Visst var Edna fin med sin plastkasse på huvudet?

Gamlingarna kom och hjälpte Marlon att måla och fixa till i huset. De målade rätt över de gamla tapeterna och hade väldigt kul ihop. Shadrach och Zac var på jakt efter möbler och lånade lite saker från Home Farm. Allt skulle vara färdigställt i huset när socialen kom på besök. Marlon och Donna klarade av besiktningen och barnen kommer att få bo hos dem.

Kommisarie Barraclough förhör Carl som sitter i häktet efter slagsmålet med Eli. Hon försöker pressa honom om mordet på Tom. Hennes chef dyker upp och blir förbannad när hon förhör Carl utan vare sig vittnen eller med bandspelare. Dessutom är hon bortkopplad från fallet.
Carl blir bara konstigare och konstigare, börjar supandet tidigt på morgonen. Jimmy är orolig men Carl vill inte ha "barnvakt"

Perdy åker in själv till stan och idag tar hon bilen. När hon inte kommer tillbaka i tid blir Gray och Paul oroliga. Paul berättar då om att Perdy tar medicin mot sin depression. När hon till slut kommer hem så blir Gray lättad över att det inte hänt något.

Paddy vill göra reklam i tidningen för veterinärkliniken men det är för dyrt. Då lyckas Rita få Jas att skriva en artikel om vad Hari gjort mot Paddy. Återstår att se om den kommer in i tidningen.

Diane får massa sms av Val som berättar vad de gör i Skottland och tydligen blir Diane lite avundsjuk för hon blir grinig mot Jack.

Debbie köper massa nya saker, bl.a. en 40" tv. Eli  vill se på tv så han sätter upp tv:n på väggen när Debbie inte är där. Tyvärr så sitter den inte så stadigt utan ramlar givetvis ned på golvet och går sönder. När Debbie ser det blir hon förbannad och Elis sätt att lösa problemet är att fejka ett inbrott hos henne. Inte ens polisen är helt övertygad om att det varit inbrott...
Eftersom Debbie är den hon är så blir hon trots allt lite glad över det Eli gjort, hon kan ju hämta sina saker hos honom och sen få ut försäkringspengarna.
Det slutar med att Eli och Debbie har sex på golvet i vardagsrummet och Chas råkar komma in.
Vad är det med den familjen som inte kan låta bli varann???

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Nej, hemska tanke om mina barn skulle ha sex med min systers!

Inte trevligt och jag tycker Chas gör bort sig och lever upp till sitt rykte och det är ju inte smart. Hon är ju smart egentligen. Carl beter sig helt knasigt men det är väl för att han inte ska dra med sig Chas om han faller fast nu blir det ju ännu värre.

Gud var jag stör mig på en där dumma rose-marie. Hoppas det inte går för långt innan det uppdagas vad hon håller på med. Är det normalt att pussas och kramas så mycket med sin son som hon gör?

2010-03-24 @ 14:05:22
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: marina

ja jag skratta jätte mycket åt Edna i dag....härligt

2010-03-24 @ 17:12:23
Postat av: Elin

Känns som Carl gör bort sig nu när han dumpar Chas. Hon är nog egentligen den enda person som verkligen skulle ställa upp för honom i vått och torrt. Vore ju inte första gången heller som hon skyddar honom när han har ett liv på sitt samvete.



Otroligt kul att Debbie och Chas "bråkar" om Eli. Kanske är dags att det kommer in lite nya karlar i byn.

2010-03-24 @ 18:40:09
Postat av: Jesper

Elin

Ja det var väl någon olycka på något bygge??

Men vem var det som dog? Nån som var med ett tag har jag för mig.



Minns endast att det var bröderna som fick hjälpa till att "sopa" igen spåren!



Nya karlar är det nog dags för , som inte är släkt!

2010-03-24 @ 18:52:02
Postat av: Jesper

http://uk.news.yahoo.com/4/20100324/video/ven-hayley-tamaddon-on-dancing-on-ice-fi-cf04a8a.html



"Del Dingle" I final i dancing on ice på söndag kväll ITV1

2010-03-24 @ 19:08:05
Postat av: Jesper

http://www.youtube.com/watch?v=x1yAtlZEwro



Del Dingle" I final i dancing on ice på söndag kväll ITV1

2010-03-24 @ 19:18:22
Postat av: Adm

>>>Elisabeth

Jag tycker också det verkar sjukt med all denna kusinkärlek... men det är väl en fördom som ska förstärkas, att familjen utan utbildning som är småbovar och allmänt sluskiga kan göra lite vad som helst..

angående Rosemarys pussande på Grayson så är det väl för att förstärka deras mor&son förhållande...

>>>Elin &Jesper

Vem tänkte du/ni på då? Det var ju en byggare som dog i husraset när Dawn dog... Annars vet jag bara att Carl bråkade med brevbäraren vad han nu hette, han som var ihop med en sjuksköterska, och han ramlade ner från en stege och dog. Det hjälpte bröderna att sopa igen spåret efter..hmm, hette han inte Paul han med?



Visst behövs lite nytt blod i serien, inte massa släktingar.. eller jooo...Paddys kusin får gärna komma tillbaka.

2010-03-24 @ 20:09:16
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det var han brevbäraren jag tänkte på. Chas har ju aldrig avslöjat något om det oavsett vad som hänt dem emellan. Som ni kanske märker vill jag att de ska hålla ihop ;).

2010-03-24 @ 20:12:37
Postat av: Jesper

Ja just brevbärare var han!

Det var några år sedan...



Nyss sett ett färskt avsnitt!



Ska se American idol 21:00 ITV2

(Ska man se här på tv så sänds det 22:40 samt veckor efter och inte ens hela avsnitt....)



Här får man 1 dag efter USA samt i rimlig tid!!!



2010-03-24 @ 20:43:01
Postat av: Ann-Marie

när jag försöker att ladda ner ngr av länkarna som du visar här då får jag ner en massa saker som lägger sig i verktygskanten där uppe o det vill jag inte ha. E det bara jag som har problem med det? Kan tom se hur många grader det e i Berlin. Vad gör jag för fel?

2010-03-24 @ 21:07:23
Postat av: Jesper

Enklast är att hämta en ny version så behålls endast dina favoriter och standard i övrigt!

(explorer 8)

http://www.microsoft.com/sverige/windows/internet-explorer/



Tar bara en liten stund att ladda ner.



Obs de 2 senaste länkarna som är utlagda går att köra direkt!

Klicka inte på några watch tv eller dyligt det behövs inte!!



http://webactu-webtv.com/articles.php?lng=en&pg=841



http://www.mytvonline.org/anglaise.html



2010-03-24 @ 21:28:30
Postat av: Jesper

Adm



Snälla kan du vid tillfälle maila mig!!



(har en fråga!)

2010-03-24 @ 21:31:14
Postat av: Mariann

Han hette Paul Marsden, byns brevbärare som dog. Han hade varit osams med Carl men "they made up". Nästa dag skulle de laga ett tak tillsammans och skämtade och kastade verktyg till varandra på skoj. Paul råkade då ramla av taket och avled. Carl trodde att han skulle bli anklagad för att ha mördat Paul eftersom de bråkat tidigare. Han fick panik, ringde sina bröder - såklart - och de flyttade Pauls lik till Pauls trädgård där frun Siobhan hittade honom. Jag kommer inte ihåg hur dödsfallet förklarades, men ingen har ännu fått veta att Carl var närvarande och att bröderna King flyttade liket.

2010-03-25 @ 09:01:30
Postat av: Erik

Såg just på MMS att tisdagens avsnitt sågs av 158 000 personer. Det tar sig mer och mer ju längre tiden går. Angående TV-snack-forumet är det helt dött där både när det gäller HTG och Glamour. Vet inte vart alla tagit vägen. Hoppas att någon tittar in där och ser mitt tips och letar sig hit i stället.

2010-03-25 @ 09:13:40
Postat av: Pandora

@Mariann King bröderna lyckades få det till att Paul Marsden föll ned från sitt tak när han försökt att laga en tv antenn har jag för mig.

2010-03-25 @ 11:33:23
Postat av: Adm

>>>Mariann & Pandora

Paul Marsden hette han ju, tack! Det var oväntat det dödsfallet, fast kanske ingen större förlust för serien.

>>>Erik

Vad kul att fler och fler ser serien.

Vi får diskutera med alla dem som hittat hit redan =)

2010-03-25 @ 13:40:12
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: SoP

Carl har höjdskräck- han ville inte upp på taket med Paul men ville inte visa sig som en fegis.Sen började Paul tråka honom o så trillade han ner "på eget grepp" sas . Undrade faktiskt härom dagen om hans fru nånsin skulle dyka upp igen- Shiboan- ? Hon var väl sköterska i byn- Sen har jag tänkt på en Helt annan grej, huset Donna o Marlon köpte,ska det vara - hm, vad hette hon nu? Tanten som dog o gav Val allt,hennes hus ? I så fall så -inte såg det ut Så ?

2010-03-25 @ 17:11:15
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>SoP

Ja det var Noreens hus. Tomten tycker jag att man känner igen lite eftersom Val skulle måla hennes staket som samhällstjänst. Hur det såg ut inne i huset har jag glömt. Borde inte Val ha fått huset eller var det Noreens son(?) som ärvde det?

2010-03-25 @ 19:19:09
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: SoP

Adm:Jag kommer inte ihåg det-Noreen hade väl nån sur brorsa från nåt grannsamhälle som dök upp har jag för mig? Jag tycker framsidan ser för stor ut,ingången osv-kanske gick Val in på baksidan eller nåt-

2010-03-25 @ 22:29:33
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>SoP

Ja bror kanske det var..inte son.

Jag har iofs svårt att hålla reda på alla hus i byn. Glömmer vilket namn de har och vem som bor i var.

2010-03-26 @ 13:12:15
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vet någon om det finns filmer från hem till gårdens begynnelse ?

2010-12-13 @ 16:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0