The woolpacks on tour...

Val ville verkligen ordna en möhippa för Sharon. Tyvärr så ville Sharon inte ha någon förutom den hon skulle ha med de andra fotbollsfruarna. Val gick runt och muttra tills Billy Hopwood sa att om en kvinna säger att hon inte vill ha något stort ståhej så menar hon tvärt om. Så Val passa på och ordnade litet kalas med Sharon, Paul, Diane och hon själv, de fick en tjejkväll på puben med upptryckta t-shirts med Sharons bild på framsidan och "the woolpacks on tour" på ryggen. Dessutom hade de fina bunny-öron på sig.

Sharons blivande man Dan fick spela kort med Rodney, Gray och några till. Han blev rätt full och stökig när han insåg att han förlorat massa pengar.

Kelly försökte hjälpa Scarlett med att fånga Daz. Det gick väl inte så vidare bra. Daz insåg aldrig att det var honom Scarlett hade sminkat och klätt upp sig för utan trodde det var någon annan desperat typ.

Eric kunde inte vänta med att posta brevet från "företaget" som skall ta över huset efter Lens död. Pearl blev givetvis helt förkrossad men fick tröst av...ja just det: Eric som menade att människan måste prövas emellanåt. Undrar om Pearl kommer att få veta att företaget ägs av Eric?
Alan såg till att hon i alla fall kunde komma ifrån lite när själva bröllopsdagen närmade sig så hon följde med Owen till Hongkong.

Jasmine började jobba med Betty på Erics och Davids städfirma. David höll lite koll på Jas och det fick Betty till att tro att han är intresserad av Jas mer än bara som anställd. Jas meddelade att hon inte var intresserad av någon som behandlat Katie och Del på det sättet men hon kunde ändå inte låta bli att titta lite extra på honom. Undrar om David är intresserad av Jasmine eller om han bara vill ha koll på vad hon gör så hon inte hittar något att skriva om i tidningen.

Emily fick hjälpa Ashley med att passa Gabby och det gick jättebra. Men vad var det för foto hon gömde undan när Ashley kom hem???

Kommentarer
Postat av: Lena

Har Ashley o Emily något förflutet tillsammans?

Kärleksaffär eller så, hon ser så trånande ut när hon ser på honom.

Det verkar lite som alla i byn varit ihop under någon period, mycket jag missat:-)

2010-03-02 @ 15:36:12
Postat av: Jesper

>>>Lena , Nä inte vad jag vet i alla fall!



Dr Quinn börjar 16,10 på ITV3

http://webactu.freehostia.com/articles.php?lng=en&pg=84



Kör "vic altenative console"



http://www.tvguide.co.uk/

2010-03-02 @ 15:52:45
Postat av: Jesper

http://webactu.freehostia.com/articles.php?lng=en&pg=843



Rätt länkt till ITV3

2010-03-02 @ 16:09:12
Postat av: Ann-Marie

Jag tycker synd om Pearl.

2010-03-02 @ 16:54:32
Postat av: Lena

Visst är det synd om Pearl men hon tar ut det lite väl mycket på Edna.



Sina känslor kan man ju inte rå för bara sina handlingar o vad jag vet så har väl inte Edna o Len "gjort något fel"



Men jag har ju som sagt inte sån koll på vad som hänt tidigare o Emmerdale verkar ju verkligen vara en by där kärleken blommar,



Kanske får bli mitt nästa semestermål:-)



2010-03-02 @ 17:20:14
Postat av: Jesper

>>Lena. se bif länk, man kan nog hänga med tydligen om man är med i klubben!

http://www.emmerdale.net/scrapbook/index.html

2010-03-02 @ 18:32:38
Postat av: Ann-Marie

Jesper: Blir nog svårt att hänga med på den länken. Ligger 3 år före oss.

Lena: Tänkte att det skulle blir mitt semestermål. Ska vi dit tillsammans, vore kul. Men sen som du skriver att Len o Edna inte gjort nåt fel, jo Len var taskig mot Pearl. Han sa inte som det var. Han har alltid tyckte om Edna.Så nog var han lite falsk mot Pearl. Så tycker jag. Lena: ska vi planera en ve i Emmerdales anda?

2010-03-02 @ 18:51:31
Postat av: Ann-Marie

Glömde att skriva att jag varit medlem i Emmerdale fanclub i 2 år o har aldrig blivit erbjuden en plats på Emmerdale weekend. Den inträffar första ve i febr. Emmerdale´s inspelningsplats i inhägnad o övervakad, det e så hemligt. Hela Emmerdale är uppbyggt med konstmateriel och det är olika inspelningsplatser. Har en kompis som bor i Yorkshireområdet, det går inte att komma in på "Emmerdale"-platsen. Nästan lika hemligt som "Fort Knox".

2010-03-02 @ 18:57:49
Postat av: Jesper

>>Ann-Marie jag tittar nu på 09 samt 10 och det är inga berättelser ur serien endast några bilder på nya karaktärer , om man inte klickar på 09 10 så är sidan helt "säker" bara rolig läsning!!

2010-03-02 @ 19:08:19
Postat av: Ann-Marie

Du visar sidan där man ska se Emmerdale o du berättar om 9-10! Tror att du e en besservisser för JAG hittar inte rätt iaf. Om du nu, Jesper vet var man hittar 9-10 så berätta. Konstigt att du inte sagt ngt om denna sida tidigare. Hemligt recept eller du vill behålla allt för dig själv.

2010-03-02 @ 19:21:40
Postat av: Jesper

>>Ann-Marie Nån besservisser är jag låångt ifrån!

http://www.emmerdale.net/scrapbook/index.html



Är en sida med bilder & repotage från vad jag kan se den årliga träffen med skådespelare och personal samt en grupp fans.



Jag letade fram den sidan då Lena funderade på #semestermål"



2009 2010 är bilder från dessa år, om man ej går in där så så "slipper" man se de nya skådespelare som tillkomit, det var det jag menade.



Då jag i november tröttnade på TV4 så letade jag upp avsnitt från halva 2008 och framåt så numera ser jag direkt som nyss från ITV1 eller dagen efter som jag berättat om tidigare!



Det är därför jag av hänsyn försöker att inte komma in på något som händer och sker numera i serien då det förstör för de som givetvis inte vill veta!

2010-03-02 @ 20:36:29
Postat av: Lena

2010-03-02 @ 21:00:12
Postat av: Jesper

Hej igen Ann-Marie!läste igen..trodde du att jag länkade till avsnitt från 09-10??

Sådana har har jag försökt länka till tidigare!!



Här igen:

http://www.youtube.com/user/EmmerFan

Bara att se på!



http://s9.zetaboards.com/CraneEstate/forum/3002541/

Här måste man bli medlem (kostar inget)

De har avsnitt jan-feb 2010.



Övrigt se alla tidigare inlägg för info!

2010-03-02 @ 21:04:56
Postat av: Lena

Tack Jesper, det var snällt men det hela var ett litet skämt från min sida angående romantiken som blomstrade i byn

(kanske inte var särskillt roligt men men...:-)



Som det är nu följer jag HTG i tre omgångar. Dvd andra säsongen från 1973, i TV4 Guld från 2004 och i TV4 från 2008 rörigt blir det.



Skulle jag nu börja planera semester till Emmerdale också så tror jag mina närmaste skulle bli riktigt oroliga för mig:-)



2010-03-02 @ 21:15:09
Postat av: Jesper

>>Lena ja det var det jag aanade!

Oj Oj!Jag tycker det är nog med 2007/8 samt nu 2010

Dvs 3 avsnitt om dagen

2010-03-02 @ 21:30:03
Postat av: Erik

Jag tvivlar på att det blir något av det där bröllopet, om det ens blir av, annars kraschar det nog snart. Brudgummen verkar långt ifrån pålitlig

2010-03-03 @ 12:31:24
Postat av: Adm

>>> Lena

Nej Ashley & Emily har inte haft ihop det men hon har varit förtjust i honom länge och det fick väl lite extra skjuts när hon fick hjälpa honom när Laurel var bortrest.



>>>Ann-Marie & Lena

Jag vill också ha en Emmerdalesemester!



>>>Jesper

Tack för länkarna... jag ska smyga in o tjuvkika lite ;)



>>>Erik

Du hade rätt... fast jag tycker att Sharon inte verkar riktigt vettig heller...

2010-03-03 @ 14:44:48
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Conny

Jesper--Kul att nån mer än jag följer engelska avsnitt av Emmerdale, hör gärna av dig om du vill diskutera. Kollar även på de nuvarande avsnitten på TV4, men tyvärr så är serien på väg in i en lite trist period. Åren 2007-2008 i mitt tycke definitivt några av de svagare (även om det så klart är Emmerdale, så det är ändå bra :)

2010-03-04 @ 12:30:48
Postat av: Jesper

>>Conny,Instämmer till 100,håller helt med om att 2007-2008 är en lite "tröttare" period,men den som väntar på något gott.....Ps gårdagens avsnitt man trodde väl ändå inte att Natasha skulle.....(om du sett det??)Snacka om att det ända sen i höstas har varit DRAMA!!

2010-03-04 @ 14:04:43
Postat av: Adm

>>>Jesper

Vem är Natasha? Du fattar väl att man blir nyfiken, men berätta inget ;)

2010-03-05 @ 13:28:52
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jesper

Den som väntar på någonting gott.....

2010-03-05 @ 13:37:55
Postat av: T

Tänk om man skulle kunna åka till Emmerdale på semester... det vore väl något. Man kanske skulle samla ihop ett gäng ohc dra dit och titta på lite inspelningar. :)

2010-03-10 @ 14:42:22
Postat av: Adm

>>>T

Visst vore den en härlig semester =)

2010-03-10 @ 15:04:54
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: sandra

men får man komma o titta på inspelningarna hur som hellst?

hade varit fruktansvärt roligt att åka dit o se!

2010-03-23 @ 20:16:35
Postat av: Adm

>>>sandra

Jag tror inte man får det. Det är nog stränga regler där. Fast visst hade det varit kul att få se det med egna ögon live =)

2010-03-24 @ 13:30:03
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0