att se vad som händer med Lexie, Carrie och hela den historien.

Hälsningar Katarina

2010-05-11 @ 14:54:38
Postat av: Bo

Biskopen George och Emily på i sänghalmen är väl inget som man ser fram emot att se men om det blir så...



Det är bra att man i HTG och andra serier från UK inte låter kvinnor bara vara offer utan här kan de ställa till det och vara elaka på egen hand.



2010-05-11 @ 15:22:39
Postat av: Cinnamon

Belle var ju helt enastående idag, hoppas att de får ihop pengar till hennes skolgång. Jag har faktiskt ingen aning om hur den biten blir. Du har rätt angående Rosemary, själv kände jag på mig att Carrie va mamma till Lexie. Riktigt spännande idag faktiskt :-)

2010-05-11 @ 15:29:21
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Katarina

Åh vilka hemska syner jag fick på näthinnan när du skrev det där om Emily och biskopen. Hujedamej. Men Eric Pollard som porrfilms-stjärna är ju heller ingen höjdare. Man kan få rysningar för mindre.

Hälsningar Katarina

2010-05-11 @ 15:29:54
Postat av: Erik

Sorgligt med Belles skolgång. Man lider verkligen med Lisa... Hur har Carrie och Lexie kunnat hålla hemligt att de är mor och dotter och inte ens nämna något om det för varandra på veckor och månader? Lite väl orealistiskt, men vad gör man inte för att vi ska drabbas av överraskande avslöjanden... Skönt att Rosemary är borta, hon kommer nog inte igen, i varje fall inte IRL.

2010-05-11 @ 17:22:44
Postat av: SoP

>>Erik:Carrie har knappast vetat att Lexie visste om det ? Apropå Rosemary så googlade jag på henne-dumt gjort.:-(

2010-05-11 @ 17:54:57
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Erik

Men varför sa inte Lexie något direkt, hon måste ju ha vetat om det hela tiden. Men det skulle förstås inte ha blivit lika roligt för oss. Dumt att googla på Rosemary ja, det har jag med gjort, men vi avslöjar inget, alla vill ju inte veta. Fast det förtar förstås lite av spänningen om man vill ha den kvar.

2010-05-11 @ 18:27:45
Postat av: Lena

Tyvärr var det ingen överraskning för mig. Hade läst det på TV-planeten:-( Det o lite annat som kommer. Därför jag varnade er för att gå in där

för ett tag sen.



Det är ju risken när man surfar runt, så nu håller jag mig enbart till denna bloggen

Den räcker gott för mig:-)

2010-05-11 @ 19:26:59
Postat av: Adm

Är det någon som vet hur det är med skolavgiften i England? Betalar man månad för månad? Borde inte åtminstone en termin redan vara betald och Belle kan gå klart den? Eller var stavningstävlingen slutet på en termin?

Någon som vet?

2010-05-12 @ 09:34:58
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag har kollat på nätet och skolorna i England verkar börja 1 september, de flesta har sex terminer med ca två månader i stöten med en veckas lov mellan, men vissa grevskap har tre terminer. Nu verkar vi befinna oss i mitten av september, så jag vet inte om det är så genomtänkt att Belle ska sluta när terminen nyss har börjat, hon borde fått gå kvar minst en månad till. Sedan vet jag inte om man betalar avgiften i förskott, men det antar jag. Producenterna verkar ha rört till det eller bara inte kollat upp det, huvudsaken var att det skulle stämma med Rosemarys försvinnande antagligen.

2010-05-12 @ 10:17:11
Postat av: Adm

>>>Erik

Tack för svaret. Det är alltså antagligen bara en miss i protokollet för att handlingen ska passa in. Det är ju lite konstigt att hon behövde sluta så där abrupt.

2010-05-12 @ 13:33:02
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0