Resa genom Europa med en gammal grön folkabuss

Sandy har tydligen vunnit lite pengar så han skulle ut i världen närmare bestämt till Italien för att se Venedig, Florens, Rom... Betty som tydligen pratat om en sådan resa tidigare fick följa med och hon tackade tillsist ja. När den gamla folkabussen kördes fram trodde jag Betty skulle ändra sig men istället blev hon överlycklig. "Det var precis som 1968!"

Emily kom inte till jobbet på caféet/butiken och Ashley blev orolig. Han, Sam och Paul åkte iväg till sjön där Sam hittat henne förra gången och mycket riktigt var hon där. I ett försök att försöka rädda sitt misslyckande så ville hon att de tre männen skulle tro att allt varit ett dumt misstag och att hon inte alls haft massa känslor för Ashley utan han hade missbedömt hela situationen. De verkade inte riktigt tro på henne.
Ashley ordnade så att hon fick komma på intervju på lekskolan där hon sökt jobb. Hon hade inte blivit antagen först men när Ashley blandat sig in och övertalat föreståndaren så fick hon jobbet. Det varade inte så länge för när Andy kom dit och såg att Emily var där så tog han hem Sarah igen och skulle inte låta barnet vara där så länge Emily jobbade där. Med risk om ryktet och att andra föräldrar skulle göra likadant så fattade Emily att hon inte kunde vara kvar.

Eli träffade Luke, den äldsta pojken i kusinskaran som Marlon och Donna har hand om. Han lärde grabben att sno utan att verka misstänkt, dricka lite öl och tjuvfiska. Luke verkar lite vilsen och det blev inte bättre när det visade sig att deras mamma skulle ha sin rättegång. Marlon och Donna  och barnen åker till rättegången för att få veta vad som händer. De väntar i entrén under tiden för att inte störa. När allt är över så kommer mamman ut, hon har blivit frikänd eftersom vittnet inte dök upp. Hur ska det nu gå med barnen och Marlon & Donna?

Duke och Louise försöker att para ihop Terry med Dukes granne Andrea som är i byn på besök. Inte konstigt att de tror att det ska gå bra för Andrea visar stort intresse för Terry men han är inte riktigt redo för ett förhållande. Då säger Andrea att det är inte hon heller...

Kommentarer
Postat av: SoP

Jag undrar jag-om inte Eli har ngt med det frånvarande vittnet att göra..?

2010-03-30 @ 16:19:27
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Nu alltså får jag dåliga vibbar! Jag TROR att Betty o Sandy e på väg att skrivas ut från serien, varför ska dom annars åka på Europaresa? Kan till o med vara så att dom omkommer, hemska tanke! Men jag fruktar det värsta. Visst verkar det alldeles, alldeles märkvärdigt detta här! Betty har väl aldrig varit så framträdande i HTG som hon är nu? Hmmm...skumt om jag får säga.

2010-03-30 @ 18:01:56
Postat av: Lena

Håller med, var min första tanke också men hoppas hoppas det inte är så.

De här två sista dagarna har HTG varit bättre än på länge o det mycket tack vare Betty o Pearl

men de är ju inte unga så ...



log lite när jag såg versalerna:-)



2010-03-30 @ 18:16:21
Postat av: Adm

>>>SoP

Den tanken hade jag också...det vore inte så konstigt, vi känner ju Eli rätt väl vid det här laget.

>>>Ann-Marie & Lena

Sant att Betty har varit framträdande rätt mycket just nu men hoppas verkligen att ni har fel!

Det verkar ju vara så att personerna reser bort emellanåt för att vi/de ska få en paus. Vi har ju Terry som varit borta ett tag och just nu är Val och Billy på semester. Det kanske är deras sätt att få ledigt för att göra annat ett litet tag?

2010-03-30 @ 18:35:52
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Hoppas verkligen att du tror rätt! För Betty vill jag för mitt liv inte bli av med.

2010-03-30 @ 18:37:54
Postat av: SoP

Ang.Betty o Sandy,så tänkte jag med att nu försvinner nog Sandy- Betty´s va han nu hette- dog ju i Australien.Betty Kan bara inte dö, hon är ju halva Emmerdale :-)

2010-03-30 @ 22:07:32
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Du menar Seth men han dog sk "i verkligheten". Han var borta länge fr serien innan han "dog" på planet tillbaka till Betty. Nä, nu rörde jag nog till det men det e väl för att jag e lite oooorolig för Mrs Eagleton.

2010-03-30 @ 22:19:49
Postat av: Rachelle

Hej! Rösta gärna på min bikini!!



Tack <3!!

2010-03-31 @ 00:08:51
URL: http://rachellee.blogg.se/
Postat av: SoP

Jo,kommer ihåg att jag tänkte att hur ska Han kunna komma tillbaka?Han är ju död på riktigt- Har de bytt skådis? Har även undrat hur de skriver ut Jack?

2010-03-31 @ 03:35:59
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Dom "lät" Seth dö på planet hem från Australien. Betty väntade på honom o fick meddelande om att han fått hjärtinfarkt på planet. Det var sorgligt o för att inte nämna Seths begravning. HTG gjorde verkligen en fin hyllning till "Seth".Då grät jag många tårar. Dom tom ändrade på signaturmelodin till stilla pianospel, vilket det var i tidiga HTG. För övrigt tycker jag bättre om den signaturen.

2010-03-31 @ 08:05:52
Postat av: Samdiza Hotpants

Helvete då, jag som avsiktligt missade gårdagens avsnitt genom att passa på att jobba över, eftersom jag bara trodde det skulle handla om gamlingarna och att man inte skulle få en minsta skymt av Eli... morr

2010-03-31 @ 08:49:18
Postat av: Erik

Den som skrev det där om att Alan Turner hälsat svenska tittare välkomna till Emmerdale när TV4 tog över var en man som gjorde det på Facebooks diskussionsforum om HTG som jag råkade hitta. Är sällan inne på Facebook annars. Jag har gjort en ny påminnelse om den här bloggen på TV-snack, eftersom jag hade efterlyst alla som brukade skriva där och räknat upp deras namn och då hörde en tjej/kvinna som heter Tina av sig. Hoppas hon letar sig hit.

Angående Bettys och Sandys resa till Italien är det tydligen ofta så att producenterna lägger in sådant här när skådespelarna ska göra annat, få barn till exempel, vilket lär ha förekommit med Laurel och Chastity, eller ta lite ledigt av annan anledning bara. Vilket kan behövas. Hon som spelar Viv hade visst knappt hunnit träffa sin son, eftersom hon varit med serien år efter år. Men jag tror absolut att Betty och Sandy kommer tillbaka. Speciellt Betty som ju fyller sin funktion som skvallertant om inte annat. Och sedan har vi ju hennes relation till Alan också, kunde man inte ana en viss tvekan hos henne igår för hans skull?

2010-03-31 @ 11:04:33
Postat av: Lena

Nu är det nästan så jag ångrar mig om att jag inget vill veta om framtiden i HTG.

Skulle vilja bli lugnad angående Betty:-)

2010-03-31 @ 12:04:14
Postat av: Jesper

Lena!!!



Det är helt lungt!

Glad påsk!!

2010-03-31 @ 13:31:22
Postat av: Lena

:-)



Glad påsk själv



och till alla er andra här på bloggen naturligtvis

2010-04-01 @ 09:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0