"Jag har inte någon tänkarmössa på mig...

... jag provade en engång... men den passade inte"
Shaddrachs kommentar när Emily och Sam pratade om en minnesstund för Alice som snart varit död i ett år.
Det var lite kul när Shad tidigare hade frågat Sam att om han var en kvinna vilken sorts man  skulle han då föredra och Sam svarade hela tiden att han inte är en kvinna.
Shad vill ha Pearl så han snodde en flaska konjak från affären och ställde flaskan på trappen till Pearls hus, anonymt från en "beundrare". Tyvärr trodde Pearl att det var ifrån Eric för David hade precis lämnat hyreskontraket/arbetskontrakt till henne. Så nu går Pearl runt och är nervös för att Eric är kär i henne.

Betty är på hugget och misstror Erics avsikter med att låta Pearl hyra huset. Hon var så söt när hon hota honom om han skulle få för sig att lura Pearl. Hon tog tag i hans slips och vifta till med den i ansiktet på honom =D

David ville ha en date med Jas och hon bjöd honom på middag hemma hos henne. Debbie dök upp och självklart var hon kvar på middagen. Jas flirtade in sig hos David såpass att han lovade att övningsköra med henne. Det slutade i ett vattefyllt hål på landsvägen och när han skulle skjuta på för att få loss bilen så ramlade han och blev helt genomvåt. Hon lovade att ta hand om honom ordentligt...

Duke vill att Terry ska bli mer hälsosam och följer därför med på hans joggingtur. Det jag inte fattar är att om Duke är så hälsosam som han säger så borde han inte ha den stora kulmagen han har.... eller?

Emily vill söka jobb som ledare för kyrkans lekisgrupp och Ashley och Sam uppmuntrar henne. Hon sitter hos Ashley och försöker skriva ett CV. Ashley har tidigare fördömt de som tar livet av sig och Emily blev lite upprörd. Nu berättar hon om när hon själv tänkte göra det men Sam hade räddat henne. Det slutar med att Ashley kramar om henne och hon tror att det ska bli mer... Då blir Ash upprörd över hennes känslor för han känner inte på det sättet...


Finns det någon som vet hur man gör en "spoiler" i kommentarsfältet så berätta gärna det. Det vore önskvärt att kunna gömma det som man vill berätta men alla kanske inte vill veta... Jag vill inte börja moderera alla kommentarer för det är kul med en fri diskussion.

Skärpning alltså med vad ni säger om det som händer i framtiden, jag ska också låta bli att göra det!


Kommentarer
Postat av: Adm

Jag glömde ju nämna att Perdy fick en kattunge av Gray idag. Undrar om inte Rosemary kommer att göra något mot katten?

2010-03-29 @ 16:51:44
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Jag tänkte precis samma sak om Duke och hans stora mage, han tjatar om att Terry har stor mage, men hallåå Duke, han kan väl titta sig själv i spegeln :D

2010-03-29 @ 17:03:03
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Cinnamon

Ja Admin. Jag hoppas att Rosemary i så fall inte gör något för att skada katten, för gör hon det då åker jag dit och slår henne i huvudet med stekpannan, hahaaa

2010-03-29 @ 17:04:30
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Här e en till som hämtar stekpannan, om det händer katten något.

2010-03-29 @ 17:18:01
Postat av: SoP

är visst fler än jag som misstänker att RoseMary ska ge sig på katten o skylla det på Perdy-Horribla kärring-

2010-03-29 @ 17:20:01
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Lena

Oj oj då! Nu är det jag som får be om ursäkt. Det sista jag vill är att sprida dålig stämning här. Går väl kanske in lite för mycke i saker o ting ibland, o just nu är det HTG.

Naturligtvis skall det vara en fri diskussion här o de flesta av er vet ju mycket om vad som komma skall så...

Det är ju inte bloggen som skall anpassas efter mig utan jag som skall anpassa mig efter bloggen (eller rättare sagt hur du Marie vill ha den)Så jag i min tur lovar "inga mer små utbrott" om något avslöjas här som jag inte känner till.



till sist: tor inte de vågar låta Rosemary göra den lilla söta katten illa, då är det risk att det går för henne som för Paul Merronry i Arvingarna på 80-talet (en kvinna slog till honom med ett paraply, när han var ute på stan:-))

2010-03-29 @ 18:58:22
Postat av: Sandiza Hotpants

Åh jag tänkte också kommentera om att du glömt bort det viktigaste i hela avsnittet: Att RoseMary har nåt lurt i görning med katten :( Hoppas det är då allting uppklaras, att nån helgonlik som aldrig skulle ljuga, typ Katie som är Emmerdales lilla gulleplutt, kommer och haffar RoseMary in action att dränka katten eller något. Katie räddar katten och Grayson litar på henne och ber Perdy om ursäkt och RoseMary kan gå och leka med Hitler och Saddam i nån håla nånstans.

2010-03-29 @ 22:40:15
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tyckte det var underbart när Betty torkade bort Erics flin med hans egen slips. Var tvungen att spola tillbaka 2 ggr för att se det om och om igen :)

2010-03-29 @ 23:45:34
Postat av: Adm

>>>Cinnamon & Ann-Marie

Hahaha...jag lovar att ge er ett vattentätt alibi i sånna fall ;)

>>>SoP

Det vore inte konstigt om det hände, tyvärr. Rosemary är ju rätt störd..

>>>Lena

Jag håller ju med dig om att vi inte ska ha förhandsreklam i bloggen =) så fortsätt med dina små utbrott när det är berättigat, bara du lugnar ned dig i tid...

Arvingarna gick väl på 70-talet?

>>>Sandiza

Är Katie byns lilla gulleplutt? Du glömmer att hon var illa aktad när hon vänstra med Robert.

Jag hoppas Paddy kommer som en räddande ängel och löser alla problem...som kan uppstå med kattungen.

>>>Hanna

Betty är underbar, visst verkar hon ha fått lite fler härliga repliker den senaste tiden?

2010-03-30 @ 08:31:21
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag läste någonstans att när TV4 började sända Hem till gården, så välkomnade Alan svenska tittare till serien. Jag var tyvärr inte med från början då utan först några år senare. Någon som har några minnen av det här och kan berätta mera om det?

2010-03-30 @ 09:37:07
Postat av: Adm

>>>Erik

Det hade jag ingen aning om, hoppas att någon har något mer att berätta om den händelsen.

2010-03-30 @ 15:42:01
URL: http://emmerdale.blogg.sr
Postat av: Sandiza

Jaa, det finns väl ingen större gulleplutt än Katie, om man bortser från snuttiga Belle? ;)

Menade gulleplutt i positiv bemärkelse, visst har hon haft sin del av byhat, men om man jämför med alla andra är hon en toppkandidat till byns gulleplutt :) Kanske nästa omröstning höhö ;)

2010-03-31 @ 08:53:59
Postat av: Mariann

Nej jag kan verkligen inte med Katie sen hon va så stygg och va otrogen mot Andy med hans egen bror. Då va hon vidrig och det glömmer jag inte i första taget.

Men Belle, hon är verkligen rolig och vilken duktig skådespelerska för den åldern!

2010-03-31 @ 21:51:02
Postat av: Therése och Samuel

Stackars Emily, var inte Ashley lite hård på slutet?

2010-04-01 @ 08:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0